Po raz drugi członkowie Stowarzyszenia Inicjatywa Wolne Wadowice organizują akcję sprzątania miasta i
Znowu posprzątają śmieci i zaniosą pod magistrat

Po raz drugi członkowie Stowarzyszenia Inicjatywa Wolne Wadowice organizują akcję sprzątania miasta i namawiają wszystkich chętnych do wzięcia w niej udziału. Zebrane śmieci ponownie chcą zanieść pod wadowicki magistrat i przekazać urzędnikom. Będą znowu wnioski o ukaranie?

O tym, że Wadowice to zaśmiecone miasto pisaliśmy niejednokrotnie. Brak koszy na śmieci, stare, przez nikogo nie sprzątane odpady nad Skawą czy zaklejone plakatami i ogłoszeniami słupy to raczej odstraszający widok.

Zobacz: Wadowice całe zaśmiecone
Zobacz: Nad Skawą ciągle śmiecą

Od jakiegoś czasu okolice Skawy postanowili sprzątać kajakarze. W październiku ubiegłego roku Stowarzyszenie Inicjatywa Wolne Wadowice zorganizowało akcję "Sprzątamy Wadowice", która okazała się sporym sukcesem medialnym: o akcji w pozytywnym kontekście pisały lokalne gazety i media internetowe (poza mediami "asystenckimi"...), reportaż z niej przygotował Polsat News, a zbieranie śmieci okrzyknięto również "Wyczynem Tygodnia" Radio Kraków.

Zobacz: Śmieci spoczęły pod Urzędem Miasta

Władze Wadowic odpowiedziały wtedy zaprzeczaniem i represjami: wobec organizatorów i uczestników sprzątania skierowano wnioski o ukaranie i żądania zapłaty za wywóz odpadów. Sądy jednak stanęły po stronie mieszkańców.

Zobacz: Sąd postanowił: nie było zaśmiecania

Teraz Stowarzyszenie Inicjatywa Wolne Wadowice po raz drugi zaprasza mieszkańców do wspólnego posprzątania miasta. Będzie sprzątanie oraz pikieta zakończona przekazaniem śmieci urzędnikom pod budynkiem Urzędu Miejskiego. Czy i tym razem będą wnioski o ukaranie sprzątających?

"Miasto jednak nadal jest brudne, a burmistrz Wadowic nie zamierza odpowiedzieć na nasze postulaty - dlatego kontynuujemy akcję i sami wypełniamy obowiązki, z których wybrana przez nas władza się nie wywiązuje. Wiosenna edycja naszej akcji zorganizowana została w przeddzień urodzin Karola Wojtyły. Nie chcemy, żeby zjeżdżający do miasta turyści musieli stykać się z wszechobecnym brudem i odpadami zalegającymi w rowach i krzakach" - informują członkowie Stowarzyszenia Inicjatywa Wolne Wadowice.

Do akcji może przyłączyć się każdy: jak informuje IWW, wystarczy samemu ze znajomymi pozbierać śmieci w swojej okolicy, zapakować do dowolnych worków i pojawić się z nimi pod Urzędem Miejskim w Wadowice w najbliższy piątek (17.05). Od 11:00 Inicjatywa Wolne Wadowice będzie pikietować na ulicy Zatorskiej. O godzinie 12:00 śmieci zostaną symbolicznie przekazane burmistrz i jej urzędnikom.

Zobacz jak wyglądała poprzednia pikieta "Sprzątamy Wadowice":

(MG)


NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+17 #1 Mateusz Klinowski 2013-05-14 20:59
Zapraszamy do wspólnego sprzątania i demonstrowania.

A tak to wyglądało poprzednio:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zptj_7NCIB8
+17 #2 Kierownik Bombowca 2013-05-14 21:03
Umarłem po tym Kocichowym "czystym zaśmiecaniu" i po tym, że Wadowice to czyste miasto....
+12 #3 as 2013-05-14 21:43
Pora wspaniała piątek godz.12 a może w tym czasie są ludzie w pracy nie pomyśleliście o tym?.
+19 #4 Władek 2013-05-14 21:54
"Towarzysze" akcja jak najbardziej słuszna. POPIERAM. Ale niestety prawdziwe śmiecie nie spoczną pod magistratem, prawdziwe śmiecie są w magistracie !!!
-22 #5 To jest kpina 2013-05-14 21:56
Kpina znowu przyniosą sobie śmieci z domów i opróżnią za nasze pieniądze swoje piwnice i pralnie.
+10 #6 maister Hans 2013-05-14 22:18
po prostu tej władzy przekonać się nie da ;-)
+11 #7 o co chodzi 2013-05-14 23:04
Gdzie można zgłosić czyste zaśmiecanie? Interesują mnie konkretnie ogłoszenia wiadomości powiatowych i powiatlive. Są wszędzie, na słupach, były na blachach wkoło fontanny. Kto za to odpowiada?
+12 #8 imię 2013-05-14 23:16
Ciekawe czy tym razem magistrat coś wymyśli? Zostali ostrzeżeni i mają czas do piątku.
-18 #9 leoś żal 2013-05-14 23:21
Wstydziłby się leoś z tymi taczkami prosto z parkingu
+10 #10 Juhas 2013-05-14 23:35
Cytuję o co chodzi:
Gdzie można zgłosić czyste zaśmiecanie? Interesują mnie konkretnie ogłoszenia wiadomości powiatowych i powiatlive. Są wszędzie, na słupach, były na blachach wkoło fontanny. Kto za to odpowiada?


Zgłoś do energetyki. Na co drugim słupie wisi to potargane i pomoczone, chętnie pewnie coś se krzykną za wykorzystanie miejsca ;)
-15 #11 nn 2013-05-15 01:07
"Od jakiegoś czasu okolice Skawy postanowili sprzątać kajakarze." - i to się ceni, pożyteczna akcja mądrych ludzi, którym chodzi o czyste środowisko .

A o co chodzi w tej drugiej " akcji " ? "... sporym sukcesem medialnym: o akcji w pozytywnym kontekście pisały lokalne gazety i media internetowe (poza mediami "asystenckimi". ..), reportaż z niej przygotował Polsat News, a zbieranie śmieci okrzyknięto również "Wyczynem Tygodnia" Radio Kraków." - Klinowski, Klinowski, Klinowski, Klinowski, po tysiąckroć Klinowski we wszystkich mediach.Macie swojego Cezara, który funduje Wam igrzyska, a kto dostał od niego zamiast igrzysk - chleba ?
+12 #12 Leoś 2013-05-15 01:14
@leoś żal
Czego mi ma być niby żal? Przyszłych pasażerów taczek. Już trzeba ćwiczyć bo będzie ich sporo.
+12 #13 majka 2013-05-15 02:49
Kajakarze jak sprzątli to UM wyanlazł pieniądze na ucztę, a tutaj co
+10 #14 Stanisław Kliś 2013-05-15 03:47
Witajcie.
@#11 nn:
Za to mamy "chleb" z igrzysk na Rynku.Sam to osobiście na co dzień odczuwam.
Miłego Poranka tyż Staszek.
+6 #15 majk 2013-05-15 06:24
Cytuję o co chodzi:
Gdzie można zgłosić czyste zaśmiecanie? Interesują mnie konkretnie ogłoszenia wiadomości powiatowych i powiatlive. Są wszędzie, na słupach, były na blachach wkoło fontanny. Kto za to odpowiada?


A gdzie zgłosic???
--smród koło drogi- przed domami w ogrodach leżace psie odchody czy to jest karalne????
--szczekanie cały dzien psa????
szok w tych Wadiwicach???
+13 #16 Edek 2013-05-15 06:57
Cytuję majk:
Cytuję o co chodzi:
Gdzie można zgłosić czyste zaśmiecanie? Interesują mnie konkretnie ogłoszenia wiadomości powiatowych i powiatlive. Są wszędzie, na słupach, były na blachach wkoło fontanny. Kto za to odpowiada?


A gdzie zgłosic???
--smród koło drogi- przed domami w ogrodach leżace psie odchody czy to jest karalne????
--szczekanie cały dzien psa????
szok w tych Wadiwicach???


Robisz zdjecie telefonem, wysyłasz maila do Straży Miejskiej, a wlasciciel psa zapłaci za usuniecie
odchodow odpowiednią sume!!!
PRZEZ KIESZEŃ DO GŁOWY!!!!
+14 #17 Mateusz Klinowski 2013-05-15 09:00
Cytuję nn:
"Od jakiegoś czasu okolice Skawy postanowili sprzątać kajakarze." - i to się ceni, pożyteczna akcja mądrych ludzi, którym chodzi o czyste środowisko .

A o co chodzi w tej drugiej " akcji " ? "... sporym sukcesem medialnym: o akcji w pozytywnym kontekście pisały lokalne gazety i media internetowe (poza mediami "asystenckimi"...), reportaż z niej przygotował Polsat News, a zbieranie śmieci okrzyknięto również "Wyczynem Tygodnia" Radio Kraków." - Klinowski, Klinowski, Klinowski, Klinowski, po tysiąckroć Klinowski we wszystkich mediach.Macie swojego Cezara, który funduje Wam igrzyska, a kto dostał od niego zamiast igrzysk - chleba ?


Kajakarzy wsparł magistrat - dał chleba. Naszą akcję przeciwnie - próbował dać mandaty. Ale robimy swoje, bo zależy nam na wysprzątaniu miasta, także z bandytyzmu spod znaku lokalnej sitwy.

Odnośnie zarzutu, że chleba nie daję... Dlatego kandyduję na burmistrza, bo chcę pokazać, że jestem w stanie dawać chleb, a nie tylko fundować żałosne igrzyska, jak robi to Filipiakowa i Kotarba, licząc, że znów uda się im oszukać wyborców i łatwo wygrać kolejną kadencję.

Tak już się nie stanie. Posprzątamy po was.
+4 #18 street 2013-05-15 09:47
cebulok @nn dołaczył do obowiązkowego repertuaru : lewacy, palikoty etc- dołączył Cezara, semantyka się kłania panie cebulok
-17 #19 brudna polityka 2013-05-15 09:52
Cytuję miasto jest czyste:
Wadowice są jednym z najbardziej czystych miast w Polsce, ale lewicowa opozycja dla celów politycznych znowu kłamie i chce siać propagandę, że jest inaczej.

Nie potrzeb waszych politycznych zaczepek.


Prawda.

Lewactwo dostaje szału, że nic im nie wychodzi. Ciekawe skąd wezmą śmieci? Bo miasto jest czyste jak łza.

Klina czyści już z politycznej zawiści.
+6 #20 jan 2013-05-15 09:57
jak jest czyste to widać na materiale Polsatu :)
+8 #21 sikawa 2013-05-15 10:00
@brudna polityka
Skąd weżmiemy śmieci?Z nielegalnego wysypiska jakie urządzili karmelici za swoim murem klasztornym!
+15 #22 Dziadunio Dziadunio 2013-05-15 10:03
Mam wieści ws ścieżek rowerowych - kilka minut temu rozmawiałem z wójtem Wacławem Wądolnym, który potwierdził dwie rzeczy - kierowana przez niego gmina dostała łącznie 1.1oo.ooo zł na zaprojektowanie infrastruktury wokół jeziora w Świnnej. Przewidują także budowę ścieżek rowerowych. Oraz rzecz druga - o której już niejednokrotnie mówiłem i pisałem - burmistrz Filipiak nie rozmawiała ani z gminą Mucharz ani z RZGW w sprawie ewentualnej budowy ścieżki Wadowice - teren zbiornika. Ewka na "chceniu budowania" zamierza poprzestać.
+8 #23 Michał d. 2013-05-15 10:04
Cytuję miasto jest czyste:
Wadowice są jednym z najbardziej czystych miast w Polsce, ale lewicowa opozycja dla celów politycznych znowu kłamie i chce siać propagandę, że jest inaczej.

Nie potrzeb waszych politycznych zaczepek.

Tak czyste jak łza ostatnio w rowie szyby samochodowa widziałem wyrzuconą i worki ze smiecami dokładnie na os Piastowskim
chyba ze z tej nienawiści mam zwidy
+6 #24 Leoś 2013-05-15 12:25
Stasiu zapraszam w piątek na Granitplatz.Tac zki mam wygodne, możemy poćwiczyć.Zabie rz szefową zrobimy wywóz w tandemie.Tylko nie bierz statywa bo nie udzwignę
+9 #25 Mateusz Klinowski 2013-05-15 12:38
Cytuję Ujawnijcie rachunki:
Lewicowa sitwa Klinowskiego zaś będzie swoje śmieci podrzucać. Jak tak można? Gdyby wszyscy mieszkańcy zamiast wywozić śmieci z domów robili krypto akcję i podrzucali na rynek to byłoby cacy.

Pokażcie Siłkowskie, Jamrożku, Klinowski i reszto towarzystwa rachunki za odbiór odpadów.

Transparentności troszeczkę a nie śmieci podrzucać!


Po pierwsze, redaktorze Guzik - napisał ktoś mądry, aby blokować Staszka z resztą zwierzaków, bo ani ich komentarze oryginalne (klepią wciąż to samo), ani treściwe (bluzgi i konfabulacje). Może wreszcie pójdziesz po rozum do głowy?

Po drugie, jakie rachunki?

Chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie wpadnie na pomysł,że wspólne sprzątanie miasta polega na przynoszeniu swoich śmieci z domu i podkładaniu pod UM. Jestem mieszkańcem bloku spółdzielczego i akurat moje rachunki są w porządku. A rachunki Kotarby, mieszkańca ul. Topolowej? Bo o tym, że niektórzy radni podrzucają swoje śmieci do osiedlowych kontenerów to akurat ludzie wiedzą.

Więc Staszek - to ty pokaż nam swoje rachunki!

Co do worków, pakujemy w dowolne worki, niekoniecznie z KOM Wad - wyręczamy gminę z jej obowiązków i nie widzę powodów, abyśmy mieli po raz kolejny do tego dopłacać.
-10 #26 skarpa 2013-05-15 12:44
To, że w rowie widzimy reklamówkę ze śmieciami, to nie wina Magistratu a niechlui a zwożenie śmieci na Rynek to czyste sprzątanie prywatnych podwórców członków IWW. Tak, że panie Klinowski to urząd sprząta po was śmieci za kasę gminy. Tak jak zresztą siostry od prześcieradeł chciały aby za kasę gminy uporządkować sobie odpływy ścieków.
+8 #27 Stanisław 2013-05-15 13:49
A kiedy posprzątamy w mieście inne "śmieci", które w tym mieście zalegają już po 20 i więcej lat? Czy mamy czekać do jesieni 2014 r., czy może nieco wcześniej?
-7 #28 Jonasz 2013-05-15 14:12
Powiedzcie mi jakie to media w Wadowicach są ,,asystenckie"? , bo ostatnią akcje zbierania śmieci/a raczej zaśmiecania miasta/ pokazywały wszystkie media. Czy są jeszcze jakieś inne?, czy autorowi /MG/też odbija i udziela mu się ta wredna polityka?
+6 #29 majka 2013-05-15 14:49
Cytuję Stanisław:
A kiedy posprzątamy w mieście inne "śmieci", które w tym mieście zalegają już po 20 i więcej lat? Czy mamy czekać do jesieni 2014 r., czy może nieco wcześniej?

W dniu wyborów.
+9 #30 Czesiek Pajkert 2013-05-15 15:14
Na dodatek Chocznia podrzuca nam swoje"śmieci".. ..zaczyna się ich rozkład.
Pora oczyścić Wadowice od Wspólnego domu!
-3 #31 wybory 2014 2013-05-15 15:15
Wynik wyborów łatwo przewidzieć.

Oto moje prognozy na 2014 rok:

Ruch Palikota - 4 %
IWW - 11 %
SLD - 19 %
Racja Lewicy - 1 %
Prawo i Sprawiedliwość - 22 %
Platforma Obywatelska - 17 %
Patrioci wadowiccy - 26 %
+9 #32 majka 2013-05-15 15:43
@wybory 2014
Najważniejsze to jest to by była duża frekwencja w wyborach, wtedy pozbędziemy się tych Cholewek i cholewko podobnych, gdyby opozycji udało się wprowadzić do RM 11 radnych to wtedy nie będzie ważne kto będzie burmistrzem.
+9 #33 Zeno 2013-05-15 16:06
Jaką pogodę zapowiada Salachna?
Dawno się nie wychylił, a można by się pośmiać.
Myślę, że liczy na zapomnienie jego występu i pełnienia przez 5 minut funkcji pełnomocnika Szczura, wszystkich radnych, posła 2700 rzecznika urzędu i burmistrz.
+8 #34 Edek 2013-05-15 17:04
Cytuję brudna polityka:
Cytuję miasto jest czyste:
Wadowice są jednym z najbardziej czystych miast w Polsce, ale lewicowa opozycja dla celów politycznych znowu kłamie i chce siać propagandę, że jest inaczej.

Nie potrzeb waszych politycznych zaczepek.


Prawda.

Lewactwo dostaje szału, że nic im nie wychodzi. Ciekawe skąd wezmą śmieci? Bo miasto jest czyste jak łza.

Klina czyści już z politycznej zawiści.


Juz tyle nie wylewaj potu!!!
KLINOWSKI I TAK BEDZIE BURMISTRZEM!!!
+2 #35 sebastian43 2013-05-15 20:04
mam w wadowicach niezly bajzel
+4 #36 zwisa mi pis 2013-05-15 20:05
@wybory 2014
Krzyś,statyw i perkusista to wadowiccy patrioci?Czy wadowickie dupki?
-7 #37 mieszkaniec 2013-05-15 20:25
Narcyz w akcji - chłpie chcesz sprzatać to sprzataj a po co media są do tego potrzebne.Od miesiaca widzę pełno osób zatrudnionych przez miasto i robią to bardzo dobrze. Akcja narcyza- klinowskiego to nic innego jak ubliżanie tym wszystkim zatrudnionym przy sprzataniu naszej miasta i gminy bo narcyz twierdzi że źle to robią.
+7 #38 Rzecznik Magistratu 2013-05-15 22:31
Cytuję mieszkaniec:
Narcyz w akcji - chłpie chcesz sprzatać to sprzataj a po co media są do tego potrzebne.Od miesiaca widzę pełno osób zatrudnionych przez miasto i robią to bardzo dobrze. Akcja narcyza- klinowskiego to nic innego jak ubliżanie tym wszystkim zatrudnionym przy sprzataniu naszej miasta i gminy bo narcyz twierdzi że źle to robią.

Tak dobrze to robią, że dopiero interwencja policji spowodowała usunięcie z chodnika przed starostwem, przy przejściu dla pieszych padniętego psa. Pies leżał tam kilka dni, zaczynał się rozkładać, a sprzątacze przechodzili bez reakcji. Ciekawa jestem w jaki sposób pracownicy Urz. usunęli tego psa. Czy wezwali wyspecjalizowan ą firmę? Czy mają fakturę na utylizację? Takie są obowiązki Gminy. Może go wrzucili do Choczenki? Lub do kontenera? Klinu zapytaj o fakturę. Sprawa miała miejsce w pierwszą niedzielę majową, a sprzętacze chodzili tam przed 1 maja,przed 3 maja. Takich przykładów ograniczenia sprzątania tylko do placu centralnego mogę podać więcej.
+9 #39 Ucho 2013-05-15 22:45
@Rzecznik Magistratu.
To temat tabu, dotyczy sprzątania i utylizacji padniętych zwierząt. Gmina ma obowiązek sprzątnąć martwe zwierzęta. Sprzątnięcie takiego zwierzącia obwarowane jest spec. warunkami i nie każdy to może robić. Ważne jest też kto i gdzie go utylizuje.
Pytanie o to należy do pytań niewygodnych w urzędzie.
Kto pyta, ten komuch ćpun, gej i wywrotowiec.
Zobaczycie takie zwierze, dzwońcie śmiało na policję niech zawiadomią urzędników, oni mają obowiązek zająć się natychmiast sprawą bez względu na to jaki to dzień i godzina. Ew.własność drogi nie ma tu nic do rzeczy.
+6 #40 nn 2013-05-16 01:05
Feeeeeeeee! Panie Klinowski, nieładnie tak dewaluować ludzi, którzy robią coś pożytecznego i to tylko dlatego,że w tle pojawia się magistrat.Nie gdzie indziej, lecz na tym " niezależnym " portalu czytamy:
1. "Akcja zorganizowana po raz kolejny....."
2."... miała na celu nie tylko oczyszczenie koryta rzeki z zalegających tam odpadów, ale też uświadomienie wszystkim, że Skawa w dalszym ciągu traktowana jest jak darmowy śmietnik..."
3."... Teraz śmieci trafiły tam gdzie ich miejsce: na wysypisko...."
4. "... przyłączyły się samorządy - Urząd Miasta w Wadowicach, Urząd Gminy Tomice oraz Starostwo Powiatowe w Wadowicach, które zorganizowały worki i narzędzia do sprzątania a także wyżywienie dla kajakarzy...."

Aż dziw bierze, że " oszczędził" Pan Wójta Kręciocha i Starostę

A już na koniec redaktor Guzik chyba Panu podpadł za to ,że było mu miło , tu cytat : " Miło nam poinformować, że po raz kolejny portal WadowiceOnline. pl objął patronat medialny nad wydarzeniem."
Jak na mój gust zaprzedał się diabłu ( czytaj - magistratowi ) bo pochwalił coś w co magistrat umaczał swoje sitwowe paluchy. A tak na poważnie , Pańskie zachowanie trąci troszkę hipokryzją. Dlaczego ? Można by rzec , że cierpi Pan na coś w rodzaju " magistratofobii ". Dlatego osobom takim jak ja funduje Pan rozdwojenie jaźni. Z jednej strony widzę Klinowskiego, który wskazuje błędy, głośno o nich mówi , " chce dobrze " , w wielu sprawach się z nim zgadzam ( szczególnie buta i arogancja niektórych osób ), a z drugiej strony widzę " dużego dzieciaka ", który , a to biega z megafonem organizując ( powiedzmy sobie szczerze ) mini happeningi, a to włączy syrenę, itp.Może takie rzeczy sa dobre na Kraków, wśród studentów, może nawet na Wiejską w Warszawie, ale tu w naszym grajdołku ludzie w większości liczą na co innego, na konkretną pracę,na jej wyniki. Wielu jest takich, którzy bardziej by Pana cenili za to,że coś by Pan dobrego doprowadził do końca dla 10 osób niż jeden happening dla 100. Niech się Pan nie dziwi ,że mówią o Panu " oszołom ". Ja sam piszę o " Cezarze ".Wiem, wiem, wiem , Pan by tyle chciał dobrego, ale i tak Pana przegłosują, albo nie dopuszczą do głosu. Ale jak mówią " kropla drąży skałę ", a Pan by chciał od razu oberwanie chmury. Jeżeli chce Pan mieć za sobą rozumnych ludzi to niech Pan dalej wytyka błędy , ale niech Pan nie spycha na margines tych mieszkańców, którzy bezinteresownie robią coś dobrego , z tym że z większym czy mniejszym wsparciem magistratu i nie pod pańskimi sztandarami. Tyle w sprawie kajakarzy. Dla ścisłości dodam,że nie jestem ( jeszcze ) w tej społeczności, ale ich podziwiam za to co robią, nawet jeśli wspiera ich w jakikolwiek sposób magistrat ( w sumie - dlaczego miałby ich nie wspierać ? ).

" BURMISTZROWANIE "

"... Dlatego kandyduję na burmistrza, bo chcę pokazać, że jestem w stanie dawać chleb, a nie tylko fundować żałosne igrzyska, jak robi to Filipiakowa i Kotarba, ....." - populizm , och populizm , dodam więcej - małomiasteczkow y populizm.

