- Opublikowano: 03 lipca 2018, 14:50
- Komentarze: 11
PKP PLK ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót na linii kolejowej nr 117 na odcinku od Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckorony, przez Wadowice, Andrychów aż do granicy województwa małopolskiego, w sumie około 30 km trasy, Całe zamówienie jest warte 122,5 mln zł.
PKP PLK ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót na linii kolejowej nr 117 łączącej Kalwarię Zebrzydowską z Bielskiem Białą. Remont ma obejmować odcinek tej linii od stacji Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Wadowice, Andrychów aż do granicy województwa małopolskiego ze śląskim, od km 1,675 do km 31,046.
Zamówienie składa się z trzech zadań: pierwsze dotyczy wykonania dokumentacji projektowej dla odcinka km 1,675 – km 31,046 oraz wszystkich robót budowlanych dla odcinka km 1,675 – km 18,600, drugie wykonania wszystkich robót budowlanych dla odcinka km 18,600 – km 30,225, zaś trzecie wykonania robót budowlanych dla odcinka km 30,225 – km 31,046.
Kolej określiła wartość zamówienia na 122,5 mln zł. Kryterium oceny ofert w przetargu to: cena (60%), dostępność linii kolejowej liczona jako czas całodobowych zamknięć torowych (20%), termin realizacji zamówienia (10%), doświadczenie personelu wykonawcy (10%). Prace przy remoncie linii mają zakończyć się w 1107 dni od momentu podpisania umowy. Oferty można składać do 20 sierpnia tego roku.
Przypomnijmy, że w sierpniu 2016 roku ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej rewitalizacji tej linii.
(MG)
WadowiceOnline.pl
Ostatnie artykuły z kategorii Biznes:
Niemal 1,4 miliarda złotych wypłaconych „trzynastek” w Małopolsce
W majówkę sklepy zamknięte, za to ostatnia niedziela kwietnia handlowa
Na wadowickim dworcu autobusowym ruszyło nowe bistro
Terytorialsi przyjdą do pracy w... mundurze. Taki dzień
Mimo, że ratują życie, liczna przeciwników szczepień rośnie. Trwa Europejski Tydzień Szczepień
Komentarze
Klinowski znowu tego nie przewidział
Niestety UM woj. Sląskiego migają się jak mogą aby wyremontować odcinek Bielsko-Biała Głowna - Kozy- granica woj. śląskiego.
Mimo, że remont po stronie Sląskiej 12 kilometrowego odcinka jest na liście do do dofinansowania z UE, nie wiadomo czy będzie ponieważ ślązaków interesują problemy GOP-u niż jakiegoś tam dla nich Podbeskidzia. A faktyczny koszt dla woj, sląskiego to raptem 9-10 milionów środków własnych, resztę85% srodków pokryje-zwróci Bruksela.
Linia kolejowa 117 najgorzej wygląda pomiędzy Bielsko-Białą a Ketami, średnia prędkość na tym odcinku wynosi około 25 kilometrów czyli stan linii niemal agonalny, a tu potrzeba lekko dwóch lat aby inwestor dotarł do tego najgorszego wyeksploatowane go odcinka na LK 117. :sad:
ote]
w gablotach na przystankach miedzy ketami a bielskiem znowu ZKA od 16 lipca do 14 wrrzesnia podobno mają wymieniać podkłady i szyny na ślaskim odcinku na odcinku miedzy wadowicami a kętami wymieniali bez ZKA i dało się od tych przewozów to się już rzygać chce a na jesień znowu ZKA do krakowa i kto wie gdzie jeszcze
Przetarg na remont odcinaka Sląskiego Bielsko-Biała - Kozy z udziałem środków unijnych miał być rozpisany wg. założeń w II-III kwartale 2018 roku.
Obecnie to tylko remont doraźny ponieważ prędkość pociągu na szlaku Bielsko-Biała- Kęty spada już poniżej 30 km/h.