- Opublikowano: 21 stycznia 2022, 12:05
- Komentarze: 6
Dla zwiększenia bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych ruszyła nowa medialna odsłona kampanii społecznej „Bezpieczny Przejazd” PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Spoty namawiające do bezpiecznego przekraczania torów wyświetlane są w kinach, telewizji i w Internecie.
Przyczyną 99% wypadków na przejazdach jest ignorowanie znaku stop, wjeżdżanie pod opadające rogatki, omijanie zapór slalomem i nadmierna prędkość. Skutkiem zdarzeń są ludzkie tragedie, straty materialne, angażowanie służb ratowniczych, utrudnienia w podróży koleją.
Spoty filmowe Polskich Linii Kolejowych apelują o zaangażowanie w działania dla bezpieczeństwa. Liczbę negatywnych zachowań na przejazdach mają ograniczyć Ambasadorzy Bezpieczeństwa. Każdy pasażer ma realny wpływ na zachowanie kierowcy. Każdy może przypominać o zasadach bezpieczeństwa i dawać przykład właściwego zachowania na skrzyżowaniu torów i drogi. Kampania medialna towarzyszy budowie bezkolizyjnych przejazdów, montowaniu dodatkowych urządzeń, szkoleniu pracowników – mówi Mirosław Skubiszyński, wiceprezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Liczbę negatywnych zachowań na przejazdach mają ograniczyć Ambasadorzy Bezpieczeństwa. Spoty filmowe „Bezpiecznego Przejazdu”, kampanii społecznej realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., apelują o zaangażowanie w działania dla bezpieczeństwa. Każdy pasażer ma realny wpływ na zachowanie kierowcy. Każdy może przypominać o zasadach bezpieczeństwa i dawać przykład właściwego zachowania na skrzyżowaniu torów i drogi.
Nowy kampanijny spot trafił już na ekrany telewizyjne, do kin i na portale internetowe. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. szacują, że przekaz dotrze do milionów odbiorców, zwiększy liczbę Ambasadorek i Ambasadorów Bezpieczeństwa i realnie wpłynie na ograniczenie zdarzeń na przejazdach. Pokazane skutki tragicznych zdarzeń mają ostrzegać i wzmóc pozytywne zachowania. Na stronie kampanii „Bezpieczny Przejazd” przygotowane zostały specjalne pakiety edukacyjne przeznaczone do osób w każdym wieku. Każdy może dowiedzieć się jak bezpiecznie zachowywać się na przejazdach kolejowo-drogowych.
Kampania medialna to jedno z działań dla zwiększania poziomu bezpieczeństwa na przejazdach. PLK dzięki wykorzystaniu środków unijnych i budżetowych budują bezkolizyjne przejazdy, montują dodatkowe urządzenia. Na bieżąco prowadzone są szkolenia pracowników odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu.
W 2021 roku było 201 zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych. 49 osób zginęło, a 17 zostało rannych. Również w powiecie wadowickim rocznie na torach dochodzi do kilku kolizji i wypadków tego typu. Zdarzenia na przejazdach to ułamek procenta wszystkich zdarzeń komunikacyjnych w Polsce. Jednak dla kolejarzy to ważny obszar działań.
(AS)
WadowiceOnline.pl
Ostatnie artykuły z kategorii Biznes:
Na Wiśle powstaje tymczasowy most
Uwaga na fałszywych ekodoradców. Kalwaryjski magistrat ostrzega
W Witanowicach świętowano odbiór dwóch samochodów ratowniczo-gaśniczych
Już powoli widać, jak duży teren zajmie nowa komenda straży pożarnej
Burmistrz z prezesem Termowadu obiecują od kwietnia obniżki za ciepło
Komentarze
Zwęzić tory. :D
To jest myślenie pustaka
No to podsumuj, czekamy :D
I nie zapomnij zmienić pampersa
Jak można budować coś bez pozwolenia dostaną zgodę będą robić
Informacji o uszkodzeniu systemu ostrzegania (jakieś przedpotopowe szafy sterownicze?) dalej kierowcy nie otrzymują - chyba na drugi dzień?!
Dalej widoczność przed przejazdami umożliwiająca zatrzymanie pojazdu przed torowiskiem jest śmiercionośnym żartem z kierowców!
Czas od włączenia sygnalizacji do czasu przejazdu pociągu jest niewiadomą trzeciego stopnia!
Itd, itp