Burmistrz  Bartosz Kaliński chce pozbyć się budynku wadowickiego dworca kolejowego. Nie podoba się t
Wadowice chcą się pozbyć budynku dworca kolejowego

Burmistrz  Bartosz Kaliński chce pozbyć się budynku wadowickiego dworca kolejowego. Nie podoba się to m.in. byłemu burmistrzowi Mateuszowi Klinowskiego, za kadencji którego Wadowice przyjęły za darmo obiekt i miał on co do niego spore plany.

W kwietniu 2016 roku gmina Wadowice podpisała akt notarialny i stała się oficjalnie właścicielem wartego około miliona złotych budynku wadowickiego dworca kolejowego wraz z terenami przyległymi. Ówczesny burmistrz Mateusz Klinowski miał co do tego miejsca spore plany: miał  powstać węzeł przesiadkowy, muzeum, kawiarnia czy centrum kultury. Jak tłumaczył wtedy przejęcie, ożywienie tego miejsca i stworzenie z niego centrum ruchu pasażerskiego w Wadowicach, otworzyć by mogło dobre perspektywy dla kolei, na którą w nowej perspektywie unijnej idą spore środki finansowe.

Włodarz wystarał się nawet o dotacje, miastu przyznano na remont obiektu 8,3 miliona złotych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 działania 11.1 Rewitalizacja Miast. Całość rewitalizacji wyceniono na ponad 14 milionów, gmina więc sporo musiałaby też do tego dołożyć. Remont jest konieczny, bo bez niego stary, austriacki budynek się po prostu zawali: jest ogólnie w złym stanie technicznym: ma m.in. zapadnięte podłogi na parterze, nie znany stan drewnianych stropów, odpadające tynki sufitów i ścian, skorodowane przewody instalacyjne, brak instalacji c.o.

Niestety obecny burmistrz Wadowic Bartosz Kaliński, chyba fanem kolei nigdy nie był i ma nieco odmienne plany co do dalszej przyszłości dworca. Jak tłumaczy, gmina ma coraz mniej pieniędzy z powody kryzysu związanego m.in. z epidemią koronawirusa, przez co spadły jej dochody więc dołożenie kolejnych milionów na remont to spory dla niej wydatek. Dworzec jaki został w spadku po Klinowskim chce wynająć albo po prostu komuś sprzedać.

Nie spodobało się to niektórym, bo zdewastowany obiekt raczej nie spowoduje rozwoju kolei, a takim mogłoby by być m.in. podpięcie Wadowic do SKA, czyli krakowskiej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej o której się od kilku lat mówi. Kolej infrastrukturę modernizuje i ktoś z głową mógłby to przekuć na spory komunikacyjny interes, bo podobno Wadowice to turystyczne miasto a kilkanaście  pociągów jadących do Krakowa przez całą dobę i to  powiedzmy w godzinę, mogłoby w końcu okazać się atrakcyjne dla pasażera. No ale cóż...

Niestety, burmistrz Bartosz Kaliński zamierza zwrócić kolejną unijną dotację (po dotacji na przebudowę stadionu i drogi za Maspexem!) i poprosił swoich radnych z klubu PiS o to, żeby (jak poprzednio) wzięli odpowiedzialność za tę decyzję na siebie. Choć wydaje się to nieprawdopodobne, część radnych zdaje się ten idiotyczny pomysł popierać! We wtorek w WCK ma się odbyć posiedzenie komisji inicjatyw gospodarczych, w czasie którego mają zapaść wiążące decyzje. Jeżeli zależy Ci na rozwoju Wadowic, a transport kolejowy jest tutaj podstawą, albo na Wadowicach w ogóle, teraz jest czas by działać. Wspólnie możemy przemówić radnym do rozsądku i powstrzymać szaleństwo zwracania kolejnej dotacji i pozbywania się majątku, który dla Was przez poprzednią kadencję gromadziłem – napisał w swoim gorzkim wpisie na Facebooku były burmistrz Wadowic Mateusz Klinowski.

 

Pomysł obecnego włodarze gminy nie podba się też innym, którzy od lat walczą nie tyle o rozwój wadowickiej kolei ale także o jej przetrwanie...

 

Wadowicka stacja kolejowa oraz sam budynek dworca to miejsce dosyć atrakcyjne geograficznie, architektonicznie i biznesowo. W latach 80-tych był to spory węzeł kolejowy, z którego można było wyjechać w czterech kierunkach. W 1988 roku zaczęto likwidacje torów w kierunku południowym (Skawiec i Suchej Beskidzkiej). W 2002 zawieszono ruch w kierunku Spytkowic i Trzebini. W 2007 roku dokonano tu gruntownej przebudowy i remontu w związku z rewitalizacją linii kolejowej nr 117 i tzw. Szlaku Papieskiego, po którym kursował Pociąg Papieski. W 2011 zlikwidowano kasy biletowe. Obecnie jeżdżą tu wyłącznie pociągi w kierunku Bielska i Krakowa: linia nr 103 na północ jest zdewastowana, bez trakcji elektrycznej i z powodu kradzieży torów nieprzejezdna. Sam budynek dworca jak i stacja wyróżnia się na tle innych tego typu obiektów w Małopolsce.

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

-13 #1 Japierdole 2020-05-28 13:22
Co za skurwysyn zasrany jebany ciul w dupę
To może zabij to miasto dechami fiucie z łączań
Wszędzie na około rozwój a u nas patola i żenada
O to dlaczego warto wytykać każdego z 8k idiotów palcami
Ten skurwiel wszystko niszczy
To na ustawkę z frączkami kase ma
a na rozwój kolei już nie
Jebał go pies
Cytować
+30 #2 Michał 2020-05-28 13:24
Ten budynek to wielki przekręt PKP
Wybudowali na tyłach budynek piętrowy gdzie jest niby zaplecze (agregat,zapowi adający do starych głośników i patrzący na kamery)a budynek główny porzucili.Teraz budynek główny stoi pusty ,podróżni nawet nie mają się gdzie załatwić gdzie logika myślenia (tym powinno sie zająć CBA lub NIK.Teraz kolej rozbudowuję trasy kolejowe a dworzec jest ale przez głupotę kolei go niema (stoi obsikany)
Cytować
+10 #3 Jt 2020-05-28 13:54
Oj przykre to i to bardzo kogos my panie wybrali zniszczyl komunikacje miejska teraz jest duzy problem bo nie ma jak dojechac do lekarza juz dwa razy trzeba bylo przelorzyc wizyte bo niepelnosprawni musza zakonczyc chyba leczenie! Teraz pkp wszystko zniszczy alesmy zasluzyli na gospodarza ...to przeciez niemozliwe aby wadowiczanie glosowali na tak kogos niekompetentneg o nie boje sie uzyc slowa zielonego w swoich dzialaniach!!!! !!
Cytować
+10 #4 Kot Maciej 2020-05-28 13:57
Jestem przekonany iz nalezalo by sie pozbyc Burmistrza!! To bedzie latwiejsze do osiagniecia jak znalezienie kogos kto by nabyl ten dworzec. Juz dzisiaj sie nie da jezdzic Tylko chodzic. Jak tak dalej pojdzie to w Haosie poginiemy
jak pod smolenskiem
Cytować
+2 #5 Zwycięzca 2020-05-28 13:58
Cytuję Japierdole:
Co za skurwysyn zasrany jebany ciul w dupę
To może zabij to miasto dechami fiucie z łączań
Wszędzie na około rozwój a u nas patola i żenada
O to dlaczego warto wytykać każdego z 8k idiotów palcami
Ten skurwiel wszystko niszczy
To na ustawkę z frączkami kase ma
a na rozwój kolei już nie
Jebał go pies


No dawaj jeszcze lewusie najarany, dawaj dawaj hau hau hau hau. Jeszcze jeszcze, zwal sobie :D
Cytować
-17 #6 Laki Płaszczyca 2020-05-28 14:10
Cytuję Michał:
Ten budynek to wielki przekręt PKP
Wybudowali na tyłach budynek piętrowy gdzie jest niby zaplecze (agregat,zapowiadający do starych głośników i patrzący na kamery)a budynek główny porzucili.Teraz budynek główny stoi pusty ,podróżni nawet nie mają się gdzie załatwić gdzie logika myślenia (tym powinno sie zająć CBA lub NIK.Teraz kolej rozbudowuję trasy kolejowe a dworzec jest ale przez głupotę kolei go niema (stoi obsikany)


Ale ty durny. Tam jest całe sterowanie stacją i przejazdami.
Cytować
-6 #7 Anty komentarz 2020-05-28 14:11
Cytuję Michał:
Ten budynek to wielki przekręt PKP
Wybudowali na tyłach budynek piętrowy gdzie jest niby zaplecze (agregat,zapowiadający do starych głośników i patrzący na kamery)a budynek główny porzucili.Teraz budynek główny stoi pusty ,podróżni nawet nie mają się gdzie załatwić gdzie logika myślenia (tym powinno sie zająć CBA lub NIK.Teraz kolej rozbudowuję trasy kolejowe a dworzec jest ale przez głupotę kolei go niema (stoi obsikany)

Znawca się znalazł. Jak się na czymś nie znasz nie kometuj. Ten budnenek jak to mówisz na zapleczu nie służy tylko do obserwowania kamer, tam jest stonowisko osoby odpowiadającej za bezpieczeństwo ruchu kolejowego które zresztą nigdy nie było usytuowane w starym budynku PKP tzw nastawnia kolejowa. CBA ani NIK tutaj nie ma do gadania bo wszytko jest tak jak powinno. Więc chłopie jak nie wiesz nie komentuj
Cytować
+18 #8 P. 2020-05-28 14:46
Cytuję Boco:
Cytuję Japierdole:
Co za skurwysyn zasrany jebany ciul w dupę
To może zabij to miasto dechami fiucie z łączań
Wszędzie na około rozwój a u nas patola i żenada
O to dlaczego warto wytykać każdego z 8k idiotów palcami
Ten skurwiel wszystko niszczy
To na ustawkę z frączkami kase ma
a na rozwój kolei już nie
Jebał go pies

Po tym wpisie wiadomo kogo reprezentujesz. Tyle nienawiści w sobie może mieć tylko wyborca opozycji totalnej

A najgorsze jest to że mowę nienawiści przypisuje się PiS owi i ich wyborcom. Przykre.
Cytować
+8 #9 Olo 2020-05-28 16:36
Ten gość nie powinien nigdy zostać burmistrz! Taka potola w tym urzędzie jak i w starostwie! Pisiorstwo wlazło ze swoimi buciorami i pokazuje na co ich stać! Podnieśli podatek za odpady, zlikwidowali bezpłatną komunikację, nie chcą dworca w Wadowicach, co jeszcze zrobią żeby się ich pozbyć raz na zawsze. Jeszcze wiele ukradną i zniszczą a ludzie dali się nabrać na taką popierdułe tak jak na wszystkich pachołków tej władzy
Cytować
+15 #10 Bolo 2020-05-28 16:55
Z tym zbyciem dworca, to absolutnie kretyński pomysł!! Chcemy w cywilizowany i szybki sposób dojeżdżać do Krakowa, Bielska, Katowic itp.! I tylko kolej nam to umożliwi, bo z drogami jesteśmy w czarnej du..ie i w najbliższym czasie w tym temacie nic się nie zmieni! Tak więc niechże ktoś ogarnięty weźmie się za ten temat, napisze jakąś petycję, zbierzemy głosy poparcia i trzeba uderzać gdzie się da, żebyśmy nie zostali - nomen omen - na bocznym torze! Kolej inwestuje teraz ogromne pieniądze, modernizuje linie - wkrótce na 117 rusza duża inwestycja którą będzie realizować SKANSKA. Tak więc jeszcze jest szansa, żeby zostać włączonym do SKA.
p.s. Zależy mi i to nawet bardzo, na rozwoju transportu kolejowego, ale w czasie kiedy będzie obradować komisja inicjatyw gospodarczych jestem w pracy, jak pewnie wielu innych zwolenników.
Cytować
+1 #11 Kolo 2020-05-28 17:12
Cytuję Bolo:
Z tym zbyciem dworca, to absolutnie kretyński pomysł!! Chcemy w cywilizowany i szybki sposób dojeżdżać do Krakowa, Bielska, Katowic itp.! I tylko kolej nam to umożliwi, bo z drogami jesteśmy w czarnej du..ie i w najbliższym czasie w tym temacie nic się nie zmieni! Tak więc niechże ktoś ogarnięty weźmie się za ten temat, napisze jakąś petycję, zbierzemy głosy poparcia i trzeba uderzać gdzie się da, żebyśmy nie zostali - nomen omen - na bocznym torze! Kolej inwestuje teraz ogromne pieniądze, modernizuje linie - wkrótce na 117 rusza duża inwestycja którą będzie realizować SKANSKA. Tak więc jeszcze jest szansa, żeby zostać włączonym do SKA.
p.s. Zależy mi i to nawet bardzo, na rozwoju transportu kolejowego, ale w czasie kiedy będzie obradować komisja inicjatyw gospodarczych jestem w pracy, jak pewnie wielu innych zwolenników.


Ssij
Cytować
-13 #12 JJJ 2020-05-28 17:14
Cytuję Japierdole:
Co za skurwysyn zasrany jebany ciul w dupę
To może zabij to miasto dechami fiucie z łączań
Wszędzie na około rozwój a u nas patola i żenada
O to dlaczego warto wytykać każdego z 8k idiotów palcami
Ten skurwiel wszystko niszczy
To na ustawkę z frączkami kase ma
a na rozwój kolei już nie
Jebał go pies

To dla psa byłby mezalians!!
Cytować
+32 #13 Gryzli 2020-05-28 20:35
To na budowę kretyńskiej drogi przez Iłowiec są pieniądze, a na współfinansowan ie remontu zabytkowego dworca nie ma? To nasza historia, zabytek, którego nam zazdroszczą inne miasta. Oddać dotację??? Nie lepiej sprzedać burmistrza i wydzierżawić Łączany? A może delegacja Wadowiczan wybierze się na najbliższą sesję, żeby przekonać radnych?
Cytować
-23 #14 Tadziu 2020-05-29 08:04
Po co to remontować rozburzyć szczególnie ten budynek obok z dwoma satelitami i rozlatującymi się oknami
Katastrofa ze w XXI wieku ktoś tam mieszka, ale pewnie za darmo, ale to jest wizerunek końca kolejki nikomu na nic nie potrzebnej.
Cytować
+18 #15 P. 2020-05-29 08:57
Cytuję Tadziu:
Po co to remontować rozburzyć szczególnie ten budynek obok z dwoma satelitami i rozlatującymi się oknami
Katastrofa ze w XXI wieku ktoś tam mieszka, ale pewnie za darmo, ale to jest wizerunek końca kolejki nikomu na nic nie potrzebnej.

Dziwne że w XXI wieku są takie matoły.
Tą kolejką jak ja nazwałeś jeździ coraz więcej ludzi i będzie jeździć jeszcze więcej po rewitalizacji. Unia Europejska daje coraz większe dotacje na transport który jest ekonomiczny i wygodny. Wierz mi ludzie wolą jeździć wygodnie pociągami niż tłuc się w ciasnych śmierdzących busach
Cytować
-12 #16 Mieszaniec: 2020-05-29 09:27
Cytat:
a transport kolejowy jest tutaj podstawą,
Kolej to dziś skansen - chyba że jezdzi 200+ km/h !

Transport samochowowy ( bo jest tani i ogólnie dostępny ), transport autonomiczny, a w przyszłości latające elektryczne taksówki ( nad którymi prace już trwają ) to jest przyszłość, a nie pakowanie milionów w kolej która jest wolna i z praktycznie pustymi wagonami !!!

Przykład nr 1:
Dotarcie z Wadowic do Krakowa za pomocą koleji + przesiadki na dworcu by dojechać do określonego punktu w Krakowie to zero zysku czasowego !

Przykład nr 2:
Skoro ten transport jest tak zachwalany przez Klinowskiego to dlaczego okoliczne firmy wolą załadować towar na tira niż kolej

Przykład nr 3:
Dlaczego do Zakopanego trzeba wycieczkowo jechać przez Kraków :D


Dziś samochody są tak tanie i tak ogólniedostępne że wolna kolej nie ma najmniejszego sensu.
Cytować
-13 #17 Mejdzer 2020-05-29 11:19
Cytuję Mieszaniec::
Cytat:
a transport kolejowy jest tutaj podstawą,


Kolej to dziś skansen - chyba że jezdzi 200+ km/h !

Transport samochowowy ( bo jest tani i ogólnie dostępny ), transport autonomiczny, a w przyszłości latające elektryczne taksówki ( nad którymi prace już trwają ) to jest przyszłość, a nie pakowanie milionów w kolej która jest wolna i z praktycznie pustymi wagonami !!!

Przykład nr 1:
Dotarcie z Wadowic do Krakowa za pomocą koleji + przesiadki na dworcu by dojechać do określonego punktu w Krakowie to zero zysku czasowego !

Przykład nr 2:
Skoro ten transport jest tak zachwalany przez Klinowskiego to dlaczego okoliczne firmy wolą załadować towar na tira niż kolej

Przykład nr 3:
Dlaczego do Zakopanego trzeba wycieczkowo jechać przez Kraków :D


Dziś samochody są tak tanie i tak ogólniedostępne że wolna kolej nie ma najmniejszego sensu.
Nareszcie jakiś trzeźwy głos wśród tych infantylnych komentarzy od ludzi, którzy za dużo się kolejka bawili w dzieciństwie. Kolej właduje kupę pieniędzy w te linię i w ogóle nic się nie zmieni. Godzina z Wadowic do Krakowa to żadna alternatywa, chyba jedynie dla tych, którzy cierpią na nadmiar wolnego czasu.
Cytować
+12 #18 Gryzli 2020-05-29 12:16
Ty stój w korkach, jak lubisz. Inni wolą dojechać wygodnie szybką kolejką, jak np. w Trójmieście czy w Warszawie. Poza tym tutaj chodzi o zabytkowy dworzec, ale niektórzy woleliby pewnie blaszane kontenery w tym miejscu. Jedyna korzyść z fatalnej kadencji poprzedniego burmistrza to ta dotacja ale PiSy muszą wszystko rozwalić, co nie kojarzy im się z dobrą zmianą.
Cytuję Mejdzer:
Cytuję Mieszaniec::
Cytat:
a transport kolejowy jest tutaj podstawą,


Kolej to dziś skansen - chyba że jezdzi 200+ km/h !

Transport samochowowy ( bo jest tani i ogólnie dostępny ), transport autonomiczny, a w przyszłości latające elektryczne taksówki ( nad którymi prace już trwają ) to jest przyszłość, a nie pakowanie milionów w kolej która jest wolna i z praktycznie pustymi wagonami !!!

Przykład nr 1:
Dotarcie z Wadowic do Krakowa za pomocą koleji + przesiadki na dworcu by dojechać do określonego punktu w Krakowie to zero zysku czasowego !

Przykład nr 2:
Skoro ten transport jest tak zachwalany przez Klinowskiego to dlaczego okoliczne firmy wolą załadować towar na tira niż kolej

Przykład nr 3:
Dlaczego do Zakopanego trzeba wycieczkowo jechać przez Kraków :D


Dziś samochody są tak tanie i tak ogólniedostępne że wolna kolej nie ma najmniejszego sensu.


Nareszcie jakiś trzeźwy głos wśród tych infantylnych komentarzy od ludzi, którzy za dużo się kolejka bawili w dzieciństwie. Kolej właduje kupę pieniędzy w te linię i w ogóle nic się nie zmieni. Godzina z Wadowic do Krakowa to żadna alternatywa, chyba jedynie dla tych, którzy cierpią na nadmiar wolnego czasu.
Cytować
-8 #19 Gość 2020-05-29 15:01
Cytuję Gryzli:
Ty stój w korkach, jak lubisz. Inni wolą dojechać wygodnie szybką kolejką, jak np. w Trójmieście czy w Warszawie. Poza tym tutaj chodzi o zabytkowy dworzec, ale niektórzy woleliby pewnie blaszane kontenery w tym miejscu. Jedyna korzyść z fatalnej kadencji poprzedniego burmistrza to ta dotacja ale PiSy muszą wszystko rozwalić, co nie kojarzy im się z dobrą zmianą.
Cytuję Mejdzer:
Cytuję Mieszaniec::
Cytat:
a transport kolejowy jest tutaj podstawą,


Kolej to dziś skansen - chyba że jezdzi 200+ km/h !

Transport samochowowy ( bo jest tani i ogólnie dostępny ), transport autonomiczny, a w przyszłości latające elektryczne taksówki ( nad którymi prace już trwają ) to jest przyszłość, a nie pakowanie milionów w kolej która jest wolna i z praktycznie pustymi wagonami !!!

Przykład nr 1:
Dotarcie z Wadowic do Krakowa za pomocą koleji + przesiadki na dworcu by dojechać do określonego punktu w Krakowie to zero zysku czasowego !

Przykład nr 2:
Skoro ten transport jest tak zachwalany przez Klinowskiego to dlaczego okoliczne firmy wolą załadować towar na tira niż kolej

Przykład nr 3:
Dlaczego do Zakopanego trzeba wycieczkowo jechać przez Kraków :D


Dziś samochody są tak tanie i tak ogólnie dostępne że wolna kolej nie ma najmniejszego sensu.


Nareszcie jakiś trzeźwy głos wśród tych infantylnych komentarzy od ludzi, którzy za dużo się kolejka bawili w dzieciństwie. Kolej właduje kupę pieniędzy w te linię i w ogóle nic się nie zmieni. Godzina z Wadowic do Krakowa to żadna alternatywa, chyba jedynie dla tych, którzy cierpią na nadmiar wolnego czasu.
Wadowice to nie Warszawa czy Trójmiasto :D :D :D ludzie skąd Wy bierzecie tak oderwane od życia przykłady. Kolej ma tylko sens jak z punktu A do B docierasz bardzo szybko, a w tym wypadku mamy sytuację:
1. Jakoś trzeba dotrzeć do przystanku kolejowego - czas
2. Przejazd koleją z przystanku do powiedzmy Krakowa - czas który niewiele różni się od czasu przejazdu samochodem
3. Dostanie się z przystanku w Krakowie gdziekolwiek indziej by dotrzeć do swojego celu - kolejny czas i koszty

Już nawet nie mówiąc o tym jak jest zła pogoda - te wszystkie przesiadki, kombinacje, czasem opóźnienia, oczekiwanie na peronie, pilnowanie bo jak coś zmienią to nagle problem itd.

Tymczasem dojazd samochodem z pod domu do punktu docelowego lub dojazd na spółkę z kimś - to nawet nie ma co porównywać. To już lepiej tą kolej zlikwidować i położyć tam asfalt z szybką jednokierunkową do Krakowa i zrobi więcej roboty niż takie pitu, pitu jedzie pociąg z daleka....
Cytować
-8 #20 Informacyjnie: 2020-05-29 15:17
Cytat:
Jeżeli zależy Ci na rozwoju Wadowic, a transport kolejowy jest tutaj podstawą, albo na Wadowicach w ogóle, teraz jest czas by działać.
Kolej podstawą serio ???

1. Widział ktoś z Was tu czytających wypakowane po brzegi wagony z turystami którzy chcą do nas dotrzeć ???
2. Widział ktoś z Was wypakowane po brzegi wagony z towarami z okolicznych firm ???

Nie chcemy w Wadowicach inwestować w pomysły z przewozem powietrza w wagonach !

Ludzie chcą dobrych dróg, obwodnic i miejsc parkingowych, a nie bredni. Turyści do nas przyjeżdżają autokarami, samochodami, a nie pociągami i w tą infrastrukturę trzeba inwestować: parkingi i jeszcze raz miejsca parkingowe gdzie się da, drogi i jeszcze raz ułatwienia drogowe. Turyści są dziś wygodni, tak samo jak i mieszkańcy.
Cytować
+11 #21 Gryzli 2020-05-29 16:50
Turystów widzieliśmy dawno temu, kiedy rozkład jazdy był rozsądny. Towary docierały, dokąd nie zlikwidiwano rampy i nie zamieniono jej w obskurny darmowy parking dla Maspeksu. Bogate kraje inwestują w kolej, Ty wolisz siedzieć w swoim dwudziestoletni m Golfie i wąchać czarne spaliny z ciężarówki, która ma trudności z pokonaniem Witanowickiej Góry. Oficjalnie mówi się, że polskie TIRy stanowią 1/4 wszystkich ciężarówek w Europie. Każdy ma prawo do własnej opinii.
Cytować
+8 #22 P. 2020-05-29 17:33
Cytuję Gość:
Cytuję Gryzli:
Ty stój w korkach, jak lubisz. Inni wolą dojechać wygodnie szybką kolejką, jak np. w Trójmieście czy w Warszawie. Poza tym tutaj chodzi o zabytkowy dworzec, ale niektórzy woleliby pewnie blaszane kontenery w tym miejscu. Jedyna korzyść z fatalnej kadencji poprzedniego burmistrza to ta dotacja ale PiSy muszą wszystko rozwalić, co nie kojarzy im się z dobrą zmianą.
Cytuję Mejdzer:
Cytuję Mieszaniec::
Cytat:
a transport kolejowy jest tutaj podstawą,


Kolej to dziś skansen - chyba że jezdzi 200+ km/h !

Transport samochowowy ( bo jest tani i ogólnie dostępny ), transport autonomiczny, a w przyszłości latające elektryczne taksówki ( nad którymi prace już trwają ) to jest przyszłość, a nie pakowanie milionów w kolej która jest wolna i z praktycznie pustymi wagonami !!!

Przykład nr 1:
Dotarcie z Wadowic do Krakowa za pomocą koleji + przesiadki na dworcu by dojechać do określonego punktu w Krakowie to zero zysku czasowego !

