I Liceum Ogólnokształcące im. Marcina Wadowity w Wadowicach w weekend hucznie obchodzi jubileusz 150-l
150-lecie liceum z pierwszą damą

I Liceum Ogólnokształcące im. Marcina Wadowity w Wadowicach w weekend hucznie obchodzi jubileusz 150-lecia. Przygotowano sporo wydarzeń, publikacji i pamiątek. Na uroczystości przybyła małżonka prezydenta Agata Duda.

W weekend I Liceum Ogólnokształcące im. Marcina Wadowity w Wadowicach, czyli popularny "Gimpel" obchodzi jubileusz 150-lecia. Uroczystości rozpoczęły się w sobotę (15.10) o godzinie 10:00 od mszy świętej w wadowickiej bazylice, celebrowanej przez kardynała Stanisława Dziwisza. Podczas niej poświęcono nowy sztandar szkoły a kolumna uczniów, nauczycieli, absolwentów i zaproszonych gości przemaszerowała do szkoły.

Tam przed południem rozpoczęły się główne uroczystości, które poprowadzili absolwenci Maria Kowalska i Michał Sikorski. Tu przybyła żona prezydenta, Agata Kornhauser-Duda, która reprezentowała swojego męża, który objął honorowy patronat nad wydarzeniem ale nie mógł niestety przyjechać do Wadowic. Zaczęto od odśpiewania hymnu państwowego i pieśni Gaudeamus Igitur w wykonaniu chóru. Przeczytano też fragment "Zmór" Emila Zegadłowicza (absolwenta rocznik 1906). Potem starosta wadowicki Bartosz Kaliński i dyrektor placówki Janina Turek przywitali zaproszonych gości. Tych było blisko pół tysiąca: polityków, aktorów, naukowców, profesorów uczelni, przedsiębiorców czy artystów. Wszystkich łączyło to, że "przewinęli" się przez jedną z najbardziej szacownych szkół w województwie.

Przekazano też nowy sztandar szkoły społeczności szkolnej, ufundowany przez byłego radnego i lokalnego biznesmena  Macieja Koźbiała. Odbyły się też okolicznościowe wykłady, które wygłosili Jego Magnificencja prof. Kazimierz Karolczak, rektor Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz Jego Magnificencja prof. Jacek Popiel, prorektor Uniwersytetu Jagiellońskiego. Głos zabrała również pierwsza dama, która odczytała list prezydenta RP Andrzeja Dudy, starosta wadowicki odczytał list premier Beaty Szydło zaś była burmistrz a aktualnie poseł Ewa Filipiak przeczytała list od prezesa Jarosława Kaczyńskiego.

Nie zabrakło również części artystycznej: wygłoszenia tekstu Emila Zegadłowicza "Tu jest ojczyzna moja" w wykonaniu Julii Marczyńskiej, wygłoszenie tekstu Karola Wojtyły "Myśląc ojczyzna" w wykonaniu Justyny Fortarz, występu aktora i reżysera Mikołaja Grabowskiego, również absolwenta szkoły oraz Mariusza Marczyka, Marty Bizoń, Joanny Juchy i kwartetu smyczkowego Anny Mrowiec i szkolnego teatru. Przy takim jubileuszu nie mogło obyć się też oczywiście bez tortu. Szkoła przygotowała też książkę "Wadowickie Gimnazjum oraz Liceum - znane i nieznane. W 150-rocznicę powstania Gimnazjum w Wadowicach 1866-2016", która powstała pod redakcją historyka dr Konrada Meusa oraz specjalny numer "Peryskopu", pisma I LO z okazji 25-lecia powstania

W Auli Papieskiej odbyła się wystawa filatelistyczna, prezentowano też wydawnictwa o Wadowicach liceum i jego absolwentach. Pierwsza dama spotkała się tam również z Eugeniuszem Mrozem (najstarszym żyjącym absolwentem szkoły) i Haliną Kwiatkowską,  przyjaciółmi Karola Wojtyły z czasów szkolnych.

Jubileusz był także okazją do zwiedzenia szkoły czy wspólnych rozmów. Nie brakło wzruszeń i odnowienia starych znajomości  Sporą niespodziankę zrobiła pierwsza dama: Agata Kornhauser -Duda długo i z uśmiechem pozowała do wspólnych zdjęć z uczniami i absolwentami.

Ale to nie koniec obchodów: w niedzielę (16.10) organizatorzy zapraszają na Dzień Otwarty Szkoły, jej zwiedzanie i spotkania w gronie absolwentów. O godzinie 11:00 odbędzie się mecz koszykówki uczniowie kontra absolwenci.

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+12 #1 lok12 2016-10-15 16:46
na zdjęciu nr 17 mozna zauważyc, że nawet Dr House zawitał :)
+13 #2 Marian 2016-10-15 17:20
Odśpiewano hymn państwowy,a smoleński ?
+28 #3 Dramat 2016-10-15 17:29
Zaproszono przede wszystkim prawicowych gości. Znajomi znajomych. Pewnie gdyby burmistrz nie był burmistrzem to nie miałby szans- chociaż jest lepiej wykształcony od Pani Ewy Filipiak - posła. A gdzie Prof Bujnicki? A gdzie gwiazdy ?
+57 #4 emeryt z mechanika 2016-10-15 18:36
wyproszenie burmistrza z miejsca w pierwszym rzędzie jest chamstwem mimo wszystkich jego wad
+1 #5 emeryt z mechanika 2016-10-15 18:39
Cytuję emeryt z mechanika:
wyproszenie burmistrza z miejsca w pierwszym rzędzie jest chamstwem mimo wszystkich jego wad

przeczytajcie sobie osły książke WOłyń TRAUMA to zrozumiecie czym jest Polska
+1 #6 @emeryt z mechanika 2016-10-15 18:57
To się ładnie nazywa zasadą precedencji, przekładając na Twój system pojęciowy, można to porównać do kolejności przykręcania śrub w urządzeniu mechanicznym.
+6 #7 Hefajstos 2016-10-15 19:10
Cytuję emeryt z mechanika:
wyproszenie burmistrza z miejsca w pierwszym rzędzie jest chamstwem mimo wszystkich jego wad



hehe, bylem pierwszy
+27 #8 Hefajstos 2016-10-15 19:28
Czy ktoś pamięta, żę Wadowice nadały honorowe obywatelstwo Zegadłowiczowi, a potem, po napisaniu "Zmór", odebrały mu je? W tym kontekście czytanie ich fragmentu ma doprawdy swój smaczek...
+16 #9 Absolwent 2016-10-15 19:49
Halina Królikiewicz-Kw iatkowska nie jest absolwentką tej szkoły, ponieważ w jej czasach mieściło się tam wyłącznie męskie gimnazjum.
-16 #10 87564 2016-10-15 20:10
Gospodarzem imprezy był starosta Kaliński. To z nim burmistrz Klinowski winien uzgodnić miejsce siedzenia w trakcie spotkania. Klinowski tego nie rozbił. Po prostu wepchał się na nie swoje miejsce przydzielane zgodnie ze zasadami precedencji. Czy to się Klinowskiemu podoba czy nie poseł RP zajmuje w niej wyższe miejsce niż burmistrz czy wójt i to jemu posłowi RP należy się bardziej honorowe miejsce. Robienie afery z wpychania się na nie swoje miejsce jest bardzo w stylu Klinowskiego. Narobić szumu, byle było o nim głośno.

Ta sztucznie dmuchana afera z urażonym ego Klinowskiego nic nie znaczy. Żaden mieszkaniec Wadowic nic na tym nie zyska i nie straci. Po prostu dmuchanie bańki i walka o stołek. Żenada.
-15 #11 pryncypał 2016-10-15 20:43
Jeśli Brynkusa nie ma na zdjęciach i w tekście redaktora, to o co Klinowskiemu idzie?
-17 #12 widz 2016-10-15 20:43
było pięknie
+1 #13 fan wadzy 2016-10-15 21:03
Cytuję emeryt z mechanika:
wyproszenie burmistrza z miejsca w pierwszym rzędzie jest chamstwem mimo wszystkich jego wad

Łk.14:" Potem opowiedział zaproszonym przypowieść, gdy zauważył, jak sobie pierwsze miejsca wybierali. Tak mówił do nich: «Jeśli cię kto zaprosi na ucztę, nie zajmuj pierwszego miejsca, by czasem ktoś znakomitszy od ciebie nie był zaproszony przez niego. Wówczas przyjdzie ten, kto was obu zaprosił, i powie ci: "Ustąp temu miejsca!"; i musiałbyś ze wstydem zająć ostatnie miejsce. Lecz gdy będziesz zaproszony, idź i usiądź na ostatnim miejscu. Wtedy przyjdzie gospodarz i powie ci: "Przyjacielu, przesiądź się wyżej!"; i spotka cię zaszczyt wobec wszystkich współbiesiadnik ów. Każdy bowiem, kto się wywyższa, będzie poniżony, a kto się poniża, będzie wywyższony»".
+17 #14 górol honorny ma być 2016-10-15 21:05
Cytuję Dramat:
Zaproszono przede wszystkim prawicowych gości. Znajomi znajomych. Pewnie gdyby burmistrz nie był burmistrzem to nie miałby szans- chociaż jest lepiej wykształcony od Pani Ewy Filipiak - posła. A gdzie Prof Bujnicki? A gdzie gwiazdy ?

Nie przyjechały, a nóż by kazali usiąść koło naszego obrotowego posła i co, honor górali zszedł na psy
-17 #15 Harry P. 2016-10-15 21:36
Dobrze że brynkus nie zabierał głosu bo go pamiętam jak był razem klinem, a teraz pokazuje że go zwalcza. Podobała mi się wypowiedź Ewy Filipiak, która fajnie opowiedziała o licealnych czasach i nauczycielach
Oraz o spotkaniach z Papieżem.
Nie wie czy był gdzieś łysy, czy ktoś go widział?
:cry:
+16 #16 górol honorny ma być 2016-10-15 22:24
Dobrze, że Józek bez asystenta Pollaka przyszedł ...bo skończyło się tylko na stołku ;-)
+22 #17 Paks 2016-10-15 22:45
@#10 87564 Zasady precedencji zasadami. Wydaje mi się jednak, że w pierwszym rzędzie było na tyle miejsc żeby posadzić tam burmistrza miasta które jest gospodarzem imprezy. Widzę na zdjęciach osoby które z całym szacunkiem nie są niżej wg zasad precedencji od burmistrza! Na obchodach nie było 20 posłów! To po prostu szczyt chamstwa i tyle żeby zrobić z obchodów jubileuszu promocję polityczną jednej partii.
+18 #18 Smutne obchody 2016-10-15 22:51
Cytuję Harry P.:
Dobrze że brynkus nie zabierał głosu bo go pamiętam jak był razem klinem, a teraz pokazuje że go zwalcza. Podobała mi się wypowiedź Ewy Filipiak, która fajnie opowiedziała o licealnych czasach i nauczycielach
Oraz o spotkaniach z Papieżem.
Nie wie czy był gdzieś łysy, czy ktoś go widział?
:cry:

Pięknie, Pani Birmistrz, poseł PIS, z zdecydowanie mniejszymi osiągnięciami naukowymi niż Klinowski. Bez względu na to co myślę o Klinowskim to więcej osiągną po tym LO niż Ona. Ludzie to jest jubileusz LO- szkoły, a na zdjęciach układy. Powinni być naukowcy, prawnicy, lekarze, bo z tego słynie to LO. Z jakości kształcenia. Wicie ilu wspaniałych lekarzy wyszło z tego LO? Wiecie ilu ludzi, którzy dają pracę innym, tworzą? A tu super absolwent- Pani Filipiak- co ona zrobiła swoimi łapkami. Jakie publikacje ? Czy ktoś w Gdańsku wie kim ona jest? A są ludzie po tym LO, którzy sławią tą szkołę sobą. Wystarczy wrzucić ich nazwiska do przeglądarki i widać co robią. Wielu z nich pracuje w instutucjach, które mają wpływ realny na nasze życie.
To co dziś się stało jest żenujące.
+14 #19 Smutne obchody 2016-10-15 22:57
Cytuję @emeryt z mechanika:
To się ładnie nazywa zasadą precedencji, przekładając na Twój system pojęciowy, można to porównać do kolejności przykręcania śrub w urządzeniu mechanicznym.

Klinowski to prawdziwa wizytówka tej szkoły. Coś napisał. Pani Gilipiak nie. Symbolem tej szkoły była wolność, a teraz wracamy do PRL.
+31 #20 . 2016-10-15 23:03
Pan Klinowski jest Burmistrzem Gminy Wadowice, jest także absolwentem wadowickiego liceum. Na obchodach jubileuszowych liceum był gościem. Jest takie staropolskie przysłowie: gość w dom- Bóg w dom. Bywa jednak tak, że ci którzy permanentnie publicznie grzeszą przeciwko drugiemu przykazaniu nie mają Boga ani w sercu ani w duszy. Powiedzmy sobie szczerze, gospodarzowi imprezy (kogokolwiek za niego uznamy) "słoma wyszła z butów".
-11 #21 @Smutne obchody 2016-10-15 23:19
Za Twoją inspiracją wrzuciłem nazwisko Klinowskiego w najbardziej popularny serwis społecznościowy dla naukowców z całego świata o nazwie ResearchGate i dowiedziałem się, iż Jego osiągnięcia naukowe są równe zero. Nie wystarczy coś napisać, ale należy napisać coś z sensem, tak aby inni chcieli to przeczytać i ocenić.
-4 #22 Nina N 2016-10-15 23:24
Powiedzcie w końcu kto pogonił klina ?
Kto był tak śmiały i odważny?
+29 #23 jo tyż bede 2016-10-15 23:26
Już zaczynam się bać pewnie starosta w ramach łączenia szkół połączy LO z zespołem szkół w Radoczy....i wtedy pełną gębą będzie absolwentem LO wadowickiego, a tak to tylko dzisiaj był ławkowym ;-)
+28 #24 Absolwent 2016-10-15 23:29
Zrozumiałe jest, że obecni zaproszeni goście zabrali glos, odczytano list Prezydenta i Pani Premier, też ok. Natomiast co do całej uroczystości ma miłościwie nam (nie)panujący Prezes Jarosław?!

Jako absolwentowi tej szkoły niee podoba mi się to w jaka skrajnie polityczną szopkę przekształcono to całe wydarzenie, a Starosta to mógł by być tam gospodarzem jeśliby zdecydował się sfinansować ten jubileusz! Z tego co wiem nie było to stać więc nie powinien zbytnio wcinać.

Moim zdaniem takie obchody powinny być organizowane przez absolwentów, uczniów, nauczycieli obecna dyrekcję, w końcu najbardziej to ich dotyczy,to oni tworzyli i tworzą historię tej placowki! Tylko wtedy bylaby pewnie obawa, że w pierwszym rzędzie usiądą nie Ci co trzeba...
+17 #25 Smutne obchody 2016-10-15 23:30
Cytuję @Smutne obchody:
Za Twoją inspiracją wrzuciłem nazwisko Klinowskiego w najbardziej popularny serwis społecznościowy dla naukowców z całego świata o nazwie ResearchGate i dowiedziałem się, iż Jego osiągnięcia naukowe są równe zero. Nie wystarczy coś napisać, ale należy napisać coś z sensem, tak aby inni chcieli to przeczytać i ocenić.

Tak, ale na rg są inni absolwenci LO, których nie zaproszono, bo ....
A co napisała Pani Filipiak?
Poza tym RG to jedna i to specyficzna grupa naukowców- Klinowski to nie nauki ścisłe, medycyna....
Mnie się to poprostu nie podoba. To powinno być święto ludzi nauki, a nie polityków. Naprawdę Klinowski mnie nie rusza, ale rusza mnie brak prawdziwych wartościowych ludzi....
+20 #26 Przykro... 2016-10-15 23:43
Cytuję Absolwent:
Zrozumiałe jest, że obecni zaproszeni goście zabrali glos, odczytano list Prezydenta i Pani Premier, też ok. Natomiast co do całej uroczystości ma miłościwie nam (nie)panujący Prezes Jarosław?!

Jako absolwentowi tej szkoły niee podoba mi się to w jaka skrajnie polityczną szopkę przekształcono to całe wydarzenie, a Starosta to mógł by być tam gospodarzem jeśliby zdecydował się sfinansować ten jubileusz! Z tego co wiem nie było to stać więc nie powinien zbytnio wcinać.

Moim zdaniem takie obchody powinny być organizowane przez absolwentów, uczniów, nauczycieli obecna dyrekcję, w końcu najbardziej to ich dotyczy,to oni tworzyli i tworzą historię tej placowki! Tylko wtedy bylaby pewnie obawa, że w pierwszym rzędzie usiądą nie Ci co trzeba...

Masz całkowitą rację. Mogę dodać, że znajomy dostał medal z okazji rocznicy. Zapytano go czy dostał zaproszenie? Nie dostał. Pan grzecznie przeprosił i powiedział, że zaproszonych ustalała Pani Dyr. Dziękujemy- absolwenci.
+34 #27 Do organizatorów 2016-10-15 23:43
Jak zapisaliscie sie w historii ? Jak o Was napiszą przy następnym jubileuszu ? Gdzie honor ? Wstyd i lizusostwo na 150 lecie potwarz
+9 #28 jarząbek 2016-10-15 23:43
Cytuję 87564:
Gospodarzem imprezy był starosta Kaliński. To z nim burmistrz Klinowski winien uzgodnić miejsce siedzenia w trakcie spotkania. Klinowski tego nie rozbił. Po prostu wepchał się na nie swoje miejsce przydzielane zgodnie ze zasadami precedencji. Czy to się Klinowskiemu podoba czy nie poseł RP zajmuje w niej wyższe miejsce niż burmistrz czy wójt i to jemu posłowi RP należy się bardziej honorowe miejsce. Robienie afery z wpychania się na nie swoje miejsce jest bardzo w stylu Klinowskiego. Narobić szumu, byle było o nim głośno.

Ta sztucznie dmuchana afera z urażonym ego Klinowskiego nic nie znaczy. Żaden mieszkaniec Wadowic nic na tym nie zyska i nie straci. Po prostu dmuchanie bańki i walka o stołek. Żenada.

P...ośle przestań :-)
+19 #29 Paks 2016-10-15 23:44
@#18Smutne obchody
Właśnie dlatego ja mimo że początkowo chciałem nie przyszedłem na te obchody. Jestem absolwentem, mam stopień naukowy ale przewidziałem że będzie to szopka z "towarzystwem wzajemnej adoracji". Lepiej wpaść w drugi dzień.
+9 #30 Przykro... 2016-10-15 23:46
Cytuję @Smutne obchody:
Za Twoją inspiracją wrzuciłem nazwisko Klinowskiego w najbardziej popularny serwis społecznościowy dla naukowców z całego świata o nazwie ResearchGate i dowiedziałem się, iż Jego osiągnięcia naukowe są równe zero. Nie wystarczy coś napisać, ale należy napisać coś z sensem, tak aby inni chcieli to przeczytać i ocenić.

Acha na RG sami autorzy wrzucają publikację. Znam takich co mają dziesiątki publikacji, a z braku czasu na RG wrzucają kilka. Nie wierz tylko w net. W bazie UJ też często nie ma wszystkiego, bo takie podsumowania to na niektórych wydziałach robi się od święta- a to doktorat, a to hab...
+3 #31 - 2016-10-15 23:48
#21 @Smutne obchod

Wybacz ale Research Gate to nie służy do obliczania cytacji autorów. Wejdź sobie na ICM albo sobie wygooglaj jak to się robi.
-12 #32 @Przykro 2016-10-15 23:55
Jak się zaprasza żonę Prezydenta RP, co niewątpliwie dodaje uroczystości splendoru, to organizator musi się liczyć z faktem, że dobór pozostałych gości będzie się odbywał pod kontrolą i na warunkach określanych przez Biuro Ochrony Rządu. Coś za coś !
+3 #33 @31 2016-10-16 00:12
Nie tylko służy, ale oprócz ilości cytowań oblicza całkowity Impact factor oraz podaje wielkość indeksu Hirscha, oczywiście na podstawie zamieszczonych publikacji.
+34 #34 gRyg 2016-10-16 00:24
Wiadomo, że podczas takich uroczystości ktoś musi siedzieć w pierwszym rzędzie. Dyrekcja, burmistrz, starosta. Te osoby przede wszystkim. Reszta do ustalenia.
Po prostu Klinowskiemu wymierzono policzek, tak po PiSowsku, po katolicku. Co gorsza, dowie się o tym młodzież, która popatrzy na nas dorosłych z niesmakiem, tak po prostu, bez politycznych okularów.
Co tu w Wadowicach w pierwszym rzędzie do szukania mają jakieś "magnificencje" z UJ (co za tytularizm, haha!) czy jakieś posły, które co zdanie to generują większy śmiech...?
WSTYD i tyle. I tak zostaną zapamiętane te obchody. Razem ze starostą i obecną dyrektorką.
SŁOMA!
+35 #35 Tommm 2016-10-16 00:27
Nawet nie powitać z nazwiska burmistrza miasta... Oj, Emil miałby o czym pisać...
+9 #36 O. 2016-10-16 00:30
A nauczyciele LO jako jedyni z powiatu uczą u siebie i w ZDZ mimo obostrzeń starosty.
Równi i równiejsi?
+37 #37 kołtuny z importu 2016-10-16 00:46
Cytuję Tommm:
Nawet nie powitać z nazwiska burmistrza miasta... Oj, Emil miałby o czym pisać...

Zmory wiecznie na czasie, a kołtun wadowicki coraz gorszy nietutejszy importowany, ale bezwstydny ;-)
-1 #38 A ja gdzie? 2016-10-16 01:13
Skandal!!! A mnie nie zaproszono też sławna jestem , a zapomniałam nie lubią mnie, bo nie popieram Pislandi.
+4 #39 Przykro... 2016-10-16 01:23
Cytuję -:
#21 @Smutne obchod

Wybacz ale Research Gate to nie służy do obliczania cytacji autorów. Wejdź sobie na ICM albo sobie wygooglaj jak to się robi.

Słoneczko wiem jak to się robi, ale to Ty poruszyłeś temat RG jako poerwszy. Miły, ujmujący z Ciebie rozmówca. Moje nawiązania do obliczeń miały Ci uświadomić jak ciężko czasem coś tam znaleźć- ostatnio miałem coś wyliczane i nic nie ma na tych stronach, gryż na wydziale jest bałagan i dali mi tylko stosowowne zaświadczenia. Już kiedyś rozmawaliśmy, chyba wiem kim jesteś dr habilitowany. Obchody zorganizowano partyjnie i już.
+6 #40 A. 2016-10-16 01:27
Cytuję A ja gdzie?:
Skandal!!! A mnie nie zaproszono też sławna jestem


Ola vel Ela, weź spier... do karalucha.
+15 #41 Przykro... 2016-10-16 01:37
Cytuję Paks:
@#18Smutne obchody
Właśnie dlatego ja mimo że początkowo chciałem nie przyszedłem na te obchody. Jestem absolwentem, mam stopień naukowy ale przewidziałem że będzie to szopka z "towarzystwem wzajemnej adoracji". Lepiej wpaść w drugi dzień.

Tak myślałem, ale korzystam z ostatniej pięknej niedzieli i jadę w przeciwnym kierunku. Te obchody zostały już zniszczone.
+17 #42 Ppp 2016-10-16 01:44
Jakiejś germanistce z obcego miasta składano hołdy, a najważniejszą osobę w mieście wyrzucono na tyły i kazano słuchać, jak wita się wszystkich tylko nie jego. Bo jakiś poseł, pożal się Boże, który żadnego projektu ani ustawy nie proponował, a tylko się ślini do obiektywów, musiał swój zad usadowić w pierwszym rzędzie.
Wstyd mi za zachowanie nie tyle starosty, bo to chłop chyba PSLu, ale za zachowanie dyrekcji, która nie zareagowała. I o ile burmistrz jako oficjel publiczny mógł to puścić płazem i pokazać na FB, że są ludzie, niby 'elity', którzy tak potrafią skundlić bliźniego, o tyle żal mi Mateusza jako człowieka. Bo kładąc się spać, jako po prostu Klinu, musi mu być kur.a przykro...
I tyle...
+31 #43 Edzio 2016-10-16 02:25
Cytuję 87564:
Gospodarzem imprezy był starosta Kaliński. To z nim burmistrz Klinowski winien uzgodnić miejsce siedzenia w trakcie spotkania. Klinowski tego nie rozbił. Po prostu wepchał się na nie swoje miejsce przydzielane zgodnie ze zasadami precedencji. Czy to się Klinowskiemu podoba czy nie poseł RP zajmuje w niej wyższe miejsce niż burmistrz czy wójt i to jemu posłowi RP należy się bardziej honorowe miejsce. Robienie afery z wpychania się na nie swoje miejsce jest bardzo w stylu Klinowskiego. Narobić szumu, byle było o nim głośno.

Ta sztucznie dmuchana afera z urażonym ego Klinowskiego nic nie znaczy. Żaden mieszkaniec Wadowic nic na tym nie zyska i nie straci. Po prostu dmuchanie bańki i walka o stołek. Żenada.


Olać miejsce, ale czemu nie wymieniono Klinowskiego podczas witania gości? Można go nie lubić, nie być z jego bajki, opcji politycznej, ale do diaska: jest burmistrzem Wadowic, wybrali go mieszkańcy. Wymienianie sponsorów, czy dyrektorów placówek a pominięcie włodarza miasta to trochę wiocha i małostkowość.
+21 #44 Bartku 2016-10-16 02:27
Bóg nierychliwy, ale sprawiedliwy Bartku starosto.
-10 #45 Aniela 2016-10-16 10:39
Nie życz źle Bartkowi staroście, bo i Ciebie ręka sprawiedliwości może dosięgnąć. Nadzór nad LO sprawuje Powiat a nie Gmina, więc nie strzęp języka. A co do Klinowskiego to cóż ma dokładnie to na co zasłużył. Jak on traktuje ludzi tak i jego potraktowano.
0 #46 - 2016-10-16 11:36
#33 Nie wmawiaj mi że Impact Factor oblicza się na podstawie Research Gate :)) Zabawny jesteś :-)
-3 #47 do Aniela 2016-10-16 11:44
Cytuję Aniela:
Nie życz źle Bartkowi staroście, bo i Ciebie ręka sprawiedliwości może dosięgnąć. Nadzór nad LO sprawuje Powiat a nie Gmina, więc nie strzęp języka. A co do Klinowskiego to cóż ma dokładnie to na co zasłużył. Jak on traktuje ludzi tak i jego potraktowano.



A w kościele Klinowski i Koper byli?
-5 #48 @46 2016-10-16 11:57
Nie na podstawie RG, tylko algorytm będący częścią Research Gate automatycznie oblicza na podstawie publikacji zawartych w danym profilu,ich aktualny IF. Jakbyś miał to byś wiedział ;-)
+16 #49 Męczysz... 2016-10-16 12:18
Cytuję @46:
Nie na podstawie RG, tylko algorytm będący częścią Research Gate automatycznie oblicza na podstawie publikacji zawartych w danym profilu,ich aktualny IF. Jakbyś miał to byś wiedział ;-)

Ok, to jest męczące. Poprosi nie zaproszono ludzi, którzy mają publikacje na RG, mają IF, mają tytuły naukowe i nagrody międzynarodowe- to jest problem. Nie ma sensu rozmowa na temat co jest ważniejsze jajko czy kura. Wiem jedno mamy absolwentów, którzy są prawdziwymi naukowcami i ich nie było. Za to było dużo prawicowej polityki.
+16 #50 WacekPanKracek 2016-10-16 12:30
Nie ma co wieś tańczy i śpiewa, a Klinowskiemu tylko zwolenników przybędzie, buractwa nikt nie lubi...
-6 #51 frycek 2016-10-16 12:54
Ja powiem jedno - liceum jako moment w swoim zyciu wspominam dobrze, nauczycieli i zwycaje lewicowe wspominam bardzo źle i nie oszukujmy się...
Ja np. musiałem w 4 klasie matuiralnej chodzić na popołudnie drugi rok, bo w trzeciej też chodzilem bo dyrekcja uznala ze ten młodszy rocznik jest nieodpowiedzial ny.. i nie mogą w trzeciej klasie chodzić na popołudnie. I dzięki temu zawsze z wywieszonym jezykiem leciałem na busa na kursy przygotowawcze na studia. Tak - dokładnie, bo jak się nie szło na matematykę lub pokrewne a na UJ to trzeba było gdzie indziej chodzić.
-9 #52 lolo 2016-10-16 13:25
dyskusje o ważności ....
w drugim rzędzie siedział absolwent liceum biskup Guzdek,generał WP i nie wpychał się do pierwszego rzędu. Nauczył się chyba więcej w szkole / kultura /i osiągnął węcej niż poubecki wnuczek
+25 #53 Widz 2016-10-16 17:10
Cytuję lolo:
dyskusje o ważności ....
w drugim rzędzie siedział absolwent liceum biskup Guzdek,generał WP i nie wpychał się do pierwszego rzędu. Nauczył się chyba więcej w szkole / kultura /i osiągnął węcej niż poubecki wnuczek


Siedział z infułatem Gilem obok Klinowskiego i odmówił Staroście przesiadki do pierwszego rzędu. Tak było, widziałam, więc Twój komentarz dowodzi nie tego co chciałeś. Jakoś wnuczka się nie wstydzili , tylko raczej za Starostę.
+1 #54 Wspomnień czar 2016-10-16 18:13
Cytuję frycek:
Ja powiem jedno - liceum jako moment w swoim zyciu wspominam dobrze, nauczycieli i zwycaje lewicowe wspominam bardzo źle i nie oszukujmy się...
Ja np. musiałem w 4 klasie matuiralnej chodzić na popołudnie drugi rok, bo w trzeciej też chodzilem bo dyrekcja uznala ze ten młodszy rocznik jest nieodpowiedzialny.. i nie mogą w trzeciej klasie chodzić na popołudnie. I dzięki temu zawsze z wywieszonym jezykiem leciałem na busa na kursy przygotowawcze na studia. Tak - dokładnie, bo jak się nie szło na matematykę lub pokrewne a na UJ to trzeba było gdzie indziej chodzić.

Ha, ha ja za czasów wstępnie katolickich- pielgrzymki do Rzymu i Częstochowy. Modlitwa przed fizyką...ale i tak miło wspominam, przede wszystkim ludzi. Nauczyciele byli różni. Ja najbardziej lubiłem Szanowną Panią Annę Wnęk.
+9 #55 kołtuny importowane 2016-10-16 18:14
Cytuję lolo:
dyskusje o ważności ....
w drugim rzędzie siedział absolwent liceum biskup Guzdek,generał WP i nie wpychał się do pierwszego rzędu. Nauczył się chyba więcej w szkole / kultura /i osiągnął węcej niż poubecki wnuczek

Chłopskie łapska kołtunów z importu są lepsze do rozpychania w pislandii
+12 #56 Wspomnień czar 2016-10-16 18:26
A jak się mają dzieła i życie Emila Z do obecnej władzy, a także żony Prezydenta, która w sprawie ustawy odnośnie kobiet nie zabrała głosu- w przeciwieństwie do spMatii Kaczyńskiej.
+31 #57 Lena 2016-10-16 20:23
Burmistrz Wadowic Mateusz Klinowski jest nie tylko absolwentem LO, ale przede wszystkim Gospodarzem miasta Wadowice. Niezaleznie od tego kto był gospodarzem obchodów LO, gospodarzem miasta w którym znajduje się to Liceum jest Burmistrz Klinowski. Wyrzucenie Go z miejsca które zajął w czasie obchodów jest normalnym pospolitym chamstwem.Lekce ważenie Burmistrza wybranego w wolnych samorządowych wyborach jest równoznaczne z lekceważeniem jego wyborców
-24 #58 @Lena 2016-10-16 21:05
Oj tak, to lekceważenie wyborców, o czym pisałam już wczoraj. Masz takiego gospodarza na jakiego zasługujesz, koleżanko. Ahoj.
+20 #59 znajomy 2016-10-16 21:29
Uroczystości musiały tak wyglądać.
To przecież PiS 150 lat temu otwarł wadowickie liceum (gimnazjum), a stało się to w 900-tną rocznicę przyjęcia przez tenże PiS chrztu Polski :lol: :lol: :lol:
Nie wiem, czy w tych obu doniosłych aktach brał udział Jarosław Polskę Zbaw, ale na 99% tak było :lol: :lol: :lol:
Jakim prawem zatem "lewactwo" miało siedzieć w pierwszym rzędzie? ;-)
+20 #60 Magda11 2016-10-16 21:37
Pachnie PISem.. :(
+15 #61 Przykro... 2016-10-16 21:42
Cytuję znajomy:
Uroczystości musiały tak wyglądać.
To przecież PiS 150 lat temu otwarł wadowickie liceum (gimnazjum), a stało się to w 900-tną rocznicę przyjęcia przez tenże PiS chrztu Polski :lol: :lol: :lol:
Nie wiem, czy w tych obu doniosłych aktach brał udział Jarosław Polskę Zbaw, ale na 99% tak było :lol: :lol: :lol:
Jakim prawem zatem "lewactwo" miało siedzieć w pierwszym rzędzie? ;-)

A to tłumaczy wszytsko. Precz z nauką! Ziemia jest płaska!
+24 #62 marc 2016-10-17 01:46
Starostwo zrobiło z jubileuszu szkoły swoja polityczną fetę. Na uroczystości przyjechali absolwenci nieraz z zza granicy, wychodzili zniesmaczeni tym cyrkiem obłudy i zakłamania. Witano z pompą radnych i nawet naczelnika więzienia a całkowicie pominięto nauczycieli emerytów z 90 letnią profesor K. na czele. Burmistrza miasta honorowała dopiero prezydentowa Kornhauser. Wśród anonimowych absolwentów spotkałem w mieście m.in.profesorów z Akademii Weterynaryjnej, Uniwersytetu Wrocławskiego, Uniwersytetu z Kolonii i dwóch emerytowanych generałów. Impreza była poddańczym hołdem Starostwa wobec Kościoła - takie robiła wrażenie.
-16 #63 fan wadzy 2016-10-17 06:29
Cytuję marc:
Starostwo zrobiło z jubileuszu szkoły swoja polityczną fetę. Na uroczystości przyjechali absolwenci nieraz z zza granicy, wychodzili zniesmaczeni tym cyrkiem obłudy i zakłamania. Witano z pompą radnych i nawet naczelnika więzienia a całkowicie pominięto nauczycieli emerytów z 90 letnią profesor K. na czele. Burmistrza miasta honorowała dopiero prezydentowa Kornhauser. Wśród anonimowych absolwentów spotkałem w mieście m.in.profesorów z Akademii Weterynaryjnej, Uniwersytetu Wrocławskiego, Uniwersytetu z Kolonii i dwóch emerytowanych generałów. Impreza była poddańczym hołdem Starostwa wobec Kościoła - takie robiła wrażenie.

Bo jedni warci drugiego... I póki do władzy będą dochodzili ludzie pokroju Klinowskiego, czy Kalińskiego - nic się nie zmieni
-1 #64 do znajomy 2016-10-17 08:36
Cytuję znajomy:
...na 99% tak było :lol: :lol: :lol:
Jakim prawem zatem "lewactwo" miało siedzieć w pierwszym rzędzie? ;-)


A gdzie lewactwo miało siedzieć?
-11 #65 oblatywacz 2016-10-17 11:26
Burmistrz pchał się na świecznik,do pierwszego rzędu,a dyrekcja "Gimpla" prawdopodobnie doszła do wniosku,że dwóch Klinowskich w pierwszym rzędzie to zbyt okazałe" przedstawiciels two" i postanowiła Klinowskiego ojca uhonorować miejscem w pierwszym rzędzie a Klinowskiego burmistrza wywalić na tyły.Klinowski burmistrz może dyrekcji naskoczyć,bo to nie on ich "namaszcza".Jak ie to wszystko chore.....
+3 #66 Mieszkaniec Gminy 2016-10-19 15:51
Zdjęcie numer 7 pokazuje, że układ POPiS ma się dobrze. Ci ludzie są tak skompromitowani , że już nigdy nie dostaną mojego głosu. Szkoda tylko, że Kukiz15 też ma u siebie kretów bratających się z POPiSem.
-6 #67 Obserwator 2016-10-19 17:39
Cytuję fan wadzy:
Cytuję emeryt z mechanika:
wyproszenie burmistrza z miejsca w pierwszym rzędzie jest chamstwem mimo wszystkich jego wad

Łk.14:" Potem opowiedział zaproszonym przypowieść, gdy zauważył, jak sobie pierwsze miejsca wybierali. Tak mówił do nich: «Jeśli cię kto zaprosi na ucztę, nie zajmuj pierwszego miejsca, by czasem ktoś znakomitszy od ciebie nie był zaproszony przez niego. Wówczas przyjdzie ten, kto was obu zaprosił, i powie ci: "Ustąp temu miejsca!"; i musiałbyś ze wstydem zająć ostatnie miejsce. Lecz gdy będziesz zaproszony, idź i usiądź na ostatnim miejscu. Wtedy przyjdzie gospodarz i powie ci: "Przyjacielu, przesiądź się wyżej!"; i spotka cię zaszczyt wobec wszystkich współbiesiadników. Każdy bowiem, kto się wywyższa, będzie poniżony, a kto się poniża, będzie wywyższony»".



Fan Władzy, zgadzam się z tobą w 100%. Śmieszne jest to lamentowanie naszego burmistrza, że musiał ustąpić posłowi.
Widać też tu, jak potrafi sprawdzić się słowo z Pisma Świętego. A co ja widzę w komentarzach - obrażanie prawicy przez zrozpaczonych lewicowców, tylko dlatego, że rządzi PiS. Ludzie, zachowujecie się jak małe dzieci, a pomyśleć, że Rysiek Petru, KOD i reszta lewicowców próbowali nam wmówić, że są ludźmi kulturalnymi i wykształconymi. Bzdura! Już sama postawa siedząca burmistrza wykazuje lekceważenie i świadczy o nim wiele.

Czekam na hejty lewaków (zmasakrowanych przez Korwina), pseudo-ateistów (takich jak wójt z Rancza) i POlaczków, którzy myślą, że krytykując PiS, są cool.
-5 #68 fan wadzy 2016-10-19 18:19
Cytuję do znajomy:
Cytuję znajomy:
...na 99% tak było :lol: :lol: :lol:
Jakim prawem zatem "lewactwo" miało siedzieć w pierwszym rzędzie? ;-)


A gdzie lewactwo miało siedzieć?

Na Słowackiego...
+2 #69 Smutne obchody 2016-10-19 19:42
Cytuję Obserwator:
Cytuję fan wadzy:
Cytuję emeryt z mechanika:
wyproszenie burmistrza z miejsca w pierwszym rzędzie jest chamstwem mimo wszystkich jego wad

Łk.14:" Potem opowiedział zaproszonym przypowieść, gdy zauważył, jak sobie pierwsze miejsca wybierali. Tak mówił do nich: «Jeśli cię kto zaprosi na ucztę, nie zajmuj pierwszego miejsca, by czasem ktoś znakomitszy od ciebie nie był zaproszony przez niego. Wówczas przyjdzie ten, kto was obu zaprosił, i powie ci: "Ustąp temu miejsca!"; i musiałbyś ze wstydem zająć ostatnie miejsce. Lecz gdy będziesz zaproszony, idź i usiądź na ostatnim miejscu. Wtedy przyjdzie gospodarz i powie ci: "Przyjacielu, przesiądź się wyżej!"; i spotka cię zaszczyt wobec wszystkich współbiesiadników. Każdy bowiem, kto się wywyższa, będzie poniżony, a kto się poniża, będzie wywyższony»".



Fan Władzy, zgadzam się z tobą w 100%. Śmieszne jest to lamentowanie naszego burmistrza, że musiał ustąpić posłowi.
Widać też tu, jak potrafi sprawdzić się słowo z Pisma Świętego. A co ja widzę w komentarzach - obrażanie prawicy przez zrozpaczonych lewicowców, tylko dlatego, że rządzi PiS. Ludzie, zachowujecie się jak małe dzieci, a pomyśleć, że Rysiek Petru, KOD i reszta lewicowców próbowali nam wmówić, że są ludźmi kulturalnymi i wykształconymi. Bzdura! Już sama postawa siedząca burmistrza wykazuje lekceważenie i świadczy o nim wiele.

Czekam na hejty lewaków (zmasakrowanych przez Korwina), pseudo-ateistów (takich jak wójt z Rancza) i POlaczków, którzy myślą, że krytykując PiS, są cool.

Nie wszyscy ludzie wykształceni popierają prawicę. Uważam, że większość ludzi z wyższym i ponad wyższym wykształceniem nie popiera prawicy. Generalnie większość z nich to ateiści. Propblemem jest to, że absolwenci- profesorowie, doktorzy - nie zostali zaproszeni. W trakcie uroczystości z pewnością potrafiliby się zachować. Kościół ma coraz mniej zwolenników- ludzie młodzi widzą ich prymitywizm i pazerność dlatego odchodzą od niego. Bardzo nietaktowne zachowanie ze strony organizatorów to nie zaproszenie prawdziwych wartościowych absolwentów- polityk to zawodowy kłamca- to nie jest osiągnięcie.

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.