Uruchomienie sprzedaży w sklepie internetowym i ogólnie rozumiany handel w sieci to sporo wyzwań – p
Sklep internetowy a… internet. Co jest niezbędne do startu?
artykuł sponsorowany

Uruchomienie sprzedaży w sklepie internetowym i ogólnie rozumiany handel w sieci to sporo wyzwań – prawnych, logistycznych i sieciowych. Na co zwrócić uwagę pod kątem e-sklepu, jeśli spojrzeć na internet?

Handel w internecie to bez wątpienia sporo korzyści. Mimo oczywistych wydatków, które trzeba przeznaczyć na start może on przynieść szybko zwrot z inwestycji. Oczywiście wkład finansowy poniesiony w pierwszym etapie uruchamiania sklepu internetowego bynajmniej nie musi być spory. Platformę handlową można dofinansowywać stopniowo.

Należy pamiętać, że start sklepu internetowego jest łatwiejszy dzięki możliwościom technologicznym. Jeśli porównać dzisiejsze czasy do tych sprzed np. dekady ma się więcej możliwości wyboru oprogramowania. Można postawić na własny system lub skorzystać z gotowych platform.

 

Domena, RODO, hosting i platforma

Startując ze sprzedażą w sklepie internetowym, trzeba zadbać o kwestie techniczne. Oznacza to np. zakupienie właściwej domeny, czyli nazwy strony internetowej. W założeniach powinna być ona w miarę krótka, pozytywna i dobrze kojarzyć się z określonym sektorem.

Inną kwestią, na którą trzeba zwrócić uwagę, jest hosting. Należy przez to rozumieć serwer, na którym utrzymywane są katalogi sklepu internetowego. Należy go uruchomić w oparciu o platformę do prezentacji towarów – tak, by ułatwić użytkownikowi proces zakupowy. Jaki wybrać? W przypadku początkujących biznesów korzystny wydaje się system SaaS, czyli Software as a Service. Jest to technologia, w której oprogramowanie zapewnia się w formie usługi. Będzie więc taniej, ale i z ograniczonymi możliwościami.

Warto oczywiście zadbać również o dobrego dostawcę usług sieciowych. UPC, Vectra, Netia – online można szybko porównać oferty tych firm na www.panwybierak.pl.

 

Szablon sklepu internetowego

SaaS to duże wsparcie graficzne. Zbudowany w ten sposób sklep internetowy charakteryzuje się wygodą w obsłudze. Można też mieć pewność, że optymalnie zostanie on dostosowany do tego, jak funkcjonują urządzenia mobilne.

Modele SaaS to zazwyczaj bardzo dobrze dopracowane szablony, które wystarczy odpowiednio edytować. W ten sposób, wprowadzając np. własne dane kontaktowe czy inne cechy indywidualne dla działalności gospodarczej, można łatwo stworzyć właściwy serwis.

 

Marketing produktowy w e-sklepie

Często spotykanym w e-commerce błędem jest myślenie, iż dodawanie produktów do e-sklepu oznacza koniec budowy oferty. To wręcz dopiero początek. Sklep internetowy obecnie wymaga regularnego wzbogacania treści czy bardzo dużej aktywności w zakresie reklamowym i SEO.

Istotne oczywiście są również media społecznościowe. Wszystko to można więc sprowadzić do tego, że przychody ze sprzedaży są efektem pomysłowości i zaangażowania inwestorów. Pod oczywistym warunkiem, że dysponują właściwym kapitałem niezbędnym do tego, by rozwijać sklep i patrzeć na niego przyszłościowo, a nie przez pryzmat najbliższych miesięcy. Budowa e-sklepu jest bowiem inwestycją na lata, a nie rozumianą krótkoterminowo.

artykuł sponsorowany
NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl