SEO to obecnie jedno z najważniejszych narzędzi marketingowych. Działania prowadzące do poprawy pozyc
SEO Copywriting – czym jest?
artykuł sponsorowany

SEO to obecnie jedno z najważniejszych narzędzi marketingowych. Działania prowadzące do poprawy pozycji witryny w wyszukiwarce pozwalają zwiększyć zarówno rozpoznawalność marki, jak i sprzedaż oraz stanowią podstawę dla wszystkich innych form marketingu. Ich ważną częścią jest natomiast SEO copywriting. Sprawdź, co to takiego i jak działa.

SEO Copywriting – co to jest?

SEO, nazywane również pozycjonowaniem, stosuje wiele różnych technik poprawiających oceną danej witryny według algorytmów Google i jej widoczność na określone słowa kluczowe. Wśród działań SEO można wymienić kilka najważniejszych. To między innymi optymalizacja techniczna strony czy wykorzystanie linkowania. Bardzo ważny jest jednak również SEO copywriting. Co to takiego? Ile kosztuje pozycjonowanie przy pomocy SEO Copywritingu?

SEO copywriting to odmiana copywritingu, polegająca na tworzeniu treści wspomagających pozycjonowanie. Wiąże się to z koniecznością przestrzegania wielu zasad, ponieważ teksty muszą być przyjazne zarówno dla algorytmów Google, jak i dla realnych użytkowników. Jedną z najważniejszych cech tekstów SEO jest umieszczanie w nich odpowiednio dobranych słów kluczowych. To jednak dopiero początek wymagań dla tego typu treści!

 

Copywriter vs SEO copywriter – czym się różnią?

Czym różni się SEO copywriter od zwykłego copywritera? Przede wszystkim tym, że to, co tworzy, jest obwarowane bardzo surowym zestawem zasad. „Zwykły” copywriter pracujący na przykład w agencji reklamowej, może dać się ponieść swojej wyobraźni, tworząc np. hasła do kampanii czy innego rodzaju treści marketingowe skierowane do określonej grupy docelowej. Copywriter SEO musi przede wszystkim pamiętać o tym, co „lubią”, a czego „nie lubią” algorytmy Google. Dlatego często musi przejść szkolenie SEO lub nauczyć się zasad pozycjonowania w praktyce. Teksty nadal muszą być jednak ciekawe, sensowne, dopasowane do danej grupy docelowej i przyjemne w czytaniu. Copywriting SEO wymaga więc zachowania balansu pomiędzy kreatywnością a zasadami optymalizacji.

 

Jak tworzyć teksty SEO?

Metody tworzenia pod SEO ewoluują wraz z wymaganiami botów Google. Współcześnie są one znacznie bardziej wyrafinowane niż jeszcze kilka lat temu, dlatego na przykład mające mało sensu teksty z „poupychanymi” frazami kluczowymi nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Współcześnie każde dobre szkolenie SEO podkreśla wartość dobrego copywritingu. Twórcy piszący pozycjonujące treści muszą pamiętać natomiast o wielu zasadach. Najważniejsze to:

  • stosowanie odpowiednio dobranych słów kluczowych i umieszczanie ich w tekście w naturalny sposób – unikając ich zbyt dużej koncentracji;
  • tworzenie tekstów ciekawych, przydatnych, wyczerpujących dany temat i dopasowanych do odbiorcy – przedstawiających informacje, których poszukują użytkownicy;
  • stosowanie przejrzystej formy – rozbicia na akapity, wypunktowań i innych elementów formatowania, które ułatwiają czytanie;
  • stosowanie nagłówków – informujących o zawartości danego akapitu, najlepiej z wplecionymi słowami kluczowymi;
  • stosowanie linkowania wewnętrznego – pomocnego w pobudzaniu ruchu na stronie;
  • unikanie duplikowania treści – tzw. duplicate content, który natychmiast obniża ocenę danej strony.

Powyższe to zaledwie podstawy, szczególnie że teksty SEO coraz częściej spełniają też funkcje marketingowe, sprzedażowe czy wizerunkowe. Dlatego copywriting SEO wcale nie jest tak prosty, jak mogłoby się wydawać.

 

Gdzie wykorzystuje się copywriting SEO?

Treści SEO to bardzo ważne narzędzie w pozycjonowaniu stron. To pojęcie, które mieści w sobie kilka różnych typów treści umieszczanych w różnych miejscach w sieci. Teksty SEO mogą przyjąć formę:

  • tekstów na strony internetowe – na stronę główną, podstrony ofertowe itd.,
  • opisów – produktów i kategorii, na przykład w sklepie internetowym, a także opisów konkretnych usług,
  • artykułów – np. na blog firmowy przynależący do danej witryny, ale także artykułów sponsorowanych umieszczanych na innych stronach,
  • postów w social media.

Copywriter SEO najczęściej doskonale wie, jak tworzyć wszystkie te typy treści, tak aby były skuteczne. Dlatego w tej materii warto zaufać profesjonalistom!

artykuł sponsorowany
NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl