Znamy już oficjalne wyniki referendum w gminie Wadowice. Frekwencja wyniosła 14,05%, a aby głosowanie
Referendum nieważne: za niska frekwencja

Znamy już oficjalne wyniki referendum w gminie Wadowice. Frekwencja wyniosła 14,05%, a aby głosowanie było ważne, musiało zagłosować co najmniej 8086 uprawionych mieszkańców gminy Wadowice (26,69%). Referendum jest więc nieważne.

W niedzielę (27.10) mieszkańcy gminy Wadowice brali udział w referendum. W 26 obwodowych komisjach przy urnach odpowiadali na pytania czy są za odwołaniem rządzącej prawie 20 lat Wadowicami burmistrz Ewy Filipiak i 21 radnych miejskich przed upływem kadencji. Nad przebiegiem głosowania czuwało 210 osób, członków komisji wyborczych.

Znamy już oficjalne wyniki: referendum w gminie Wadowice jeest nieważne. Nie przekroczono w nim progu frekwencji. Aby referendum było ważne, do urn musiało pójść trzy piąte wyborców, którzy głosowali podczas wyborów 21 listopada 2011 roku (26,69% uprawnionych). Aby odwołać burmistrz Ewę Filipiak na TAK musiało zagłosować większość spośród 8086 głosujących mieszkańców gminy. Aby odwołać 21 radnych miejskich, na TAK musiało zagłosować większość z 8091 głosujących 

W niedzielnym głosowaniu wzieło udział 4 261 osób (frekwencja 14.05%). Za odwołaniem burmistrz Ewy Filipiak było 4 030 osób (96,48% głosujących). Za odwołaniem rady miejskiej w Wadowicach było 4 054 osób (97,03% głosujących).

Jak wynik referendum komentuje jeden z jego inicjatorów, radny Mateusz Klinowski?

Referendum jest dopiero pierwszym etapem odbudowy społeczeństwa obywatelskiego w Wadowicach. Mieliśmy nadzieję, że mieszkańcy w większej liczbie skorzystają ze swojego prawa do decydowania. Niestety, zwyciężył strach przed represjami. W komisjach zasiadali urzędnicy, dyrektorzy szkół, mężami zaufania byli prezesi spółek itd. Radni obserwowali wchodzących do lokali, robiono im zdjęcia. W tej sytuacji nie dziwię się, że wiele osób postanowiło przeczekać do wyborów. Szkoda tylko, że daliśmy się zastraszyć i przez kolejny rok w Wadowicach niewiele się zmieni - nadal będziemy żyć w źle zarządzanej satrapii, gdzie obywatel jest prześladowany za odwagę posiadania własnego zdania, a krewni i znajomi zbijają majątki na ciepłych, gminnych posadach - mówi nam radny Mateusz Klinowski.

W tym dniu było nerwowo. W nocy bądź nad ranem na terenie Fabryki Reklamy przy ulicy Batorego uszkodzono stojący tam samochód mazda z przyczepą na której znajdowała się informacja o referendum: rozbito szybę, porysowano karoserię i przebito opony. Sprawa została zgłoszona na policję.

Informację potwierdza Zdzisława Romańska, dyrektor delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Krakowie, która dodaje, że doszło również do naruszenia ciszy wyborczej.

Dowiedzieliśmy się, że ktoś narusza ciszę wyborczą jeżdżąc samochodem i namawiając do uczestnictwa w głosowaniu - poinformowała nas Zdzisława Romańska, dyrektor delegatury biura wyborczego w Krakowie.

Od piątku (25.10) od północy do niedzieli (27.10) do godziny 21:00 trwała cisza wyborcza. Nie przeszkodziło to w zrywaniu plakatów inicjatorów referendum. Już w trakcie ciszy pojawiły się też na słupach plakaty namawiające do niebrania udziału w głosowaniu. W sobotę (26.10) pracownicy Urzędu Miejskiego z placu Jana Pawła II usunęli też kilka tablic, na których od kilku miesięcy pojawiały się informacje kulturalne, a które inicjatorzy referendum zakleili własnymi plakatami. Podano dosyć ciekawy powód: rzekomo zagrażały życiu mieszkańców...

Inicjatorem referendum była grupa dziewięciu mieszkańców Wadowic, członków stowarzyszenia "Inicjatywa Wolne Wadowice": Zofia Siłkowska, Anna Siłkowska, Bolesław Kot, Leon Jamrożek, Tadeusz Szczepański, Krzysztof Zmysłowski, Zbigniew Jurczak, Kamil Świątek oraz Mateusz Klinowski. Uzasadnieniem jego organizowania były rażące wg grupy referendalnej nieprawidłowości w pracy organów gminy, arogancja i brak szacunku dla mieszkańców ze strony pełniących funkcje publiczne osób.

Zobacz wyniki referendum w gminie Wadowice na stronach PKW

(MG)




NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+54 #1 Ktosiek 2013-10-28 10:35
4000 głosów w atmosferze "mamy cię..." to i tak dobry wynik.
Cytować
+10 #2 Co? Wiadro! 2013-10-28 10:36
Ten bełkot powyżej brzmi jak peirdzenie punka Bogumiła. Dawno go tutaj nie było ;)
Macie już wodę czy dalej wiadrami? ;)
Cytować
+38 #3 jam 2013-10-28 10:38
to pokazało co było wiadome ludzie są głupi wolą narzekać i nic nie robić

nie dziwne wiec ze w polsce jest tak zle bieda brak emerytury kiepskie drogi złodziejstwo wiec mozna powiedzieć tylko tyle
umieraj z głodu głupi polaczku skoro lubisz jak państwo cie okrada
Cytować
+11 #4 Karol 2013-10-28 10:39
Zgadzam sie z wyrzej podpisanym w 108% frekwencji wyborczej!
Cytować
+55 #5 Madjafakier 2013-10-28 10:42
Warto było: takiej sraczki magistrackich dawno nie było. Bojówki kocie zrywające plakaty i wieszające precze były warte każdych pieniędzy. Widać, jak ta władza boi się o utratę swoich ciepłych posadek. To dobrze rokuje w przyszłych wyborach, w których musi się pojawić jeden, dwóch sensownych kandydatów na burmistrza. I Ewa Filipiak i jej Kocicha i zrośnięte brwi oraz owrzodzony asystent odejdą w niebyt. Ludzie nie są głupi.

Popatrzcie, prawie wszystkie plakaty zerwane, powieszone precze, propagadna płoszczycowa i bieńkowa a poszło ponad 4000 osób, to jest 1/3 która w ogóle brała udział w poprzednich wyborach. To wyraźny strzał ostrzegawczy dla rządzącej ekipy...
Cytować
+47 #6 SG 2013-10-28 10:42
Przegraliśmy bitwę, ale nie przegraliśmy wojny. Proszę tylko porównać frekwencję w referendum z 2001 r., a wczorajszym, a wnioski nasuną się same. Władza wytoczyła wszystkie możliwe "działa". W żadnym mieście czy gminie objętej referendum nie obserwowano tak zmasowanych działań przeciwnych, jak w Wadowicach. A do tego jeszcze specyfika Wadowic, w których ambona ma większą nośność niż Internet. Pewna kobieta powiedziała kiedyś do mnie: "Proszę pana, dzisiaj wolno jeść mięso." Zapytałem: Dlaczego? Odpowiedziała: "A bo ksiądz powiedział, że wolno". Te blisko 4,2 tys. głosujących, w 96,5% na nie to wielki kapitał na przyszłoroczne wybory. Nie wolno go zmarnować. Jak opadnie poreferendalna wrzawa, przyjdzie na zimno czas analiz, czy wynik byłby lepszy niż jest.
Cytować
+20 #7 wertyuio 2013-10-28 10:44
Marcin to do Ciebie.Mowiłem ze referendum bedzie niewazne gdyz ludzie zwiazani posrednio lub bezposrednio z magistratem z obawy o swoje miejsca pracy czy kogos z rodziny nie przyjda.Lecz teraz jest prosta matematyka.Przy szlo 4000 dodaj do tego takich jak ja co nie przyszli a beda głosowac w wyborach samorzadowych nie na p.Filipiak bedzie ponad 2000.Daje to co najmniej ponad 6000 głosow ktore nie beda za obecna burmistrz.Czyli p.Filipiak po wyborach samorzadowych w 2014r juz nie zobaczymy na fotelu burmistrza i oto chodziło.Wyscie nie przegrali a zwyciezyli juz tym wynikiem referendalnym .
Cytować
-22 #8 jo 2013-10-28 10:47
Głupie to jest robienie referendum na rok przed wyborami, moim zdaniem stracił na tym Klinowski. Dużo ludzi też nie poszło, bo było by to jakby poparcie Klinowskiego. Przypuszczam też, że gdyby inicjatorem referendnum była by inna osoba to istniała by większa szansa aby odwołanie doszło do skutku.
Cytować
+31 #9 nemo 2013-10-28 10:52
96,48% czyli juz 4tys ludzi przeciwko burmistrz twardy elektorat !!! na wyborach za rok beda kandydaci zobaczymy czy ewa wtedy zabroni ludziom iść na wybory :-D
Cytować
-24 #10 Mangusta 2013-10-28 10:53
Dno i metr mułu ! Wielka wtopa !
Cytować
-8 #11 nemo 2013-10-28 10:53
nowi radni beda tez startować !!!
Cytować
-27 #12 26 tys. olało was? 2013-10-28 10:57
Tylko 4 tysiące poszło i teraz pewnie żałuje, a 26 tysięcy wadowiczan olało chamska propagandę.
Cytować
+1 #13 zaqwsx 2013-10-28 10:58
Kamil [censored] ???? Kto to taki?????
Cytować
+30 #14 NiePoszliZaFlaszkę? 2013-10-28 11:01
Niektórzy woleli wypić flaszkę wódki niż iść na referendum. Wieść gminna niesie, że jeden z radnych przekupił kilku mieszkańców flaszką wódki, by nie szli do referendum i zadbali o to by we wsi nie było żadnego plakatu referendalnego. Plotka? Może tak, może nie.

Fakty natomiast są takie:

25 października 2013 o godz. 23:47 dwóch zidentyfikowany ch i znanych mieszkańcom sprawców zerwało plakat z tablicy informacyjnej znajdującej się w pobliżu cmentarza w Kleczy. Po chwili podjechał do nich niebieski samochód marki fiat panda. Sprawcy wsiedli do samochodu, a ten w pośpiechu odjechał.

Dziwnym zbiegiem okoliczności tym samym samochodem w dniu 27 października w pobliżu lokalu wyborczego jeździli radni Stopa i Kuzon, obserwując ludzi wchodzących do komisji referendalnej. O czym to świadczy? Pytanie zostawię do indywidualnego rozważenia.
Cytować
-1 #15 Kleczanin 2013-10-28 11:03
Cytuję Mangusta:
Dno i metr mułu ! Wielka wtopa !


Chyba wielka stopa.
Cytować
-25 #16 To jest już koniec 2013-10-28 11:09
Cytuję 26 tys. olało was?:
Tylko 4 tysiące poszło i teraz pewnie żałuje, a 26 tysięcy wadowiczan olało chamska propagandę.


Pani Burmistrz potwierdziła że cieszy się zaufaniem około 20 tysięcy mieszkańców. Ma jedynie 4 tys. wrogów, czyli 5:1 dla naszej Ewy.
Brawo.
Cytować
+25 #17 Freezyear ... 2013-10-28 11:10
Cytuję 26 tys. olało was?:
Tylko 4 tysiące poszło i teraz pewnie żałuje, a 26 tysięcy wadowiczan olało chamska propagandę.

Od tych 26 tys. odlicz 15-16tys. ludzi którzy na wybory nie chodzą w ogóle, to zmienia troszkę rozkład sił, nieprawdaż?
Cytuję NiePoszliZaFlaszkę?:
Niektórzy woleli wypić flaszkę wódki niż iść na referendum. Wieść gminna niesie, że jeden z radnych przekupił kilku mieszkańców flaszką wódki, by nie szli do referendum i zadbali o to by we wsi nie było żadnego plakatu referendalnego. Plotka? Może tak, może nie.

Fakty natomiast są takie:

25 października 2013 o godz. 23:47 dwóch zidentyfikowanych i znanych mieszkańcom sprawców zerwało plakat z tablicy informacyjnej znajdującej się w pobliżu cmentarza w Kleczy. Po chwili podjechał do nich niebieski samochód marki fiat panda. Sprawcy wsiedli do samochodu, a ten w pośpiechu odjechał.

Dziwnym zbiegiem okoliczności tym samym samochodem w dniu 27 października w pobliżu lokalu wyborczego jeździli radni Stopa i Kuzon, obserwując ludzi wchodzących do komisji referendalnej. O czym to świadczy? Pytanie zostawię do indywidualnego rozważenia.

Osobiście widziałem Kocicha z kimś drugim w srebrnej strzale w okolicach komisji wyborczej na Słowackiego, zza ramienia Kotarby wystawał obiektyw aparatu. Przypadek? :-)
Cytować
+9 #18 nemo 2013-10-28 11:14
Cytuję wertyuio:
Marcin to do Ciebie.Mowiłem ze referendum bedzie niewazne gdyz ludzie zwiazani posrednio lub bezposrednio z magistratem z obawy o swoje miejsca pracy czy kogos z rodziny nie przyjda.Lecz teraz jest prosta matematyka.Przyszlo 4000 dodaj do tego takich jak ja co nie przyszli a beda głosowac w wyborach samorzadowych nie na p.Filipiak bedzie ponad 2000.Daje to co najmniej ponad 6000 głosow ktore nie beda za obecna burmistrz.Czyli p.Filipiak po wyborach samorzadowych w 2014r juz nie zobaczymy na fotelu burmistrza i oto chodziło.Wyscie nie przegrali a zwyciezyli juz tym wynikiem referendalnym .


jeden tylko radny nas kosztuje ponad 100tys gdyby tacy ludzie jak ty poszli to miasto by tylko zarobiło/zaoszc zedziło pieniądze a p
Cytować
-17 #19 władek 2013-10-28 11:17
Klinowski daj se spokój już
Cytować
+22 #20 majka 2013-10-28 11:17
A jak miała być frekfencja skoro urzxędowych jest 7500 xagrożonych pozbaweniem pracy
Cytować
0 #21 nemo 2013-10-28 11:19
Cytuję nemo:
Cytuję wertyuio:
Marcin to do Ciebie.Mowiłem ze referendum bedzie niewazne gdyz ludzie zwiazani posrednio lub bezposrednio z magistratem z obawy o swoje miejsca pracy czy kogos z rodziny nie przyjda.Lecz teraz jest prosta matematyka.Przyszlo 4000 dodaj do tego takich jak ja co nie przyszli a beda głosowac w wyborach samorzadowych nie na p.Filipiak bedzie ponad 2000.Daje to co najmniej ponad 6000 głosow ktore nie beda za obecna burmistrz.Czyli p.Filipiak po wyborach samorzadowych w 2014r juz nie zobaczymy na fotelu burmistrza i oto chodziło.Wyscie nie przegrali a zwyciezyli juz tym wynikiem referendalnym .


jeden tylko radny nas kosztuje ponad 100tys gdyby tacy ludzie jak ty poszli to miasto by tylko zarobiło/zaoszczedziło pieniądze a p


ale dzieki decyzjom takim jak twoje p burmistrze nie tylko nie odejdzie w nieslawie !!! ale odejdzie z premia !! bo daleś sie ogłupic ze poco skoro wybory za rok wlasnie np. po to zeby to nas znow nie kosztowało kupe kasy !!!
Cytować
+4 #22 Freezyear ... 2013-10-28 11:21
Cytuję nemo:

jeden tylko radny nas kosztuje ponad 100tys gdyby tacy ludzie jak ty poszli to miasto by tylko zarobiło/zaoszczedziło pieniądze a p

A tu to akurat jakas dziwna propagande rozsiewasz kolego. Sprawdz dobrze...
Cytować
+21 #23 misiek 2013-10-28 11:31
Yyyyy robili zdjęcia pod komisja ?? Nie widziałem cholera ogoliłbym się do fotki :D
Szkoda że nie wyszło , ale pokazanie prawdziwej twarzy władzy to tez jest sukces
Za rok będzie lepiej:) głowy do góry
Cytować
+2 #24 Twój Ruch 2013-10-28 11:32
C"est la vie ;-)
Cytować
+19 #25 Miłośnik magistratu 2013-10-28 11:36
"Odetchłem" z ulgą, bo nadal...

RADA PRACUJE, RADNI PRACUJĄ, JEST DOBRZE!

Albo inaczej - wnukowie skrajnej lewicy i Breżniewa nie przejęli władzy w katolickich Wadowicach, w których każdy cinkciarz może znaleźć schronienie.

;-)
Cytować
+32 #26 kk 2013-10-28 11:39
Ci co nie poszli na referendum to są zwykli tchórze i tyle w temacie.Ciekaw jestem jak burmistrzowa będzie zachęcać do głosowania za rok, a te ponad cztery tysiące to wbrew pozorom nie jet tak mało i kandydatów będzie wielu nie tak jak ostatnio bez konkurencji.
Cytować
-11 #27 Przykro 2013-10-28 11:40
Cytuję majka:
A jak miała być frekfencja skoro urzxędowych jest 7500 xagrożonych pozbaweniem pracy

Bez kozery powiem pińcset
Cytować
+7 #28 ja 2013-10-28 11:41
Pracownik UM, zamieszcza komentarze na FC, twierdząc, że urząd pracuje!
Cytować
+34 #29 alibaba 2013-10-28 11:43
Był czas, że władza goniła ludzi do wyborów. Teraz władza zabrania iść do wyborów. Metody i skutek taki sam.
Cytować
+36 #30 Ronald 2013-10-28 11:52
Władza powinna dążyć do tego , żeby ludzie brali udział w referendum. Jeżeli tak dobrze działa, to nie ma powodu do obaw. Pozytywny wynik dawał legitymację prawną do dalszych rządów. Atak to co ? Żenada. Zostaję, bo ludzie nie poszli, a nie dlatego , że jestem dobra. Co sądzić o tym, że ci co poszli prawie w 100% chcę mojego odwołania???? Czy to nie jest wymowne ?
Cytować
+37 #31 wynikimiażdżą 2013-10-28 12:26
banery typu NIE IDĘ NA REFERENDUM - to żenada! Współczuję wszystkim, którzy karnie się do tego podporządkowali , jak owce w zagrodzie na które szczeka pies w którą stronę mają iść. Czy za taką wolność walczyli nasi dziadkowie? Czy nie przez taki system zginął ks. Jerzy Popiełuszko - czy o taką wolność walczył? Jestem świadomy, że część obywateli naprawdę jest ZA Ewą Filipiak czy jakimś radnym, bo to znajomy itd, ale 4000 ludzi to wiele mniej tych, którzy pragnęliby zmian... DLACZEGO nie przyszli do urn wyborczych? Kiedy do Państwa to dotrze, że żyjemy w małej lokalnej społeczności, która jest uzależniona od urzędu i śpiewa jak mu dyrygenci każą.
Ps. Czekajmy jeszcze aż Maspex przeniesie się całkowicie do zatorskiej Strefy Ekonomiczne... będziecie wdzięczni wspaniałej Radzie za takie decyzje? Za marnotrawienie szans na pieniądze z Unii? Za zaprzepaszczani e szans na nowe miejsca pracy? BĘDZIECIE KLĄĆ ... i dalej siedzieć w domach przed telewizorami w nadziei, że ktoś zrobi to za was...
Cytować
+37 #32 ŻENADA 2013-10-28 12:26
Wczoraj na Słowackiego:
Pan Hajnosz (przewodniczący komisji) wychodzi z sali i mówi, tonem nie znoszącym sprzeciwu, do pozostałych jej członków : " no to idę, a wy pilnować mi tu porządku, żeby wszystko grało !". Nadmieniam, że pan Hajnosz był jednym z najmłodzszych członków komisji. Pozostali zrobili bardzo dziwne miny i się nie odezwali. Dla mnie to jest wystarczający powód uzasadniający udział w referendum. Nie ma nic gorszego niż arogancja i ... głupota władzy!
Cytować
-19 #33 oblatywacz 2013-10-28 12:33
Ludzie,optymiśc i,czy rzeczywiście myśleliście,że ta zgraja mieszańców frustratów pokona pancerną Ewkę.Aparat obezwładniania umysłów nie zadziałał[ a może zadziałał]. Pierwsza linia poległa.Czekamy na drugie rozdanie.Pozdra wiam bukmacherów.
Cytować
-25 #34 zuzannak 2013-10-28 13:00
No tak, z miażdżącej porażki robią wielkie zwycięstwo. I tak wkoło - na białe mówią czarne, na piękny Rynek mówią brzydki, na uczciwych mówią nieuczciwi, itp. - oto cała paranoja siłkoskoklinosk ich. Pani Ewie i Panu Zdzisławowi - gratulacje.
Cytować
+20 #35 kaya 2013-10-28 13:13
a co ztymi tablicami co romowie zwiezli za urzad? zato powinno byc postepowanie prawne
Cytować
-25 #36 Marysia K. 2013-10-28 13:42
Głosowałam w komisji na Słowackiego i mimo, że karty wydawał mi Piotrek Hajnosz (od burmistrza przecież) to pełna kultura i profesjonalizm był.
Cytować
+7 #37 Mieszkaniec gminy 2013-10-28 14:48
Cytuję zuzannak:
No tak, z miażdżącej porażki robią wielkie zwycięstwo. I tak wkoło - na białe mówią czarne, na piękny Rynek mówią brzydki, na uczciwych mówią nieuczciwi, itp. - oto cała paranoja siłkoskoklinoskich. Pani Ewie i Panu Zdzisławowi - gratulacje.


Co masz w głowie? drucik czy kluski?
Cytować
-21 #38 Doktorek 2013-10-28 15:02
Byłem wczoraj na procesji i agitowały mnie Siłkówna z Talagówną żebym szedł i głosował w referendum. Skandal
Cytować
+18 #39 Pielęgniarka 2013-10-28 15:14
Cytuję Doktorek:
Byłem wczoraj na procesji i agitowały mnie Siłkówna z Talagówną żebym szedł i głosował w referendum. Skandal

A do mnie jadna taka bezczelna przysłała list i wmawiała żebym nie szedł. Potargałem i spaliłem w piecu to gówno bo śmierdziało tanim alkoholem i papierosami.
Cytować
+7 #40 Ivan 2013-10-28 15:29
Cytuję jo:
Głupie to jest robienie referendum na rok przed wyborami, moim zdaniem stracił na tym Klinowski. Dużo ludzi też nie poszło, bo było by to jakby poparcie Klinowskiego. Przypuszczam też, że gdyby inicjatorem referendnum była by inna osoba to istniała by większa szansa aby odwołanie doszło do skutku.


To może lepiej zrobić referendum niecały rok po kolejnych wyborach i wówczas po przeszło 20 latach rządzenia Filipiak???
Pomyśl pierwsze drogie dziecko zanim coś napiszesz :P
Cytować
+21 #41 beatkrz 2013-10-28 15:31
Chciałabym w tym miejscu serdecznie podziękować naszej władzy (podkreślam, ze w moim rozumieniu władza to nie tylko burmistrz) za te ostatnie dni, które przypomniały mi lata młodości. Widać, jakie macie "korzenie", na czym jesteście wychowani! Tak trzymać! Te precze (precz z imperialistami - precz z referendum), wysyłanie ludzi do niszczenia ulotek, nocne narady "sztabu", rozrzucone niepodpisane paszkwile, grożenie dyspozycyjnymi sądami - toż to wypisz wymaluj lata 80-te i sami wiecie co! Brakowało tylko koksowników z grzejącymi się "siłami porządkowymi", ale widać pora roku nie sprzyjała. Po wczorajszym wydarzeniu z niszczeniem samochodu, wybij szyb itd powiem - szkoda że tak krótko to trwało bo ciekawa jestem czy jest coś, co by was zatrzymało w walce o utrzymanie stołków.
Cytować
-24 #42 Beata 2013-10-28 16:01
Doczekałam się "przegrali a jednak wygrali"to jest mistrzostwo zakłamania.Tera z czekam p.Klinowski kiedy odpowie pan za te oszczerstwa wygłaszane w studio TV Kraków.
Cytować
+18 #43 Ivan 2013-10-28 16:39
Cytuję Beata:
Doczekałam się "przegrali a jednak wygrali"to jest mistrzostwo zakłamania.Teraz czekam p.Klinowski kiedy odpowie pan za te oszczerstwa wygłaszane w studio TV Kraków.


A może pani burmistrz powinna także odpowiedzieć za to co działo się podczas trwania referendum i ciszy wyborczej, a przede wszystkim za wybryki Kotarby i innych znajomków :-)
Co do Klinowskiego to chyba dopiął swego choć nie do końca, zbyt dużo ludzi czuło się zastraszonymi i przez to nie poszli do głosowania, szkoda, bo wtedy by było już inaczej ;-)
Cytować
+15 #44 twardy Hary 2013-10-28 17:00
a juz myslalem ze pani wodynska straci koryto a tu kicha!!! poza 4000 to reszta wadowiczan kochaja ewe i radnych bo d... wczoraj nie ruszyli!!!!
Cytować
-17 #45 Franek 2013-10-28 17:39
IVAN ludzie nie byli zastraszeni lecz wystraszeni że taki pajac,którego forujecie miałby być kandydatem na burmistrza.
Cytować
+5 #46 Analizator 2013-10-28 18:17
Jaka jest różnica między Bogumiłem Wiadro-ze-studn i a Brunonem K? Temu pierwszemu udało się zdetonować ostatnie pokłady własnych szarych komórek.
Cytować
+8 #47 Ivan 2013-10-28 18:41
Cytuję twardy Hary:
a juz myslalem ze pani wodynska straci koryto a tu kicha!!! poza 4000 to reszta wadowiczan kochaja ewe i radnych bo d... wczoraj nie ruszyli!!!!


Z tego co wiem to nie był kandydatem na burmistrza ani nawet nie chciał nim być ale jednym z ludzi którzy mieli odwagę postawić się burmistrzyni i za to szacun :-) Za rok będą wybory, będzie więcej kandydatów, pożyjemy i zobaczymy, teraz przynajmniej rządzący wiedzą, że nikt sobie nie da w kaszę dmuchać :-) No chyba, że przed wyborami znów będzie wysyłać głupkowate listy w których nawet nie zmieni ani słowa co to się zrobiło i z czego mamy być niby dumni :P hehehe
Cytować
+4 #48 przechodzień 2013-10-28 19:06
Cytuję 26 tys. olało was?:
Tylko 4 tysiące poszło i teraz pewnie żałuje, a 26 tysięcy wadowiczan olało chamska propagandę.


Hmm... wybory 2010 - 8000 na Filipiak.
To ile olało Filipiak? :D

PS. W 2006 dostała ponad 9000. Elektorat spada.
Cytować
+3 #49 obserwator 2013-10-28 20:05
Pewien mędrzec, zmęczony zasnął pod drzewem. A że na ramieniu miał świeże zadrapanie, więc zebrały się tam głodne muchy. Przechodził obok jeden z jego uczniów i widząc to przepędził te muchy. Budzi się na to ów mędrzec i mówi do ucznia: - Po coś to zrobił! Te były już najedzone.
Cytować
0 #50 Ktosiek 2013-10-28 20:26
Cytuję obserwator:
Pewien mędrzec, zmęczony zasnął pod drzewem. A że na ramieniu miał świeże zadrapanie, więc zebrały się tam głodne muchy. Przechodził obok jeden z jego uczniów i widząc to przepędził te muchy. Budzi się na to ów mędrzec i mówi do ucznia: - Po coś to zrobił! Te były już najedzone.

Dobre. :))) Ale trzeba też pamiętać, że ludzie to nie muchy, nigdy nie mają dość. :)
Cytować
+5 #51 Przykro 2013-10-28 22:09
"W komisjach zasiadali urzędnicy, dyrektorzy szkół, mężami zaufania byli prezesi spółek itd. Radni obserwowali wchodzących do lokali, robiono im zdjęcia. W tej sytuacji nie dziwię się, że wiele osób postanowiło przeczekać do wyborów. Szkoda tylko, że daliśmy się zastraszyć i przez kolejny rok w Wadowicach niewiele się zmieni - nadal będziemy żyć w źle zarządzanej satrapii, gdzie obywatel jest prześladowany za odwagę posiadania własnego zdania, a krewni i znajomi zbijają majątki na ciepłych, gminnych posadach - mówi nam radny Mateusz Klinowski" Zgadzam się z Mateuszem Klinowskim.Gdyb y chociaż jeden przedstawiciel inicjatorów referendum zasiadł chociaż w jednej komisji wynik głosowania byłby zupełnie inny...ale gdyby takowi tam zasiadali to znowu wyszłoby na to że Klinowski ściemnia.Nie, on nie kłamie, na pewno tylko opcja pierwsza wchodzi w grę inaczej być nie może
Cytować
-9 #52 Przykro 2013-10-28 22:11
Cytuję Analizator:
Jaka jest różnica między Bogumiłem Wiadro-ze-studni a Brunonem K? Temu pierwszemu udało się zdetonować ostatnie pokłady własnych szarych komórek.

[quote name="Analizator"]
Dobre, masz chłopie poczucie humoru. Gratuluje.Rodzi na Strassburgera?
Cytować
-7 #53 Przykro 2013-10-28 22:17
Cytuję Mieszkaniec gminy:
Cytuję zuzannak:
No tak, z miażdżącej porażki robią wielkie zwycięstwo. I tak wkoło - na białe mówią czarne, na piękny Rynek mówią brzydki, na uczciwych mówią nieuczciwi, itp. - oto cała paranoja siłkoskoklinoskich. Pani Ewie i Panu Zdzisławowi - gratulacje.


Co masz w głowie? drucik czy kluski?

Czy ten post to program uzdrowienia Wadowic autorstwa IWW?. Retoryka w waszym stylu
Cytować
-12 #54 ann 2013-10-28 22:46
Pani Filipiak kontra Pan Klinowski,
z tych dwóch wole Panią Filipiak .
Cytować
+9 #55 Ania 2374 2013-10-29 03:28
No coz nie wyszlo Wam .Siedzice w domach nie glosujecie a narzekacie.Poza zdroscic takiego spoleczenstwa. :sad: :-? :-x
Cytować
+7 #56 omerta 2013-10-29 06:38
@Przykro
Zastraszali i to jest fakt, obserwowali komisje i to jest fakt, zrywali plakaty i to jest fakt, rozwieszali precze za moje pieniądzei to jest fakt, ale

Za rok Ci którzy pójdą do wyborów nie będą się obawiać. I na tym kończę dyskusję z tobą, mogę się założyć, że jesteś na garnuszku magistratu na 200%, i pewnie nic innego nie umiesz robić.
Cytować
+10 #57 Stary Zgred 2013-10-29 07:56
Nie chodziłem na wybory za komuny !!!
Obecnie chodzę na każde !!!
Młodzi !!!
Bierzcie przykład ze starego Zgreda !!!
Macie szansę wyrazić swoją sympatję lub
antypatję przy urnie !!!
Wy po prostu nie rozumiecie demokracji !
Od kiedy to nie uczestnictwo w wyborach jest poparciem dla władzy ???
To co !? ja za komuny byłem za władzą ?
LOGIKA KALEGO !
Cytować
+5 #58 Do przemyślenia 2013-10-29 16:11
Demokracja funkcjonuje dobrze tylko tam, gdzie są światłe, odważne i odpowiedzialne elity.
Niestety referendum i wszystko co się wokół niego działo przez ostatnie kilka tygodni pokazują, że naszym elitom bliżej do Zinowjewa niż do prawdziwej demokracji, której albo nie rozumieją, albo tak już ich zżarła arogancja władzy, że ta demokracja po prostu im przeszkadza. Tak czy siak, czy w ogóle ktoś może rządzić przez tyle lat, bez popadania w megalomanię, czy też poczucie nieomylności i ... bezkarności ?! Sic.
Cytować
+6 #59 Zeno 2013-10-29 16:31
w moich oczach Hajnosz to nie tylko cykor, to bufon i przygłup. Taką mam osobiistą opinię o tym Hajnoszu. Jest niewychowany i chamsko odnosi się do starszych. Wykazuje dla nich brak szacunku. Dla mnie to moralne ZERO.
Cytować
-7 #60 Przykro 2013-10-30 01:25
Cytuję omerta:
@Przykro
Zastraszali i to jest fakt, obserwowali komisje i to jest fakt, zrywali plakaty i to jest fakt, rozwieszali precze za moje pieniądzei to jest fakt, ale

Za rok Ci którzy pójdą do wyborów nie będą się obawiać. I na tym kończę dyskusję z tobą, mogę się założyć, że jesteś na garnuszku magistratu na 200%, i pewnie nic innego nie umiesz robić.

Cytuję omerta:
@Przykro
Zastraszali i to jest fakt, obserwowali komisje i to jest fakt, zrywali plakaty i to jest fakt, rozwieszali precze za moje pieniądzei to jest fakt, ale

Za rok Ci którzy pójdą do wyborów nie będą się obawiać. I na tym kończę dyskusję z tobą, mogę się założyć, że jesteś na garnuszku magistratu na 200%, i pewnie nic innego nie umiesz robić.

Ja w przeciwieństwie do Klinowskiego nie jestem na garnuszku społeczeństwa i nie czerpię korzyści z publicznych środków. Nie dorabiam sobie też z ramienia IWW w komisjach referendalnych. Wprost przeciwnie: państwo zabiera mi bez pytania o pozwolenie połowę pensji żeby sponsorować takich indywidua jak Klinowski i reszta jego przy upasów
Cytować
0 #61 Jacku Placku 2016-01-03 16:39
No i macie coście chcieli. Janas z Klinowskim przeszli, a teraz jeden na drugiego ujada. Z politykami zawsze tak jest kiedy się im drogi rozejdą :-)
Cytować
Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.