Prawo i Sprawiedliwość nie zamierza dłużej popierać starosty Jacka Jończyka. W sobotę (27.09) zebr
PiS przed wyborami odcina się od Jacka Jończyka

Prawo i Sprawiedliwość nie zamierza dłużej popierać starosty Jacka Jończyka. W sobotę (27.09) zebrał się w Wadowicach zarząd powiatowy partii Jarosława Kaczyńskiego i zajął się między innymi sprawą relacji z obecnym starostą.

W sobotę (27.09) obradował zarząd powiatowy Prawa i Sprawiedliwości w Wadowicach. Podczas spotkania ośmiu członków zarządu (Grażyna Ramos, poseł Marek Polak, Halina Cimer, Zdzisław Kaliński, Ryszard Mróz, Rafał Stuglik, Bartosz Kaliński i Jerzy Sikora) uchwalili stanowisko, w którym odcinają się od obecnej polityki starosty Jacka Jończyka, kandydata w najbliższych wyborach na fotel burmistrza Wadowic.

Z oświadczenia wynika, że PiS wyraża stanowczy sprzeciw wobec polityki Jacka Jończyka i nie będzie popierał go aby ten pełnił  nadal swoją funkcję jako starosta. Członkowie tej partii będą szukać innego kandydata na to stanowisko.

Jako powód zarząd powiatowy PiS podaje "skupianie wokół siebie lewicy" poprzez utworzenie własnego komitetu wyborczego przez  Jończyka, a takie działania uważa "za godzący w interesy środowisk prawicowych".

Członkowie PiS liczą na wygraną w wyborach samorządowych i wygląda na to, że nie poprą również kandydatury Jacka Jończyka na fotel burmistrza Wadowic.

(MG)
(zdjęcie: Krzysztof Cabak)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+26 #1 Bidoki 2014-09-29 13:44
To są te orły od gender? No to wszystko jasne...
+33 #2 Misiupysiu 2014-09-29 13:52
"Zawiódł ich zaufanie" gdyż zrobił Pani F. konkurencję dosyć poważną na stanowisko burmistrza ? Bo jak dotąd nic nie protestowali co do jego pracy. A tu nagle bum wielkie ożywienie przed wyborami. Czytając kto się pod tym podpisał widzę same twarze z Urzędu Miasta czy to przypadek ?
+24 #3 Terefer 2014-09-29 13:54
Stają po nogach ;) I dobrze. Boją się panicznie zarówno Jończyka jak i Klinowskiego. Mają powód :)
+29 #4 Wyborca 2014-09-29 14:04
Przeżałośni są. 2 miechy temu jednogłośnie poparli faceta a teraz "zawiódł ich zaufanie". Czym? Że chce wywalić zasiedziała i przyklejoną do stołka Monstrancję?
+8 #5 Brian 2014-09-29 14:07
To stanowisko PIS jest zbieżne z zachowaniem Klinowskiego i IWW. Obydwa środowiska zaciekle zwalczają Jacka Jończyka i są promowane pa portalu asystenta. Wiadomo kogo interesy reprezentuje asystent, więc logicznym jest że IWW teraz robi dobrze wadowickiemu układowi. Tylko Jacek Jończyk stoi w prawdziwej opozycji do układu i stanowi dla niego realne zagrożenie. Będę o tym pamiętać w dniu wyborów i nie tylko wtedy.
+13 #6 Serio? 2014-09-29 14:08
Ile to z rzędu razy PiS wtulił wybory? Sześć? Siedem? Skąd oni tamy pewni są, że je wygrają? :)
+6 #7 Takie to 2014-09-29 14:20
Cytuję Brian:
To stanowisko PIS jest zbieżne z zachowaniem Klinowskiego i IWW. Obydwa środowiska zaciekle zwalczają Jacka Jończyka i są promowane pa portalu asystenta. Wiadomo kogo interesy reprezentuje asystent, więc logicznym jest że IWW teraz robi dobrze wadowickiemu układowi. Tylko Jacek Jończyk stoi w prawdziwej opozycji do układu i stanowi dla niego realne zagrożenie. Będę o tym pamiętać w dniu wyborów i nie tylko wtedy.


