Uczniowie z wadowickiego "Gorzenia" stworzyli system informatyczny, który może być konkurencją dla ob
Uczniowie z 'Mechanika' stworzyli konkurencję dla EWUŚ

Uczniowie z wadowickiego "Gorzenia" stworzyli system informatyczny, który może być konkurencją dla obowiązującego systemu weryfikacji ubezpieczonych EWUŚ. Swój projekt zaprezentowali na festiwalu E(x)plory w Warszawie, gdzie spotkał się z wielkim uznaniem.

Tylko trzy projekty z województwa małopolskiego w kategorii informatyka zostały zakwalifikowane do tegorocznego festiwalu młodych naukowców E(x)plory Warszawa 2014, który został zorganizowany w Pałacu Kultury i Nauki. Jednym z nich jest praca uczniów drugiej klasy technikum informatycznego w Zespole Szkół Nr 2 im. ks. St. Staszica w Wadowicach (popularnego "Gorzenia"). Krystian Stawowy i Artur Saferna zaprezentowali projekt informatyczny: "Mobilny system ubezpieczeń – czyli konkurencja do "EWUSia". EWUŚ to Elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców. Opiekunem naukowym projektu jest nauczyciel informatyki  Wojciech Biel.

Ideą najbardziej prestiżowego międzynarodowego festiwalu młodych naukowców E(x)plory jest wspieranie młodych polskich naukowców w realizacji innowacyjnych projektów naukowych i ich promocji na arenie międzynarodowej. Równorzędnym celem jest promocja firm opartych na innowacyjnych technologiach oraz umożliwienie im współpracy z młodymi talentami. Festiwal młodych naukowców to platforma współpracy dla świata nauki i biznesu. Festiwal E(x)plory to również pierwsze w Polsce wydarzenie umożliwiające utalentowanej młodzieży wyjazdy na światowe konkursy poświęcone nauce i nowym technologiom.

Spośród przysłanych do końca 2013 roku projektów z nauk ścisłych, przyrodniczych, technicznych, ekonomicznych i społecznych, przygotowanych przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów najlepszych uczelni wyższych, jury wyłoniło uczestników, finałów regionalnych E(x)plory, tzw. RE(x)-ów. W tym elitarnym gronie znalazł się projekt Zespołu Szkół Nr 2 w Wadowicach jako jedyny z powiatu wadowickiego oraz jeden z trzech w województwie małopolskim w kategorii informatycznej.

Mobilny system ubezpieczeń – czyli konkurencja do EWUSia" to projekt zbudowany w oparciu o platformę joomla. Jego pomysł opiera się na wysyłaniu danych przez firmy, jednoosobowe jednostki gospodarcze, ZUS, KRUS oraz urzędy pracy, dotyczących uprawnień świadczeniobiorców ubezpieczeń społecznych, a następnie weryfikacji tych danych np. przez lekarza (NFZ) oraz całe społeczeństwo - mówi Wojciech Biel, opiekun naukowy projektu oraz nauczyciel w ZS nr 2.

Dane dotyczące ubezpieczonych do platformy www.mobilnysystemubezpieczen.xaa.pl wysyłają firmy w chwili przyjęcia do pracy nowego pracownika (będzie musiał istnieć specjalny zapis w polskim prawie wymagający takiego obowiązku). Kierując się tą samą zasadą dane muszą również przesyłać na platformę: jednoosobowe podmioty gospodarcze oraz ZUS, KRUS i urzędy pracy. Wysłane dane (imię, nazwisko, PESEL, stanowisko, data zatrudnienia itd.) zostają zapisane i odpowiednio zabezpieczone. Do zgromadzonych danych ma dostęp lekarz ("będzie mieć" wg założeń), który poprzez wpisanie PESELu pacjenta jest na bieżąco informowany o stanie ubezpieczenia (całe społeczeństwo również na bieżąco może sprawdzać stan swojego ubezpieczenia). Do zebranych danych ma dostęp ("będzie mieć" wg założeń) również ZUS, KRUS, urzędy pracy oraz NFZ. Te instytucje mogą weryfikować dane, wprowadzać ubezpieczonych, usuwać błędne wpisy oraz np. dokonywać generacji i modyfikacji różnych statystyk.

W badaniach, które zostały przeprowadzone w ramach analizy projektu, 66% ankietowanych uznało, że projekt może być konkurencją do systemu eWUŚ - dodaje Wojciech Biel.

(WB)

 

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+14 #1 Maniek 2014-02-23 12:55
Brawo dla uczniów, brawo dla nauczyciela! Takich ludzi nam trzeba w tym mieście. Tyle, że z takimi umiejętnościami to oni w wieku 18 lat stąd uciekną gdzie pieprz rośnie ;)
Cytować
+6 #2 marynia 2014-02-23 13:00
Zespół Szkół Nr 2 im. ks. St. Staszica w Wadowicach zdecydowanie przoduje w nauczaniu, zajmuję wysokie miejsca w rankingach gratuluję dyrekcji nauczycielom ale również uczniom,że mogą się uczyć w tak prestiżowej szkole!
Cytować
+1 #3 ggg1 2014-02-23 13:05
Generalnie ten projekt nie jest zbyt ambitny. Zainstalowanie CMSa i doinstalowanie kilku pluginów to "sztuka", którą bardzo łatwo opanować. Rozumiem, gdyby coś napisali sami, to faktycznie byłaby to jakaś innowacja.

Polecam zapoznać się z projektem andrychowiania, który w tamtym roku został wyróżniony w E(x)plory i poleciał z nim do Abu Dhabi: http://explory.pl/news/item/158-znamy-laureat%C3%B3w-e-x-plory-2013

Co ciekawe ZS nr 2 w Wadowicach dziwnie w zeszłym roku projekt bazy części tez oparło na Joomli.
Cytować
+4 #4 znajomi 2014-02-23 13:10
[censored]
Tomice pozdrawiają
Cytować
+6 #5 Maniek 2014-02-23 13:13
Cytuję ggg1:
Generalnie ten projekt nie jest zbyt ambitny. Zainstalowanie CMSa i doinstalowanie kilku pluginów to "sztuka", którą bardzo łatwo opanować. Rozumiem, gdyby coś napisali sami, to faktycznie byłaby to jakaś innowacja.

Polecam zapoznać się z projektem andrychowiania, który w tamtym roku został wyróżniony w E(x)plory i poleciał z nim do Abu Dhabi: http://explory.pl/news/item/158-znamy-laureat%C3%B3w-e-x-plory-2013

Co ciekawe ZS nr 2 w Wadowicach dziwnie w zeszłym roku projekt bazy części tez oparło na Joomli.


Ty w ich wieku pewnie chodziłeś nad Skawę i Choczenkę, a Twoim największym wyczynem było otwarcie flaszki piwa okiem :)
Cytować
+1 #6 @ggg1 2014-02-23 13:15
yoomla jest tylko niewielką częścią projektu, główny trzon opiera się na zabezpieczeniac h na zasadzie tzw. pajęczyny oraz na tzw. wysyłaniu danych w sieciach komórkowych (specjalne algorytmy)
Cytować
+9 #7 nic dodać 2014-02-23 13:32
Cytuję Maniek:
Brawo dla uczniów, brawo dla nauczyciela! Takich ludzi nam trzeba w tym mieście. Tyle, że z takimi umiejętnościami to oni w wieku 18 lat stąd uciekną gdzie pieprz rośnie ;)


Napewno ??? - jak to widzą !!!
Niektorzy nazywaja Radoslawa Sikorskiego "ministrem dzieckiem" a on tak pieknie oszukal Putina i uwolnil Ukraine i jej narod oraz chora na kregoslup Julie Tymoszenke od rosyjskiej niewoli. To bylo arcydzielo sztuki dyplomatycznej, majstersztyk ! Podsunal kilka papierkow, ktorych wyslannik cara nie chcial podpisac i kilka godzin pozniej Ukraina, bez jednego wystrzalu z Aurory stala sie czescia Unii Europejskiej i Stanow Zjednoczonych. Zachod potrzebuje ukrainskich bogactw naturalnych a ile to gotowki bedzie teraz ze sprzedarzy fabryk !? Miedzynarodowy Fundusz Walutowy juz wystapil z propozycja zadluzenia sie Ukrainy na setki miliardow dolarow w przyjaznych bankach zachodnich. Franca i Niemcy na wiosne rozpoczna budowe autostrad na Ukrainie, ktorymi beda dowozone zachodnie produkty do nowoczesnych centrow handlowych dla oczekujacych Ukraincow.
Majstersztyk zrobi teraz Putin w stosunku do Polski -- totalne embargo na produkty z Polski !!!

NIE NALEŻY ZAPOMNIEĆ !!!!

1. Wbijanie dużego i grubego gwoździa do czaszki gtowy. 2. Zdzieranie z głowy włosów ze skórą (skalpowanie). 3. Zadawanie ciosu obuchem siekiery w czaszkę głowy. 4. Zadawanie ciosu obuchem siekiery w czoło. 5. Wyrzynanie na czole `orła”. 6. Wbijanie bagnetu w skroń głowy. 7. Wyłupywanie jednego oka. 8. Wybieranie dwoje oczu. 9. Obcinanie nosa. 10. Obcinanie jednego ucha. 12.Obrzynanie obydwu uszu. 13. Przebijanie zaostrzonym grubym drutem ucha na wylot drugiego ucha. 14. Obrzynanie warg. 15. Obcinanie języka. 16. Podrzynanie gardła. 17. Podrzynanie gardła i wyciąganie przez otwór języka na zewnątrz. 18. Podrzynanie gardła i wkładanie do otworu szmaty. 19. Wybijanie zębów. 20. Łamanie szczęki. 21. Rozrywanie ust od ucha do ucha. 22. Kneblowanie ust pakułami przy transporcie jeszcze żywych ofiar. 23. Podcinanie szyi nożem lub sierpem. 24. Zadawanie ciosu siekierą w szyję. 25. Pionowe rozrąbywanie siekierą głowy. 26. Skręcanie głowy do tyłu. 27. Robienie miazgi z głowy przez wkładanie głowy w ściski zaciskane śrubą. 28. Obcinanie głowy sierpem. 29. Obcinanie głowy kosą. 30. Odrąbywanie głowy siekierą. 31. Zadawanie ciosu siekierą w szyję. 32. Zadawanie ran kłutych w głowie. 33. Cięcie i ściąganie wąskich pasów skóry z pleców. 34. Zadawanie innych ran ciętych na plecach. 35. Zadawanie ciosów bagnetem w plecy. 36. Łamanie kości żeber klatki piersiowej. 37. Zadawanie ciosu nożem lub bagnetem w serce lub okolice serca. 38. Zadawanie ran kłutych nożem lub bagnetem w pierś. 39. Obcinanie kobietom piersi sierpem. 40. Obcinanie kobietom piersi i posypywanie ran solą. 41. Obrzynanie sierpem genitalii ofiarom płci męskiej. 42. Przecinanie tułowia na wpół piłą ciesielską. 43. Zadawanie ran kłutych brzucha nożem lub bagnetem. 44. Przebijanie brzucha ciężarnej kobiecie bagnetem. 45. Rozcinanie brzucha i wyciąganie jelit na zewnątrz u dorosłych. 46. Rozcinanie brzucha kobiecie w zaawansowanej ciąży i w miejsce wyjętego płodu, wkładanie np. żywego kota i zaszywanie brzucha. 47. Rozcinanie brzucha i wlewanie do wnętrza wrząteku-kipiąc ej wody. 48. Rozcinanie brzucha i wkładanie do jego wnętrza kamieni oraz wrzucanie do rzeki. 49. Rozcinanie kobietom ciężarnym brzucha i wrzucanie do wnętrza potłuczonego szkła. 50. Wyrywanie żył od pachwy, aż do stóp. 51. Wkładanie do pochwy – vagina rozżarzonego żelaza. 52. Wkładanie do vaginy szyszek sosny od strony wierzchołka. 53. Wkładanie do vaginy zaostrzonego kołka i przepychanie aż do gardła, na wylot. 54. Rozcinanie kobietom przodu tułowia ogrodniczym scyzorykiem, od vaginy, aż po szyję i pozostawienie wnętrzności na zewnątrz. 55. Wieszanie ofiar za wnętrzności. 56. Wkładanie do vaginy szklanej butelki i jej rozbicie. 57. Wkładanie do analu szklanej butelki i jej stłuczenie. 58. Rozcinanie brzucha i wsypywanie do wnętrza karmy dla zgłodniałych świń tzw. osypki, który to pokarm wyrywały razem z jelitami i innymi wnętrznościami. 59. Odrąbywanie siekierą jednej ręki. 60. Odrąbywanie siekierą obydwóch rąk. 61. Przebijanie dłoni nożem. 62. Obcinanie palców u ręki nożem. 63. Obcinanie dłoni. 64. Przypalanie wewnętrznej strony dłoni na gorącym blacie kuchni węglowej. 65. Odrąbywanie pięty. 66. Odrąbywanie stopy powyżej kości piętowej. 67. Łamanie kości rąk w kilku miejscach tępym narzędziem. 68. Łamanie kości nóg w kilku miejscach tępym narzędziem. 69. Przecinanie tułowia na wpół piłą ciesielską, obłożonego z dwóch stron deskami. 70. Przecinanie tułowia na wpół specjalną piłą drewnianą. 71. Obcinanie piłą obie nogi. 72. Posypywanie związanych nóg rozżarzonym węglem. 73. Przybijanie gwoździami rąk do stołu, a stóp do podłogi. 74. Przybijanie w kościele na krzyżu rąk i nóg gwoździami. 75. Zadawanie ciosów siekierą w tył głowy, ofiarom ułożonym uprzednio głową do podłogi. 76. Zadawanie ciosów siekierą na całym tułowiu. 77. Rąbanie siekierą całego tułowia na części. 78. Łamanie na żywo kości nóg i rąk w tzw. kieracie. 79. Przybijanie nożem do stołu języczka małego dziecka, które później wisiało na nim. 80. Krajanie dziecka nożem na kawałki i rozrzucanie ich wokół. 81. Rozpruwanie brzuszka dzieciom. 82. Przybijanie bagnetem małego dziecka do stołu. 83. Wieszanie dziecka płci męskiej za genitalia na klamce drzwi. 84. Łamanie stawów nóg dziecka. 85. Łamanie stawów rąk dziecka. 86. Zaduszenie dziecka przez narzucenie na niego różnych szmat. 87. Wrzucanie do głębinowych studni małych dzieci żywcem. 88. Wrzucanie dziecka w płomienie ognia palącego się budynku. 89. Rozbijanie główki niemowlęcia przez wzięcie go za nóżki i uderzenie o ścianę lub piec. 90. Powieszenie za nogi zakonnika pod amboną w kościele. 91. Wbijanie dziecka na pal. 92. Powieszenie na drzewie kobiety do góry nogami i znęcanie się nad nią przez odcięcie piersi i języka, rozcięcie brzucha i wybranie oczu oraz odcinanie nożami kawałków ciała. 93. Przybijanie gwoździami małego dziecka do drzwi. 94. Wieszanie na drzewie głową do góry. 95. Wieszanie na drzewie nogami do góry. 96. Wieszanie na drzewie nogami do góry i osmalanie głowy od dołu ogniem zapalonego pod głową ogniska. 97. Zrzucanie w dół ze skały. 98. Topienie w rzece. 99. Topienie przez wrzucenie do głębinowej studni. 100. Topienie w studni i narzucanie na ofiarę kamieni. 101. Zadźganie widłami, a potem pieczenie kawałków ciała na ognisku. 102. Wrzucenie dorosłego w płomienie ogniska na polanie leśnej, wokół którego ukraińskie dziewczęta śpiewały i tańczyły przy dźwiękach harmonii. 103. Wbijanie koła do brzucha na wylot i utwierdzanie go w ziemi. 104. Przywiązanie do drzewa człowieka i strzelanie do niego jak do tarczy strzelniczej. 105. Prowadzenie nago lub w bieliźnie na mrozie. 106. Duszenie przez skręcanie namydlonym sznurem zawieszonym na szyi, zwanym arkanem. 107. Wleczenie po ulicy tułowia przy pomocy sznura zaciśniętego na szyi. 108. Przywiązanie nóg kobiety do dwóch drzew oraz rąk ponad głową i rozcinanie brzucha od krocza do piersi. 109. Rozrywanie tułowia przy pomocy łańcuchów. 110. Wleczenie po ziemi przywiązanego do pojazdu konnego. 111. Wleczenie po ulicy matki z trojgiem dzieci, przywiązanych do wozu o zaprzęgu konnym w ten sposób, że jedną nogę matki przywiązano łańcuchem do wozu, a do drugiej nogi matki jedną nogę najstarszego dziecka, a do drugiej nogi najstarszego dziecka przywiązano nogę młodszego dziecka, a do drugiej nogi młodszego dziecka, przywiązano nogę dziecka najmłodszego. 112. Przebicie tułowia na wylot lufą karabinu. 113. Ściskanie ofiary drutem kolczastym. 114. Ściskanie razem dwie ofiary drutem kolczastym. 115. Ściskanie więcej ofiar razem drutem kolczastym. 116. Periodyczne zaciskanie tułowia drutem kolczastym i co kilka godzin polewanie ofiary zimną wodą w celu odzyskania przytomności i odczuwania bólu i cierpienia. 117. Zakopywanie ofiary do ziemi na stojąco po szyję i w takim stanie jej pozostawienie. 118. Zakopywanie żywcem do ziemi po szyję i ścinanie później głowy kosą. 119. Rozrywanie tułowia na wpół przez konie. 120. Rozrywanie tułowia na wpół przez przywiązanie ofiary do dwóch przygiętych drzew i następnie ich uwolnienie. 121. Wrzucanie dorosłych w płomienie ognia palącego się budynku. 122. Podpalanie ofiary oblanej uprzednio naftą. 123. Okładanie ofiary dookoła słomą-snopem i jej podpalenie, czyniąc w ten sposób pochodnię Nerona. 124. Wbijanie noża w plecy i pozostawienie go w ciele ofiary. 125. Wbijanie niemowlęcia na widły i wrzucanie go w płomienie ognia. 126. Wyrzynanie żyletkami skóry z twarzy. 127. Wbijanie dębowych kołków pomiędzy żebra. 128. Wieszanie na kolczastym drucie. 129. Zdzieranie z ciała skóry i zalewanie rany atramentem oraz oblewanie jej wrzącą wodą. 130. Przymocowanie tułowia do oparcia i rzucanie w me nożami. 131. Wiązanie – skuwanie rąk drutem kolczastym. 132. Zadawanie śmiertelnych uderzeń łopatą. 133. Przybijanie rąk do progu mieszkania. 134. Przebijanie kołami dzieci na wylot. 135. Wleczenie ciała po ziemi, za nogi związane sznurem. 136. Przybijanie małych dzieci dookoła grubego rosnącego drzewa przydrożnego, tworząc w ten sposób tzw. `wianuszki”. Wymienione wyżej metody tortur i okrucieństw stanowią tylko przykłady i nie obejmują pełnego zbioru, stosowanych przez terrorystów OUN-UPA metod pozbawiania życia – polskich dzieci, kobiet i mężczyzn w męczarniach. Pomysłowość tortur była nagradzana. Sprawcy tortur i okrucieństw – tj. terroryści OUN-UPA – urządzali niekiedy makabryczne sceny, aby drwić i szydzić z ofiar. Na przykład: tułów z obciętymi rękami i nogami oraz obciętą głową ofiary, układali na `siedząco” pod ścianą zewnętrzną domu mieszkalnego, wystawiając je na publiczne `pośmiewisko”. Czasami, rozwieszali jelita ofiary na ścianie wewnątrz izby z ukraińskim napisem – `Polska od morza do morza”. Jak słyszymy "chwała ukrainy" nam się rzy-ać chce!
Cytować
+2 #8 ggg1 2014-02-23 13:59
Cytuję Maniek:
Ty w ich wieku pewnie chodziłeś nad Skawę i Choczenkę, a Twoim największym wyczynem było otwarcie flaszki piwa okiem :)

Mylisz się i to bardzo, ponieważ jestem mniej więcej w ich wieku.

Cytuję @ggg1:
yoomla jest tylko niewielką częścią projektu

Cytat:
zbudowany w oparciu o platformę joomla
Uhm.

Uważam, że ten projekt w swoich założeniach jest bez sensu (nie wiem, jak w tym momencie działa EWUŚ). Przecież w chwili przyjęcia nowego pracownika firmy składają deklarację w ZUS, rejestrując go do ubezpieczenia zdrowotnego. Tworzenie nowej platformy w tym przypadku jest zbyteczne. Poza tym zauważ, że ktoś musiałby za wprowadzone dane odpowiadać (kto?), konieczne było by wprowadzenie odpowiednich metod podpisywania nadsyłanych danych (podpis elektroniczny).

Cytuję @ggg1:

tzw. wysyłaniu danych w sieciach komórkowych (specjalne algorytmy)

Od kiedy do "tak zwanego" wysyłania danych w sieciach komórkowych potrzeba "specjalnych algorytmów"?

http://sjp.pl/generacja (apropos dokonywać generacji)
Cytować
+6 #9 absolwent mechanika 2014-02-23 14:27
gratulacje
tak trzymać
Cytować
+9 #10 oto chodzi 2014-02-23 15:55
Brawo chłopaki
jesteście dopiero w drugiej klasie, a już dajecie rady 8)
Cytować
+2 #11 Obserwator 2014-02-23 16:05
I proszę bardzo.
Znowu sukces uczniów z "Mechanika".
A skoro już o szkołach mowa to na stronie ZS nr 3 im. ks. Józefa Tischnera w Wadowicach (czyli ekonomika) można przeczytać,że szkoła stara się o certyfikat szkoły promującej bezpieczeństwo. .. Pff. To jakiś absurd,bo w tej szkole dochodziło już wielokrotnie do przypadków kradzieży i przemocy.
Ale tam liczy się dobry wizerunek,stąd nikt o tym w sumie nie pisze. :-)
Kto wie ten wie...

A poza tym bardzo łatwo tam dostać naganę,czy upomnienia za nic tak naprawdę. Nauczyciele (niektórzy) wraz z jedną V-ce Dyrektorką to POJEBUSY ! :D
Cytować
+2 #12 matii 2014-02-23 17:30
eee biometria była lepsza
http://www.wadowiceonline.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1525:biometrycznesprawdzanieobecnosciibolidf1sterowanyswiatlem&catid=50:edukacja&Itemid=33
Cytować
+8 #13 hej wy tam 2014-02-23 18:31
Ale jesteście konfliktowi, zazdrośni, nic dodać nic ująć, można was podsumować jak to kiedyś powiedział:

http://www.youtube.com/watch?v=2reJYGEN1cA
Cytować
+4 #14 fajnoo 2014-02-23 22:19
gratulacje dla was

wielki sukces
Cytować
+6 #15 co wy na to 2014-02-24 10:29
"gdzie są trzej dżentelmeni, przedstawiciele : Francji, Niemiec i Polski". :D

A z okazji 68 rocznicy utworzenia 14 Dywizji Grenadierów Waffen SS „Galizien”, której powstanie wspierał hitlerowski generalny gubernator Hans Frank, 28 kwietnia 2011 odbył się we Lwowie marsz „nacjonalistów autonomicznych” pod hasłem:„Myśmy za mało was Polaków wywieszali”...
Ilu policjantów zamordowały ukraińskie bandy, niby powstańców? Janukowycz bronił kraju przed rozwydrzonymi bandziorami i dalej jest prezydentem .Kto pokryje szkody powstałe wokół majdanu ? Zmuszanie członków partii Janukowycza do wydawania oczyszczających się wypowiedzi pod grożbą utraty życia pokazuje ,za jaką demokracją opowiadają się nasi politycy ! Takich rezydencji jak tą co pokazują ,to u nas jest bez liku. Pokażcie ludziom tylko pałace biskupie i jesteśmy w domu .Sikorski też za bardzo nie odstaje
Cytować
+3 #16 sakkiss25 2014-02-24 20:26
Co do projektu to muszę pochwalić za pomysł i za innowację,

gratulacje
Cytować
Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.