Twój smartfon uległ awarii i konieczna jest naprawa? Jeśli gwarancja producenta jeszcze obowiązuje, b
Naprawa smartfona na gwarancji w Wadowicach. Kiedy jest możliwa?
artykuł sponsorowany

Twój smartfon uległ awarii i konieczna jest naprawa? Jeśli gwarancja producenta jeszcze obowiązuje, być może istnieje możliwość skorzystania z niej i zlecenia darmowego serwisu w autoryzowanym punkcie w Wadowicach, Oświęcimiu czy Krakowie. Nie zawsze jednak takie rozwiązanie wchodzi w grę, dlatego warto wiedzieć, kiedy jest ono dopuszczalne.

Kiedy gwarancja działa

Kupując nowy telefon w salonie producenta, u operatora telekomunikacyjnego czy w sklepie internetowym, każdy nabywca poza samym urządzeniem otrzymuje kartę i umowę gwarancyjną. Z reguły działa ona rok lub 2 lata, a za dodatkową opłatą można ją przedłużyć czy rozszerzyć. W podstawowym zakresie obowiązuje one jednak wyłącznie w określonych przypadkach – nie jest więc tak, że z każdą, dowolnego rodzaju usterką można się udać do autoryzowanego punktu serwisowego i zlecić darmową naprawę. W przypadku jakich zniszczeń i awarii jest to zatem możliwe?

Otóż gwarancja obejmuje wyłącznie wady fabryczne, które wyniknęły z błędów producenta. Jeżeli więc w nowo kupionym urządzeniu ekran wyświetla obraz w sposób nieprawidłowy, klawiatura nie odpowiada lub system się zawiesza, masz prawo do zgłoszenia tej usterki producentowi i oczekiwania darmowej naprawy w ramach gwarancji. Firma z kolei jest zobowiązana do rozwiązania problemu lub – gdy z jakichś względów jest to niemożliwe – wymianę urządzenia na inne o tych samych bądź lepszych parametrach.

Zauważając jakąkolwiek wadę fabryczną, nie warto zwlekać z reakcją – należy jak najszybciej zgłosić usterkę do producenta. Dlaczego pośpiech jest istotny? Ponieważ wszelkie opóźnienia mogą sprawić, że pracownicy autoryzowanego serwisu nabiorą podejrzeń co do źródła awarii, uznając, że mogła ona wyniknąć z niewłaściwego użytkowania. Tymczasem zniszczenia, które powstały w efekcie nieprawidłowej eksploatacji urządzenia, pozostają wyłączone z umowy gwarancyjnej. O jakich konkretnie usterkach mowa?

 

Kiedy producent może odmówić naprawy na gwarancji

Chodzi o wszelkiego rodzaju błędy i uszkodzenia, za które nie odpowiada producent, a jest ich naprawdę wiele. Niezależnie od tego, czy są to smartfony, które zawiera ranking telefonów do 1500 zł, czy znacznie droższe modele, wśród najczęściej zdarzających się uszkodzeń niepodlegających gwarancji można wymienić uszkodzoną szybkę wyświetlacza. Niezależnie od tego, czy usterka jest efektem lekkiego uderzenia, czy upadku z wysoka, pracownicy autoryzowanego salonu producenta mają prawo odmówić jej usunięcia na warunkach gwarancyjnych.

Równie często zdarzające się zalanie telefonu i wynikające z tego awarie mogą stanowić przyczynę odrzucenia wniosku gwarancyjnego. Jest to tym bardziej problematyczna kwestia z uwagi na odroczone w czasie konsekwencje przedostania się cieczy do konstrukcji urządzenia. W rezultacie może bowiem dojść do powolnego korodowania podzespołów, co – jak nietrudno się domyślać – wiąże się ryzykiem wystąpienia usterki dosłownie w każdej chwili.

Pod pojęciem nieprawidłowego użytkowania, które wyklucza możliwość naprawy awarii i zniszczeń, należy rozumieć także nieautoryzowane modyfikacje w konstrukcji i oprogramowaniu telefonu. Samodzielna wymiana podzespołów czy instalowanie niebezpiecznych aplikacji z niesprawdzonych źródeł oznaczają złamanie warunków gwarancji i brak możliwości skorzystania z niej. Jeżeli znajdujesz się w podobnej sytuacji i nie masz już innego wyjścia niż kupno nowego telefonu, bo naprawa jest zbyt droga, znajdź najlepszy dla siebie model w serwisie internetowym https://komorkomat.pl/.

artykuł sponsorowany
NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl