W świecie wielu komunikatów, jakie napływają do grupy docelowej, trzeba umiejętnie się wyróżnić
Logo firmowe - jakie powinno być?
artykuł sponsorowany

W świecie wielu komunikatów, jakie napływają do grupy docelowej, trzeba umiejętnie się wyróżnić na tle konkurencji. Logo firmowe jest jednym z tych elementów, które pomaga w zaprezentowaniu się w wyjątkowy sposób. Mimo to wiele przedsiębiorstw popełnia błędy, kiedy chce stworzyć ten istotny graficzny symbol. Jakie więc powinno być logo firmowe? Podpowiadamy!

Daj się zauważyć - pamiętaj o firmowym logo!

Wiele osób podczas zakupu produktów zwraca uwagę na logo, jakim są one opatrzone. To właśnie graficzny symbol przywołuje pozytywne skojarzenia oraz emocje. Firmowe logo pomaga w odróżnieniu od siebie producentów konkretnych towarów. Dzięki niemu można zbudować przewagę wizerunkową nad konkurencją. Jej wpływ na prowadzony biznes może być ogromny. Przyczynia się ona do rozpoznawalności marki, jej produktów, a także jest uwzględniana podczas ostatecznej decyzji zakupowej. Logo jest nieodłącznym elementem całego procesu budowania pozytywnego wizerunku marki - często wręcz zasadniczym. Dlatego warto je zaprojektować bez względu, czy firma jest już obecna na rynku od kilku lat, czy dopiero rozpoczyna swoją działalność.

 

Jakie powinno być firmowe logo?

Wiadomo już, że tworzenie logo jest bardzo ważne dla budowania wizerunku marki. Tylko jak powinien wyglądać charakterystyczny symbol? To pytanie jest często powtarzane przez przedsiębiorców. Warto więc zwrócić uwagę na kilka poniższych kwestii.

 

Zaprojektowane indywidualnie

Coraz częściej przedsiębiorcy korzystają z powtarzalnych projektów. Tworzenie logo sprowadza się wtedy głównie w pracy w ramach kreatorów graficznych. Co za tym idzie, wszystkie projekty są do siebie bardzo podobne, a niekiedy takie same. Żeby wyróżnić firmę na rynku poprzez logo, należy sięgnąć po indywidualnie stworzony symbol. Jak wskazują przedstawiciele studia graficznego Good Project, wtedy logo jest niepowtarzalne i skuteczniej pracuje na rzecz wizerunku marki. Poza tym uwzględnia jej indywidualne aspekty, jak np. wyznawane wartości.

 

Czytelne

Firmowe logo powinno być zrozumiałe. Co ważne - dla każdej ze stron, czyli zarówno dla przedstawicieli przedsiębiorstwa, jak i odbiorców. Czytelne firmowe logo jest pozytywnie postrzegane przez potencjalnych klientów. Nie muszą się oni zastanawiać, co oznacza logo. Czytelny symbol nie wprowadza chaosu, a tym samym łatwiej zapada w pamięć.

 

Rozpoznawalne

Dobre firmowe logo to takie, które jest rozpoznawalne. Klienci nawet widząc jego fragment, są w stanie wskazać właściciela symbolu. Rozpoznawalne firmowe logo jest nieskomplikowane. Daje się łatwo zrozumieć oraz zapamiętać. Odbiorcy potrafią je łatwo odwzorować oraz rozpoznać wśród innych symboli. To z kolei wpływa pozytywnie na wizerunek marki i jej sprzedaż.

 

Uniwersalne

Tworzenie logo powinno uwzględniać jego uniwersalne zastosowanie. Będzie ono wykorzystywane w różnych materiałach. Uniwersalne logo będzie dobrze prezentować się zarówno na ulotkach, papierze firmowym, wizytówkach, jak i w przestrzeni cyfrowej (np. na stronie internetowej, w mediach społecznościowych). Dzięki temu nie grozi mu niezrozumienie oraz utrata jakości (tzw. pikseloza).

 

Podsumowanie

Logo jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej firmy (więcej na ten temat: https://goodproject.pl/identyfikacja-wizualna/ ). Umożliwia ono podejmowanie działań związanych z budowaniem pozytywnego wizerunku. Tworzenie logo powinno być przemyślane. W czasie procesu projektowania warto pamiętać o indywidualnym symbolu, który jest czytelny, rozpoznawalny i uniwersalny. Wtedy zwiększa on szanse na dotarcie do klientów oraz zachęca ich do podjęcia działań (np. zakup produktu).

artykuł sponsorowany
NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl