- Opublikowano: 07 grudnia 2022, 18:33
- Komentarze: 3
Minister Infrastruktury zatwierdził Program inwestycji dla rozbudowy drogi krajowej nr 28 Zator – Wadowice. Inwestycja będzie realizowana w województwie małopolskim, w powiatach oświęcimskim i wadowickim, w gminach Zator, Tomice i Wadowice.
Zakres zadania obejmuje rozbudowę odcinka krajówki o długości 11,7 kilometrów od końca obwodnicy Zatora, realizowanej w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych, do Wadowic. W ramach inwestycji wzmocniona zostanie nawierzchnia drogi, ponadto zadanie obejmuje wykonanie zatok autobusowych, chodników, przebudowy skrzyżowań, a także przebudowy obiektów inżynierskich i infrastruktury towarzyszącej. Przewiduje się, że roboty budowlane będą prowadzone w latach 2029-2030.
Droga krajowa nr 28 to kluczowy dla Małopolski i Podkarpacia ciąg komunikacyjny, dlatego w sposób kompleksowy podchodzimy do jej unowocześnienia. Trasa ta zostanie gruntownie przebudowana, tak aby była bezpieczna i dostosowana do ruchu pojazdów ciężkich. Powstaną tez obwodnice wielu miejscowości, których mieszkańcy odpoczną od zatorów tworzących się w ciągu krajowej 28 – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Droga krajowa nr 28 zwana trasą karpacką, prowadzi od drogi krajowej nr 44 w Zatorze do granicy państwa w Medyce. Odcinki Siepietnica – Trzcinica i Przemyśl – Medyka zostały już dostosowane do wymaganych parametrów technicznych, zrealizowany została ponadto I etap obwodnicy Sanoka w ciągu DK28. Na pozostałych odcinkach zaplanowano wykonanie kolejnych obwodnic: Zatora, Wadowic, Makowa Podhalańskiego, Limanowej, Nowego Sącza, Miejsca Piastowego, Sanoka (II etap) oraz Przemyśla. Planowana jest także przebudowa odcinka Nowy Sącz – granica województwa małopolskiego i podkarpackiego.
Gruntowna modernizacja DK28 jest przewidziana w ramach przyjętego na początku października tego roku przez Radę Ministrów Programu Wzmocnienia Krajowej Sieci Drogowej do 2030 roku. Docelowo na całym ciągu DK28 zostanie zapewniona wysoka przepustowość, komfort i bezpieczeństwo użytkowania dla wszystkich uczestników ruchu.
(AS)
WadowiceOnline.pl
Ostatnie artykuły z kategorii Biznes:
Niemal 1,4 miliarda złotych wypłaconych „trzynastek” w Małopolsce
W majówkę sklepy zamknięte, za to ostatnia niedziela kwietnia handlowa
Na wadowickim dworcu autobusowym ruszyło nowe bistro
Terytorialsi przyjdą do pracy w... mundurze. Taki dzień
Mimo, że ratują życie, liczna przeciwników szczepień rośnie. Trwa Europejski Tydzień Szczepień
Komentarze
Inne rozwiązania to mydlenie oczu wyborcom.
Tak, ale też nie.
Drugi most nic nie da, kiedy po przejeździe pociągu korkuje się połowa obwodnicy i Tomice.
Obwodnica powinna zaczynać się w Radoczy, przekierowywać ruch bezpośrednio na Kraków i umożliwiać bezkolizyjny zjazd na Wadowice.
Prawda jest taka, że Wadowice jako miasto nie mają dużo zysków z przejeżdżająceg o tranzytu, a ponosi koszty utrzymania dróg, rozjeżdżanych przez wielotonowe transporty.