Po dwóch latach, Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał informację o zakończeniu postępowania
Pod dwóch latach jest decyzja środowiskowa w sprawie BDI. Burmistrz będzie ją dalej skarżył

Po dwóch latach, Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał informację o zakończeniu postępowania odwoławczego. Decyzja środowiskowa w sprawie Beskidzkiej Drogi Integracyjnej została utrzymana w mocy. Burmistrz Wadowic będzie ją jednak dalej zaskarżał.

Na początku września 2016 roku regionalny dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzja środowiskowa dla budowy drogi ekspresowej S-52, czyli BDI - Beskidzkiej Drogi Integracyjnej, liczącej 61 km trasy łączącej Bielsko przez Kęty, Andrychów, Wadowice, Kalwarię z Głogoczowem. Inwestycja obejmuje budowę dwujezdniowej drogi na odcinku Bielsko-Biała - Głogoczów wraz z węzłami, skrzyżowaniami, drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi, umożliwiającymi bezpieczne połączenie z istniejącą siecią dróg. Projektowany w Bielsku-Białej węzeł Suchy Potok połączy Beskidzką Drogę Integracyjną z drogami ekspresowymi S1 i S69, natomiast węzeł Głogoczów zaplanowany został na istniejącym połączeniu drogi krajowej nr 52 z drogą krajową nr 7 (Zakopianka).

Zarówno poprzednia burmistrz Ewa Filipiak jak i obecny włodarz miasta Mateusz Klinowski od lat optowali za północnym wariantem tej drogi z uwagi na wysokie walory przyrodnicze południowej części miasta. Problem w tym, że od północy wyznaczono obszar Natura 2000, co z kolei było argumentem zwolenników południowego wariantu, podobnie jak to, że w miejscowym planie zagospodarowania terenu uwzględniono obszar pod budowę tej trasy. Chodzi o pas od Choczni, przez Księży Las, Niwy pod klasztor Pallotynów. Stąd we wrześniu 2016 roku burmistrz Klinowski zaskarżył wydaną decyzję środowiskową.

To jedyny sposób, aby zmienić przebieg źle zaplanowanej drogi, która przyniesie nam więcej szkód, niż pożytku. Choć politycznie nie była to decyzja łatwa, nie mam żadnych wątpliwości co do jej słuszności. Taką zresztą obietnicę złożyłem wyborcom – pisał o tej sprawie na swoim blogu burmistrz Klinowski.

Sprawa ciągnęła się blisko dwa lata. W poniedziałek (2.07) Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał informację o zakończeniu postępowania odwoławczego. Decyzja środowiskowa została utrzymana w mocy. Otwiera to zielone światło dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do budowy tej trasy. Tyle, że póki co nie ma na nią pieniędzy a jak wyliczono, potrzeba ponad 4 miliardy złotych - to niewiele więcej, niż kosztował budowany ponad 30 lat Zbiornik Świnna Poręba.

Decyzja nie jest prawomocna, a stronom przysługuje  30 dni odwołanie się od niej do sądu administracyjnego. Wygląda na to, że to nie koniec...

Spodziewaliśmy się podtrzymania decyzji środowiskowej i jesteśmy gotowi do jej zaskarżenia. Jeżeli rząd znajdzie pieniądze, co moim zdaniem jest nierealne, prace mogą toczyć się etapami. Ważne, aby w tym czasie GDDKiA przygotowała wariant, który jest do zaakceptowania przez samorząd i mieszkańców. W obecnym kształcie droga oznacza tragedie dla całej naszej gminy hamując jej rozwój w oparciu o turystykę i rekreację. Żadnych innych wariantów władzom miasta nigdy nie przedstawiono - wbrew twierdzeniom ministerstwa – mówi nam burmistrz Wadowic Mateusz Klinowski.

Jak zapowiadał włodarz, będzie on dalej walczył o wariant północny przebiegu BDI w gminie Wadowice i zaskarży decyzję do Naczelnego Sądu Administracyjnego.




(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+35 #1 Ojoj 2018-07-04 17:27
Decyzja nigdy nie będzie prawomocna, może być jedynie ostateczna. I prawdopodobnie jest. Można ją zaskarżyć do NSA, ale jeśli jest ostateczna, to jest także wykonalna.
-40 #2 Kandzias 2018-07-04 17:32
I dobrze, że Klinczak to skarży. Tylko debil zgodziłby się na taką drogę przez Osiedle Pod Skarpą i Dzwonek.
+39 #3 Jasio 2018-07-04 17:42
Kandzias jak tak dalej będziesz myślał to już niedługo nie wyjedziesz spod bloku bo od razu będziesz stał w korku, ale to twój wybór.
+27 #4 Jasio 2018-07-04 17:44
A co do Klinowskiego to już niedługo... Wybory się zbliżają...
+14 #5 olek 2018-07-04 18:03
Cytuję Jasio:
A co do Klinowskiego to już niedługo... Wybory się zbliżają...

Masz racje, tylko do jesieni, jakoś wytrzymamy :lol:
+19 #6 olek 2018-07-04 18:05
Klinowski to sobie może powalczyć, ale w kisielu :D
+10 #7 Jasio 2018-07-04 18:43
Cytuję olek:
Klinowski to sobie może powalczyć, ale w kisielu :D

Ale na niego to nawet kisielu szkoda :lol:
+13 #8 Zenek 2018-07-04 18:53
Taka parszywa odmiana kaściarza prawniczego jak Klinowski to użyje każdego przepisu żeby uprzykrzyć życie innym. Idź cwoku sobie pojeździć motorkiem po chodnikach a nie wchodź w buty ekspertów od środowiska. Założę się że będzie skarżył bo to taka już mentalność trutnia.
+11 #9 mohameddden 2018-07-04 18:58
Fircyk pokazywał kiedyś liczby, które miały świadczyć o tym, że wyniki wyborów pokazują ilość zwolenników i przeciwników BDI. Ha ha równie dobrze możnaby napisać że wszyscy wyborcy klina to zwolennicy maryhy, co raczej prawda nie jest.
-26 #10 Obserwator 2018-07-04 19:24
Zgadzam się z decyzją Burmistrza i poprzedniej Burmistrz - wariant południowy to jest bardzo złe rozwiązanie bo droga szłaby przez Zawale zaraz obok Wadowic i Ogrodu Daniela, Parku itd. Jak coś mamy robić to dobrze, a nie po łebkach byle było. Tutaj tylko wariant Północny wchodzi w grę który idzie pustymi obszarami co widać na filmie:
youtube.com/watch?v=c5jT2kNDuX0
+4 #11 niewierny 2018-07-04 20:08
Klinowski na uszach choćby stanął postępu nie zatrzyma. Podobnie jak kiedyś fanatyczni wyznawcy maszyn parowych walczyli z elektrycznością i silnikiem spalinowym. O Don Kichocie nie wspomnę...
-2 #12 ja 2018-07-04 20:18
Cytuję niewierny:
Klinowski na uszach choćby stanął postępu nie zatrzyma. Podobnie jak kiedyś fanatyczni wyznawcy maszyn parowych walczyli z elektrycznością i silnikiem spalinowym. O Don Kichocie nie wspomnę...

Ale Klinowski walkę ma we krwi> Toż przecie nie bez powodu podziwia dziadka, który przeciwników socjalizmu skutecznie nawracał na prawidłowa drogę życia. Albo odwrotnie
+10 #13 Obserwator 2018-07-04 21:32
Klinowski i Filipiak to szkodniki.Waria nt południowy to dobre rozwiazanie.Sup er rozwiąże dojazd ze Śląska i nie tylko nad Zbiornik Świnna Poreba i dalej do Zakopanego.
+5 #14 wadowiczanin 2018-07-04 21:51
Ktoś dzisiaj płaci piszącym krytyczne komentarze wobec miasta? Bo tylu zwolenników rozpieprzenia Wadowic (by "było jak było" przez 20 lat) to tu jeszcze nie było!
+16 #15 jolka 2018-07-04 23:11
No tak żabki muszą być chronione ale nie ludzie...
-2 #16 Jak jest: 2018-07-04 23:46
Cytuję Obserwator:
Klinowski i Filipiak to szkodniki.Wariant południowy to dobre rozwiazanie.Super rozwiąże dojazd ze Śląska i nie tylko nad Zbiornik Świnna Poreba i dalej do Zakopanego.


Dojazd ze Śląska i nie tylko w wariancie Północnym jest identyczny !!!

Różnica miedzy wariantem Północnym, a Południowym dotyczy głównie odcina Wadowic. Wariant Północny: idzie obszarami pustymi gdzie niema nic, natomiast Południowy: równa z ziemią obszary gdzie obecnie ludzie zamieszkują niszcząc im domy + przebiega niemal że kilkaset metrów od miasta ok 100m od Ogrodu Daniela tzw. działek, Wadowickiego parku w który obecnie inwestujemy 10 MILIONÓW ZŁOTYCH. I cały ten syf i ruch były słyszalny w parku i okolicy 24/7 a wychodząc na kopiec oglądalibyśmy ruch na BDI - tego ludzie chcecie ?

Podsumowując żaden zdrowo myślący człowiek nie zagłosuje za wariantem Południowym, dlatego nie bez powodu zarówno poprzednia Burmistrz jak i obecny w tym temacie mają wspólne zdanie.
0 #17 Paweł 2018-07-05 01:20
Cytuję Obserwator:
Tutaj tylko wariant Północny wchodzi w grę który idzie pustymi obszarami co widać na filmie:
youtube.com/watch?v=c5jT2kNDuX0


Na tym filmie w sumie nie widać nic poza kilkoma przypadkowymi widokami. Którędy dokładniej miałby przebiegać ten wariant północny, tak aby uniknąć ~30 wyburzeń w okolicach Tomic?
-5 #18 Łukasz 2018-07-05 06:36
A może trzeba zrobić tunel pod Wadowicami?
+8 #19 ABC 2018-07-05 06:37
Co za matoł. Do końca będzie szkodził. Współczuję Wadowicom.
+10 #20 BDI JEA!!!! 2018-07-05 07:26
Może sobie burmistrz skarżyć :D prace nad koncepcją programową dla BDI już ruszyły :) jest to wielki dzień kiedy w końcu jakieś materialne prace się zaczynają :) to bardzo cieszy :) Zaskarżenie do Sądu Administracyjne go nie powoduje zatrzymania procesowania i sprawa będzie biegła w sądzie równolegle do prac związanych z dokumentacją dla BDI :)
Jakby ktoś zakwestionował to co pisze to proszę pierwsze się troche doinformować :)
+6 #21 Odklinuj 2018-07-05 07:33
Klinowski dawno kiedyś:
"BDI w obecnym wariance zostanie uchylona przed GDOŚ bo droga jest źle zaprojektowana i powinna iść północą"

Klinowski w czasie jak BDI dostała decyzje środowiskową:
"Spodziewam się ze moje zaskarżenia zostaną odrzucone przed GDOŚ ale BDI nie powstanie bo rząd nie ma na nią pieniędzy"

Klinowski teraz:
"Jeżeli rząd znajdzie pieniądze.."

w miarę postępu ten człowiek sie coraz bardziej ośmiesza :)
+7 #22 Klinodziad 2018-07-05 07:36
I bardzo dobrze!!! wiedziałem od początku że południowy to słuszny wariant! :D brawa dla panów!

W Szwajcarii nigdy nie było problemem budowanie nowoczesnej infrastruktury na terenach zielonych :D

Ale nasz klinodziad widzi problem :D
-10 #23 haha 2018-07-05 07:41
czytając wasze komentarze to śmiać mi się chce. Warto zagłębić się w temat a nie tylko mieć opinie na podstawie powierzchownych informacji ze burmistrz blokuje, on nie blokuje tylko "chroni" tych kilkadziesiąt domów i interesu miasta. A wy macie podejście "a zły burmistrz bo moja dupa musi stać jeszcze w korkach..."
+9 #24 Jestem za 2018-07-05 08:31
Ja rozumiem ze południowy wariant wszystkim nie pasuje :P i jest to całkowicie normalne.. każdy stara się chronić swój interes.. ale tam już od dawna klamka zapadła i droga powstanie :) UDOGODNIENIE W POSTACI S52 dla Polski, czy Małopolski, czy nawet kilku pobliskich rejonów [Andrychów, Kalwaria itp itd) (w tym północnych Wadowic) nie może zostać zablokowane bo grupie osób z południa się to nie podoba..

Mnie osobiście na prawde cieszy ze decyzja w koncu jest OSTATECZNA :D i co więcej to są tez OSTATNIE dni klinowskiego jako burmistrza :D czyż to nie piękne?
+4 #25 Lepsze dwa lata niż. 2018-07-05 08:36
Lepsze dwa lata niż nigdy :) cóż nie? pozwoliłem sobie sprawdzić jako zainteresowany to co jeden z poprzedników napisał i faktycznie zaskarżenie tej decyzji do Sądu Administracyjne go nie spowoduje zatrzymania prac przy dokumentacji dla BDI.. w Wadowicach w końcu się wszystko RUSZY! :) (i to dosłownie).
Niech w między czasie przez najbliższy rok/dwa rząd znajdzie kase i wtedy już w ogole buzia się będzie cieszyć :)
+6 #26 @Ojoj 2018-07-05 08:49
Cytuję Ojoj:
Decyzja nigdy nie będzie prawomocna, może być jedynie ostateczna. I prawdopodobnie jest. Można ją zaskarżyć do NSA, ale jeśli jest ostateczna, to jest także wykonalna.

I jest jeszcze ustawa "o szczególnych zasadach realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych", gdzie decyzji można nadać rygor natychmiastowej wykonalności. Wtedy zanim NSA wyda wyrok to droga powstanie i mogą sobie Wadowice palcem w bucie pogrzebać.
+8 #27 Chichot 2018-07-05 08:52
Cytuję @Ojoj:
Cytuję Ojoj:
Decyzja nigdy nie będzie prawomocna, może być jedynie ostateczna. I prawdopodobnie jest. Można ją zaskarżyć do NSA, ale jeśli jest ostateczna, to jest także wykonalna.

I jest jeszcze ustawa "o szczególnych zasadach realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych", gdzie decyzji można nadać rygor natychmiastowej wykonalności. Wtedy zanim NSA wyda wyrok to droga powstanie i mogą sobie Wadowice palcem w bucie pogrzebać.

A Klinowski popiera WOLNE SĄDY - :lol:
+10 #28 Euforia 2018-07-05 09:11
Nawet nie wiecie jak sie ciesze :) tyle klinowski mówił ze nic z tego, ze sie nie uda, ze bedzie zablokowana a tu co? a nic z tego!
Idziemy do przodu po swoje! chcemy drogi i tyle !
+16 #29 Wyborca 2018-07-05 09:40
Cytuję olek:
Cytuję Jasio:
A co do Klinowskiego to już niedługo... Wybory się zbliżają...

Masz racje, tylko do jesieni, jakoś wytrzymamy :lol:

Wadowice potrzebują GOSPODARZA a nie IDEOLOGA
+13 #30 gościu 2018-07-05 10:38
Już w 1998 roku, chyba w Kronice Beskidzkiej czytałem o zamiarach budowy takiej drogi przez Wadowice.Gdzie byli ówcześni włodarze Wadowic, mogli przecież na etapie przed projektowym uzgadniać przebieg drogi.Jeszcze zmienić plan zagospodarowani a przestrzennego wyznaczając miejsce dla tej drogi, jeszcze był czas na to.Ale jak się przyszło z polityki na gospodarza, nie mając pojęcia o gospodarowaniu tylko o administrowaniu jeszcze za zasługi z walką z PRL-em i na sztandarach JP II to taki jest efekt.Był czas na zmianę lokalizacji drogi, na przemyślenie ale oprócz gazet lokalsi nawet o tym nie wspominali.Dopi ero jak mieszkańcy południa protestowali to pani burmistrz się ocknęła, nastąpiło przebudzenie jej świty i innych lokalnych działaczy.Wybud owała obwodnicę i myślała że to zaspokoi ruch samochodowy(moż e na tamte czasy).Rządzą nami ludzie bez wyobraźni chcąc wyjechać rowerami na ulicę, panie burmistrzu trzebą opróżnić je z ciężkich samochodów budując ekspresówki takie jak od Lipnika do Cieszyna.Jeszcz e raz odwołuję się do UK gdzie byłem długi czas tam jest więcej rowerzystów niż w Italii (zawsze myślałem że mekką rowerów są Włochy).Warunki mają świetne-puste drogi lokalne, ale wszędzie autostrady i ekspresówki.Prz ez Snowdonpark 200 km jedziesz dróżkami równymi jak stół a wokół góry, owieczki i jeziora i prawie zero aut tylko ta pogoda.Ja bym chciał chociaż namiastkę tego co w UK.
+8 #31 Wyborca 2018-07-05 10:52
Jedna była fizykiem jądrowym, a drugi filozof prawa. Dopóki nie znajdzie się fachowiec od zarządzania miastem,który będzie miał zdolność strategicznego myślenia, to Wadowice dalej będą grzęzły w swoim "zapyziałym grajdole".
0 #32 Precz z klinem 2018-07-05 11:03
Precz z klinem - juz powiedzial ze znow zaskarza do Sadu. Tyle dobrze ze tak jak ktos tu napisal to juz nie zablokuje procesowania BDI
-3 #33 Łukasz 2018-07-05 13:11
Cytuję Obserwator:
Zgadzam się z decyzją Burmistrza i poprzedniej Burmistrz - wariant południowy to jest bardzo złe rozwiązanie bo droga szłaby przez Zawale zaraz obok Wadowic i Ogrodu Daniela, Parku itd. Jak coś mamy robić to dobrze, a nie po łebkach byle było. Tutaj tylko wariant Północny wchodzi w grę który idzie pustymi obszarami co widać na filmie:
youtube.com/watch?v=c5jT2kNDuX0

Co to są "szłaby"
Jakieś zwierzątka?
+5 #34 Informacje 2018-07-05 14:02
Cytuję Paweł:
Cytuję Obserwator:
Tutaj tylko wariant Północny wchodzi w grę który idzie pustymi obszarami co widać na filmie%alqbrxwxeh.com/watch?v=c5jT2kNDuX0


Na tym filmie w sumie nie widać nic poza kilkoma przypadkowymi widokami. Którędy dokładniej miałby przebiegać ten wariant północny, tak aby uniknąć ~30 wyburzeń w okolicach Tomic?


Pełne mapy masz tu:
gddkia.gov.pl/pl/2143/Beskidzka-Droga-Integracyjna

Zielony Południowy, żółty północny:
http://www.powiat.wadowice.pl/fotki/g5641d.jpg

Ewidentnie widać szlak zielony to wjazd drogi w miasto !!! - chcecie mieć taką drogę pod domami ???
-3 #35 Informacje 2018-07-05 14:10
Cytuję Jestem za:
Ja rozumiem ze południowy wariant wszystkim nie pasuje :P i jest to całkowicie normalne.. każdy stara się chronić swój interes.. ale tam już od dawna klamka zapadła i droga powstanie :) UDOGODNIENIE W POSTACI S52 dla Polski, czy Małopolski, czy nawet kilku pobliskich rejonów [Andrychów, Kalwaria itp itd) (w tym północnych Wadowic) nie może zostać zablokowane bo grupie osób z południa się to nie podoba..

Mnie osobiście na prawde cieszy ze decyzja w koncu jest OSTATECZNA :D i co więcej to są tez OSTATNIE dni klinowskiego jako burmistrza :D czyż to nie piękne?


Zobacz o czym mówisz:
powiat.wadowice.pl/fotki/g5641d.jpg

Nikt w Wadowicach nie che mieć takiej drogi pod domami i nie jest tu mowa o kilku rodzinach bo droga idzie EKSTREMALNIE BLISKO MIASTA a wiele nowych osiedli albo zniknie z powierzchni albo będą mieć drogę pod domem przykład np. całej Sadowej, Górnej Skarpy itd.!!!
+7 #36 No i co? 2018-07-05 14:52
Jak GDDiKA się uprze,to choćby Wadowice pękły - nic nie poradzą. Trzeba było protestować, a raczej negocjować, 20 lat temu, a nie teraz. To jest musztarda po obiedzie. Droga i tak powstanie, a im więcej protestów i odwołań (szczególnie od decyzji zezwalającej na realizację inwestycji - z rygorem natychmiastowej wykonalności), tym dla inwestora lepiej, bo odracza się w czasie płatność odszkodowań. Śląsk i Kraków już to przećwiczyły.
+1 #37 Paweł 2018-07-05 17:28
Cytuję Informacje:

Zielony Południowy, żółty północny:
http://www.powiat.wadowice.pl/fotki/g5641d.jpg


Ale na tej mapie zaznaczono dwa warianty południowe...

Przebieg wybranego wariantu południowego "przez miasto" wygląda w przybliżeniu tak (na stronie GDDKiA są dokładniejsze mapy):

https://s22.postimg.cc/vxagpee0h/wadowice_s.jpg

Więcej wyburzeń będzie raczej w okolicy planowanego węzła "Chocznia", niż na południu Wadowic. Natomiast "puste obszary" dla wariantu północnego wyglądają tak:

https://s22.postimg.cc/61qq69hch/wadowice_n.jpg

Niestety mapy wariantu północnego nie znalazłem, a chętnie bym zobaczył dla porównania czy faktycznie jest bardziej korzystny od południowego (pomijając problemy prawne związane z Natura 2000).
+11 #38 Zygmunt 2018-07-05 18:50
Po wczorajszym posiedzeniu komisji sejmowej:
nie jest i nie będzie procedowany żaden wariant północny,
"uściślając plany ministerstwa przedstawione na komisji:
- 2019 październik - ogłoszenie przetargu
- 2020 wrzesień - podpisanie umowy z wykonawcą
- 2022 marzec - rozpoczęcie robót
- 2025 wrzesień - oddanie do ruchu
oczywiście "pod warunkiem uzyskania środków finansowych".
Warto też zwrócić uwagę, że dość mocno podnoszona była kwestia ewentualnego etapowanie inwestycji, czyli realizacji bez obwodnicy Wadowic, w przypadku dalszych problemów z decyzją środowiskową na tym odcinku."
Pojawiły się głosy, aby powołać zespół roboczy, który przekona mieszkańców samych Wadowic (bez Kleczy czy Choczni) do zaprojektowanej trasy.
Wszyscy z przykrością zauważyli brak przedstawiciela Wadowic pomimo wysłanego zaproszenia. Obecni byli m.in. samorządowcy z Andrychowa i Bielska-Białej.
+6 #39 haha 2018-07-05 21:45
Widac ze wadowicach mieszkają ministrowie infrastruktury całe osiedla tak wynika z komentarzy
+4 #40 Oj 2018-07-05 23:38
Cytuję Jak jest::

Dojazd ze Śląska i nie tylko w wariancie Północnym jest identyczny !!!


Dojazd dokąd? do Wadowic? Prawda! :)

A co potem? Z północy, w stronę Zakopanego ruch pójdzie którędy? przez środek miasta? w stronę drogi na Suchą? A może jeszcze śmieszniej: w okolicach Dzwonka (jak zwalczany przez Klinowskiego wariant południowy)?

Jak proponujesz puścić tranzyt na południe Wadowic. Tranzyt który wraz z otwarciem dla turystów Zbiornika w Świnnej - będzie się tylko zwiększał? Jak auta potencjalnego węzła w Tomicach dostaną się na druga stronę miasta??

Bezszelestnie przefruną na latawcach?
+1 #41 JAZDA JAZDA JAZDA 2018-07-06 08:16
JAZDA JAZDA JAZDA POŁUDNIOWA NASZA GWIAZDA.. czyli BDI.. budować, nie gadać i jeździć!
+2 #42 To już nic nie da. 2018-07-06 08:29
Cytuję Oj:
Cytuję Jak jest::

Dojazd ze Śląska i nie tylko w wariancie Północnym jest identyczny !!!


Dojazd dokąd? do Wadowic? Prawda! :)

A co potem? Z północy, w stronę Zakopanego ruch pójdzie którędy? przez środek miasta? w stronę drogi na Suchą? A może jeszcze śmieszniej: w okolicach Dzwonka (jak zwalczany przez Klinowskiego wariant południowy)?

Jak proponujesz puścić tranzyt na południe Wadowic. Tranzyt który wraz z otwarciem dla turystów Zbiornika w Świnnej - będzie się tylko zwiększał? Jak auta potencjalnego węzła w Tomicach dostaną się na druga stronę miasta??

Bezszelestnie przefruną na latawcach?

Po co to bicie piany? Żadne propozycje nie będą już brane pod uwagę !!!!!
0 #43 Dokladnie 2018-07-06 08:36
Klamka zapadła, południowa wersja (jedyna słuszna) wygrała i koniec tematu. Psy niech szczekają dalej, ich sprawa. GDDKiA już nie jeden raz pokazała klasę i doprowadziła projekt do końca. Nie tylko w Wadowicach się ludzie spierali, były problemy z budową ekspresówki S7, A1 a także wiele innych. Drogi muszą powstać i koniec. Ja również jestem za południową BDI. Brawa dla GDOŚ
+5 #44 mateusz 2018-07-06 09:02
Plany tej drogi sa od 1974 (tysiac dziewiecset siedemdziesiaty czwarty), a ludzie kupowali dzialki za pol darmo i pobudowali sie w okolo. Wina miasta, bo powinno wyznaczyc obszar wokol planowanego korytarza gdzie powinno zakazac budow. Na Gorzeniu jest cala masa samol budowlanych, ktore w koncu zburza albo beda zyc za ekranami.
0 #45 Dobry rym nie jest z 2018-07-06 13:01
Na południe B.D.I.,
choć jej bardzo nie chciał KLI(n),
Wadowice chcą rozwoju,
Burmistrz niech idzie do gno..,
+2 #46 Mariolka@ 2018-07-07 12:45
Tylu znawców tematu ,że głowa boli każdy pisze o czymś innym . Czasu było dość ,żeby podjąć decyzję , a nie kłócić się wiecznie. Coś z tym ruchem trzeba zrobić , bo już jest katastrofa. Więc nich tacy jak ten nieudacznik klinowski zaczną myśleć i działać , a nie przeszkadzać. Jeszcze parę miesięcy i mam nadzieję , że wyleci na zbity pysk - zasługuje na to jak nikt dotąd.
+6 #47 kika 2018-07-09 05:09
Nie zdziwil bym się jak by drugą kadencję miał popatrzeć tylko na kontr kandydatów cztery lata temu nie miał żadnych szans i co faworyci pa pa
0 #48 TYLKO 2018-07-09 05:37
Cytuję Obserwator:
Zgadzam się z decyzją Burmistrza i poprzedniej Burmistrz - wariant południowy to jest bardzo złe rozwiązanie bo droga szłaby przez Zawale zaraz obok Wadowic i Ogrodu Daniela, Parku itd. Jak coś mamy robić to dobrze, a nie po łebkach byle było. Tutaj tylko wariant Północny wchodzi w grę który idzie pustymi obszarami co widać na filmie:
youtube.com/watch?v=c5jT2kNDuX0


Tylko Północny!!!
-3 #49 hah 2018-07-09 07:03
Północny? haha goście umiecie czytać? Już koniec! decyzja zapadła i jest nieodwracalna.. droga na południu wygrała hehe
-1 #50 Anonimonek 2018-07-11 11:31
Czy w Wadowicach nie macie żadnych taczek i kupki gnoju. Warto by w nowe miejsce urzędowania na nich zawieźć tam obecnego jeszcze pana burmistrza...

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.