Czyste biuro świadczy o profesjonalizmie firmy. Z tego powodu warto korzystać z usług osób sprzątaj
Zakres obowiązków sprzątaczki biurowej
artykuł sponsorowany

Czyste biuro świadczy o profesjonalizmie firmy. Z tego powodu warto korzystać z usług osób sprzątających, które zadbają o wysoki poziom czystości w biurze. Co dokładnie wchodzi w zakres obowiązków sprzątaczki? Czego możesz się spodziewać?

Dlaczego warto zatrudnić sprzątaczkę biurową?

Miejsce, w którym nie pilnuje się porządku, źle wpływa na pracowników, a w oczach klienta stawia firmę w gorszym świetle. O czystość biurze należy dbać regularnie, nie tylko „od święta”. Zatrudnienie pomocy do sprzątania może okazać się dużym wsparciem. To częste rozwiązanie, po które sięga wiele firm – niezależnie od branży czy powierzchni miejsca pracy. Sprzątanie biur w Krakowie jest oszczędnością czasu dla przedsiębiorców, a także zapewnia większą pewność, że w razie kontroli sanepidu wszystko przebiegnie bez problemu.

 

Co należy do obowiązków sprzątaczki w biurze?

Dbanie o czystość biurze wiąże się z różnymi obowiązkami. Sprzątaczka zajmuje się szeregiem czynności, których celem jest zapewnienie porządku na wysokim poziomie i spełnienie wymagań pracodawcy. Często jest to dosyć płynna kwestia, która zależy od różnych czynników.

W zależności od specyfiki działalności biura, oczekiwań zleceniodawcy i proponowanych usług osoba sprzątająca podejmie się nieco innego zakresu obowiązków. Najczęściej są to:

  • zamiatanie i mycie podłóg, schodów, posadzki,
  • odkurzanie, m.in. dywanów czy wykładzin,
  • ścieranie kurzy z różnych powierzchni,
  • mycie okien, drzwi, balustrady itp.,
  • opróżnianie koszy na śmieci.

Sprzątaczka biurowa zajmuje się także utrzymanie porządku w pomieszczeniach sanitarnych. Dbanie o czystość w łazience i toalecie, a także dopilnowanie, aby znalazły się tam mydło, papier toaletowy czy ręczniki, to kolejne obowiązki.

 

Czym jeszcze może zajmować się pracownik porządkowy?

Jak już zostało zaznaczone, zakres obowiązków zależy od ustaleń między zleceniodawcą a sprzątaczką biurową. Nie wszyscy wymagają na przykład zmywania naczyń, ponieważ pracownicy sami się tym zajmują przed wyjściem z biura. Zawsze warto jasno określić swoje oczekiwania. Utrzymanie porządku na biurkach również nie musi należeć do obowiązków sprzątaczki, ponieważ przekładanie znajdujących się tam dokumentów może wymagać zapoznania się z nimi. To już wychodzi poza zakres prac i nie jest mile widziane.

Natomiast do zadań może należeć odśnieżanie wejścia do biura w trakcie trwania zimy. Z kolei jesienią należy przygotować się na grabienie liści czy zamiatanie chodnika prowadzącego do drzwi. Dodatkowo pracownik czy pracowniczka porządkowa często zajmuje się podlewaniem roślin i ich ogólną pielęgnacją.

 

Wymagania związane z pracą sprzątaczki biurowej

W związku z tym, że sprzątanie wymaga sporo wysiłku, zastanawiając się nad zatrudnieniem jako sprzątaczka – nie tylko biurowa – należy liczyć się z wymagającą pracą fizyczną. Do szorowania powierzchni czy przesuwania mebli potrzebna jest siła. Kilka godzin sprzątania bez przerwy wiąże się ze sporym wyzwaniem dla organizmu.

Sprzątaczka biurowa powinna znać się nad wykonywaniem porządków w odpowiedniej kolejności. W ten sposób lepiej zadba o czystość, np. okien, których nie należy myć w konkretnych okolicznościach.

Co ważne, często wymagana jest elastyczność wykonywanie obowiązków. W zależności od godzin pracy biura sprzątaczka biurowa może być zatrudniona w różnych godzinach – często bardzo wczesnych lub późnych. Czasami zdarza się także system zmianowy.

W zakres obowiązków sprzątaczki biurowej wchodzi wiele czynności, które wymagają wysiłku fizycznego, dobrej organizacji pracy i skrupulatności. W zależności od ustalonych zadań pracownik porządkowy zajmuje się generalnym sprzątaniem lub/i dokładniejszym dbaniem o czystość.

artykuł sponsorowany
NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl