Na drodze krajowej nr 52 w Izdebniku doszło do groźnego wypadku. Zderzyły się tutaj samochód osobowy
Bus zderzył się z osobówką. 7 osób poszkodowanych

Na drodze krajowej nr 52 w Izdebniku doszło do groźnego wypadku. Zderzyły się tutaj samochód osobowy z pasażerskim busem. Poszkodowanych zostało 7 osób.

W niedzielę (15.11) około godziny 11:00 rano w Izdebniku na drodze krajowej nr 52 na tzw. "Solcy" doszło do groźnego wypadku. Zderzyły się tutaj opel astra na krakowskich numerach oraz pasażerski bus MK Trans, którym jechało 11 osób.

Ze wstępnych ustaleń wynika, że kierujący oplem astrą, jadący od strony Krakowa na łuku drogi nie dostosował prędkości do warunków drogowych, zjechał na przeciwny pas ruchu i uderzył czołowo w jadącego prawidłowo busa – poinformowała nas Elżbieta Goleniowska-Warchał, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Wadowicach.

Na miejsce zadysponowano  strażaków zawodowych z JRG Wadowice, druhów ochotników z OSP Kalwaria Zebrzydowska, OSP Izdebnik, OSP Brody i OSP Przytkowice, Zespoły Ratownictwa Medycznego a także policję.

Poszkodowanych zostało 6 pasażerów busa (w tym dwójka dzieci w wieku 7 i 11 lat) a także kierowca opla astry. W sumie z obrażeniami ciał do szpitali w Wadowicach i Krakowie trafiło 7 osób. Zadysponowano także śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, ale ze względu na stan poszkodowanych, odwołano go.

Przez kilkadziesiąt minut ruch pojazdów w tym miejscy był zablokowany, a potem odbywał się wahadłowo. Policja ustala dokładne okoliczności tego zdarzenia. Obaj kierowcy byli trzeźwi.

Ten odcinek drogi krajowej nr 52 to bardzo niebezpieczne miejsce. Bardzo często dochodzi tutaj  do kolizji. W sobotę (14.11) na tym samym odcinku kierowca skody felicii stracił panowanie nad pojazdem i wjechał w drzewo. Na miejscy byli strażacy zawodowi z JRG Wadowice, druhowie ochotnicy z OSP Izdebnik oraz Zespół Ratownictwa Medycznego, który zajął się poszkodowanym. Z obrażeniami ciała trafił do szpitala.

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+3 #1 mekos 2015-11-15 12:25
A kto zawinil?
Cytować
+6 #2 Osoba bedaca tam 2015-11-15 12:29
Zawinil niestety kierowca samochodu osobowego :)
Cytować
+7 #3 POMOC DROGOWA 2015-11-15 12:35
TAM JEST FATALNY ASFALT JAK JEST MOKRY.
Cytować
+8 #4 zainteresowany 2015-11-15 12:42
czy to bus MKtrans?
Cytować
+4 #5 Peet 2015-11-15 13:01
Droga jest przejezdna, wahadło.
Cytować
+3 #6 daro 2015-11-15 13:07
Wyglądało to dramatycznie,by łem na mijescu zdarzenia
Cytować
+6 #7 uchodźca 2015-11-15 13:17
Wadoonline jak zawsze pierwsze podają info,brawo !
Cytować
-3 #8 Piotr13021991 2015-11-15 13:45
na rmfie o12 mówili o 11 osobach rannych w tym 2 ciężko. Komu tu teraz wierzyć ?
Cytować
+8 #9 Olo 2015-11-15 13:52
Cytuję Piotr13021991:
na rmfie o12 mówili o 11 osobach rannych w tym 2 ciężko. Komu tu teraz wierzyć ?


Komuś kto był na miejscu, cytuję policję, która chyba dobrze wie co robi, czy niemieckiemu radiu, który puszcza chałturę 24h na dobę i ma co najwyżej zdjęcia z gorącej linii, jeśli ktoś łaskawie im podeśle? :)
Cytować
+10 #10 slawo33333 2015-11-15 14:15
TERAZ GOSCIA Z OSOBOWKI DO SADU I NIECH PLACI ZA LECZENIE PASAZEROW ,TAK JEZDZA DEBILE SLISKO A ONI BEZ WYOBRAZNI I ZDROWEGO ROZSADKU
Cytować
+8 #11 znajomy 2015-11-15 14:57
Cytuję uchodźca:
Wadoonline jak zawsze pierwsze podają info,brawo !


A gdzie tam... :lol:
Białoruś24 ma to w rubryce "Tylko u nas", wprawdzie pół godziny po Was, ale "tylko u nich" ;-)
Cytować
+10 #12 Olać lamusów 2015-11-15 15:03
Cytuję znajomy:
Cytuję uchodźca:
Wadoonline jak zawsze pierwsze podają info,brawo !


A gdzie tam... :lol:
Białoruś24 ma to w rubryce "Tylko u nas", wprawdzie pół godziny po Was, ale "tylko u nich" ;-)


Dajże im już spokój. Zakompleksione małżeństwo, które myśli, jacy to są doskonali. Inni robią swoje nie oglądając się na te sieroty, które już na zawsze w świadomości wadowiczan pozostaną ekipą na posyłki najpierw Ewy teraz Jana ;) Czego im tu zazdrościć? Stronniczości, kompleksów czy grafik reklamowych "Cyrkowej" jak z Painta i Worda? ;)
Cytować
-26 #13 janek 2015-11-15 17:00
Dlaczego nie dziwi mnie, że to bus firmy MKTrans? A... już wiem. Bo znaczna część wypadków z udziałem busów pasażerskich w powiecie wadowickim jest z udziałem busów właśnie tej firmy.
Jeśli chcecie bezpiecznie, komfortowo, a przede wszystkim cało dojechać z Wadowic do Krakowa, a ponadto nie być traktowanym przez kierowców po chamsku, to polecam korzystać z firmy Janiso. Jest to niewątpliwie najlepsza firma obsługująca linię Wadowice - Kraków. Ja nigdy się na niej nie zawiodłem. Kto miał okazję korzystać z usług firmy Janiso z pewnością potwierdzi moje zdanie.
Cytować
+10 #14 Haha 2015-11-15 18:07
Janiso-jeszcze lepsze wrażenia z jazdy.. rekordowy przejazd Kęty-Andrychów w 7minut o godzinie 14:30... Dlaczego dużo wypadków tych busów? Bo ich jest po prostu dużo...
Cytować
+1 #15 Bozenka 2015-11-15 21:41
Tak teraz to pracownicy pustych pociągów mają radochę.Kolejna wpadka busa tylko że nie jest wina kierowcy.Jutro jadę pociągiem
Cytować
-1 #16 janek 2015-11-15 21:56
Cytuję Bozenka:
Tak teraz to pracownicy pustych pociągów mają radochę.Kolejna wpadka busa tylko że nie jest wina kierowcy.Jutro jadę pociągiem


I gratuluje decyzji :)
Gdyby więcej osób zbojkotowało busy to może właściciele firm przewozowych przykładaliby więcej uwagi do tego kogo zatrudniają

A co do tego czyja jest wina to jeszcze nic nie wiadomo...
Cytować
+11 #17 berek 2015-11-15 22:11
@janek. Ty coś piłeś czy łykałes.Janiso są tak bezpieczne i komfortowe jak madejowe loze.Pisze to jako pasażer i kierowca na drodze.
Cytować
-3 #18 xfaga 2015-11-16 10:54
nieważne czy mk trans czy janiso. oboje siebie warci.
Cytować
+5 #19 POMOC DROGOWA 2015-11-16 18:48
czemu piszecie na firmy jak wina jest po stronie osobówki.....
Cytować
-11 #20 janek 2015-11-16 19:15
Cytuję POMOC DROGOWA:
czemu piszecie na firmy jak wina jest po stronie osobówki.....


Skąd ta pewność, że to wina osobówki? A może bus odjechał z przystanku wcześniej niż wynikało to z rozkładu (co w przypadku tej firmy jest bardzo częstą sytuacją), może po drodze przekraczał dozwoloną prędkość (co również w przypadku tej firmy jest częstą praktyką), może gdyby jechał zgodnie z przepisami to na miejscu wypadku byłby później i nie spotkałby się z osobówką?
Cytować
+5 #21 dd300 2015-11-17 07:06
Cytuję janek:
Cytuję POMOC DROGOWA:
czemu piszecie na firmy jak wina jest po stronie osobówki.....


Skąd ta pewność, że to wina osobówki? A może bus odjechał z przystanku wcześniej niż wynikało to z rozkładu (co w przypadku tej firmy jest bardzo częstą sytuacją), może po drodze przekraczał dozwoloną prędkość (co również w przypadku tej firmy jest częstą praktyką), może gdyby jechał zgodnie z przepisami to na miejscu wypadku byłby później i nie spotkałby się z osobówką?

Jakby jechał trochę szybciej to też by się nie spotkał. Teoria działa w dwie strony.
Cytować
+18 #22 Kierowca TEGO busa. 2015-11-17 07:56
Do Janek.
To ja jechałem tym busem. Nie wiem kim jesteś ale napewno kimś z rodziny Janiso. Nie byłeś tam a pier.... byle swoją firmę promować obczerniając konkurencję ( to wasza praktyka). Niewyobrażasz sobie co to był za wypadek. Nawat tobie śmieciu takiego nie życzę bo to jest straszna tragedia. Gdybyś słyszał płacz poszkodowanych dzieci to może na chwilę zapomniałbyś o pieniądzach dziadu jeden.
Cytować
+7 #23 aa 2015-11-17 10:06
Do janek
Jak zdarzy ci sie jaki kolwiek wypadek to pamietaj ze zawsze to bedzie twoja wina bo hmmm mogles wczesniej wyjsc lub pozniej wstapic do sklepu na zakupy... lub np. Jechac wolniej/ szybciej. Gdyby patrzec na to tak jak ty to wszyscy sami sa sobie winni ten kierowca ze przyszedl do pracy i pasazerowie ze chcieli gdzies dojechac. I tak ty na to patrzysz. Zejdz na ziemie kolego/kolezank o. . Co do osobowki mysle ze po zdjeciach widac dosyc dobrze kto zawinil kto sie bronl. Co do bezpieczenstwa na drodze wypadkow jest i bedzie coraz wiecej.... taka smutna prawda. :/ mam nadzieje zenie bedziesz mial przyjemnosci brac udzialu w wypadku jakim kolwiek.
Cytować
+1 #24 Super busiarz 2015-11-17 18:50
uwaga
janek=karetka
Cytować
-7 #25 janek 2015-11-17 22:19
Miałem już tu nic nie pisać, ale napisze jeszcze jeden, ostatni komentarz.

@Kierowca TEGO busa.
Przede wszystkim nie jestem w żaden sposób związany z firmą Janiso, tym bardziej z samym Panem Janiso. Nigdzie nie napisałem, że uważam, że jest to Twoja wina. Nie znam Cię (chociaż kultura Twojej wypowiedzi - nazywanie mnie śmieciem, czy dziadem - potwierdza że jesteś kierowcą MK Trans), ale przyznaj szczerzy czy Twoi koledzy w stu procentach jako kierowcy busa spełniają swoje obowiązki tak jak powinni? Wiesz o tym dobrze i ja o tym wiem, że nie. Moje wcześniejsze komentarze nie miały na celu atakować Ciebie, ale zwrócić uwagą na to, że kierowcy busów powinni poczuwać się do większej odpowiedzialnoś ci za ludzi, których przewożą. Tak jak wcześniej napisałem - nie znam Cię i być może jesteś wyjątkiem, który jeździ bezpiecznie i zgodnie z przepisami.
Po prostu jadąc busem firmy Janiso czuję się bezpiecznej niż jadąc waszym busem i to tyle.

Jeśli chodzi o orzekanie winy to poczekajmy na jej ustalenie przez odpowiednie organy. Obwinianie kierowcy osobówki też nie jest w porządku.

Cytuję aa:
Jak zdarzy ci sie jaki kolwiek wypadek to pamietaj ze zawsze to bedzie twoja wina bo hmmm mogles wczesniej wyjsc lub pozniej wstapic do sklepu na zakupy... lub np. Jechac wolniej/ szybciej.

Zgadzam się. Dlatego, gdyby wydarzył się wypadek z moim udziałem to z pewnością przez długi czas rozmyślałbym o tym. Wystarczyłoby, żebym zapomniał z domu telefonu, musiał się po niego wrócić i wyjechał trochę później. Wszystko potoczyłoby się zupełnie inaczej - tak zwany efekt motyla.

Z mojej strony to już koniec dyskusji pod tym artykułem.
Cytować
+6 #26 an 2015-11-18 06:57
Do janek
ciesze sie ze juz sie tutaj nie odezwiesz ale mam nadzieje ze przeczytasz. Trzeba bylo tam pojechac zobaczyc wraki tych pojazdow wtedy zrozumialbys ze po twoich komentarzach nazwanie cie smieciem lub dziadem jest i tak w miare pozytywnym okresleniem ( ja na jego miejscu bym cie znacznie gorzej nazwala. Co do obwiniania poczytaj sb na temat wypadku na innych stronach zobaczysz ze tak broniona przez cb osobowka jest winna. Odpowiedzialnos c odpowiedzialnos cia ale zaden kierowca nie bedzie myslal ze cos mu sie moze stac i tez jego pasazerom. Gdyby tak bylo to zaden z nich by dlugo nie pojezdzil. Co do atakow to widac ze to robiles. I tez widac ze szukasz latwej sensacji do promowania innych firm. Wg. Mnie powinienes sie nad sb powaznie zastanowic.
Cytować
+9 #27 Kierowca TEGO busa. 2015-11-18 13:03
Do Janek.
Nazwałem Cię dziadem z dwóch powodów. 1 gdyż twierdzisz że winny nie jest ustalony. Mylisz się. Jest i od razu był. Po drugie. Twierdzisz że Janiso jest bezpieczny też mijasz się z prawdą. Jazda niezgodnie z czasem i różne wybryki na drodze to codzienna praktyka. Mogę podesłać kilka filików z ich udziałem. Po trzecie niebyło Cię tam a ty wyroki stawiasz. Ludzie o mało nie zgineli a ty hejtujesz. Człowieku zastanów się nad sobą.
Cytować
+1 #28 o 2015-11-18 13:09
kierowcy busów to jedna wielka porażka niestety...nic na plus o nich nie można powiedzieć
Cytować
+3 #29 Ja 2015-11-20 18:44
O
Nie znasz żadnego to się nie wypowiadaj.
Znam wielu. To fajne chłopaki i nie tylko.
A że taka robota powalona ( być może przez swoich pracodawców ) to już inna bajka.
Cytować
Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.