Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa, Kot: to od nich dzieci ze Szkoły Podstawowej w Świnnej Porębie dowi
Tomcio Brygadzista edukował dzieci

Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa, Kot: to od nich dzieci ze Szkoły Podstawowej w Świnnej Porębie dowiedziały się, jak bezpiecznie przejść przez ulicę, dlaczego warto nosić odblaski i z jakimi zagrożeniami wiąże się wejście na plac budowy.

W piątek (28.03) Skanska zorganizowała akcję edukacyjną promującą umiejętność bezpiecznego poruszania się po drodze, zwłaszcza w pobliżu budowy. Spotkanie w szkole w Świnnej Porębie odbyło się w ramach ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej firmy "Bezpieczni w pobliżu budowy". Skanska, która jest wykonawcą zbiornika wodnego Świnna Poręba, przeprowadzą ją od kilku lat w szkołach zlokalizowanych w pobliżu jej placów budów.

Spotkanie miało formę teatrzyku połączonego z piosenkami i konkursami. Bohaterowie przedstawienia: Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa i Kot uczyli najmłodszych, jakie są znaki drogowe, jak bezpiecznie poruszać się po drodze i dlaczego dzieci nie powinny wchodzić na plac budowy. Na koniec spotkania wszyscy uczniowie otrzymali odblaski.

W ubiegłym roku zdecydowaliśmy się odświeżyć formułę kampanii. W szkołach podstawowych w pobliżu budów realizowanych przez Skanska w całej Polsce organizujemy przedstawienia poświęcone bezpieczeństwu dzieci. Spektakl został przygotowany specjalnie na potrzeby naszej akcji. Bajkowe postaci poprzez zabawę przekazują dzieciom niezwykle ważne tematy, związane z ich bezpieczeństwem, zdrowiem i życiem - mówi Iwona Walczak, lokalna koordynatorka akcji "Bezpieczni w pobliżu budowy", Skanska.

Według danych Komendy Głównej Policji w 2012 roku w Polsce miało miejsce 3 679 wypadków drogowych z udziałem dzieci w wieku do 14 lat. W zdarzeniach tych 89 dzieci poniosło śmierć, a niemal 4 tys. odniosło obrażenia. Wśród dzieci w wieku od 7 do 14 lat najwięcej ofiar wypadków stanowili piesi, a do wypadków tych dochodziło przede wszystkim podczas ładnej pogody i przy dobrej widoczności. Przyczyną tego może być nieznajomość podstawowych zasad bezpiecznego poruszania się po drogach. Kampania prowadzona przez Skanska jest odpowiedzią na te problemy: od 2008 roku firma edukuje i wyposaża najmłodszych w elementy odblaskowe. Przez 6 lat w kilkuset spotkaniach w ramach akcji wzięło udział około 65 tys. dzieci.

Chcemy uwrażliwić najmłodszych na niebezpieczeństwa związane z poruszaniem się po drogach oraz w pobliżu budowy, gdzie mamy do czynienia z dużym natężeniem ruchu maszyn i pojazdów. W ramach naszej akcji promujemy też noszenie elementów odblaskowych. Dzięki odblaskom kierowca może zauważyć pieszego z odległości 150, a nie 20 metrów, gdy jest już zdecydowanie za późno na jakąkolwiek reakcję - dodaje Iwona Walczak.

 

(MG)
(zdjęcie: Skanska S.A.)


NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.