Czy na nieczynną i zdewastowaną linię kolejową nr 103 wrócą pociągi? Jak pociesza radny Rafał Stu
Na stotrójkę wrócą pociągi? Radny Stuglik wierzy, że tak

Czy na nieczynną i zdewastowaną linię kolejową nr 103 wrócą pociągi? Jak pociesza radny Rafał Stuglik, są szansę. Wszystko uzależnione jest od łącznicy w Krakowie i rewitalizacji linii kolejowej nr 94.

Kolejne światełko w tunelu dla wierzących w powrót pociągów na linii kolejowej nr 103 Wadowice - Spytkowice - Trzebinia. Radny województwa małopolskiego Rafał Stuglik informuje, że rozmawiał w tej sprawie z marszałkiem województwa małopolskiego Jackiem Krupą. Ten nie wyklucza takiej możliwości, ale uzależnia od niej uruchomienie łącznicy w Krakowie a także rewitalizację linii kolejowej nr 94 ze Skawiny przez Spytkowice do Oświęcimia.

Jakby tego było mało, w końcu ktoś idzie właściwym tropem, bo przy wznowieniu zawieszonych w grudniu 2016 roku pociągów na trasie Kraków - Oświęcim byłyby one sensownie skomunikowane z tymi jeżdżącymi z Wadowic do Trzebini. Nie trzeba być filozofem, że to a także sensowna prędkość  taboru główny  warunek, żeby ktokolwiek nimi podróżował.

Przypomnijmy, że ruch pasażerski na jednotorowej linii nr 103  Wadowice-Spytkowice-Trzebinia został zawieszony 7 października 2002 roku. Od tego czasu rozpoczęła się powolna degradacja tego malowniczego szlaku. Z powodu kradzieży torów nieprzejezdny jest odcinek Wadowice - Spytkowice, a także Trzebinia - Okleśna). Odbywa się na niej sporadycznie jedynie ruch towarowy pociągów zdawczych między Spytkowicami a Zakładami Chemicznymi w  Alwernii). W Okleśnej pociągi kierowane są na bocznicę tych zakładów własnym torem.

 

Jak informowaliśmy jako pierwsi, jest też przewoźnik, który jest zainteresowany obsługą ruchu pasażerskiego na odcinku Wadowice - Spytkowice linii kolejowej nr 103. To spółka SKPL Cargo z Wielkopolski, która ma już spore doświadczenie w uruchamianiu takich połączeń w całej Polsce. Zrewitalizowałaby zniszczone tory i infrastrukturę, ale do obsługi pociągów musiałby się dołożyć lokalne samorządy a także Urzad Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Niestety póki co jedynie Wadowice są tym zainteresowane, ewentualnie gmina Tomice, stąd sprawa utknęła w martwym punkcie.

Co więc wyniknie z rozmów radnego Stuglika? Zobaczymy...

 

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+4 #1 Anty pkp 2017-04-03 19:30
Co więc wyniknie z rozmów radnego Stuglika? Zobaczymy...Pri ma aprilis
+6 #2 adamus 2017-04-03 20:17
W ostatnich latach przeważała dyskusja ze strony miejscowych decydentów o fizycznej rozbiórce torów, z Krakowa odkąd pamiętam na szczęście blokowano te pseudo inicjatywy. Jeżeli jak na pisono w jednym z komentarzy na stronie o linii 103 że skoro jest ponad 300mln zł na budowę łącznicy 2,5km w Krakowie to dlaczego nie miało by się znaleźć kilkadziesiąt mln na przywrócenie ruchu w relacji Wadowice-Trzebi nia to kolejny głos że ludzie się tym interesują i zależy im na pociągach. Może zatem pierwsza jaskółka jaką były by kursy pociągów z Wadowic przez Spytkowice do Krakowa nie jest żadną abstrakcją.
Pozdrawiam
-2 #3 anty pkp2 2017-04-03 21:31
Lepszym rozwiązaniem byłoby zrobienie trasy rowerowej. Na pewno więcej ludzi by z tego skorzystało.
+3 #4 Do spania 2017-04-03 21:35
Cytuję anty pkp2:
Lepszym rozwiązaniem byłoby zrobienie trasy rowerowej. Na pewno więcej ludzi by z tego skorzystało.


Napisał baran, którego jedynym wyczynem jest pewnie siedzenie przed komputerem z puszką browaru i trollowanie bo zarówno pociąg jak i rower widział co najwyżej w telewizji: takie indywidua nie korzystają z wyżej wymienionych ;)
-4 #5 Anty pkp 2017-04-04 05:24
Chyba wszyscy wiedzą przed telewizorem bo pociągi puste jeżdżą ty siedzisz w swoim zasyfialym mieszkaniu od PKP i trujesz głupoty. Dobrze wiemy że budynki pkp wasze mieszkania pozal się Boże będą rozbierane.
+4 #6 zChrzanowa 2017-04-04 08:32
Wiele osób z Chrzanowa pracuje w Wadowicach i odwrotnie znam masę osób z Wadowic i powiatu wadowickiego pracujących w Trzebini i Chrzanowie, dlaczego zatem skazuje się nas na włóczęgę własnym samochodem skoro taniej a może i szybciej było by podjechać na stację PKP zostawić auto i jechać codziennie pociągiem? Przypatrzcie się ile osób jedzie samochodem - przeważnie JEDNA rzadki widok dwie. Skoro do Krakowa jeżdżą Koleje Małopolskie remontuje się tory i buduje nowe przystanki kolejowe i infrastrukturę to w naszych miejscowościach nie musi być zaścianek!!!
-3 #7 forfan 2017-04-04 22:53
Marszałek nie wyklucza :D tzn. może ktoś napisać bardziej precyzyjnie o co mu chodzi?
0 #8 passenger57 2017-04-06 09:06
jak zawsze w sprawie tej linii kolejowej zero konkretów tylko mydlenie oczu! Kiedy wreszcie remont torów i pociągi osobowe?!!
+2 #9 aqq 2017-04-06 09:48
AN początek to trzeba przypilnować żeby tej linii nei rozszabrowano do zera. Jak przetrwa, to po uruchomieniu łącznicy Krzemionek już będzie łatwiej. Skoro SKPL się tym zainteresowało, to wiedzą, że ma to szanse powodzenia.

Anty-pkp to jakiś busowy troll. Niech jeździ swoimi zatłoczonymi, śmierdzącymi i zatłoczonymi busikami. Wstyd patrzeć na ten ich "sprzęt" w Krakowie. Gorzej niż trzeci świat.

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.