W ramach trwającej modernizacji linii kolejowej nr 117 na andrychowskim dworcu kolejowym zamontowano rog
Szlaban dla pieszych na andrychowskim dworcu kolejowym. Pasażerowie pukają się w czoło

W ramach trwającej modernizacji linii kolejowej nr 117 na andrychowskim dworcu kolejowym zamontowano rogatkę dla pieszych przed wejściem na perony. Wielu mieszkańców zastanawia się po co?

Od wielu miesięcy trwa remontu linii kolejowej nr 117. W ramach wartej 129 milionów inwestycji wybudowano mijankę w Barwałdzie Średnim z nowym przystankiem. Dostęp do kolei zwiększył mieszkańcom nowy przystanek Wadowice Osiedle Podhalanin. Lepszy komfort podróżnym zapewniają zmodernizowane perony na stacji Andrychów i przystankach w Choczni, Choczni Górnej i  Inwałdzie. Na odcinku miedzy Wadowicami a Andrychowem położono też całkiem nowe tory i nową trakcję elektryczną. Trwa też budowa łącznicy w Kalwarii Zebrzydowskiej. Po zakończeniu wszysktkich prac, czas jazdy pociągów między Krakowem a Andrychowem ma zmniejszyć się o około 20 minut.

Jak już informowaliśmy, rok temu w ramach remontu kolejowej infrastruktury, na andrychowskim dworcu zamontowano m.in. rogatki wraz ze światłami dla pieszych przed wejściem na perony. W ostatnim czasie budzą ona mocne niezadowolenie pasażerów, bo w końcu zaczęły działać...

Jaki to ma sens?! Przecież nikt normalny nie pcha się pod pociąg a zresztą co za problem przejść pod szlabanem jak ktoś będzie chciał. Niepotrzebne utrudnienie, bo kiedy spóźnię się na pociąg to nie wejdę go niego bo na drodze mam szlaban. Marnotrawienie kasy na coś takiego – mówi nam jeden z czytelników.

Kolej ma jednak inne zdanie na ten temat.

Dojście do peronu na stacji kolejowej w Andrychowie prowadzi przez czynne tory kolejowe. Zamontowane urządzenia w postaci rogatki i sygnalizacji mają zagwarantować podróżnym bezpieczne przejście przez torowisko i dostęp do pociągu. Polskie Linie Kolejowe przebudowały peron w Andrychowie wraz z dojściem w poziomie szyn, by zwiększyć dostępność i komfort pasażerów. Przebudowane dojście do peronu spełnia wymagania Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie – informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Budowa rogatek dla pieszych mocno kontrastuje też z faktem że wiele przejazdów kolejowych na linii kolejowej nr 117, na których odbywa się intensywny ruch samochodowy, to przejazdy typu C i D, z jedynie samoczynną sygnalizacją świetlną lub co najwyżej ze znakiem STOP i krzyżem św. Andrzeja. To właśnie na nich najczęściej dochodzi do kolizji samochodów z pociągami...

 

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

-7 #1 Haha 2022-10-05 11:43
Te rogatki są tylko na klopot zamiast było je zamontować przy wyjeździe że stacji w stronę Kęt w choczni górnej na drapowce gdzie jest droga powiatowa zostało po staremu bez sygnalizacji to jakiś idiotyzm

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.