Specjaliści od grafiki, designu i projektowania stron z internetowego magazynu Grafmag chwalą nową ide
Znawcy od designu chwalą rebranding i nowe logo Wadowic

Specjaliści od grafiki, designu i projektowania stron z internetowego magazynu Grafmag chwalą nową identyfikację wizualną i logo, jakie Wadowice wprowadziło w maju 2017 roku.

Taka ciekawostka. Specjaliści od grafiki, designu i projektowania stron z internetowego magazynu Grafmag pochwalili na swoich łamach nową identyfikację wizualną i logo, jakie od maja 2017 roku używają Wadowice.

Jeśli spytacie w sieci o najlepsze logo miejskie ostatnich lat, Wadowice będą jednym z tych, które z pewnością się pojawi – czytamy w artykule "Najlepsze rebrandingi 2017 roku" w magazynie Grafmag.

Przypomnijmy, że Urząd Miejski w Wadowicach po dwóch nieudanych konkursach na logo Wadowic, wrócił do sprawdzonych form. Zamiast poszukiwać kolejnego logo, Wadowice posługują się dawnym miejskim herbem, stanowiącym od czasu średniowiecza znak identyfikacji miasta jako wspólnoty samorządowej, który w uproszczonej formie z kluczami papieskimi jest punktem wyjścia do identyfikacji wizualnej miasta. Tą również chwalą specjaliści.

Ciekawie wygląda także identyfikacja wizualna, która łączy w sobie nowoczesne style projektowe z doniosłym i eleganckim charakterem. Wykorzystany w niej darmowy krój Montserrat pozwala na wygodne stosowanie identyfikacji przez wszystkie urzędy i ułatwia zachowanie spójności – dodają autorzy artykułu.

Całość artykułu można przeczytać TUTAJ.

Co ciekawe, podczas zmiany identyfikacji wizualnej i loga grupa przeciwników Klinowskiego i "znawców historii" zarzucała mu odcięcie się od "papieskości" i zmianę herbu, nie bacząc, że poprzedni zawiera po prostu błędy i stoi w sprzeczności do zasad tworzenia herbów terytorialnych, opracowanych przez Komisję Heraldyczną przy MSWiA. Uporządkowaniem tej kwestii zajął się dr hab.  Marcin Starzyński z Zakładu Nauk Pomocniczych Uniwersytetu Jagiellońskiego, prezes Oddziału Krakowskiego Polskiego Towarzystwa Heraldycznego. Sam włodarz ze zmian, które objęły też wszystkie instytucje gminne, jest zadowolony i nie przejmuje się opinią pseudo znawców.

Cieszy mnie kolejny sukces Wadowic. Po raz kolejny okazuje się, że nasze działania są doceniane w skali kraju. Specjaliści z różnych dziedzin chwalą nas za profesjonalne projekty służące mieszkańcom. Dzięki nim gramy w jednej lidze z takimi markami jak Onet, Warszawa, Kraków. I oby tak dalej – mówi nam burmistrz Wadowic Mateusz Klinowski.

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+2 #1 Mieszkaniec Gminy 2018-02-05 16:30
No chyb jednak nie wszystkie instytucje gminne zunifikowały swoje logotypy. WCK, WBP czy KP Delfin nadal mają stare grafiki - każde z innej parafii.
+5 #2 Qdas 2018-02-05 16:39
Niech się klinu cieszy bo w listopadzie ze będzie mógł tym logiem ostemplowac drzwi do chałupy
+2 #3 to ja 2018-02-05 17:20
Same sukcesy, a nawet więcej ponieważ robi się rzeczy marginalne tylko po to aby pokazać, że w tym mieście nikogo nic nie interesuje i że mieszkańcy raczą docenić te zmiany.
Otóż tak źle z nami nie jest. Powierzchowne zmiany, blichtr i fejm tylko komu to do szczęścia potrzebne? Mieszkańcom? A do czego?
Mieszkańcy mają inne potrzeby, które się ignoruje.
Wielkie brawa za blichtr.
+5 #4 aaa 2018-02-05 18:34
marne i ponure
-4 #5 Marcin Gładysz 2018-02-05 18:58
Firma która stworzyła identyfikację wizualną miasta może i nie była tania, ale zrobiła dobrą robotę. Sukces i udział UM w tej robocie jest taki że Klinowski bądź Bożena "Serduszko" Flasz podpisali polecenie przelewu. Ale moją uwagę zwrociło coś innego- cytat z Mateusza Klinowskiego zawiera źle brzmiące powtórzenie tuż po sobie słowa "kolejny". Tak to jest kiedy burmistrz "wypowiedzi dla mediów" udziela smsem wysłanym do kumpla.
+6 #6 aaa 2018-02-05 19:28
Cytuję Marcin Gładysz:
Firma która stworzyła identyfikację wizualną miasta może i nie była tania, ale zrobiła dobrą robotę.

faktycznie - świetna robota: stylistyka, nastrój, kolorystyka w sposób nad podziw zamierzony przenosi nas w klimaty jedynych inwestycji Klinowskiego: ławek na Tatrzańskiej i przed Czytelnią Miejską.
+8 #7 kolesie 2018-02-05 21:58
Marcin Starzyński to przykład uczelnianego buraka i chama. Ręce w kieszeniach jak Klinowski przy składaniu życzeń mieszkańcom. Koledzy zrobili koledze "branding". Nic nowego, wszystko po znajomości, tak jak ten artykuł z sms-a.
Kolesi jest coraz więcej. Może by tak zrobić listę? Kleją się do Mateusza bo przy kasie jest :lol:
+6 #8 kolesie1 2018-02-06 06:16
zgadzam się kolega koledze (klinu) zrobił dobrze, szkoda, że na tym wizerunkowo tracą Wadowice. Upada historyczna tradycja, a także papieski image. Powinno byc tu wszystko się zacina,
+2 #9 Spitfier 2018-02-06 09:53
Na zdjęciu dwie połówki a na zagrychę przydałby się śledzik albo ogóreczek ,co nie?
+4 #10 aaa 2018-02-06 10:04
Cytuję Spitfier:
Na zdjęciu dwie połówki a na zagrychę przydałby się śledzik albo ogóreczek ,co nie?

bardziej kanapka
0 #11 widz 2018-02-06 12:18
Cytuję Marcin Gładysz:
Firma która stworzyła identyfikację wizualną miasta może i nie była tania, ale zrobiła dobrą robotę. Sukces i udział UM w tej robocie jest taki że Klinowski bądź Bożena "Serduszko" Flasz podpisali polecenie przelewu. Ale moją uwagę zwrociło coś innego- cytat z Mateusza Klinowskiego zawiera źle brzmiące powtórzenie tuż po sobie słowa "kolejny". Tak to jest kiedy burmistrz "wypowiedzi dla mediów" udziela smsem wysłanym do kumpla.


Tradycyjnie zabiera Pan głos nie znając faktów, ba nawet nie próbując ich poznać. Nie wiem ile ma Pan lat, ale straszne to smarkaczenie. Skoro praca burmistrza polega na podpisywaniu zleceń, dziw bierze że wcześniejsza pani burmistrz miała z tym kłopot. Przecież to tylko podpIs!
+1 #12 JózekZGór 2018-02-14 14:52
Logo marne jak cała kadencja Klinowskiego. Chłoptaś zna się jedynie na blantach i kosmosie i na niczym innym. Niech spada bo ludzie maja go dość.

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.