Przykład nr 2:
Skoro ten transport jest tak zachwalany przez Klinowskiego to dlaczego okoliczne firmy wolą załadować towar na tira niż kolej

Przykład nr 3:
Dlaczego do Zakopanego trzeba wycieczkowo jechać przez Kraków :D


Dziś samochody są tak tanie i tak ogólnie dostępne że wolna kolej nie ma najmniejszego sensu.


Nareszcie jakiś trzeźwy głos wśród tych infantylnych komentarzy od ludzi, którzy za dużo się kolejka bawili w dzieciństwie. Kolej właduje kupę pieniędzy w te linię i w ogóle nic się nie zmieni. Godzina z Wadowic do Krakowa to żadna alternatywa, chyba jedynie dla tych, którzy cierpią na nadmiar wolnego czasu.


Wadowice to nie Warszawa czy Trójmiasto :D :D :D ludzie skąd Wy bierzecie tak oderwane od życia przykłady. Kolej ma tylko sens jak z punktu A do B docierasz bardzo szybko, a w tym wypadku mamy sytuację:
1. Jakoś trzeba dotrzeć do przystanku kolejowego - czas
2. Przejazd koleją z przystanku do powiedzmy Krakowa - czas który niewiele różni się od czasu przejazdu samochodem
3. Dostanie się z przystanku w Krakowie gdziekolwiek indziej by dotrzeć do swojego celu - kolejny czas i koszty

Już nawet nie mówiąc o tym jak jest zła pogoda - te wszystkie przesiadki, kombinacje, czasem opóźnienia, oczekiwanie na peronie, pilnowanie bo jak coś zmienią to nagle problem itd.

Tymczasem dojazd samochodem z pod domu do punktu docelowego lub dojazd na spółkę z kimś - to nawet nie ma co porównywać. To już lepiej tą kolej zlikwidować i położyć tam asfalt z szybką jednokierunkową do Krakowa i zrobi więcej roboty niż takie pitu, pitu jedzie pociąg z daleka....
najlepiej jest zlikwidować bo jakiemuś panusiuwi który 100m do sklepu autem musi zajechać się nie podoba. Kolej jest alternatywą i to dobrą dla prywatnych przewoźników takich jak np. Busy które już nie jednokrotnie udowodnili ze powinni zostać zaorane, nie trzymają się rozkładów jazdy, jeżdżą jak chcą, ciasnota, dezele itd itd. Cała sprawę pokazała pandemia, ludzie dużo chętniej przesiadają się na kolej, widać to było ostatnio. I jeszcze jedno nie każdy ma prawo jazdy i nie każdy jeździ samochodem.
Cytować
-6 #23 Do P. 2020-05-29 18:21
Cytuję P.:
Cytuję Gość:
Cytuję Gryzli:
Ty stój w korkach, jak lubisz. Inni wolą dojechać wygodnie szybką kolejką, jak np. w Trójmieście czy w Warszawie. Poza tym tutaj chodzi o zabytkowy dworzec, ale niektórzy woleliby pewnie blaszane kontenery w tym miejscu. Jedyna korzyść z fatalnej kadencji poprzedniego burmistrza to ta dotacja ale PiSy muszą wszystko rozwalić, co nie kojarzy im się z dobrą zmianą.
Cytuję Mejdzer:
Cytuję Mieszaniec::
Cytat:
a transport kolejowy jest tutaj podstawą,


Kolej to dziś skansen - chyba że jezdzi 200+ km/h !

Transport samochowowy ( bo jest tani i ogólnie dostępny ), transport autonomiczny, a w przyszłości latające elektryczne taksówki ( nad którymi prace już trwają ) to jest przyszłość, a nie pakowanie milionów w kolej która jest wolna i z praktycznie pustymi wagonami !!!

Przykład nr 1:
Dotarcie z Wadowic do Krakowa za pomocą koleji + przesiadki na dworcu by dojechać do określonego punktu w Krakowie to zero zysku czasowego !

Przykład nr 2:
Skoro ten transport jest tak zachwalany przez Klinowskiego to dlaczego okoliczne firmy wolą załadować towar na tira niż kolej

Przykład nr 3:
Dlaczego do Zakopanego trzeba wycieczkowo jechać przez Kraków :D


Dziś samochody są tak tanie i tak ogólnie dostępne że wolna kolej nie ma najmniejszego sensu.


Nareszcie jakiś trzeźwy głos wśród tych infantylnych komentarzy od ludzi, którzy za dużo się kolejka bawili w dzieciństwie. Kolej właduje kupę pieniędzy w te linię i w ogóle nic się nie zmieni. Godzina z Wadowic do Krakowa to żadna alternatywa, chyba jedynie dla tych, którzy cierpią na nadmiar wolnego czasu.


Wadowice to nie Warszawa czy Trójmiasto :D :D :D ludzie skąd Wy bierzecie tak oderwane od życia przykłady. Kolej ma tylko sens jak z punktu A do B docierasz bardzo szybko, a w tym wypadku mamy sytuację:
1. Jakoś trzeba dotrzeć do przystanku kolejowego - czas
2. Przejazd koleją z przystanku do powiedzmy Krakowa - czas który niewiele różni się od czasu przejazdu samochodem
3. Dostanie się z przystanku w Krakowie gdziekolwiek indziej by dotrzeć do swojego celu - kolejny czas i koszty

Już nawet nie mówiąc o tym jak jest zła pogoda - te wszystkie przesiadki, kombinacje, czasem opóźnienia, oczekiwanie na peronie, pilnowanie bo jak coś zmienią to nagle problem itd.

Tymczasem dojazd samochodem z pod domu do punktu docelowego lub dojazd na spółkę z kimś - to nawet nie ma co porównywać. To już lepiej tą kolej zlikwidować i położyć tam asfalt z szybką jednokierunkową do Krakowa i zrobi więcej roboty niż takie pitu, pitu jedzie pociąg z daleka....
najlepiej jest zlikwidować bo jakiemuś panusiuwi który 100m do sklepu autem musi zajechać się nie podoba. Kolej jest alternatywą i to dobrą dla prywatnych przewoźników takich jak np. Busy które już nie jednokrotnie udowodnili ze powinni zostać zaorane, nie trzymają się rozkładów jazdy, jeżdżą jak chcą, ciasnota, dezele itd itd. Cała sprawę pokazała pandemia, ludzie dużo chętniej przesiadają się na kolej, widać to było ostatnio. I jeszcze jedno nie każdy ma prawo jazdy i nie każdy jeździ samochodem.
Tu nie chodzi o dojazdy do sklepu - koszty przebudowy tego odcina są astronomiczne, a po tej "renowacji" dojazd nadal jest bardzo słaby czasowo (niczym nie odbiega od samochodu). Pandemia pokazała że własny samochód gwarantował największe bezpieczeństwo, najlepsze czasy dojazdu i największy komfort (kolej wymagał jazdy w maseczce gdy w własnym samochodzie pełen komfort bez). Idąc dalej inwestując w kolej jesteśmy przywiązani do tego odcinka jak do budy to już lepiej inwestować w elektryczne autobusy z dużym zasięgiem bo taki środek transportu nie jest ograniczony do miejsca. Jestem ciekaw kto wam za 5-10 lat będzie jeździł tą koleją jak dojdą autonomiczne środki transportu drogowego (czyli samochody bez kierowcy) oraz inne elektryki czy nawet car sharing (czyli dzielenie się samochodem - w momencie kiedy jesteś w pracy Twój samochód autonomicznie przewozi pasażerów zarabiając dla Ciebie).
Cytować
-3 #24 Do Gryzli 2020-05-29 18:32
Cytuję Gryzli:
Bogate kraje inwestują w kolej


Tak w kolej która jeździ ponad 200km/h, a nie w to co tu jest robione.

Przykład: Chiny - Szanghaj "30,5 kilometrowy odcinek (od Longyang Road do portu lotniczego Szanghaj-Pudong ) pokonuje w 7 minut i 20 sekund, osiągając maksymalną prędkość 431 km/h." - film z 2015r.:

https://www.youtube.com/watch?v=rcACxTxzuoY

To można nazwać koleją
Cytować
-9 #25 Ja 2020-05-29 22:47
Cytuję Do Gryzli:
Cytuję Gryzli:
Bogate kraje inwestują w kolej


Tak w kolej która jeździ ponad 200km/h, a nie w to co tu jest robione.

Przykład: Chiny - Szanghaj "30,5 kilometrowy odcinek (od Longyang Road do portu lotniczego Szanghaj-Pudong ) pokonuje w 7 minut i 20 sekund, osiągając maksymalną prędkość 431 km/h." - film z 2015r.:

https://www.youtube.com/watch?v=rcACxTxzuoY

To można nazwać koleją


Dokładnie, ale szkoda dyskutować z idiotami. Oni myślą, że kolejka załatwi sprawę a prawda jest taka, że w Polsce ta kolej to będzie taka, że jak wszyscy się przesiądą na kolej, to będzie jak za komuny. Już były czasy w Polsce, że wszyscy koleją i autobusami jeździli i nikt rozsądny kurwa nie chce pamietać nawet tych czasów. Całodniowe wyprawy bo 200km po 5 przesiadek itd.
Cytować
+2 #26 Do Ja 2020-05-29 23:02
Cytuję Ja:
Cytuję Do Gryzli:
Cytuję Gryzli:
Bogate kraje inwestują w kolej


Tak w kolej która jeździ ponad 200km/h, a nie w to co tu jest robione.
No właśnie idioto mówicie o czasach które niby przed nami a dzisiaj jest dzisiaj i dzisiaj jest kupa ludzi co muszą dojeżdżać do roboty transportem publicznym i nie pierdolcie o elektrycznych autobusach czy autach,kogo na to będzie stać. Takie kity to dzieciom w przedszkolu możecie wciskać. Dobrego

Przykład: Chiny - Szanghaj "30,5 kilometrowy odcinek (od Longyang Road do portu lotniczego Szanghaj-Pudong ) pokonuje w 7 minut i 20 sekund, osiągając maksymalną prędkość 431 km/h." - film z 2015r.:

https://www.youtube.com/watch?v=rcACxTxzuoY

To można nazwać koleją


Dokładnie, ale szkoda dyskutować z idiotami. Oni myślą, że kolejka załatwi sprawę a prawda jest taka, że w Polsce ta kolej to będzie taka, że jak wszyscy się przesiądą na kolej, to będzie jak za komuny. Już były czasy w Polsce, że wszyscy koleją i autobusami jeździli i nikt rozsądny kurwa nie chce pamietać nawet tych czasów. Całodniowe wyprawy bo 200km po 5 przesiadek itd.
Cytować
0 #27 Do Ja 2020-05-29 23:06
Cytuję Ja:
Cytuję Do Gryzli:
Cytuję Gryzli:
Bogate kraje inwestują w kolej


Tak w kolej która jeździ ponad 200km/h, a nie w to co tu jest robione.
No właśnie idioto mówicie o czasach które niby przed nami a dzisiaj jest dzisiaj i dzisiaj jest kupa ludzi co muszą dojeżdżać do roboty transportem publicznym i nie pierdolcie o elektrycznych autobusach czy autach,kogo na to będzie stać. Takie kity to dzieciom w przedszkolu możecie wciskać. Dobrego

Przykład: Chiny - Szanghaj "30,5 kilometrowy odcinek (od Longyang Road do portu lotniczego Szanghaj-Pudong ) pokonuje w 7 minut i 20 sekund, osiągając maksymalną prędkość 431 km/h." - film z 2015r.:

https://www.youtube.com/watch?v=rcACxTxzuoY

To można nazwać koleją


Dokładnie, ale szkoda dyskutować z idiotami. Oni myślą, że kolejka załatwi sprawę a prawda jest taka, że w Polsce ta kolej to będzie taka, że jak wszyscy się przesiądą na kolej, to będzie jak za komuny. Już były czasy w Polsce, że wszyscy koleją i autobusami jeździli i nikt rozsądny kurwa nie chce pamietać nawet tych czasów. Całodniowe wyprawy bo 200km po 5 przesiadek itd.
Cytować
-9 #28 Iza 2020-05-30 07:19
Cytuję P.:
Cytuję Tadziu:
Po co to remontować rozburzyć szczególnie ten budynek obok z dwoma satelitami i rozlatującymi się oknami
Katastrofa ze w XXI wieku ktoś tam mieszka, ale pewnie za darmo, ale to jest wizerunek końca kolejki nikomu na nic nie potrzebnej.

Dziwne że w XXI wieku są takie matoły.
Tą kolejką jak ja nazwałeś jeździ coraz więcej ludzi i będzie jeździć jeszcze więcej po rewitalizacji. Unia Europejska daje coraz większe dotacje na transport który jest ekonomiczny i wygodny. Wierz mi ludzie wolą jeździć wygodnie pociągami niż tłuc się w ciasnych śmierdzących busach

Witam mieszkańców rozkładających się budynków PKP szczególnie tego obok z dwoma satelitami śmiechu warte poza kierowcą i obsługi pociagu nie widać od Kalwarii do Andrychowa podróżnych w wygodnych cuchnących pociągach z lat 80 tych ubiegłego wieku
.
Cytować
+8 #29 Do Iza 2020-05-30 09:49
Ty wiesz najlepiej. Co za ignorantka wyśmiewająca się z ludz, którym powodzi się trochę gorzej. Nie pozdrawiam. A tak poza tym tymi pociągami jeździ więcej osób niż ci się wydaje. Nie pozdrawiam.
Cytować
+8 #30 Gryzli 2020-05-30 10:02
Za komuny takich wyzwisk i wulgaryzmów używał tylko margines albo funkcjonariusze komunistycznej władzy. Nigdy jednak nie czynili tego publicznie. Dziś chamstwo się panoszy a Redakcja nawet nie próbuje tego moderować.Cytuję Do Ja:
Cytuję Ja:
Cytuję Do Gryzli:
Cytuję Gryzli:
Bogate kraje inwestują w kolej


Tak w kolej która jeździ ponad 200km/h, a nie w to co tu jest robione.
No właśnie idioto mówicie o czasach które niby przed nami a dzisiaj jest dzisiaj i dzisiaj jest kupa ludzi co muszą dojeżdżać do roboty transportem publicznym i nie pierdolcie o elektrycznych autobusach czy autach,kogo na to będzie stać. Takie kity to dzieciom w przedszkolu możecie wciskać. Dobrego

Przykład: Chiny - Szanghaj "30,5 kilometrowy odcinek (od Longyang Road do portu lotniczego Szanghaj-Pudong ) pokonuje w 7 minut i 20 sekund, osiągając maksymalną prędkość 431 km/h." - film z 2015r.:

https://www.youtube.com/watch?v=rcACxTxzuoY

To można nazwać koleją


Dokładnie, ale szkoda dyskutować z idiotami. Oni myślą, że kolejka załatwi sprawę a prawda jest taka, że w Polsce ta kolej to będzie taka, że jak wszyscy się przesiądą na kolej, to będzie jak za komuny. Już były czasy w Polsce, że wszyscy koleją i autobusami jeździli i nikt rozsądny kurwa nie chce pamietać nawet tych czasów. Całodniowe wyprawy bo 200km po 5 przesiadek itd.
Cytować
+5 #31 Fotowoltaika 2020-05-30 14:21
Produkcja baterii fotowoltaicznyc h i późniejsza ich utylizacja jest zaprzeczeniem ekologii.

Wydawać by się mogło, że fotowoltaika, jako jedna z gałęzi odnawialnych źródeł energii, a co za tym idzie – czysta technologia, nie powoduje żadnego negatywnego wpływu na środowisko. Tak właśnie jest na etapie eksploatacji. Jednak proces produkcyjny i etap usuwania instalacji po wykorzystaniu to powody szkodliwych emisji. Na szczęście nie niosą za sobą tak dużego zagrożenia jak energetyka konwencjonalna.

Fotowoltaika – szkodliwość

Na etapie produkcyjnym ogniw fotowoltaicznyc h wykorzystywane są liczne substancje toksyczne i wybuchowe. Można więc przypuszczać, że te zakłady produkcyjne, gdzie nie są przestrzegane zasady bezpieczeństwa oraz te, w których z różnych przyczyn w sposób niekontrolowany ograniczane są koszty wytwarzania, mogą być emiterami szkodliwych substancji. Sytuacje takie to nie tylko poważne zagrożenie dla zdrowia pracowników, ale także mogą prowadzić do zniszczenia zakładu produkcyjnego. Pracownicy ponadto narażeni są na wdychanie pyłu krzemowego. Niebezpieczne materiały w większości są używane do czyszczenia powierzchni półprzewodnikow ej. Są to m.in.:  kwas solny, kwas siarkowy, kwas azotowy, fluorowodór, 1,1,1-trichloro etan i aceton.

Do najbardziej szkodliwych substancji emitowanych przez przemysł fotowoltaiczny należą związki fluorowe, które powodują efekt cieplarniany. Są to związki kilka- do kilkudziesięciu razy bardziej aktywne w tej kwestii niż dwutlenek węgla. Należą do nich: heksofluoroetan , sześciofluorek siarki oraz trójflorek azotu. Jednak ilość uwalnianych substancji w przeliczeniu na CO2 jest znacząco mniejsza niż redukcja emisji gazów cieplarnianych, która następuje poprzez  zapobieganie spalaniu paliw kopalnych na potrzeby produkcji energii elektrycznej.

W produkcji ogniw cienkowarstwowy ch mamy do czynienia z szeregiem materiałów bardziej toksycznych niż te stosowane w tradycyjnych ogniwach krzemowych. Należą do nich: arsenek galu, indu i miedzi, diselenek galu oraz tellurek kadmu. Jeśli nie są one zabezpieczane i utylizowane, mogą stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia ludzkiego i środowiska. Na szczęście  producenci obciążeni są koniecznością poddawania tych substancji recyklingowi i pod groźbą wysokich kar pieniężnych nie mogą ich wyrzucać.

Nowoczesne metody produkcji związane są z poborem ogromnych ilości wody. W zależności od wielkości rocznej produkcji są to inne wartości wykorzystywanej wody, ale przeważnie są to wielkości rzędu setek lub nawet tysięcy litrów wody na minutę. Powoduje to konieczność tworzenia odpowiednich zakładów oczyszczania tej zanieczyszczone j wody. Wpływa to również na podrożenie kosztów produkcji paneli.

Odpady fotowoltaiczne – same problemy?

Jak już wspominaliśmy, na etapie eksploatacji nie występują emisje szkodliwych substancji, problem stają się natomiast odpady powstałe z wyeksploatowany ch instalacji. Długość życia panelu podawana jest średnio na 25 lat. Po tym czasie wszyscy producenci urządzeń fotowoltaicznyc h są zobowiązani do ich odbioru. Sytuowanie zużytych instalacji na wysypiskach przeczyłoby kwestii, że fotowoltaika jest rozwiązaniem przyjaznym dla środowiska. Istnieją dwie drogi usuwania odpadów sektora fotowoltaiczneg o, są to utylizacja i recykling.

Utylizacja instalacji fotowoltaicznej

Proces utylizacji wiąże się ze zniszczeniem i unieszkodliwien iem danych substancji, natomiast recykling umożliwia odzyskanie niektórych pierwiastków lub nawet całych elementów, które można zastosować ponownie w procesie produkcji. Popularnym sposobem utylizacji jest spalanie, podczas którego do atmosfery lub wód gruntowych mogą przedostawać się szkodliwe pierwiastki. Największe zagrożenie stanowią moduły zawierające kadm (CdTe). Moduły krzemowe nie są aż tak niebezpieczne na tym etapie, sam krzem nie jest szkodliwy, ale w ich skład wchodzą pewne ilości substancji toksycznych (ołów).

Cytować
+2 #32 Przykłady: 2020-05-30 15:26
Przykłady autobusów i busów elektrycznych w Jaworznie:
https://www.youtube.com/watch?v=v9i8AaZrYsM - warto zobaczyć bo robi to wrażenie wideo z 2018

Niektóre maja już przejechane ponad 240 tys km. Po zaledwie 20 minutach ładowania ma już zasięg 40km. Zasięgi 150km bez ładowania nie są problemem dla tych autobusów. Niektóre dziennie robią ponad 400km. Dodajmy że autobusy są wyposażone w klimatyzację, bezpłatny internet, bezpłatne ładowarki smartfonów + pełen monitoring ! Koszt eksploatacji tego elektryka to 1/3 kosztu diesla.

W Jaworznie testują już autobusy autonomiczne czyli jeżdżące bez kierowcy.
I to jest przyszłość a nie bawienie się wolną koleją w którą trzeba pompować tyle kasy i pojedzie tylko tam gdzie tory.
Cytować
+4 #33 Ja 2020-05-30 18:18
Cytuję Przykłady::
Przykłady autobusów i busów elektrycznych w Jaworznie:
https://www.youtube.com/watch?v=v9i8AaZrYsM - warto zobaczyć bo robi to wrażenie wideo z 2018

Niektóre maja już przejechane ponad 240 tys km. Po zaledwie 20 minutach ładowania ma już zasięg 40km. Zasięgi 150km bez ładowania nie są problemem dla tych autobusów. Niektóre dziennie robią ponad 400km. Dodajmy że autobusy są wyposażone w klimatyzację, bezpłatny internet, bezpłatne ładowarki smartfonów + pełen monitoring ! Koszt eksploatacji tego elektryka to 1/3 kosztu diesla.

W Jaworznie testują już autobusy autonomiczne czyli jeżdżące bez kierowcy.
I to jest przyszłość a nie bawienie się wolną koleją w którą trzeba pompować tyle kasy i pojedzie tylko tam gdzie tory.


Ale co Pan/Pani porównuje. Jaworzno ma świetnego prezydenta, a nie jak Wadowice. Najpierw kretyn w krótkich portkach ze skrzywionym światopoglądem, a teraz ignorant z pisu, który nic nie robi.
Cytować
0 #34 Michał 2020-05-31 12:41
Cytuję Anty komentarz:
Cytuję Michał:
Ten budynek to wielki przekręt PKP
Wybudowali na tyłach budynek piętrowy gdzie jest niby zaplecze (agregat,zapowiadający do starych głośników i patrzący na kamery)a budynek główny porzucili.Teraz budynek główny stoi pusty ,podróżni nawet nie mają się gdzie załatwić gdzie logika myślenia (tym powinno sie zająć CBA lub NIK.Teraz kolej rozbudowuję trasy kolejowe a dworzec jest ale przez głupotę kolei go niema (stoi obsikany)

Znawca się znalazł. Jak się na czymś nie znasz nie kometuj. Ten budnenek jak to mówisz na zapleczu nie służy tylko do obserwowania kamer, tam jest stonowisko osoby odpowiadającej za bezpieczeństwo ruchu kolejowego które zresztą nigdy nie było usytuowane w starym budynku PKP tzw nastawnia kolejowa. CBA ani NIK tutaj nie ma do gadania bo wszytko jest tak jak powinno. Więc chłopie jak nie wiesz nie komentuj
No panie znawco stanowisko bezpieczeństwa w 21 wieku można urządzić na księżycu ale sedno jak można rozbudowywać stanowisko do sterowania jak można było to zrobić w starym budynku głównym bez pozbywania się budynku głównego .Do starego budynku wpakować było jeszcze trochę kasy i gitara i byłby piękny dworzec w turystycznym mieście WADOWICE a tak mamy stanowisko dosterowania i nic więcej
Cytować
+2 #35 Do Michal 2020-05-31 15:13
Cytuję Michał:
Cytuję Anty komentarz:
Cytuję Michał:
Ten budynek to wielki przekręt PKP
Wybudowali na tyłach budynek piętrowy gdzie jest niby zaplecze (agregat,zapowiadający do starych głośników i patrzący na kamery)a budynek główny porzucili.Teraz budynek główny stoi pusty ,podróżni nawet nie mają się gdzie załatwić gdzie logika myślenia (tym powinno sie zająć CBA lub NIK.Teraz kolej rozbudowuję trasy kolejowe a dworzec jest ale przez głupotę kolei go niema (stoi obsikany)

Znawca się znalazł. Jak się na czymś nie znasz nie kometuj. Ten budnenek jak to mówisz na zapleczu nie służy tylko do obserwowania kamer, tam jest stonowisko osoby odpowiadającej za bezpieczeństwo ruchu kolejowego które zresztą nigdy nie było usytuowane w starym budynku PKP tzw nastawnia kolejowa. CBA ani NIK tutaj nie ma do gadania bo wszytko jest tak jak powinno. Więc chłopie jak nie wiesz nie komentuj
No panie znawco stanowisko bezpieczeństwa w 21 wieku można urządzić na księżycu ale sedno jak można rozbudowywać stanowisko do sterowania jak można było to zrobić w starym budynku głównym bez pozbywania się budynku głównego .Do starego budynku wpakować było jeszcze trochę kasy i gitara i byłby piękny dworzec w turystycznym mieście WADOWICE a tak mamy stanowisko dosterowania i nic więcej

Widzę że wiedzę masz w tym tacie naprawdę. Budynek jest przystosowany do do nowych rozwiązań jak LCS. Nie wiesz co to??? Poczytaj. Po drugie tam siedzi Dyżurny Ruchu i tak jak napisałem serio dba o bezpieczeństwo ruchu kolejowego poczytaj o tym stanowisku będziesz wiedział czym się zajmuje. Po trzecie ten budynek spełnia dużo innych funkcji których na pewno nie dałoby się umieścić w starym budynku. Uwierz mi ta osoba ie pilnuje tylko kamer ma wiele obowiązków o których nie masz pojęcia. Jak się nie znasz nie komentuj. Znawcy wszystkiego się naleźli
Cytować
+9 #36 Jt 2020-05-31 18:37
Zlikwidowac te busy ktore burmistrz zatwierdzil bo nie ma z nich porzytku woza powietrze a w miejsce ich przywrocic poprzedni bus niskopodlogowy dla mieszkancow Wadowic z pozostalych pieniedzy ktore pozostana wyremontowac dworzec bo to wizytowka naszego miasta!!!
Cytować
-2 #37 C 2020-06-02 06:36
Czymś budżet trzeba podreperować. Ale,C czy jak się dostało za darmo to można sprzedać na rynku?
Cytować
Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.