Do Klina i spółki nie dotarło jeszcze, że napieprzając w Jończyka tak naprawdę robią dobrze Ewie. Monstrancja nie boi się Klinowskiego, bo sobie z nim poradzą asystentem i ulotkami, ale tak realnie czuje strach przed Jończykiem.

O czym boleśnie IWW się niestety przekona już 17 listopada... A szkoda, mieli mega potencjał to go rozmienili na drobne...
-7 #8 łopata 2014-09-29 14:28
Cytuję Serio?:
Ile to z rzędu razy PiS wtulił wybory? Sześć? Siedem? Skąd oni tamy pewni są, że je wygrają? :)


Akurat nie masz racji - tak jest w skali całego kraju, ale w Wadowicach PiS wygrywa od zawsze...
Dodatkowo w naszym grajdole PiS, PO i Wspólny Dom to jedno, zatem zwycięstwo list układanych przez Kotarbę jest pewne. Niestety...

Oczywiście w bezpośrednich wyborach burmistrza jest niewielka szansa na odwrócenie sytuacji, ale w radzie miejskiej i powiatowej, kotarbowi maja pewną wygraną. Niestety...
+8 #9 wadowice 2014-09-29 14:34
Cieszycie sie zamiast jednej biurwy bedzie inny biurokrata co nic nie zrobi
jonczyk sie nie rozni od ewki po prostu mniejsze zlo tak jak gówno robil cale życie na państwowej posadzie tak teraz tylko o to chodzi

miastu potrzebny jest menager z prawdziwego zdarzenie ktory ten burdel opanuje najlepiej ktos kto prowadzil dzialalnosc i to skutecznie jonczyk wam pomoze w czym jak sam nic nie zarobil i nie zrobil tylko ciagle na posadzie panstwowej !!!
+5 #10 wadowice 2014-09-29 15:03
DUPOLIZY myslicie ze wystarczy usunac ewke i jonczyk was zabierze i pokaże nowe wadowice :lol:
jeśli jest taki sprawny to dlaczego niema nigdzie jego osiągnięć ? podajcie choc kilka przykladow tylko prosze nie pisac o decyzjach ktore ktos inny podejmowal np wojewoda a nie on
pamietajcie ze nie jest starosta od wczoraj wiec jesli jest choc troche lepszy od carycy to cos moze pokazac z osiagniec swoich
+12 #11 Bulirubina 2014-09-29 15:16
@Wadowice
A wyjazd do Gandawy,a wymalowany mur więzienny,a czytanie osadzonym Fredrę,a stworzenie miejsc pracy dla rodziny...o kawiorze nie wspomnę.
+24 #12 zdegustowany 2014-09-29 15:19
Pis odcina się od Jończyka, ale za to liże dupsko spasionemu kocichowi z PO. Takie rzeczy tylko w Wołkowicach.
0 #13 oblatywacz 2014-09-29 15:44
Starosta dobrze zaczął,ale nie wiadomo jak skończy.Pan Jurczak chce być radnym i wybrał do tego stołka prostą drogę.Doktor Klinowski porzucił Wspólny Dom i zostanie "bezdomnym".Bur mistrz Ewa chyba wejdzie do Księgi Ginesa ,jako najdłużej sprawująca urząd.
0 #14 real politik 2014-09-29 15:45
Wobec tych faktów jedynym rozsądnym wyjściem jest rezygnacja Mateusza Klinowskiego z kandydowania na burmistrza i jego start na radnego miejskiego. Podobnie ze Zbyszkiem Jurczakiem. Niech on też idzie do Rady Miasta. Wszyscy powinni razem wsprzeć Jacka Jonczyka na burmistrza i pilnować go w Radzie Miasta.To jedyna konstrukcja polityczna pozwalająca rozwalić wadowicki układ. Jest jeszcze czas by tego dokonać. W przeciwnym razie odpowiedzialnoś ć za kolejną kadencję Ewy poniesie tylko i wyłącznie MK i ZJ.
+7 #15 przemiana 2014-09-29 15:47
No to pięknie !!! To od teraz w Wadowicach tylko Jacek Jończyk będzie realizował tradycyjne ideały żoliborskiej inteligencji. Ciekawe co na to Jarosław Kaczyński, który właśnie został ideologicznie opuszczony przez własnych ludzi.
-5 #16 ogier 2014-09-29 17:34
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
-5 #17 ogier 2014-09-29 17:36
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad:
+18 #18 Pytaczka 2014-09-29 19:03
Jaki wadowicki PiS?
Coś takiego nie istnieje. Istnieje prywatny filipiakowy PiS.
Posłuszni i Służalczy. Ramos uzgodniła stanowisko z mężem Ramos z PO?
Gadanie o PiS w Wadowicach to opowiadanie bajek. Kocicho PO,wie o każdym tam wykonanym kroku zanim dowiedzą się członkowie PiS.
Najwyższy czas wyjaśnić sprawę rezygnacji Carycy z PiS. Kiedy dokładnie przestała być członkiem tej partii, przed czy po złożeniu dokumentów u komisarza wyborczego przed ostatnimi wyborami.
Skłamała, czy nie?
Podobno chodzi kopia dokumentująca jej kłamstwo.
Ten dokument ma wypłynąć jeszcze przed wyborami.
Pogrąży to Efi kłamczuchę czy nie?
Może się okazać, że tej ktoliczce każdy grzech jest odpuszczony. Niosła ostatecznie z jakiegoś powodu Relikwię.
+13 #19 zimny lech 2014-09-29 19:27
Jończyk olał całych pisiorów i pojechał na piwko a dziwka polityczna mu zazdrości bo musi kawę pić ciągle w tym drewnianym cyrku na wojtyłów.
+17 #20 Maryśka 2014-09-29 19:57
Efka razem z tym całym rodzinnym podziałeem na partie jeszcze napsuje ludziom krwi i wyrządzi więcej krzywd. Jak się jej teraz nie pozbędziemy to mścić się będą z Kocichem na każdym kto był w opozycji lub popierał kogoś innego. Tacy to miejscowi działacze wolnościowi - za demokrację.Fałs z i wredne natury mściwe.Rozpasal i się już w swoim przekonaniu o nietykalności i wszechmocy.
Mali ludzie o niskich pobudkach. Czas ich przepędzić z Urzędów w wyborach. Niech sobie Efka montuje domek kupiony na Zarąbki w Rzykach za milion.Kocicho iech szuka roboty, a ten gostek co to walczył, siedział i wie lepiej niż wszyscy niech spuści z siebie trochę bo pęknie zaraz.
+15 #21 Hipnotyzery? 2014-09-29 20:01
Nawtykali, ta od Relikwi razem z Kocichem temu Gryzoniowi głupot do głowy, sodówa walnęła i sam uwierzył, że jest tym kim nie jest.
+19 #22 G-77 2014-09-29 20:02
Był w Wadowicach Klub Gazety Polskiej ---- kotarba zniszczył !!!
Był Ruch Obrony Polski (nawet Olszewski przyjeżdżał )-- kotarba zniszczył !!!!
PIS-u w Wadowicach nie było i niema---bo na to nigdy kotarba (przewodniczący PO ) --nie pozwoli !!!
W końcu przestańcie przestańcie ludzi cyganić !!!

Byli Działacze SOLIDARNOŚCI - popieramy J.Jonczyka !!
+15 #23 Bolesław kot 2014-09-29 20:10
Zwracam się z prośbą do radnego Bartosza Kalińskiego , aby wskazał , który punkt z zadań własnych powiatu upoważnia Radę Powiatową do opiniowania ideologii gender lub do ustanawiania rocznic. Coś mi się wydaje, że Pan B. Kaliński nie ma nic pożytecznego do zaoferowania co wiąże się z zadaniami własnymi powiatu a przed kampanią wyborczą ucieka się do różnych chwytów byle załapać się do władzy. W każdym bądź razie , jako mieszkaniec powiatu, proszę p. B. Kalińskiego o podanie jakichś innych jego inicjatyw, które jednoznacznie mieszczą się w zadaniach własnych powiatu.
Poniżej , dla internautów, przytaczam

Zadania własne powiatu

Powiat wykonuje zadania publiczne o charakterze ponad gminnym w zakresie:
1. Edukacja publiczna (ponadgimnazjalna)
2. Ochrona zdrowia ( np. szpitale ogólne)
3. Pomoc społeczna (np. powiatowe domy pomocy społecznej)
4. Polityka prorodzinna
5. Wspieranie osób niepełnosprawnych
6. Transport zbiorowy, drogi publiczne
7. Kultura i ochrona dóbr kultury
8. Kultura fizyczna i turystyka
9. Geodezja, kartografia, katastra
10. Gospodarka nieruchomościami
11. Administracja architektoniczno-budowlana
12. Gospodarka wodna
13. Ochrona środowiska i przyrody
14. Rolnictwo, leśnictwo, rybactwo śródlądowe
15. Porządek publiczny, bezpieczeństwo obywateli
16. Ochrona przeciwpowodzio wa, przeciwpożarowa
17. Przeciwdziałani e bezrobociu
18. Ochrona praw konsumenta
19. Utrzymanie powiatowych obiektów użyteczności i administracji
20. Obronność
21. Promocja powiatu
22. Współpraca z organizacjami pozarządowymi.

Bolesław Kot
+18 #24 Precz z Kalińskim 2014-09-29 21:16
Precz z nim, precz, my go tutaj już nie chcemy, niech sobie siedzi w tych Łączanach i bawi dziecko
+22 #25 @Bolesław Kot 2014-09-29 21:17
Ostatni wybryk Kalińskiego nie powinien być w ogóle poddany pod głosowanie, ponieważ jest niezgodny z prawdą historyczną, ale widocznie Łasak nie zna historii więc nie umiał się przed Kalińskim obronić i teraz będą obchodzić rocznice w/g PIS ;-)
+8 #26 @przemiana 2014-09-29 21:21
Jaka żoliborska inteligencja, przecież Jończyk z ludu pochodzi i dlatego taki zachłanny na wszystko :-)
+5 #27 @real polityk 2014-09-29 22:52
Nie znasz ludzi, wielu do wyborów nie pójdzie widząc taką agresywną kampanię TKM, bo nie wierzą w dobre intencje JJ, a jedynie chęć rozszerzenia wpływów, jedni swoi zostaną zastąpieni innymi. Program tez mało realny np. starosta miał możliwość rozwiązania sprawy komunikacji, nigdy tego nie zrobił, a nie zrobi tym bardziej jako burmistrz, ponieważ ma wpływ jedynie na przystanki, druga sprawa konkursów tu tez jest niewiarygodny kto inny wygrał na dyr. szpitala, a obsadzono kogo innego, w starostwie od lat szwankuje wydział budownictwa i komunikacji nic nie zrobił, jedynie wybudował mury na kredyt, a teraz chce to zostawić i noga i to jest cała jego kadencja.
+2 #28 PiS chyba wygra 2014-09-29 22:52
Czy radny Eugeniusz Kurdas też odciął się od Jończyka?
+17 #29 majka 2014-09-30 00:12
Czy ktoś wie co dzieje się z naszym umiłowanym komediowym rzecznikiem, jest, a jakoby go nie było?
+10 #30 Stanisław Kliś 2014-09-30 00:43
Witajcie.
Rzeczniku w Parku Miejsku kątem-pluje ino co i na kogo ?
Ni widno,ni słyszno ni ..... .
Miłego Poranka tyż Staszek.
+15 #31 majka 2014-09-30 01:52
Ciekawe czy odcięty PIS pojawi się 2 pazdziernika na wielkiej fecie zakończenia kadencji starostwa w WCK, na logikę to powinni nie przyjść, ponieważ są odcięci :D
+17 #32 Władek 2014-09-30 09:54
A ja Wam coś powiem. Głosowałem kiedyś na PiS. TAK JEST !!! Głosowałem na Kaczyńskiego TAK !!! I wiecie co ??? Jak widzę taki ocean obłudy jak u Szydłowej, Szczura i do tego mam świadomość, że ten PiS najchętniej pewnie poparłby Filipiakową a do tego widzę jakąś tam radną czy posłankę co to interweniuje w sprawie kopulujących osłów w ZOO w Poznaniu to po prostu mam ochotę zwymiotować mentalnie. To ma być prawica ? To jest banda chorych ludzi. A polityczna, medialna postawa Kaczyńskiego świadczy o tym, że :
1: Albo kompletnie nie wie co się dzieje w partii na dole bo Szydłowa wszystko tuszuje.
2: Albo dosypują Jarkowi coś do kawy żeby nie miał kontaktu z rzeczywistością.
3: Albo gra w te same klocki co Oni.
TYLE !!!
+10 #33 Andree 2014-09-30 12:08
To tak, jak z "dobrym cesarzem" w Galicji, albo z dobrym I sekretarzem za czasów komunistycznych . Byli dobrzy, ale doradcyprzekręc ali i tuszowali, nie dopuszcajac niewygodnych wiadomosci i dokumentów. Gdyby J.K. znał całą prawdę o Wadowicach, a jestem przekonany, że jej nie zna, natychmiast zarekomendowałb y własnego kandydata na burmistrza. Jeżeli "twarzą" PIS w Wadowicach ma być np. anielica, dyrektorka z Plant, to wolę pisuar od PIS-u.
+7 #34 Tomy 2014-10-01 09:44
Kaliński już od dawna chce być starostą.
+7 #35 @Tomy 2014-10-01 11:25
On bardzo pasuje na starostę...ale na wiejskim weselu
-3 #36 ja 2014-10-01 12:22
właśnie obejrzałem spotkanie Jończyka z mieszkańcami - to jakaś parodia podbudowana pseudonaukowym bełkotem doktora - historyka, który twierdzi, że w Wadowicach nie ma muzeum historycznego. Proponuję panu doktorowi tekst ustawy z dnia 29 czerwca 2007 r. o zmianie ustawy o muzeach (Dz. U. z 2007 r. Nr 136, poz. 956 z późn. zm.) która definiuje:

"Art. 1. Muzeum jest jednostką organizacyjną nienastawioną na osiąganie zysku, której celem jest gromadzenie i trwała ochrona dóbr naturalnego i kulturalnego dziedzictwa ludzkości o charakterze materialnym i niematerialnym, informowanie o wartościach i treściach gromadzonych zbiorów, upowszechnianie podstawowych wartości historii, nauki i kultury polskiej oraz światowej, kształtowanie wrażliwości poznawczej i estetycznej oraz umożliwianie korzystania ze zgromadzonych zbiorów."
Że nie jest to jednostka samodzielna - nie ma żadnego znaczenia - ze względu na podmiot prowadzący
muzea mogą być:
te, których organizatorem jest Minister właściwy do spraw kultury, muzeami samorządowymi, gminnymi, powiatowymi, muzeami wojewódzkimi, uniwersyteckimi,
społecznymi i muzeami prywatnymi.
tak więc jest to mnożenie organizacyjnych bytów, by sobie stworzyć posadkę za państwowe pieniądze. Choć oczywiście idea rozszerzenia działalności ze wszech miar słuszna. Tylko dlaczego Jończyk koszary które teraz chce wtłoczyć w strukturę muzeum sprzedał podmiotowi prywatnemu? Co odkupi je?
+1 #37 łopata 2014-10-01 12:31
Jończyk sprzedał koszary podmiotowi prywatnemu?
Magistracki człowieku, ogarnij się!
Co ma starostwo do mienia wojskowego? Oczywiście nic, ale warto puścić plotę w ciemny lud - jakaś jego część takie brednie chętnie łyka :oops:
+4 #38 ja 2014-10-01 12:34
Cytuję łopata:
Jończyk sprzedał koszary podmiotowi prywatnemu?
Magistracki człowieku, ogarnij się!
Co ma starostwo do mienia wojskowego? Oczywiście nic, ale warto puścić plotę w ciemny lud - jakaś jego część takie brednie chętnie łyka :oops:

koszary 12pp nie były już dawno mieniem wojskowym - i sprzedał je starosta. A z magistratem - bardzo mi nie po drodze.
Tak więc sam się ogarnij.
+3 #39 ja 2014-10-01 13:09
@łopata - to ci chyba potrzebna, by coś do głowy włożyć: poniżej link do ogłoszenia wadowickiego starostwa o sprzedaży koszar: http://powiat.wadowice.pl/Wykaz-nieruchomosci-Skarbu-Panstwa-z-dnia-16.02.2009-r.-przeznaczonych-do-sprzedazy-1260.html
jak widać- ciemnota, ale w twoim łbie.
+5 #40 kult 2014-10-01 13:12
To "muzeum" nie jest jednostka organizacyjną tylko częścia WCK. Prawnie jest jak jedna z sal WCK. Prawdziwym muzeum zaś nigdy nie było...
+9 #41 majka 2014-10-02 10:22
Dzisiaj wielki bal w operze :D starosta zaprasza do WCK o 17, gdzie ma przedstawić dokonania starostwa. Trochę to dziwne bo zawsze myślałam, że to za podatnika pieniądze te spędy w WCK, ale na fb jednemu internaucie po wylegitymowaniu jak za czasów PRL udzielono takiej odpowiedzi wie to spęd kampanijny;-)
+6 #42 majka 2014-10-02 10:25
@ja
Jończyk w 2009 nie był starostą wiec tutaj coś ci się pomylilo
-9 #43 ja 2014-10-02 10:32
@majka
po raz kolejny mnie dobijasz - to jest ogłoszenie, a sprzedaż odbyła się dużo później.
+11 #44 majka 2014-10-02 10:36
@ ja no to za ile i kiedy sprzedał :lol:
-4 #45 ja 2014-10-02 10:45
z tego co pamiętam, to nawet nie sprzedał, a oddał za mienie przesiedleńcze.
-18 #46 majajaja 2014-10-02 10:56
Majka, za podatnika może i tak, ale za twoje to chyba nie, ty przecież nie pracujesz chyba? Tak od rana do nocy w sieci, na to to mogą sobie pozwolić chyba tylko nocni stróze :sad:
-5 #47 łopata 2014-10-02 11:03
Nie było mnie jakiś czas i pojawiło się jakieś "ja", niewiele wiedzące, ale obrażające wszystkich z góry na dół.
Przyznam, że myślałem o koszarach "Podhalanin" :lol:
Natomiast w sprawie koszar na Lwowskiej starosta miał tyle do powiedzenia, co blondynka u rzeźnika.
Musiał je oddać za utracone mienie przesiedleńcze praktycznie za darmo i nawet nie pamiętam, czy zrobił to Jończyk, czy jeszcze Kramarczykowa.
To natomiast, że starostwo chciało sprzedać nieruchomość wynikało ze względów ekonomicznych - ich remont przekraczał wartość budynku i działki.
+5 #48 ja 2014-10-02 11:08
@łopata - jeżeli kogoś obrażam, to tylko ciebie - adekwatna ksywa do twojej inteligencji
+13 #49 majka 2014-10-02 11:47
@majajaja
Idąc twym koślawym tokiem rozumowania, ze jestem stróżem :D to w/g ciebie stróż nocny nie płaci podatków?
Poparz jaka organizacja stróżowskiego czasu nawet koment zdąży napisać :D
+9 #50 @majajaja 2014-10-02 13:33
Wypisujesz bzdury, a nie odpowiadasz na pytanie czy dzisiejsza w WCK feta jest kampanijna, bo z odpowiedzi wylegitymowanem u internaucie wynika, ze tak

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.