Zakończył się remont stacji kolejowej w Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckoronie. Zyskała nowy peron, odno
Odnowiona stacja kolejowa w Kalwarii Lanckoronie cieszy oko

Zakończył się remont stacji kolejowej w Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckoronie. Zyskała nowy peron, odnowione wiaty przystankowe i gabloty informacyjne. Inwestycję w wysokości 1,4 mln zł brutto zrealizowała Skanska na zlecenie PKP PLK S.A.

Zakończył się remont stacji kolejowej w Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckoronie, na linii kolejowej nr 97 Skawina - Żywiec i linii kolejowej nr 117 Kalwaria Lanckorona - Bielsko-Biała. W wyniku modernizacji poprawie uległ stan techniczny infrastruktury pasażerskiej. Nowy peron o długości 220 metrów jest dostosowany do unijnych standardów. Wyposażony w cztery wiaty przystankowe z wbudowanymi ławkami, kosze na śmieci i nowe oznakowanie odmienił dotychczasowy wizerunek stacji.  Podczas Światowych Dni Młodzieży obiekt obsłuży pociągi pielgrzymkowe. Inwestycję w wysokości 1,4 mln zł brutto zrealizowała Skanska na zlecenie PKP PLK S.A.

Obiekt wykonaliśmy w formule: „zaprojektuj i wybuduj” w taki sposób, by wkomponował się architektonicznie w istniejący krajobraz — zaznacza Marek Niziołek, kierownik budowy oddziału kolejowego Skanska S.A.

Stacja jest dostosowana do potrzeb osób z ograniczeniami. Na jej terenie powstało specjalne oznakowanie, umożliwiające im swobodne poruszanie się. Pojawiły się tzw. pola uwagi wyposażone w guzki dotykowe, które informują o krzyżowaniu czy rozwidlaniu się ścieżek lub zmianie kierunku ruchu. Innym rozwiązaniem są pasy ostrzegawcze, również wyposażone w guzki dotykowe, które sygnalizują potencjalne niebezpieczeństwo wynikające z istniejących barier architektonicznych i technicznych np. schody, pochylnie, drzwi czy krawędź peronu. Kolejnym rozwiązaniem są ścieżki prowadzące. Wyposażone w specjalne podłużne rowki umożliwiają osobom niewidomym lub niedowidzącym utrzymanie kierunku poruszania się. Z myślą o tych użytkownikach przygotowane zostały również tabliczki w alfabecie Braille’a informujące o wyjściu i wejściu, które znajdują się przy schodach.

W trakcie prac remontowych był stale prowadzony ruch pasażerski. Było to dla nas wyzwaniem, bowiem musieliśmy tak zorganizować roboty, by nie były one w jakikolwiek sposób odczuwalne przez podróżnych. Należało przy tym zadbać o bezpieczeństwo wszystkich osób przebywających na stacji, w tym naszych pracowników. Wymagało to dużej elastyczności i precyzyjnego zaplanowania całej realizacji, począwszy od dostaw materiałów po wykonawstwo wszystkich zakresów robót. — dodaje Marek Niziołek

 

 

(Marcin Guzik)
(zdjęcia: Skanska S.A.

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+4 #1 PKP 2016-07-26 20:34
To teraz remont stacji Klecza Górna gdzie PKP utopiło wiele miliardów złotych i nikt nie poniósł za to odpowiedzialnoś ci.
+2 #2 ZK 2016-07-27 05:52
A kiedy łącznik kolejowy w Zebrzydowicach jest bardzo potrzebny (skrót jazdy z Krakowa do Wadowic o około 10 min.
-3 #3 Iwonka Z 2016-07-27 10:13
Kojej wszytkie pieniądze udupia po co komu obecnie Przewozy Regionalne jak pociągi jezdzą pyste od lat.

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.