PKP PLK ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót na linii kolejowej nr 117 na odcinku od
Jest przetarg na remont linii kolejowej nr 117

PKP PLK ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót na linii kolejowej nr 117 na odcinku od Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckorony, przez Wadowice, Andrychów aż do granicy województwa małopolskiego, w sumie około 30 km trasy, Całe zamówienie jest warte 122,5 mln zł.

PKP PLK ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót na linii kolejowej nr 117 łączącej Kalwarię Zebrzydowską z Bielskiem Białą. Remont ma obejmować odcinek tej linii od stacji Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Wadowice, Andrychów aż do granicy województwa małopolskiego ze śląskim, od km 1,675 do km 31,046.

Zamówienie składa się z trzech zadań: pierwsze dotyczy wykonania dokumentacji projektowej dla odcinka km 1,675 – km 31,046 oraz wszystkich robót budowlanych dla odcinka km 1,675 – km 18,600, drugie wykonania wszystkich robót budowlanych dla odcinka km 18,600 – km 30,225, zaś trzecie wykonania robót budowlanych dla odcinka km 30,225 – km 31,046.

Kolej określiła wartość zamówienia na 122,5 mln zł. Kryterium oceny ofert w przetargu to: cena (60%), dostępność linii kolejowej liczona jako czas całodobowych zamknięć torowych (20%), termin realizacji zamówienia (10%), doświadczenie personelu wykonawcy (10%). Prace przy remoncie linii mają zakończyć się w 1107 dni od momentu podpisania umowy. Oferty można składać do 20 sierpnia tego roku.

Przypomnijmy, że w sierpniu 2016 roku ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej rewitalizacji tej linii.

(MG)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+10 #1 Stefan 2018-07-03 18:01
Czy projekt uwzględnia wybudowanie wiaduktu kolejowego nad rondem przy Podhalaninie w Wadowicach, co jest koniecznością przy takim natężeniu ruchu drogowego w powiązaniu że zwiększeniem ilości połączeń kolejowych?
+3 #2 Olek 2018-07-04 00:01
Cytuję Stefan:
Czy projekt uwzględnia wybudowanie wiaduktu kolejowego nad rondem przy Podhalaninie w Wadowicach, co jest koniecznością przy takim natężeniu ruchu drogowego w powiązaniu że zwiększeniem ilości połączeń kolejowych?

Klinowski znowu tego nie przewidział
-8 #3 obserwator 2018-07-04 10:40
Znów pieniądze wywalone w błoto. Ciekawe czy zarządzający czy też forsujący ten remont wydali by swoje pieniądze a coś co zawsze będzie przynosiło straty.
+2 #4 Kolejarz 2018-07-05 10:12
W tekście jest błąd - remont będzie sięgał tylko do Andrychowa. Odcinek Andrychów - Kety - granica woj. ma zostać wykonany później ...
-10 #5 Gość plus 2018-07-10 18:27
Miała być scieszka rowerowa każdy grosz wyzucony na modernizację linii 117 jest zmarnowany.
0 #6 100%BB 2018-07-11 17:01
Małopolska rusza, a na Sląsku cisza....
Niestety UM woj. Sląskiego migają się jak mogą aby wyremontować odcinek Bielsko-Biała Głowna - Kozy- granica woj. śląskiego.
Mimo, że remont po stronie Sląskiej 12 kilometrowego odcinka jest na liście do do dofinansowania z UE, nie wiadomo czy będzie ponieważ ślązaków interesują problemy GOP-u niż jakiegoś tam dla nich Podbeskidzia. A faktyczny koszt dla woj, sląskiego to raptem 9-10 milionów środków własnych, resztę85% srodków pokryje-zwróci Bruksela.
Linia kolejowa 117 najgorzej wygląda pomiędzy Bielsko-Białą a Ketami, średnia prędkość na tym odcinku wynosi około 25 kilometrów czyli stan linii niemal agonalny, a tu potrzeba lekko dwóch lat aby inwestor dotarł do tego najgorszego wyeksploatowane go odcinka na LK 117. :sad:
+8 #7 100%BB 2018-07-11 17:20
Jak w wielu przypadkach po zakończonych remontach ludzie bardziej ochoczo wracają do pociągów i wrócą nawet na LK 117. Obecnie pasażerowie przewijają sie na przystankach i stacjach kolejowych na LK 117 może tego tak nie widać,i przy tej postępującej degradacji infrastruktury kolejowej oraz spadającej prędkości jazdy pociągów, to ludzie mimo wszystko jeżdżą pociągami. Najwięcej rzecz jasna na odcinku Kraków-Kalwaria , ale i na częsci Kalwaria - Bielsko-Biała, pociąg pusty nie jeździ.
0 #8 podróżny 2018-07-15 12:50
Cytuję 100%BB:
Małopolska rusza, a na Sląsku cisza....
Niestety UM woj. Sląskiego migają się jak mogą aby wyremontować odcinek Bielsko-Biała Głowna - Kozy- granica woj. śląskiego.
Mimo, że remont po stronie Sląskiej 12 kilometrowego odcinka jest na liście do do dofinansowania z UE, nie wiadomo czy będzie ponieważ ślązaków interesują problemy GOP-u niż jakiegoś tam dla nich Podbeskidzia. A faktyczny koszt dla woj, sląskiego to raptem 9-10 milionów środków własnych, resztę85% srodków pokryje-zwróci Bruksela.
Linia kolejowa 117 najgorzej wygląda pomiędzy Bielsko-Białą a Ketami, średnia prędkość na tym odcinku wynosi około 25 kilometrów czyli stan linii niemal agonalny,[quote name="100%BB"]Małopolska rusza, a na Sląsku cisza....
Niestety UM woj. Sląskiego migają się jak mogą aby wyremontować odcinek Bielsko-Biała Głowna - Kozy- granica woj. śląskiego.
Mimo, że remont po stronie Sląskiej 12 kilometrowego odcinka jest na liście do do dofinansowania z UE, nie wiadomo czy będzie ponieważ ślązaków interesują problemy GOP-u niż jakiegoś tam dla nich Podbeskidzia. A faktyczny koszt dla woj, sląskiego to raptem 9-10 milionów środków własnych, resztę85% srodków pokryje-zwróci Bruksela.
Linia kolejowa 117 najgorzej wygląda pomiędzy Bielsko-Białą a Ketami, średnia prędkość na tym odcinku wynosi około 25 kilometrów czyli stan linii niemal agonalny, a tu potrzeba lekko dwóch lat aby inwestor dotarł do tego najgorszego wyeksploatowanego odcinka na LK 117. :sad:

ote]
w gablotach na przystankach miedzy ketami a bielskiem znowu ZKA od 16 lipca do 14 wrrzesnia podobno mają wymieniać podkłady i szyny na ślaskim odcinku na odcinku miedzy wadowicami a kętami wymieniali bez ZKA i dało się od tych przewozów to się już rzygać chce a na jesień znowu ZKA do krakowa i kto wie gdzie jeszcze
+4 #9 ha ha 2018-07-15 12:53
Cytuję Gość plus:
Miała być scieszka rowerowa każdy grosz wyzucony na modernizację linii 117 jest zmarnowany.
rowerem bedzie jeżdził do krakowa i bielska może nawet do gdyni
+3 #10 kika 2018-07-16 08:43
uczepiliście się linii 117 jak kleszcz baraniej d... nie dawno krytykowali że pociągi jadą jak żółw a teraz jak mają remontować to znowu po co u nas w polsce to jest tak jak nie robią nic to zle a jak robią to jeszcze gorzej a wiekszości komentarzy negatywnych to jak by tak pomyśleć to nie są z naszego rejonu tylko bardziej na południe
0 #11 100%BB 2018-09-05 07:52
Najtańsza oferta Skanski jest o blisko 57 milionów droższa ( projektuj buduj ) od kosztorysu zamawiającego PKP PLK :-* . Dotyczy tylko 1 etapu z Kalwarii do Andrychowa. Ciekawe jak na te oferty cenowe zareagują w PKP PLK i w Urzędzie Małopolskim.
Przetarg na remont odcinaka Sląskiego Bielsko-Biała - Kozy z udziałem środków unijnych miał być rozpisany wg. założeń w II-III kwartale 2018 roku.
Obecnie to tylko remont doraźny ponieważ prędkość pociągu na szlaku Bielsko-Biała- Kęty spada już poniżej 30 km/h.

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.