Wtorek, 16 kwietnia 2024 | imieniny: Bernadetty, Cecyliana
W Polsce trwa protest mediów przeciwko wprowadzeniu przez rząd nowego podatku od reklam. W telewizjach
#mediabezwyboru. Protest mediów w całym kraju przeciwko nowemu podatkowi od reklam rządu

W Polsce trwa protest mediów przeciwko wprowadzeniu przez rząd nowego podatku od reklam. W telewizjach i stacjach radiowych, ale też i w największych portalach internetowych brak dziś nowych wiadomości, zamiast nich jest list otwarty do mediów pod hasłem „Media bez wyboru".

Rząd planuje kolejny podatek, tym razem od reklam. Chodzi o projekt ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów. Zgodnie z założeniami połowa wpływów ze składek od reklam ma trafić do NFZ. Nowy podatek uderzy przede wszystkim w największe koncerny medialne. Stąd w środę (10.02)  prywatne stacje telewizyjne emitują specjalny komunikat. Widzowie widzą czarną planszę z napisem "TU MIAŁ BYĆ TWÓJ ULUBIONY PROGRAM" oraz link do listu otwartego do rządu. Podobnie jest z największymi portalami internetowymi: Onetem, Wirtualną Polską czy Interią. Działa za to rządowa TVP, ale jak uczy przykład ostatnich lat, tam problemu raczej nie ma, bo jest ona zasilana miliardami z podatków z budżetu państwa i im raczej krzywda się nie stanie...

Komentarze są jednoznaczne:  rządowi chodzi o to, żeby w Polsce na rynku medialnym działały tylko rządowe media, podobnie jak jest to np. na Węgrzech. Pierwszy krok jest już zrobiony: niedawno państwowy Orlen przejął ponad 20 gazet regionalnych i ponad 200 różnych portali powiązanych z tymi gazetami. Komentatorzy oceniają, że skończy  się w nich krytyka władzy. Teraz z kolei rząd próbuje nałożyć nowy haracz na największe prywatne media w Polsce. i że jest to po prostu haracz, myląco nazywany „składką", wprowadzany pod pretekstem Covid-19. Według szacunków, cyfrowi giganci rocznie będą płacili jedynie 50-100 milionów złotych podatku, zaś polskie media - 800 milionów złotych, co doprowadzi do ich upadku. Protestujący uznali, że nowy podatek jest zagrożeniem dla wolności słowa w Polsce.

Poniżej list otwarty skierowany przed największe media w Polsce do rządzących.

List otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych

Zwracamy się w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego „składką”, wprowadzaną pod pretekstem Covid-19.

Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media.

Wprowadzenie go będzie oznaczać:

  1. osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, co znacznie ograniczy społeczeństwu możliwość wyboru interesujących go treści,
  2. ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści. Ich produkcja daje obecnie utrzymanie setkom tysięcy pracowników i ich rodzinom oraz zapewnia większości Polaków dostęp do informacji, rozrywki oraz wydarzeń sportowych w znaczącej mierze bezpłatnie,
  3. pogłębienie nierównego traktowania podmiotów działających na polskim rynku medialnym, w sytuacji, gdy media państwowe otrzymują co roku z kieszeni każdego Polaka 2 mld złotych, media prywatne obciąża się dodatkowym haraczem w wysokości 1 mld zł,
  4. faktyczne faworyzowanie firm, które nie inwestują w tworzenie polskich, lokalnych treści kosztem podmiotów, które w Polsce inwestują najwięcej. Według szacunków, firmy określane przez rząd jako „globalni cyfrowi giganci” zapłacą z tytułu wspomnianego haraczu zaledwie ok. 50 - 100 mln zł w porównaniu do 800 mln zł, jakie zapłacą pozostałe aktywne lokalnie media.

Skandaliczne jest również niesymetryczne i selektywne obciążenie poszczególnych firm. Dodatkowo niedopuszczalna w państwie prawa jest próba zmiany warunków koncesyjnych w okresie ich obowiązywania.

Jako media działające od wielu lat w Polsce nie uchylamy się od ciążących na nas obowiązków i społecznej odpowiedzialności. Co roku płacimy do budżetu Państwa rosnącą liczbę podatków, danin i opłat (CIT, VAT, opłaty emisyjne, organizacje zarządzające prawami autorskimi, koncesje, częstotliwości, decyzje rezerwacyjne, opłata VOD itd.). Własną działalnością charytatywną wspieramy też najsłabsze grupy naszego społeczeństwa. Wspieramy Polaków, jak i rząd w walce z epidemią, zarówno informacyjnie, jak i przeznaczając na ten cel zasoby warte setki milionów złotych.

Zdecydowanie sprzeciwiamy się więc używaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia mediów. Obciążenia trwałego, które przetrwa epidemię Covid-19.

Sygnatariusze listu

Agencja Wydawnicza AGARD Ryszard Pajura

Agora S.A.

AMS S.A.

Bonnier Business

Burda Media Polska

CANAL+

Dziennik Trybuna

Dziennik Wschodni

Edipresse Polska

Eleven Sports Network sp. z o.o.

Gazeta Radomszczańska

Green Content sp. z o.o.

Gremi Media S.A.

Grupa Eurozet

Grupa Interia.pl sp. z. o.o.

Grupa Radiowa Agory sp. z o.o.

Grupa RMF

Grupa Wirtualna Polska

Grupa ZPR

Helios S.A.

Infor Biznes

Kino Polska TV S.A.

Lemon Records sp. z o.o.

Marshal Academy

Music TV sp. z o.o.

Muzo.fm sp. z o.o.

naTemat.pl

Polityka

Polska Press Grupa

Ringier Axel Springer Polska

STAVKA sp. z o.o.

Superstacja sp. z o.o.

Telewizja Polsat sp. z o.o.

Telewizja Puls sp. z o.o.

TIME S.A.

TV Spektrum sp. z o.o.

TVN S.A.

Tygodnik Powiatu Wołowskiego Kurier Gmin

Tygodnik Powszechny

Wydawnictwo Bauer

Wydawnictwo Dominika Księskiego Wulkan

Wydawnictwo Magraf

Wydawnictwo Nowiny

Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze - Tygodnik Podhalański

 

Od długiego czasu w UE trwa dyskusja na temat regulacji dotyczących m.in. sprawiedliwego opodatkowania cyfrowych gigantów internetowych. Ta dyskusja niestety znacząco się przedłuża. W związku z tym Polska, podobnie jak kilka innych krajów europejskich, zaproponowała krajowe rozwiązania podatkowe. Należy podkreślić, że dotyczy to największych podmiotów na rynku reklamowym – skomentował rzecznik rządu Piotr Müller w rozmowie z PAP.

Rzecznik zaznaczył, że podobne rozwiązania funkcjonują już w innych państwach Europy, m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Belgii i w Grecji.


(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+35 #1 Olo 2021-02-10 09:28
Niech założy PiS na siebie podatki! Rujnują wszystko co jest prywatne! Zniszczą prywatne firmy, media i później nas! To już było i pierdolnelo w 1989 roku! Jebać PiS!
Cytować
+26 #2 alojzy 2021-02-10 09:35
Tam gdzie kończy się mój wybór tam kończy się moja WOLNOŚĆ!!!

Czym są WOLNE MEDIA?
To nie tylko takie wartości jak wolność słowa, prawo do opinii, rzetelna informacja. Wolne media to również gwarancja kontroli władzy, patrzenie jej na ręce i ochrona obywateli przed jej totalitarnymi zakusami. Podczas gdy reżimowa TVP otrzymuje dotację 2 mld zł rocznie (to blisko 5,5 mln zł DZIENNIE), to na niezależnych nadawców nakłada się haracz tłumacząc jego konieczność potrzebą wyrównywania szans.

Tu nie chodzi o kasę!
Cytować
0 #3 Ewa 2021-02-10 09:41
Juz nie. Wiedza co maja robic z tymi ludzmi
Cytować
+10 #4 Mieszkaniec 2021-02-10 09:44
Przepisy beda tez dotyczyc portal www.wadowiceonline.pl
Niektorzy chcieli by cala Polska kwakala na rozkaz z Nowogrodzkiej i Torunia.
Cytować
+26 #5 Czytelnik 2021-02-10 09:52
Więc jak wszyscy to wszyscy . Dlaczego Wadowice online nie protestują ? Gdzie solidarność ?
Cytować
-2 #6 Ccc 2021-02-10 10:00
Już widzę jak będą się likwidowaly media prywatne tak samo straszyli jak markety opodatkowali lub niedziele bez handlu mieli zamykać sklepy ludzi zwalniać a tu sklepy powstają jak grzyby po deszczu
Cytować
-5 #7 Całym Sercem Za 2021-02-10 10:18
Jeśli wyją media pokroju:
Agora, TVN, Ringier Axel Springer, Wirtualna Polska, itd.

To jest to bardzo dobry podatek i słuszna droga do wolności w tym kraju. Nie może być tak że kapitał zagraniczy robi u nas co chce. Te media to TOTALNA PATOLOGIA.
Cytować
-2 #8 wPiSdu 2021-02-10 10:26
Lizydupa władzy mamy przecież na lokalnym podwórku, jemu, póki będzie rządził pis, włos z pieprzowej głowy nie spadnie:

https://wadowiceonline.pl/polityka/6071-tak-sie-zarabialo-w-ratuszu-138-tysiecy-dla-asystenta-ewy-filipiak

https://wadowiceonline.pl/polityka/4766-asystent-ewy-filipiak-nie-moze-pogodzic-sie-z-porazka

https://wadowiceonline.pl/polityka/4465-stowarzyszenie-atakowane-w-celach-politycznych
Cytować
+9 #9 Mazur 2021-02-10 10:27
W telewizji nie oglądam nic oprócz sportu, a niezależne kanały tematyczne to mam w internecie a nie w telewizji.
Cytować
-13 #10 Twarde Fakty !!! 2021-02-10 10:33
Cytuję Olo:
Niech założy PiS na siebie podatki! Rujnują wszystko co jest prywatne! Zniszczą prywatne firmy, media i później nas! To już było i pierdolnelo w 1989 roku! Jebać PiS!


Idź brednie opowiadać gdzie indziej !

Cytuję alojzy:
Tam gdzie kończy się mój wybór tam kończy się moja WOLNOŚĆ!!!

Czym są WOLNE MEDIA?
To nie tylko takie wartości jak wolność słowa, prawo do opinii, rzetelna informacja. Wolne media to również gwarancja kontroli władzy, patrzenie jej na ręce i ochrona obywateli przed jej totalitarnymi zakusami. Podczas gdy reżimowa TVP otrzymuje dotację 2 mld zł rocznie (to blisko 5,5 mln zł DZIENNIE), to na niezależnych nadawców nakłada się haracz tłumacząc jego konieczność potrzebą wyrównywania szans.

Tu nie chodzi o kasę!


Ten podatek dotyczy wszystkich po równo wiec nie bredź. Media narodowe mają reprezentować i bronić interesu narodu, a nie obcego kapitału!

WAŻNE:

Cytat:
W 1991 roku w mediach ukazała się sensacyjna informacja na temat pożyczki od Komunistycznej Partii Związku Radzieckiego dla Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej. Transakcja miała miejsce w 1990 roku, gdy obydwie partie jeszcze istniały, zaś w całej sprawie niezwykle istotną rolę odegrał Leszek Miller, obecnie europoseł wybrany z list Koalicji Obywatelskiej. W tym samym czasie, gdy lewica zastała zasilona pieniędzmi z Moskwy, do liberałów, czyli Kongresu Liberalno-Demokratycznego, miały płynąć pieniądze z Berlina. Jednym z liderów KLD był wówczas Donald Tusk, później współzałożyciel Platformy Obywatelskiej. Niezależenie od wspomnianych wyżej pożyczek, do nowo powstałych partii: lewicowej i liberalnej miały także trafiać mafijne pieniądze
https://niezalezna.pl/379569-dorota-kania-ujawnia-kto-sfinansowal-obecna-opozycje-tajemnica-iii-rp

2010 rok:

Cytat:
Antoni Macierewicz nie musi przepraszać ITI za swe słowa z 2007 r. o związkach tej firmy z wojskowymi służbami specjalnymi PRL i finansowaniu jej ze środków FOZZ. Sąd Okręgowy oddalił powództwo ITI wobec byłego szefa komisji weryfikacyjnej WSI
Cytat:
W ujawnionym w lutym 2007 r. przez prezydenta Lecha Kaczyńskiego raporcie napisano m.in., że wywiad wojskowy PRL "podejmował wysiłki powołania firmy telewizyjnej" w celu "ułatwienia plasowania agentury na Zachodzie".
https://www.polskieradio24.pl/5/3/Artykul/276989,Macierewicz-nie-musi-przepraszac-ITI
Cytować
+10 #11 Olo 2021-02-10 10:45
Jakim trzeba być pacanem żeby wierzyć w to że PiS robi coś dla obywateli... Podatki w górę w każdym możliwym miejscu za prąd ( podatek od odnawialnych źródeł energii), za odpady, za nieruchomości, podatek bankowy, od sklepów wielkopowierzch niowych, podatek emisyjny od paliw, podatek od deszczu, opłata przejściowa, opłata wodna, podatek cukruwy, opłata jakościowa za badanie techniczne pojazdów, podatek akcyzowy 10% na alkohol. A to nie koniec człowieku nakładania na ciebie kagańca!
JEBAĆ PiS! To partia złodziejska która nic dobrego dla nas nie robi!
Cytować
+18 #12 bezprzebaczenia 2021-02-10 10:53
Polsat- 29 lat reklam przerywanych filmami i programami.
Portale internetowe- prawdziwa walka z wyskakującymi okienkami reklamowymi,na bezczela podrzucanie na pulpit reklam i ofert.
Większość mediów to przestrzeń reklamowa a zaledwie mały fragment to przestrzeń informacyjna.
Rzetelne medium/ bez względu na opcję/ obroni się samo.
Badziew niech płacze i płaci.
Cytować
+6 #13 Precz z TVN 2021-02-10 10:56
Cytat:
„SB zarejestrowała założycieli ITI jako tajnych współpracowników”
Cytat:
Służba Bezpieczeństwa zarejestrowała współwłaścicieli, założycieli grupy ITI Mariusza Waltera oraz Jana Wejherta jako tajnych współpracowników pionu kontrwywiadowczego SB. Obiema tymi osobami zajmował się wydział trzeci departamentu II SB
https://www.tvp.info/47610538/sb-zarejestrowala-mariusza-waltera-oraz-jana-wejherta-jako-tajnych-wspolpracownikow-pionu-kontrwywiadowczego-wieszwiecej

Cytat:
Jak SB pomagała przyszłemu właścicielowi TVN
https://wiadomosci.wp.pl/jak-sb-pomagala-przyszlemu-wlascicielowi-tvn-6037825641387137a

Cytat:
TVN Grupa Discovery likwiduje biuro korespondenta "Faktów" w Moskwie - ustalił "Press".
https://www.press.pl/tresc/64746,tvn-bez-biura-korespondenta-w-moskwie
Cytować
+2 #14 Czytelnik 2021-02-10 10:58
Cytuję bezprzebaczenia:
Polsat- 29 lat reklam przerywanych filmami i programami.
Portale internetowe- prawdziwa walka z wyskakującymi okienkami reklamowymi,na bezczela podrzucanie na pulpit reklam i ofert.
Większość mediów to przestrzeń reklamowa a zaledwie mały fragment to przestrzeń informacyjna.
Rzetelne medium/ bez względu na opcję/ obroni się samo.
Badziew niech płacze i płaci.

Więc dlaczego TVP ma nadal reklamy skoro dostają od podatników 2000000000 zł. ??????????????? ??????????????
Cytować
+4 #15 olo 2021-02-10 11:00
JAK PIS robi z Polaków nedzarzy!
1. Podatek bankowy, czyli od kredytów
2. Podatek handlowy, czyli od zakupów
3. Danina solidarnościowa
4. Opłata emisyjna od paliw
5. Opłata przejściowa
6. i tzw. opłata mocowa za prąd
7. Podatek „galeryjny” – początkowo od galerii handlowych i biurowców
8. następnie od wszelkich nieruchomości komercyjnych
9. w tym nawet od budynków z mieszkaniami na wynajem
10. Opłata za wpis do rejestru BDO 11. Opłata recyklingowa
12. Podwyższenie i rozszerzenie zakresu obowiązywania opłaty recyklingowej
13. Opłata denna od przystani
14. Opłata wodna
15. Opodatkowanie wkładów pieniężnych wnoszonych do firm
16. oraz przychodów z dziedziczonego majątku lub otrzymanego jako darowizna, którego nie będzie można już amortyzować
17. Opłata jakościowa za badanie techniczne pojazdów
18. Podwyżka VAT na wiele produktów spożywczych
19. Utrzymanie wyższych stawek VAT 23% do 31 grudnia 2018 r.
20. a następnie na czas nieokreślony
21. Podwyżka podatku akcyzowego o 10 proc. na alkohole
22. na wyroby tytoniowe
23. i na e-papierosy
24. Podwyżka opłat za wywóz niesegregowanyc h śmieci
25. Zamrożenie progów PIT
26. Likwidacja liniowego PIT dla przedsiębiorców których dochody roczne przekraczają 1 milion złotych
27. Obniżenie do zera kwoty wolnej od podatku od wysokich zarobków 28. Pozbawienie wielu grup podatników możliwości korzystania z 50% kosztów uzyskania przychodów
29. Likwidacja możliwość pomniejszania przychodów z działalności operacyjnej o koszty uzyskania przychodów kapitałowych
30. Ograniczenie możliwość zaliczania do kosztów podatkowych wydatków poniesionych na usługi świadczone przez podmioty powiązane, na odsetki, opłaty, premie, czy prowizje od pożyczek i kredytów, jak również na znaki towarowe, czy licencje
31. Zaostrzenie sposobu opodatkowania farm wiatrowych
32. Zaostrzenie sposobu naliczania akcyzy od samochodów sprowadzanych z zagranicy
33. Abonament RTV
34. Podatek od deszczu
35. Danina od psa
36. Podatek cukrowy
jebac pis
Cytować
+3 #16 ja 2021-02-10 11:05
Cytuję bezprzebaczenia:
Polsat- 29 lat reklam przerywanych filmami i programami.
Portale internetowe- prawdziwa walka z wyskakującymi okienkami reklamowymi,na bezczela podrzucanie na pulpit reklam i ofert.
Większość mediów to przestrzeń reklamowa a zaledwie mały fragment to przestrzeń informacyjna.
Rzetelne medium/ bez względu na opcję/ obroni się samo.
Badziew niech płacze i płaci.


Już nie wspominając o tym ile prądu nam się marnuje podczas oglądania niechcianych treści, szczególnie dotkliwe kiedy trzeba coś szybko zrobić za pośrednictwem laptopa i traci się czas w klikanie pt. "zamknij", "zamknij", a zanim dokończymy co mieliśmy zrobić, to nam bateria pada, ależ to denerwujące. Do tego reklamy piorą mózgi, pożerają nasz czas i pieniądze, dzięki nim jeszcze więcej płacimy za produkty w sklepach. Szarego polskiego przedsiębiorcę nie stać na reklamy w tv czy w radiu, zapłacą wyłącznie zachodnie korporacje.
Cytować
+14 #17 Gościu 2021-02-10 11:07
Reklam w tych TV jest więcej jak programów, redaktorzy muszą mieć te swoje 50 tys. na m-c. Pamiętam jak Urbański nie dogadał się z TVN w sprawie kontraktu za prowadzenie milionerów, domagał się 150 tysięcy za kwartał. Nie dali mu to odszedł, a po trzech latach wrócił. A tak na marginesie to jest zerwanie jednostronne umowy abonenckiej, dlatego nie zapłacę CP abonamentu.
Cytować
-7 #18 alojzy 2021-02-10 11:10
Cytuję ja:
Cytuję bezprzebaczenia:
Polsat- 29 lat reklam przerywanych filmami i programami.
Portale internetowe- prawdziwa walka z wyskakującymi okienkami reklamowymi,na bezczela podrzucanie na pulpit reklam i ofert.
Większość mediów to przestrzeń reklamowa a zaledwie mały fragment to przestrzeń informacyjna.
Rzetelne medium/ bez względu na opcję/ obroni się samo.
Badziew niech płacze i płaci.


Już nie wspominając o tym ile prądu nam się marnuje podczas oglądania niechcianych treści, szczególnie dotkliwe kiedy trzeba coś szybko zrobić za pośrednictwem laptopa i traci się czas w klikanie pt. "zamknij", "zamknij", a zanim dokończymy co mieliśmy zrobić, to nam bateria pada, ależ to denerwujące. Do tego reklamy piorą mózgi, pożerają nasz czas i pieniądze, dzięki nim jeszcze więcej płacimy za produkty w sklepach. Szarego polskiego przedsiębiorcę nie stać na reklamy w tv czy w radiu, zapłacą wyłącznie zachodnie korporacje.


Ale pacany z was!!

Na tym polega WOLNOŚĆ, że ty masz WYBÓR!!!
Ty decydujesz czy chcesz ogldać reklamy na Polsat czy filmy w C+.
To WOLNOŚĆ WYBORU stanowi o TWOJEJ WOLNOŚCI!!!

Czego nie rozumiesz???

Jeszcze chwila i rząd każe ci srać tylko do zlewu a ty posłuchasz. Taki obecnie masz wybór!
Cytować
+13 #19 alojzy 2021-02-10 11:15
Kochani podziękujmy teraz takim jak
Filip Kaczyński
Ewa Filipiak


Tak to oni podnoszą na WASZĄ WOLNOŚĆ rękę!!!
To oni odebrali Wam już TK, Sądy, wolność kobiet a teraz i wolość mediów.

Zapamiętajcie Kaczyński Filip, Ewa Filipiak podnoszą rękę przeciw WAM!!!!
Cytować
+8 #20 Ania 2021-02-10 11:21
Ludzie sprzedali się za500+ i 13-stki.....
Cytować
-5 #21 Sama rama bez dynama 2021-02-10 11:26
Cytuję Twarde Fakty !!!:
Cytuję Olo:
Niech założy PiS na siebie podatki! Rujnują wszystko co jest prywatne! Zniszczą prywatne firmy, media i później nas! To już było i pierdolnelo w 1989 roku! Jebać PiS!


Idź brednie opowiadać gdzie indziej !

Cytuję alojzy:
Tam gdzie kończy się mój wybór tam kończy się moja WOLNOŚĆ!!!

Czym są WOLNE MEDIA?
To nie tylko takie wartości jak wolność słowa, prawo do opinii, rzetelna informacja. Wolne media to również gwarancja kontroli władzy, patrzenie jej na ręce i ochrona obywateli przed jej totalitarnymi zakusami. Podczas gdy reżimowa TVP otrzymuje dotację 2 mld zł rocznie (to blisko 5,5 mln zł DZIENNIE), to na niezależnych nadawców nakłada się haracz tłumacząc jego konieczność potrzebą wyrównywania szans.

Tu nie chodzi o kasę!


Ten podatek dotyczy wszystkich po równo wiec nie bredź. Media narodowe mają reprezentować i bronić interesu narodu, a nie obcego kapitału!

WAŻNE:

Cytat:
W 1991 roku w mediach ukazała się sensacyjna informacja na temat pożyczki od Komunistycznej Partii Związku Radzieckiego dla Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej. Transakcja miała miejsce w 1990 roku, gdy obydwie partie jeszcze istniały, zaś w całej sprawie niezwykle istotną rolę odegrał Leszek Miller, obecnie europoseł wybrany z list Koalicji Obywatelskiej. W tym samym czasie, gdy lewica zastała zasilona pieniędzmi z Moskwy, do liberałów, czyli Kongresu Liberalno-Demokratycznego, miały płynąć pieniądze z Berlina. Jednym z liderów KLD był wówczas Donald Tusk, później współzałożyciel Platformy Obywatelskiej. Niezależenie od wspomnianych wyżej pożyczek, do nowo powstałych partii: lewicowej i liberalnej miały także trafiać mafijne pieniądze


https://niezalezna.pl/379569-dorota-kania-ujawnia-kto-sfinansowal-obecna-opozycje-tajemnica-iii-rp

2010 rok:

Cytat:
Antoni Macierewicz nie musi przepraszać ITI za swe słowa z 2007 r. o związkach tej firmy z wojskowymi służbami specjalnymi PRL i finansowaniu jej ze środków FOZZ. Sąd Okręgowy oddalił powództwo ITI wobec byłego szefa komisji weryfikacyjnej WSI
Cytat:
W ujawnionym w lutym 2007 r. przez prezydenta Lecha Kaczyńskiego raporcie napisano m.in., że wywiad wojskowy PRL "podejmował wysiłki powołania firmy telewizyjnej" w celu "ułatwienia plasowania agentury na Zachodzie".
https://www.polskieradio24.pl/5/3/Artykul/276989,Macierewicz-nie-musi-przepraszac-ITI
Serio?

https://wiesci24.pl/2019/08/26/sakiewicz-przepros-za-ojca-ipn-ojciec-szefa-gazety-polskiej-nalezal-do-towarzystwa-przyjazni-polsko-radzieckiej-i-zms/

https://wiesci24.pl/2020/02/04/ojciec-szefa-gazety-polskiej-sluzyl-moskwie-ujawniamy-akta-ipn/

https://wyborcza.pl/7,75398,26719446,70-milionow-to-nie-wszystko-cena-pakietow-sasina-rosnie-z-kazdym.html

https://www.newsweek.pl/opinie/70-milionow-na-karty-wyborcze-kto-zaplaci-za-wybory-sasina-nikt/wcpgv72

https://wiadomosci.wp.pl/afera-srebrnej-i-dwoch-wiez-kaczynskiego-tak-prokuratura-odmowila-wszczecia-sledztwa-6470496999204993a

https://tvn24.pl/polska/respiratory-od-handlarza-bronia-poslowie-ko-lukasz-szumowski-i-janusz-cieszynski-nie-dopelnili-obowiazkow-4774516
Cytować
+8 #22 Wreszcie 2021-02-10 11:35
Piękny dzień bez szamba
Cytować
+3 #23 Mazur 2021-02-10 11:41
Cytuję Sama rama bez dynama:
Cytuję Twarde Fakty !!!:
Cytuję Olo:
Niech założy PiS na siebie podatki! Rujnują wszystko co jest prywatne! Zniszczą prywatne firmy, media i później nas! To już było i pierdolnelo w 1989 roku! Jebać PiS!


Idź brednie opowiadać gdzie indziej !

Cytuję alojzy:
Tam gdzie kończy się mój wybór tam kończy się moja WOLNOŚĆ!!!

Czym są WOLNE MEDIA?
To nie tylko takie wartości jak wolność słowa, prawo do opinii, rzetelna informacja. Wolne media to również gwarancja kontroli władzy, patrzenie jej na ręce i ochrona obywateli przed jej totalitarnymi zakusami. Podczas gdy reżimowa TVP otrzymuje dotację 2 mld zł rocznie (to blisko 5,5 mln zł DZIENNIE), to na niezależnych nadawców nakłada się haracz tłumacząc jego konieczność potrzebą wyrównywania szans.

Tu nie chodzi o kasę!


Ten podatek dotyczy wszystkich po równo wiec nie bredź. Media narodowe mają reprezentować i bronić interesu narodu, a nie obcego kapitału!

WAŻNE:

Cytat:
W 1991 roku w mediach ukazała się sensacyjna informacja na temat pożyczki od Komunistycznej Partii Związku Radzieckiego dla Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej. Transakcja miała miejsce w 1990 roku, gdy obydwie partie jeszcze istniały, zaś w całej sprawie niezwykle istotną rolę odegrał Leszek Miller, obecnie europoseł wybrany z list Koalicji Obywatelskiej. W tym samym czasie, gdy lewica zastała zasilona pieniędzmi z Moskwy, do liberałów, czyli Kongresu Liberalno-Demokratycznego, miały płynąć pieniądze z Berlina. Jednym z liderów KLD był wówczas Donald Tusk, później współzałożyciel Platformy Obywatelskiej. Niezależenie od wspomnianych wyżej pożyczek, do nowo powstałych partii: lewicowej i liberalnej miały także trafiać mafijne pieniądze


https://niezalezna.pl/379569-dorota-kania-ujawnia-kto-sfinansowal-obecna-opozycje-tajemnica-iii-rp

2010 rok:

Cytat:
Antoni Macierewicz nie musi przepraszać ITI za swe słowa z 2007 r. o związkach tej firmy z wojskowymi służbami specjalnymi PRL i finansowaniu jej ze środków FOZZ. Sąd Okręgowy oddalił powództwo ITI wobec byłego szefa komisji weryfikacyjnej WSI


Cytat:
W ujawnionym w lutym 2007 r. przez prezydenta Lecha Kaczyńskiego raporcie napisano m.in., że wywiad wojskowy PRL "podejmował wysiłki powołania firmy telewizyjnej" w celu "ułatwienia plasowania agentury na Zachodzie".
https://www.polskieradio24.pl/5/3/Artykul/276989,Macierewicz-nie-musi-przepraszac-ITI
Serio?

https://wiesci24.pl/2019/08/26/sakiewicz-przepros-za-ojca-ipn-ojciec-szefa-gazety-polskiej-nalezal-do-towarzystwa-przyjazni-polsko-radzieckiej-i-zms/

https://wiesci24.pl/2020/02/04/ojciec-szefa-gazety-polskiej-sluzyl-moskwie-ujawniamy-akta-ipn/

https://wyborcza.pl/7,75398,26719446,70-milionow-to-nie-wszystko-cena-pakietow-sasina-rosnie-z-kazdym.html

https://www.newsweek.pl/opinie/70-milionow-na-karty-wyborcze-kto-zaplaci-za-wybory-sasina-nikt/wcpgv72

https://wiadomosci.wp.pl/afera-srebrnej-i-dwoch-wiez-kaczynskiego-tak-prokuratura-odmowila-wszczecia-sledztwa-6470496999204993a

https://tvn24.pl/polska/respiratory-od-handlarza-bronia-poslowie-ko-lukasz-szumowski-i-janusz-cieszynski-nie-dopelnili-obowiazkow-4774516
widać tę wolnośc, ze skrajności w skrajność, proszę wybaczyć ale tvn czy gw to żadne obiektywne źródła informacji, żeby nie było, to tvp czy gazeta polska również nie.
Cytować
+1 #24 Eh. 2021-02-10 11:49
Cytuję Całym Sercem Za:
Jeśli wyją media pokroju:
Agora, TVN, Ringier Axel Springer, Wirtualna Polska, itd.

To jest to bardzo dobry podatek i słuszna droga do wolności w tym kraju. Nie może być tak że kapitał zagraniczy robi u nas co chce. Te media to TOTALNA PATOLOGIA.


Raz, to chcesz wolności czy władzy autorytarnej? Jedno i drugie się wyklucza, nie ważne jak to nazwiesz.
Po drugie, wolność to też wolność i niezależność mediów.
Trzy, podatek dotknie nie tylko 'te złe lewackie niemieckie media' czy jak wy to w pisolandzie nazywacie, ale także wszystkie inne (TVP nie liczymy, bo oni dostają dotację z naszych podatków) które utrzymują się głównie z reklam.
Cytować
+9 #25 NadszyszkownikKiłkuj 2021-02-10 12:14
Wolność nie oznacza anarchii . Czym się skończyła "złota wolność" ? I jeszcze warto sobie przypomnieć co znaczy demokracja ? Z tego co zauważyłem niektórym marzy się 'liberum veto" :)
Cytować
-5 #26 57 2021-02-10 12:53
@13 ale jak prezesem Srebrnej był współpracownik SB co ostatnio nawet IPN ogłosił a teraz na salonach PIS bryluje prokurator stanu wojennego to ci to hipokryto nie przeszkadza? A i do wszystkich "inteligentnych inaczej": to nie będzie opłata po równo dla wszystkich! Państwowa telewizja dostaje i dostanie jeszcze większe dofinansowanie z naszych podatków i z pieniędzy zabranych prywatnym mediom. I co, to będzie po równo? Jak się jednych dotuje a innym każe płacić haracz? Ludzie użyjcie czasami mózgu! (ewentualnie nie kłamcie w żywe oczy). Obudzicie się jak po wasze prywatne pieniądze przyjdą i po was, ale wtedy będzie za późno!
Cytować
+10 #27 a ty 2021-02-10 12:54
nie zrobisz czarnej planszy ?
Cytować
-7 #28 JP 2021-02-10 13:03
Drodzy komentujący to nie chodzi o to żeby tylko Je,,,,bac PIS
Tu chodzi o to żeby Jeee...bac wyborców pis i mówić im to w mordę
Inaczej nic w tym kraju nie zmieni
Tak jak wtym miescie gdzie trole opłacane są w necie
Cytować
-7 #29 C27H44O2 2021-02-10 13:37
Cytuję Ccc:
Już widzę jak będą się likwidowaly media prywatne tak samo straszyli jak markety opodatkowali lub niedziele bez handlu mieli zamykać sklepy ludzi zwalniać a tu sklepy powstają jak grzyby po deszczu

Czyli widać że w sprawach handlu nie masz zielonego pojęcia
Cytować
+8 #30 NadszyszkownikKiłkuj 2021-02-10 14:04
Cytuję JP:
Drodzy komentujący to nie chodzi o to żeby tylko Je,,,,bac PIS
Tu chodzi o to żeby Jeee...bac wyborców pis i mówić im to w mordę
Inaczej nic w tym kraju nie zmieni
Tak jak wtym miescie gdzie trole opłacane są w necie

Może od razu wojnę domową zaproponuj ? Demokracja kolego się kłania, wybory chyba sie odbyły. Tobie pucz się marzy ? Jest szansa pokazać swoje niezadowolenie, zagłosować "portfelami" . Wszyscy przeciwnicy PiSu rezygnują z 500+ . Powiedzmy na jeden miesiąc .
Cytować
0 #31 Piekny Dzień 2021-02-10 14:16
To najpiękniejszy dzień od czasów kiedy nasz kraj odzyskał niepodległość. Wreszcie zabrali się za te pseudo media które w większości stanowią kapitał niemiecki !!!

1000000% poparcia dla rządu w tej kwestii
Cytować
+9 #32 Andy 2021-02-10 14:21
To jak wygląda tu temat zgodności z umową abonencką, jeżeli chodzi o abonament wobec CP?
Odcięcie od możliwości korzystania z oglądania programów w CP, jest zgodne z umową abonencka czy nie?
Cytować
-3 #33 dobrobyt 2021-02-10 15:04
ten posrany pis wszystko w tym kraju spierd...ł,ludz ie ile jeszcze wytrzymiemy z tymi kłamcami pisowskimi? szczujnią kurskiego,ile jeszcze milionów pokradną pisowskie kanalie?!
Cytować
+7 #34 bezprzebaczenia 2021-02-10 15:21
@olo

Ty masz jakieś szkoły czy samouk?
Ciesz się,że nie ma podatku od głupoty.
Cytować
-3 #35 greg0 2021-02-10 16:21
[quote name="Twarde Fakty !!!"]
Podatek dotyczy wszystkich po równo - ale tylko media rządowe dostaną jego refundację i to "z górką" (2 mld rocznie na TVP)
Media narodowe mają reprezentować i bronić interesu narodu - ale takich nie mamy, państwowe (w tym świeżo wykupiona prasa) media dbają o interes nawet nie państwa, a partii rządzącej
Macierewicz za nic nie musi przepraszać, bo ma żółte papiery; przepraszają za niego (po wyrokach sądowych) instytucje które reprezentował.. .
Cytować
-2 #36 ja 2021-02-10 16:56
https://www.youtube.com/watch?v=W9LyxzuHF8I
Cytować
+3 #37 Xxc 2021-02-10 17:48
Jakoś w innych krajach unii płacą media podatek i nie becza i Niemczech wlochy Francja itp, wprowadziły podatek i jest ok.a tu jak zwykłe wielkie larmo jestem ciekaw ile telewizji będzie zlikwidowana
Cytować
+8 #38 Dr g 2021-02-10 18:15
Usunięto mój komentarz mówiący o tym dlaczego portale lokalne nie popierają protestu . Także może lepiej już go nie odwiedzać bo rządowy .
Cytować
+4 #39 Reks 2021-02-10 18:41
Jaki dziś spokój bez telewizji nie chcą nadawać to ich problem a protestują głównie media z zagranicznym kapitałem
Cytować
-9 #40 pisu zadłużenie 2021-02-10 18:57
https://m.youtube.com/watch?v=4mPlgju1ELE
Cytować
+3 #41 Kargul 2021-02-10 19:09
-Każmirz Ty słyszał ? TVN24 wyłączyli .- Nie gadaj ! Na zawsze ? -Nie, tylko na jeden dzień. -To co Ty mnie głowę zawracasz !
Cytować
+1 #42 Dr g 2021-02-10 19:09
Do ludzi którzy popierają obecną telewizje TVP . To właśnie telewizja publiczna powinna być neutralna . Powinna pokazywać (dotyczy polityki) przewinienia każdej partii niezależnie. Więc czy wy ludzie uważacie że obecna władza nic złego ani tyci nie zrobiła ? Dlaczego nie ma żadnego materiału w tej telewizji na temat złych ruchów PiS ? I czy pamiętają tą wcześniejszą telewizje z podatków każdego Polaka która mówiła o wszystkim ?
Cytować
-1 #43 Dr g 2021-02-10 20:17
I skoro władza przejęła tą telewizje w 2015 roku i co chwila była nagonka że władza poprzednia nic nie zrobiła z wrakiem Tupolewa i ludziom mydliła oczy , więc ja się teraz pytam gdzie ten wrak ??? No po tylu latach to już chyba na ruskim złomie .
Cytować
+2 #44 Odpowiadam 2021-02-10 20:24
Cytuję Dr g:
Do ludzi którzy popierają obecną telewizje TVP . To właśnie telewizja publiczna powinna być neutralna . Powinna pokazywać (dotyczy polityki) przewinienia każdej partii niezależnie. Więc czy wy ludzie uważacie że obecna władza nic złego ani tyci nie zrobiła ? Dlaczego nie ma żadnego materiału w tej telewizji na temat złych ruchów PiS ? I czy pamiętają tą wcześniejszą telewizje z podatków każdego Polaka która mówiła o wszystkim ?


Telewizja publiczna w pierwszej kolejności ma bronić interesu narodu polskiego.

Obecnie od paru lat trwa zmasowany atak na nasz kraj obcego kapitału z postkomunistami którzy utracili władzę ale nadal obstawiają wiele strategicznych miejsc jak np. Sądy, media itd., dlatego jest jak jest. Jak w tym kraju było tylu ludzi którzy chcieli oddać głos na Trzaskowskiego którego "Matka Rafała Trzaskowskiego to TW Justyna, tajna współpracownicz ka SB" - https://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/580553,teresa-trzaskowska-tw-justyna-tajna-wspolpraca-sb-pzpr-jazz.html

PiS nie jest idealne ( żadna partia nigdy nie będzie ), popełnia błędy ALE to obecnie jedyna partia która nie robi z nas landu niemieckiego lub drugiej Ukrainy pod wpływami rosyjskimi. To też partia która broni naszych wartości, a nie pcha nas w ateizm jak to widzimy na zachodzie gdzie jest pełna masakra. Do momentu kiedy nie wyczyścimy mediów i Sądów z postkomunizmu nie ma możliwości na spokój i szybki rozwój gospodarczy bo ta patologia cały czas robi naszemu narodowi koło 4 liter. Na szczęście ten proces pomału ale postępuje do przodu. Dziś wielu co tu krzyczy o konstytucji i inne brednie to ludzie postkomunizm, a nie patrioci którym zależy na tym kraju.
Cytować
-3 #45 jam 2021-02-10 20:24
Dr g wrak jest u macierewicza,te stuje w nim wybuchające parówki,a ludzie pamiętacie komisje macierewicza ile ekspertów ile pieniędzy na to gówienko zmarnowano,mies iecznice itp.
Cytować
-5 #46 Dr g 2021-02-10 20:33
Cytuję Odpowiadam:
Cytuję Dr g:
Do ludzi którzy popierają obecną telewizje TVP . To właśnie telewizja publiczna powinna być neutralna . Powinna pokazywać (dotyczy polityki) przewinienia każdej partii niezależnie. Więc czy wy ludzie uważacie że obecna władza nic złego ani tyci nie zrobiła ? Dlaczego nie ma żadnego materiału w tej telewizji na temat złych ruchów PiS ? I czy pamiętają tą wcześniejszą telewizje z podatków każdego Polaka która mówiła o wszystkim ?


Telewizja publiczna w pierwszej kolejności ma bronić interesu narodu polskiego.

Obecnie od paru lat trwa zmasowany atak na nasz kraj obcego kapitału z postkomunistami którzy utracili władzę ale nadal obstawiają wiele strategicznych miejsc jak np. Sądy, media itd., dlatego jest jak jest. Jak w tym kraju było tylu ludzi którzy chcieli oddać głos na Trzaskowskiego którego "Matka Rafała Trzaskowskiego to TW Justyna, tajna współpracowniczka SB" - https://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/580553,teresa-trzaskowska-tw-justyna-tajna-wspolpraca-sb-pzpr-jazz.html

PiS nie jest idealne ( żadna partia nigdy nie będzie ), popełnia błędy ALE to obecnie jedyna partia która nie robi z nas landu niemieckiego lub drugiej Ukrainy pod wpływami rosyjskimi. To też partia która broni naszych wartości, a nie pcha nas w ateizm jak to widzimy na zachodzie gdzie jest pełna masakra. Do momentu kiedy nie wyczyścimy mediów i Sądów z postkomunizmu nie ma możliwości na spokój i szybki rozwój gospodarczy bo ta patologia cały czas robi naszemu narodowi koło 4 liter. Na szczęście ten proces pomału ale postępuje do przodu. Dziś wielu co tu krzyczy o konstytucji i inne brednie to ludzie postkomunizm, a nie patrioci którym zależy na tym kraju.

Panu burmistrzowi już może czas podziękować . ***** ***
Cytować
+4 #47 Do jam 2021-02-10 20:35
Cytuję jam:
Dr g wrak jest u macierewicza,testuje w nim wybuchające parówki,a ludzie pamiętacie komisje macierewicza ile ekspertów ile pieniędzy na to gówienko zmarnowano,miesiecznice itp.


Niczego nie zmarnowano bo dzięki pracy wielu ludzi zobaczyliśmy prawdę o tym zamachu, a nie brednie głoszone przez rosjan i patologie obywatelską:
https://www.youtube.com/watch?v=J0W74f-5FsQ
Cytować
-4 #48 jam 2021-02-10 20:55
Ty masz zamach w głowie,naoglada łeś się teorii spiskowych,zama chów na parówkach,i debila macierewicza.
Cytować
+1 #49 Wreszcie 2021-02-10 20:56
Cytuję dobrobyt:
ten posrany pis wszystko w tym kraju spierd...ł,ludzie ile jeszcze wytrzymiemy z tymi kłamcami pisowskimi? szczujnią kurskiego,ile jeszcze milionów pokradną pisowskie kanalie?!

Prowadzę działalność gospodarczą i jakoś mi lepiej niż za po
Cytować
-3 #50 Dr g 2021-02-10 21:04
Cytuję Wreszcie:
Cytuję dobrobyt:
ten posrany pis wszystko w tym kraju spierd...ł,ludzie ile jeszcze wytrzymiemy z tymi kłamcami pisowskimi? szczujnią kurskiego,ile jeszcze milionów pokradną pisowskie kanalie?!

Prowadzę działalność gospodarczą i jakoś mi lepiej niż za po

Bo masz układy z PiS
Cytować
+1 #51 Wreszcie 2021-02-10 21:13
Cytuję Dr g:
Cytuję Wreszcie:
Cytuję dobrobyt:
ten posrany pis wszystko w tym kraju spierd...ł,ludzie ile jeszcze wytrzymiemy z tymi kłamcami pisowskimi? szczujnią kurskiego,ile jeszcze milionów pokradną pisowskie kanalie?!

Prowadzę działalność gospodarczą i jakoś mi lepiej niż za po

Bo masz układy z PiS

Mylisz się zapracowałem bo pracuje 10 Godzin dziennie
Cytować
-2 #52 Dr g 2021-02-10 21:24
Cytuję Wreszcie:
Cytuję Dr g:
Cytuję Wreszcie:
Cytuję dobrobyt:
ten posrany pis wszystko w tym kraju spierd...ł,ludzie ile jeszcze wytrzymiemy z tymi kłamcami pisowskimi? szczujnią kurskiego,ile jeszcze milionów pokradną pisowskie kanalie?!

Prowadzę działalność gospodarczą i jakoś mi lepiej niż za po

Bo masz układy z PiS

Mylisz się zapracowałem bo pracuje 10 Godzin dziennie

Ja pracowałem po 14 i tak byłem okradany przez polskich biznesmenów
Cytować
+6 #53 kika 2021-02-11 05:31
TVN to przecież zagraniczna telewizja kto im kazuje w Polsce nadawać swoje programy niech powiedzą chociaż raz prawdę w którym kraju Discovery TVN nie placi podatków a tu wielkie halo bo jek w Polsce mamy płacić w innych krajach tak ale w Polsce to przecież niemożliwe niech płacą za zasrywanie ludzia mózgi moim zdaniem nie podoba się zwija manele przenieś telewizje di niemiec czy austri nadawać z zagranicy bo według TVN tam podatków się nie płaci tylko w Polsce
Cytować
-3 #54 Krz 2021-02-11 16:54
To co PiS robi teraz z nami było już w latach 1772, 1793, 1795 a potem nie było Polski 123 lat.
Cytować
0 #55 Sheree 2024-04-16 15:09
We absolutely love your blog and find almost
all of your post's to be exactly I'm looking for. can you offer guest writers to
write content in your case? I wouldn't mind creating a post or elaborating on a lot of the subjects you write concerning here.
Again, awesome web site!

Feel free to surf to my blog: które może być używane przez kilka osób jednocześnie.: http://berelowitz.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=pvs-logistik.by%2Fbitrix%2Fredirect.php%3Fgoto%3Dhttps%3A%2F%2Fzheldor.su%2Fgo%2Furl%3Dhttps%3A%2F%2Fdokuwiki.stream%2Fwiki%2FUser%3AShoshanaMatos
Cytować
Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.
kontakt@wadowiceonline.pl tel. +48 604 898 099
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje się coś wartego opisania? Masz ciekawy temat, którym powinniśmy się zająć? Napisz lub zadzwoń!
E1 - Czarni Koziniec