- Opublikowano: 02 listopada 2017, 09:50
- Komentarze: 0
Od 1 stycznia 2018 przedsiębiorcy będą mieli obowiązek przesłać swój rejestr sprzedaży i zakupów VAT jako Jednolity Plik Kontrolny dla potrzeb VAT (JPK_VAT). Fiskus organizuje szkolenia na ten temat.
Jak już informowaliśmy, od 1 stycznia 2018 roku wszyscy podatnicy VAT, którzy składają deklaracje VAT-7 lub VAT-7K będą mieć obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji VAT. Swój rejestr sprzedaży i zakupów VAT będą przesyłać do resortu finansów jako Jednolity Plik Kontrolny dla potrzeb VAT (JPK_VAT).
Mikroprzedsiębiorcy mogą liczyć na pomoc resortu finansów oraz pracowników lokalnych urzędów skarbowych w wypełnianiu nowego obowiązku. Na nowej odsłonie strony www.jpk.mf.gov.pl, która znajduje się na Portalu Podatkowym Ministerstwa Finansów, podatnicy znajdą m.in. bezpłatne i bezpieczne narzędzia do utworzenia i wysłania JPK_VAT, dowiedzą się – krok po kroku – jak przygotować, podpisać i przesłać gotowe pliki do administracji skarbowej.
JPK_VAT to zestaw informacji o zakupach i sprzedaży, który wynika z ewidencji VAT za dany okres. Przesyła się go wyłącznie w wersji elektronicznej, w określonym układzie i formacie, do 25. dnia miesiąca za miesiąc poprzedni, nawet jeśli podatnik rozlicza się kwartalnie. JPK_VAT to nic innego, tylko dokładne dane, odzwierciedlające ewidencję zakupu i sprzedaży, którą do tej pory podatnicy prowadzili w formie papierowej bądź elektronicznej, aby złożyć prawidłową deklarację VAT. Jest to przełożenie ewidencji na pewien schemat, który funkcjonuje wśród wszystkich podatników w jednolity sposób.
Warto wiedzieć, że od okresów rozliczeniowych rozpoczynających się po 1 stycznia 2018 roku, wszyscy podatnicy VAT zobowiązani są do prowadzenia ewidencji zakupów i sprzedaży w formie elektronicznej przy użyciu programów komputerowych. Ponadto deklaracje VAT-7 oraz VAT-7K za okresy przypadające po 1 stycznia 2018 roku, muszą być składane w formie elektronicznej. Więcej informacji na temat JPK podatnicy mogą znaleźć: www.jpk.mf.gov.pl oraz Krajowa Informacja Skarbowa 801 055 055, 22 330 03 30.
Jak informuje nas Kancelaria Urzędu Skarbowego w Wadowicach, Urząd Skarbowy w Wadowicach wychodzi naprzeciw przedsiębiorcom, organizując szkolenia z JPK. Będą się one odbywać w sali 204 (II piętro) w każdy wtorek listopada (7, 14, 21 oraz 28 listopada) o godzinie 9:30.
Tematyka: podstawowe informacje dotyczące JPK, zakres obowiązków sprawozdawczych, aspekty techniczne wysyłania JPK (darmowa aplikacja Ministerstwa Finansów) oraz najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia JPK
Szczegółowe informacje dotyczące wdrażania Jednolitego Pliku Kontrolnego w mikroprzedsiębiorstwach udzielane są:
- telefon: 33 872 39 81, pokój 27, parter: Informacja ogólna + informacje podstawowe JPK
- telefon: 33 872 39 36, pokój 116, I piętro: JPK w mikroprzedsiębiorstwach
- telefon: 33 872 39 45, pokój 125, I piętro: JPK w mikroprzedsiębiorstwach
- telefon: 33 872 39 31, pokój 108, I piętro: JPK w transakcjach międzynarodowych
Na Sali Obsługi Urzędu do pobrania broszury i ulotki informacyjne.
(AS)
WadowiceOnline.pl
Ostatnie artykuły z kategorii Biznes:
Niemal 1,4 miliarda złotych wypłaconych „trzynastek” w Małopolsce
W majówkę sklepy zamknięte, za to ostatnia niedziela kwietnia handlowa
Na wadowickim dworcu autobusowym ruszyło nowe bistro
Terytorialsi przyjdą do pracy w... mundurze. Taki dzień
Mimo, że ratują życie, liczna przeciwników szczepień rośnie. Trwa Europejski Tydzień Szczepień