8 złotych za wywóz śmieci posegregowanych od osoby miesięcznie, 16 złotych za nieposegregowane. To p
8 zł od osoby miesięcznie za wywóz śmieci

8 złotych za wywóz śmieci posegregowanych od osoby miesięcznie, 16 złotych za nieposegregowane. To projekt uchwały Rady Miejskiej ustalający stawkę opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbieranymi z nieruchomości.

Z dniem 1 lipca 2013 roku zaczną obowiązywać uchwalone przez Sejm RP, zgodnie z dyrektywami UE, przepisy wprowadzające nowe zasady utrzymania czystości i porządku w gminach. Wszyscy właściciele nieruchomości zostaną objęci nowym systemem gospodarowania odpadami. Dzięki nowelizowanej obecnie w Sejmie "Ustawie o utrzymaniu czystości w gminie" nowe przepisy umożliwą zróżnicowanie stawki, a nawet zastosowania kilku metod jej naliczania w gminach. Pozwala to radnym zadecydować o różnych rozwiązaniach korzystych dla mieszkańców. 

Projekt uchwały zaproponowany w gminie Wadowice przewiduje jednakowe stawki dla całej gminy niezależnie od rodzaju zabudowy, miasta i wsi oraz brak wyjątków od opłat, poza zróżnicownia stawek w zależności od liczby członków gospodarstwa domowego.

Zobacz projekt uchwały w sprawie ustalenia stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymi

I tak zgodnie z tą propozycją, rodziny w gospodarstwach domowych do 4 domowników zapłacą gminie za wywóz odpadów po 8 zł od osoby a piąta i kolejna osoba tej rodziny po 5 zł.  Warunkiem takiej ceny jest selektywna zbiórka śmieci (śmieci posegregowane). W przypadku odbioru śmieci zbieranych w sposób nieselektywny (śmieci nieposegregowane) opłata wyniesie 16 zł miesięcznie od osoby.

Dla przykładu w gminach powiatu wadowickiego, w których stawki zostały już zatwierdzone, okazuje się, że da się taniej. W Tomicach władze ustaliły stawkę 5 zł od osoby miesięcznie (śmieci posegregowane) i 12 zł za śmieci nieposegregowane, niezależnie od ilości osób w gospodarstwie. W Mucharzu ustalono opłatę miesięczną za śmieci posegregowane 6 zł a za śmieci nieposegregowane 12 zł. W Andrychowie stawka za śmieci segregowane to 9 zł od osoby dorosłej i 6 zł od osoby niepełnoletniej, zaś za śmieci nieposegregowanie opłata wynosi 15,75 zł.

(MG)


NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+3 #1 Aldo 2013-01-28 17:31
No to czuję motywację, żeby segregować
Cytować
-11 #2 Koleś 2013-01-28 17:34
A co jeśli w rodzinie sa 3 osoby ?
Cytować
0 #3 wsiur 2013-01-28 17:41
Czemu jest jedna stawka w całej gminie? Mieszkańcy miasta dotują pewną kwotą wywóz śmieci z terenów wiejskich. Przepraszam bardzo, ale to nie moja wina, że mieszkam w mieście. W większym skupisku ludzi na 100% cena powinna być niższa. Ukłon wyborczy w stronę wiejskiego elektoratu widać na kilometr.
Cytować
+5 #4 Leśny stukacz 2013-01-28 17:46
a czy w cenie są wliczone worki??
Cytować
+5 #5 Stanisław Kliś 2013-01-28 17:49
Witajcie.
W onym Bochnianinie,co to cytował Pałacowy,cóś se doczytałem ciekawego pomysła:
http://www.bochnianin.pl/13109_szykuja_sie_zmiany_w_niedawno_uchwalonych_zasadach_odbioru_smieci.html
Wot możliwość obniżenia ceny dla Mieszkańców,ale zapewne będzie to okazja do .... .
Miłej Nocki tyż Staszek.
Cytować
+13 #6 Dziadunio Dziadunio 2013-01-28 17:54
@wsiur

Najciekawsze jest to że w gminie Mucharz - wyłącznie wiejskiej, z rozdrobnioną zabudową, stawki uchwalone przez radnych to odpowiednio - 6 zł za segregowane i 12 za pozostałe. Najistotniejsze pytanie brzmi - w jaki sposób Burmistrz i Skarbnik kalkulowały koszt wywozu?

Nie jest też do końca tak że koszty odbioru śmieci na wsiach są o wiele wyższe - jeżeli składową ceny jest także ilość śmieci to zauważ że na wsiach(a także na obrzeżach miast) ludzie praktycznie nie oddają do wywozu odpadów organicznych -w każdym gospodarstwie jest kompostownik co w jakimś zakresie rekompensuje konieczność nabijania kilometrów przez samochód odbierający.
Cytować
+13 #7 Dżejms 2013-01-28 18:06
Powinni się wziąć też za ten syf w krzakach nad Skawa i po rowach bo to ludzkie pojęcie przechodzi. Po 5 000 kary za byle worek i częste kontrole i by się w miesiąc skończyły.
Cytować
+8 #8 Śmieszek 2013-01-28 18:07
A miało być tanio ;)
Cytować
+11 #9 Miłośnik magistratu 2013-01-28 18:12
@ dziadunio

Z tym kompostownikiem bym nie przesadzał, jeździć i tak trzeba. Przykład Mucharza dosadnie pokazuje, że mamy do czynienia z niezłym "wałkiem". Ale czuję, że kartą przetargową i asem w rękawie UM będzie ostatnia podwyżka na 7,70 zł przez MPO Kraków.

Liczę jednak, że to 7,70 zł to sprytny wybieg przetargowy MPO i oferta będzie sporo poniżej.

Po drugie już grubym "wałem" okaże się zakup albo obowiązek dzierżawy pojemników na odpady. Najpierw nic nie mówią, niedopowiadają, badają ludzi na forach. Mają rezerwę ogólną to w razie kryzysu poparcia wylecą i powiedzą "patrzc ie, mamy bańkę i kupimy wam kubły, a lewica niech się goni bo tak ujadała kiedy żeśmy w zaufaniu tę kasę powierzali"

Mimo wszystko najbardziej mi się podoba maryśieńkowe "taniej już chyba się nie da". No jak widać się da.

Ciekawe jaki też będzie przetarg? Pewnie EKOlogiczny i KOMfortowo WADowicki.
Cytować
+15 #10 Stefcia 2013-01-28 18:13
My mamy umowę z MPO i płacimy niecałe 27 zł miesięcznie za 5 osób - mamy za to kontener 180 l wywożony 2 razy w miesiącu i worki na odpady segregowane, które są wywożone raz w miesiącu - więc wiem, że da się taniej!
Cytować
-15 #11 Będzie porządek 2013-01-28 18:16
W końcu skończy się to śmiecenie po lasach, rzekach, albo palenie śmieci w piecach.
I skończą się ci udawacze co niby kupują jeden worek na rok, a śmieci podrzucają do lasu.
Wiele osób w ogóle nie płaciło i po chamsku podrzucali śmieci w miejscach publicznych.
Teraz będzie sprawiedliwie i czysto bo wszyscy będą musieli płacić.

Ustawa sejmu dotyczy wszystkich mieszkańców w całej Polsce i bardzo dobrze.

Ludzie nauczą się porządku i czystości.
Cytować
+17 #12 Obywatel Wadowic 2013-01-28 18:18
Można by wiele napisać o chaotycznych decyzjach burmistrz w tej sprawie.

Znamienne jest że przesłany do RM projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za odbiór odpadów NIE MA UZASADNIENIA na stronach urzędu. Mogę zatem zakładać że ten projekt nie spełnia wymogów procedowania i a sama uchwała nie ma oparcia w żadnej kalkulacji na której zaproponowano tą stawkę.

Słowem prywatnych kalkulacji cd...
Cytować
+11 #13 Miłośnik magistratu 2013-01-28 18:20
@ Będzie porządek

Nic się nie skończy, dopiero się zacznie. Wystarczyło ustawowo wymusić na ludziach posiadanie umowy na wywóz nieczystości. Ale oczywiście ustawodawca dał samorządom socjalistyczne narzędzie do reperowania swoich budżetów.
Cytować
+8 #14 wadowice 2013-01-28 18:24
super czyli 5 osobowa rodzina zaplaci 40 zł minimum a max 80 jak widac znowu przyklad ze ewa propaguje male rodziny czyli takie jaka sama jest z coreczka !!przyklad idzie od gory dla rodzin nie zakladaj rodziny bo ci ktorym placisz podatki cie wyje...
Cytować
-9 #15 Popieram czystość 2013-01-28 18:33
Cytuję Będzie porządek:
W końcu skończy się to śmiecenie po lasach, rzekach, albo palenie śmieci w piecach.

I skończą się ci udawacze co niby kupują jeden worek na rok, a śmieci podrzucają do lasu.

Wiele osób w ogóle nie płaciło i po chamsku podrzucali śmieci w miejscach publicznych.

Teraz będzie sprawiedliwie i czysto bo wszyscy będą musieli płacić.

Ustawa sejmu dotyczy wszystkich mieszkańców w całej Polsce i bardzo dobrze.

Ludzie nauczą się porządku i czystości.


Podoba mi się wprowadzenie powszechnej opłaty śmieciowej.

W końcu złodzieje nie będą nas okradać i zaśmiecać gminy, wyrzucać śmieci do lasu.
Cytować
+7 #16 - 2013-01-28 19:01
Czy pan z pryszczycą na prawdę myśli, że ktoś uwierzy w jego kłamstwa?
Cytować
+9 #17 Kerry 2013-01-28 19:10
Mam nadzieję,że od 1lipca zacznie się też w końcu skuteczna oraz bezkompromisowa walka z wszystkimi właścicielami domów w których bezkarnie na oczach wszystkich pali się śmieci w piecach CO i zniknie w końcu ten wszechogarniają cy i trujący nas wszystkich fetor...
Cytować
+6 #18 wadowice 2013-01-28 19:53
Cytuję Popieram czystość:
Cytuję Będzie porządek:
W końcu skończy się to śmiecenie po lasach, rzekach, albo palenie śmieci w piecach.

I skończą się ci udawacze co niby kupują jeden worek na rok, a śmieci podrzucają do lasu.

Wiele osób w ogóle nie płaciło i po chamsku podrzucali śmieci w miejscach publicznych.

Teraz będzie sprawiedliwie i czysto bo wszyscy będą musieli płacić.

Ustawa sejmu dotyczy wszystkich mieszkańców w całej Polsce i bardzo dobrze.

Ludzie nauczą się porządku i czystości.


Podoba mi się wprowadzenie powszechnej opłaty śmieciowej.

W końcu złodzieje nie będą nas okradać i zaśmiecać gminy, wyrzucać śmieci do lasu.



za 80 zł kret... to ludzie przelicza i zaczna wyrzucac do lasu !

ale proponuje przed UM za te pieniadze to moga odbierac ze swojego palacu !
Cytować
+8 #19 dred 2013-01-28 20:42
Ja nie wiem skąd ten entuzjazm u wielu osób że niby śmieci nagle znikną i powietrze się zmieni.Coś mi podpowiada że ludzką naturę ciężko będzie zmienić.Ah zapomniałem że mieszkamy w paplandzie krainie wiecznego szczęścia i dostatku.
Cytować
+10 #20 Rufus 2013-01-28 21:22
Wadowickie orły jak zwykle się wyrwały a handlowiec jesZcze bezczelnie pisze, że taniej się nie da...
Cytować
+15 #21 Miłośnik magistratu 2013-01-28 22:10
@ crazy

Proponowany przez Ciebie sposób powinien być jednym z wielu do wyboru. To przecież bardzo dobry pomysł. Wystarczyłoby, gdybyś na przykład raz na kwartał wysłał mailem do urzędu skany kwitów odbioru lub faktury. Urzędnik powinien to przeczytać i oznaczyć Cię jako gospodarującego odpadami samodzielnie. I za to powinieneś być zwolniony z jakichkolwiek opłat, a jeszcze nagrodę za przedsiębiorczo ść powinni Ci dać. ;-)

Tylko to rodzi niesłychane problemy. Gdyby zaledwie 300 mieszkańców (strzelam) zechciało gospodarować tak samodzielnie to w magistracie trzeba byłoby zatrudnić 4 nowych perkusistów, 8 asystentów, 12 statywów, 6 dziennikarzy, 24 Bogumiłów i na to wszystko ze 3 jaskiniowców do pilnowania, żeby raz na kwartał ogarnęli te kilkaset maili. To rodzi poważne komplikacje natury zatrudnieniowej , tych ludzi trzeba byłoby wysłać na szkolenia, najlepiej do Hiszpanii. Do tego trzeba byłoby wyposażyć każdego w komputer klasy PC oraz telefon służbowy i tablet dla ułatwienia pracy w terenie (w Grama Bufet). Po drugie już po rodzinach ciężko znaleźć znajomków. No lewica by tak łatwo nie darowała władzy takiego występku. :D

Wiesz ile to roboty byłoby z Tobą?!

Taniej za cholerę już nie będzie. To i tak trzeba się cieszyć, że mamy tak "tanio". Że kalkulacja robiona w pocie czoła przez cały rok jest tak doskonale policzona. No władza cymesik po prostu.

Jednak w całej tej ustawie i uchwałach najbardziej bawi mnie to, że ludzie nie widzą jak chce się ich skubnąć na kasę. Media od roku trąbią, że ustawa, że śmieci zdrożeją nawet o 300%. To ja się pytam, po chu*a władza miesza się do rynku wywozu odpadów?????? Jeżeli prywatne firmy potrafią to lepiej i taniej zorganizować niż banda wiecznie nienażartych urzędasów, to po kiego czorta wkładać w to łapy????

A no po to, żeby wydoić obywatela.
Cytować
+13 #22 Zeno 2013-01-29 08:31
Rozbój w biały dzień w majestacie prawa.
Cytować
+9 #23 rek 2013-01-29 08:58
Dla mnie to ta cena da gminie duże dochody. Jak już tu wiele osób napisało teraz wywożą śmiecie za dużo mniejsze pieniądze. Więc ma być przetarg - wygra ten który daj najniższą cenę, a reszta? Pójdzie na premie w gminie, bo przecież nam nie oddadzą.
Cytować
+11 #24 dred 2013-01-29 12:19
dziadunio czekam kiedy powstanie Gminny najlepiej osobny wydział ds. Przeciwdziałani a Ateizacji Wadowic :lol:
Cytować
+7 #25 lektor 2013-01-29 14:03
Cytuję dred:
dziadunio czekam kiedy powstanie Gminny najlepiej osobny wydział ds. Przeciwdziałania Ateizacji Wadowic :lol:

Już jest. Nosi nazwę Dziadek Mróz i Złe Duchy. Należą do niego między innymi pielęgniarka i jaskiniowiec :D
Cytować
+7 #26 Dziadunio Dziadunio 2013-01-29 14:36
@dred

A pamiętasz przesławną klątwę - uchwałę? Toż to było nic innego jak zawiązanie i akt powołania takiego wydziału :lol:
Cytować
-6 #27 Mieszkanka z bloku 2013-01-29 18:31
Nie wiem o co tyle szumu, mieszkańcy bloków od lat płacą za śmieci jak za woły i nikt nie lamentuje. Teraz przynajmniej wszyscy będą traktowani jednakowo bez wyjątków. Tak myślę że może nawet taniej jak w spółdzielni.
Cytować
+5 #28 - 2013-01-29 19:25
Cytuję Mieszkanka z bloku:
Nie wiem o co tyle szumu, mieszkańcy bloków od lat płacą za śmieci jak za woły i nikt nie lamentuje. Teraz przynajmniej wszyscy będą traktowani jednakowo bez wyjątków. Tak myślę że może nawet taniej jak w spółdzielni.


Tylko ciekawe jak będzie sprawdzana segregacja śmieci w blokach? Bo pewnie wszyscy zadeklarują, że będą sortować, ale robić to będą tylko niektórzy. Pozostali oleją temat, bo kto ich sprawdzi? I co wtedy? Żeby się nie skończyło na odpowiedzialnoś ci zbiorowej.

Albo załóżmy taką sytuację w bloku. Ja zadeklaruję, że będę sortować, a moja sąsiadka zadeklaruje że nie będzie. Gdzie ja mam wyrzucać śmieci, a gdzie ona? Będzie jeden kontener na śmieci posortowane a drugi na nieposortowane? Bez sensu.

Kompletnie nie wyobrażam sobie jak ta ustawa śmieciowa ma wyglądać w blokach. I to dotyczy całego kraju, nie tylko Wadowic...
Cytować
+6 #29 śmieciorz amator 2013-01-29 19:52
do Wolny wadowiczanin

Nie widziałeś nigdy jak wieczorami po śmietnikach łażą kocichy i grzebią? Jednego mamy na etacie w UM to będzie łaził z pomagierem i będą weryfikować i jak coś nie zagra to od razu do prokuratury.
Cytować
+6 #30 - 2013-01-29 20:01
Tylko skąd będą wiedzieć kogo do prokuratury? :D
Cytować
+7 #31 śmieciorz amator 2013-01-29 21:06
Wytropi policja
Cytować
+5 #32 dred 2013-01-29 21:11
Cytuję dziadunio:
@dred

A pamiętasz przesławną klątwę - uchwałę? Toż to było nic innego jak zawiązanie i akt powołania takiego wydziału :lol:

Na brodę brodacza z krakowskiej której już podobno niema(zgolił).N a świętą Ewe że też nie pomyślałem.
Cytować
+3 #33 ktoś tam 2013-01-30 11:45
Świetnie, czuję się zmotywowana jak diabli. Teraz mam umowę z Komwadem. Kupuję czarny worek na nieselektywne i jak się zapełni oddaję. Odpady segregowane odkładam do swoich worków i raz w miesiącu zabiera je Eko z Choczni. Bez dodatkowych opłat. Nawet jeśli muszę kupić worek co miesiąc wydaję 17 zł. Teraz będę płacić 24 za selektywne. Poza tym nie wszystko da się posegregować. A np. zużyte pieluchy itp? I niech ktoś mi wytłumaczy co z kartonami po mleku i sokach? W mieście można segregować, a na wsi nie.
Cytować
-2 #34 zbulwersowana 2013-03-18 12:33
i znowu mieszkańcy wsi to 'święte krowy'-już słyszałam ,że gminy wiejskie ustaliły stawki 18 zł od gospodarstwa czyli domu, niezależnie od ilości osób.Znam przypadki ,gdzie w jednym domu-willa-mies zkają 3 rodziny w tym 2 z małymi dziećmi (pieluchy, soczki itp) i oni zapłacą 18zł a w mieście !!!!!Dalej będą wywozić śmieci do lasu jak robią teraz i jeszcze bezczelnie gadać ,ze to miastowi....
Cytować
Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.