Na rynek pracy wkraczają przedstawiciele pokolenia Z. Co to oznacza dla pracodawców? Konieczność leps
Rola HR w tworzeniu pozytywnej kultury firmy
artykuł sponsorowany

Na rynek pracy wkraczają przedstawiciele pokolenia Z. Co to oznacza dla pracodawców? Konieczność lepszego przyjrzenia się kulturze organizacji, którą tworzą! Można śmiało powiedzieć, że dla "Zetek” atmosfera w biurze to jeden z najważniejszych czynników decydujących o wyborze miejsca pracy. Jaką rolę odgrywa dział HR w procesie tworzenia pozytywnej kultury firmy? Jakie działania wspierają ten proces? Sprawdź!

Co buduje dobrą atmosferę w firmie?

Środowisko pracy powinno być: bezpieczne, komfortowe i rozwijające. Na atmosferę w firmie składa się wiele czynników – materialnych i społecznych. Przykładami takich czynników może być to w jaki sposób szef zwraca się do swoich pracowników, sposób komunikacji między współpracownikami, respektowanie zasad BHP czy warunki sanitarne.

Atmosferę w pracy tworzą również rytuały zespołowe (także te nieformalne, będące inicjatywą samych pracowników) oraz wspólny system wartości. To szczególnie istotne dla pokolenia dwudziesto- i trzydziestolatków, które chce czuć, że firma wspiera cele, które są bliskie im samym.

Dobrą atmosferę w firmie buduje m.in.:

  • pozytywny feedback;
  • możliwość rozwoju;
  • transparentne warunki współpracy;
  • sprawiedliwy system oceny;
  • życzliwa i pełna szacunku komunikacja;
  • dobrze przemyślany system motywacyjny.

 

Atmosfera w firmie a efektywność pracy

Czy istnieje korelacja między atmosferą w biurze a wydajnością pracowników? Zdecydowanie tak! Osoby, które lubią swojego szefa i swoich współpracowników, są bardziej zmotywowane do działania. Pracują szybciej i efektywniej. Chętniej wychodzą z własnymi inicjatywami i nie boją się mówić o tym, co myślą. Dzięki polityce transparentności i otwartości dużo łatwiej zidentyfikować potencjalne problemy na wczesnym etapie, znaleźć rozwiązanie i zażegnać kryzys.

Pracownicy, którzy wiedzą, że mogą liczyć na pomoc kolegów i koleżanek w trudnych sytuacjach, mniej się stresują, dzięki czemu popełniają mniej błędów. Osoby zatrudnione, które wierzą w misję firmy i podzielają wartości bliskie jej założycielom, są bardziej lojalne, chętniej uczestniczą w życiu firmy, stając się ambasadorami marki. Z kolei zła, napięta atmosfera w pracy sprzyja dużej rotacji zatrudnionych i wypaleniu zawodowemu. Dlatego troska o atmosferę panującą w firmie jest w interesie także samych pracodawców.

 

Rola HR w budowaniu pozytywnej atmosfery w firmie

Kto jest odpowiedzialny za budowanie kultury organizacji i atmosfery w zespole? To zadanie dla specjalistów ds. zarządzania zasobami ludzkimi. Warto pamiętać, że agencja HR zajmuje się nie tylko rekrutacją. Wiele firm oferujących usługi doradztwa personalnego oferuje także usługi HR wspierające budowanie wizerunku firmy – nie tylko na zewnątrz, ale także wewnątrz organizacji.

Dlaczego tak ważne jest to, żeby misję budowania pozytywnej atmosfery w biurze i kształtowania kultury organizacji powierzyć specjalistom? To osoby, które dysponują wiedzą i doświadczeniem. Wiedzą, jak kształtować poczucie wspólnoty w organizacji i poprawić zaangażowanie pracowników. Dlatego dla przedsiębiorców, którym szczególnie zależy na budowaniu pozytywnej atmosfery w firmie, dobrym rozwiązaniem jest podjęcie współpracy z zaufaną agencją HR.

Więcej informacji znajdziesz na: https://hrk.pl.

artykuł sponsorowany
NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl