- Opublikowano: 08 czerwca 2018, 13:55
- Komentarze: 4
W lipcu wprowadzona zostanie uchwała krajobrazowa dla gminy Wadowice. Mają zniknąć szpecące krajobraz reklamy a korzystanie z nich poddane zostanie regulacjom. Zobaczcie jak to ma wyglądać.
11 września 2015 roku weszły w życie zapisy ustawy krajobrazowej, regulującej m.in. umieszczanie reklam w przestrzeni publicznej, weryfikację istniejących parków krajobrazowych i innych stref dotąd chronionych. Dało to samorządom narzędzie prawne do ochrony krajobrazu, ustawa bowiem reguluje m.in. definicję pojęcia reklamy, szyldu, krajobrazu, krajobrazu kulturowego czy krajobrazu priorytetowego.
Wadowice biorą się za uporządkowanie reklamowego chaosu i przygotowują taką uchwałę krajobrazową. Nie da się ukryć, że centrum miasta obwieszone bez ładu i składu banerami i reklamami nie jest za dobrą wizytówką dla turystów i mieszkańców. To ma się zmienić już od lipca tego roku.
Do roku znikną szpecące przestrzeń publiczną wszechobecne reklamy, a korzystanie z niej zostanie poddane ścisłym regulacjom. Wciąż trwa proces konsultacji społecznych, ale jak do tej pory znakomita większość mieszańców popiera proponowane regulacje – mówi burmistrz Wadowic Mateusz Klinowski.
Projekt wyznacza w gminie Wadowice pięć stref, w których najbardziej restrykcyjną będzie ścisłe centrum miasta. Uchwała ma zabraniać m.in. reklam na płotach i ogrodzeniach, na rusztowaniach podczas budowy (z wyłączeniem informacji o wykonawcy robót), na mostach, znakach drogowych, drzewach czy latarniach.
Nowe przepisy definiują też wielkości reklam na elewacjach oraz ich maksymalną wysokość, powyżej której nie mogą być wieszane. Łączna powierzchnia ekspozycji nie może przekroczyć 10% powierzchni elewacji danego budynku.
Zobaczcie jak to ma wyglądać:
(Marcin Guzik)
Komentarze