"...licząc, że znów uda się im oszukać wyborców i łatwo wygrać kolejną kadencję..." - tu pytanie : a kto kandydował z listy nr 17 - KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW WSPÓLNY DOM [Okręg nr 1]. Czy już Pan nie pamięta, że 3 lata temu Pańskim " kolegą " z komitetu wyborczego był, min. Józef Cholewka , ten sam , który Pana tak wystraszył na ostatniej sesji, że aż Pan zgłosił sprawę ( chyba do Prokuratury ). To przecież na plecach wyborców :" sitwy " dostał się Pan do Rady . Czemu Pan zawdzięcza ten " sukces " trzy lata temu ? Osobistemu urokowi? Programowi ? Zapowiedzią walki z " sitwą " ?. Czy też temu ,że szedł Pan pod sztandarami " carycy " ? Czarowanie mnie " przebiegłością polityczną " nie wchodzi w grę, to zwykłe " kombinowanie ". Niech Pan popatrzy na swoich obecnych sprzymierzeńców : Pani Kamińska ( 206), Pan Petek (191), Pan Odrozek ( 231 ). Pierwszych dwoje od lat nie zmienia swoich sympatii politycznych i chociaż w " papieskim " mieście są spychani na margines i startują naprawdę z tyłu peletonu to na finiszu mają się czym pochwalić mając za sobą wyborców. Statystycznie rzecz biorąc , przy Pańskich 133 głosach " biją " Pana na łeb , na szyję ( celowo " biją " piszę w cudzysłowie jako związek frazeologiczny, proszę się nie lękać , nie zgłaszać do organów ścigania ). Czy " burmistrz Klinowski " będzie lekiem na całe zło ? Oczywiście - nie. Nie ma takiego człowieka. Jak mawiał mój dziadek " Chrystus po ziemi chodził, dobrze ludziom czynił , a jeszcze go ukrzyżowali ". Czy nie pomyślał Pan o tym ,że ludzie nie chcą mieć takiego burmistrza, który co kilka miesięcy wywala śmieci na rynku, który jest za legalizacją lekkich ( na razie ) narkotyków, który paraduje w " bojówkach" , który brata się z kontrowersyjnym i bądź co bądź politykami.Musi Pan pamiętać ,że tu jest Galicja , a nie warszawskie salony. Może lepszy byłby z pana poseł niż burmistrz ?Był " sweter Pałubickiego " , dlaczego nie miało by być "bojówek Klinowskiego " ?

Na koniec :
Tak sobie myślę, że w tej walce z butą i arogancją zaszedł Pan tak daleko,że zaczął Pan nią przesiąkać. "...Tak już się nie stanie. Posprzątamy po was... " tak Pan odpowiedział na mojego posta. Jaki ja jestem dla Pana " ... Was ... " Ja bezimienny " nn " mieszkaniec gminy Wadowice, który "odważył się " skrytykować dr Mateusza Klinowskiego . Tak Pan traktuje ludzi, którzy mają inne zdanie niż Pan ? Taki jest Pan pluralizm, taka demokracja ? Jeżeli tak , to z pewnością nie chcę ani burmistrza , ani posła Klinowskiego.

To już chyba koniec . Było trochę na poważnie , trochę szydery, trochę z poczuciem humoru. Niech Pan sam zdecyduje co wybrać. Pozdrawiam - nn.

P.S. Dla wszystkich , którzy, nie mogą się doczekać minusowania .Gdy na W24 krytycznie napiszę o magistracie , to nazywają mnie " lewakiem, komuchem, itp.", gdy na WO skrytykuję p. Klinowskiego , to jest jazda w drugą stronę, ja to rozumiem, takie jest " zbójeckie prawo " internetu, ale mam jedną prośbę : nazywajcie mnie jak chcecie , lecz na litość boską , nie nazywajcie mnie Kocichem , Staszkiem, itp. to jest naprawdę przykre
+8 #41 Dziadunio Dziadunio 2013-05-16 06:32
@nn

Z jednym się z tobą zgadzam - za swój wizerunek Klinowski rzeczywiście zasługuje dostać "w ryło" ;-) W tym zakresie możemy liczyć wyłącznie na kobiety - jeżeli któraś nie złapie go za twarz, nie ogoli i nie przebierze, to dalej będzie bluza z kapturkiem. Wiem, wiem - to wyraz autentyczności - obawiam się tylko że mimo szlachetnych pobudek, do elektoratu 40+ nie trafi, choćby kapturek został pokropiony święconą wodą w katedrze wawelskiej. Ba, on tak naprawdę do nikogo nie trafia - wszystkie badania z ostatniego okresu pokazują że młodzi stają się bardziej konserwatywni niż przyjęło się uważać.


A do rzeczy - próbujesz pokazywać na pozostałych opozycyjnych radnych, jako przykład dla Klinowskiego - no, bardzo cię proszę! Ja tych ludzi lubię i cenię - ale spróbuj odpowiedzieć - co ich obecność w radzie zmienia w układzie sił w mieście? Oni te krople sączą od lat - i od lat są bezsilni. Ambicją opozycji, ambicją Klinowskiego powinno być i jest - zmieniać wadowicka rzeczywistość - a nie nieśmiało zaznaczać swoją obecność.

Istnieje kilka rzeczy za które można i pewnie nawet trzeba krytykować Mateusza - ale z całą pewnością nie za fakt że zdecydował się walczyć o cała pulę - to akurat jedyne w naszej sytuacji, sensowne posunięcie.
+12 #42 do nn 2013-05-16 08:50
Możesz zgadzać się lub nie z M.Klinowskim, ale weż pod uwagę fakt że nikt inny nie radził sobie tak dobrze z wadowickim układem jak on i jego środowisko. Można różnie oceniać akcje M.Klinowskiego ale są uczciwe wobec wyborców i budzą lęk w sitwie.

Mamy zacementowany układ władzy, w zasadzie pustynie społecznej aktywności, tylko osoba wyrazista i krytyczna jest w stanie skruszyć ten beton. W ten wyłom będą w stanie poszerzyć inni bardziej umiarkowani ludzie.

Na teraz nie ma bez Klinowskiego i jego ludzi jakichkolwiek szans na realną zmianę w naszej gminie.
-7 #43 mam inną prognozę 2013-05-16 11:16
Cytuję wybory 2014:
Wynik wyborów łatwo przewidzieć.

Oto moje prognozy na 2014 rok:

Ruch Palikota - 6 %
IWW - 6 %
SLD - 20 %
Racja Lewicy - 7 %
Prawo i Sprawiedliwość - 23 %
Platforma Obywatelska - 16 %
Patrioci wadowiccy - 22 %




To jest bardziej prawdopodobne?
-9 #44 maturzysta 2013-05-16 14:34
Śmieci - to tylko odpady, takie jak IWW.
-9 #45 malgoszka sg 2013-05-16 21:11
Kandydaturę Klinowskiego zgłosił szef SLD Petek na przewodnicząceg o rady gminnej, ale radni mu nie zaufali i Klinowski przerżnął.
To było na pierwszej sesji i od tego momentu zaczął walkę o podniesienie swojej pozycji i rozrabianie na sesjach.
+6 #46 majka 2013-05-16 21:30
@małgoszka
A który z tych 15 klikowatych radnych dopuści człowieka nie z układu, żaden więc nie pisz głupstw.
-8 #47 Jagoda 2013-05-16 22:18
Klinowski się ośmiesza.

Wadowice są sprzątane co roku od wiosny przez rzesze interwencyjnych i dzięki temu to najczystsze miasto w okolicy.
+4 #48 @Jagoda 2013-05-16 22:32
Były interwencyjne, na Lwowskiej koło pomnika, trzy mlode dziewczyny wydłubywały trawę między płytkami chodnikowymi,o śmieciach, które tam są nawet nie pomyślały... zakończyć takie bzdurne wydawanie pieniędzy i zlecic firmie sprzątającej.
+8 #49 o tak 2013-05-16 23:22
Tych wszystkich co wypisują że Wadowice są czystym miastem, to wziąłbym za mordę, oprowadziłbym po różnych ulicach (bynajmniej nie tych przyrynkowych) i kazał zeżreć każdego śmiecia. Przestaliby wypisywać głupoty.
+6 #50 majka 2013-05-16 23:45
@nn
Człowiek, który wyrasta ponad przeciętność ma dwa wyjścia, albo wrócić do środowiska w którym się urodził i zniżyć się do tego poziomu, albo odpuścić i rozwijać się w klimacie do tego potrzebnym. Powroty przynoszą zawsze klęski.
Wadowice nie dorosły do Matusza Klinowskiego.
+12 #51 ewa swastyka 2013-05-16 23:49
To miasto jest tak czyste, jak Ewa uczciwa, Szczur demokratą, Cholewka strażakiem, Kotarba posłem, Wodyńska społecznikiem, Hajnosz myślicielem, Płaszczyca dziennikarzem, a Salachna księdzem.

To miasto jest tak czyste, jak swastyki na plakatach, Mostostal na rynku i parking na placu budowy. Jak szpital 7-mio piętrowy.

To miasto jest tak czyste, jak strategiczne są inwestycje i decyzje Ewy, jak gospodarna jest gospodarka Krupnika. Jak willa Grzybowej.

To miasto jest tak czyste, jak ręce Makuchowej i wąs Makucha. Jak prywatyzacja Eko.

To miasto jest tak czyste...
+5 #52 Władek 2013-05-17 12:59
@ ewa swastyka
NIC dodać NIC ująć - kapitalne :)

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.