Chcesz rozpocząć sprzedaż online albo ulepszyć już istniejący sklep internetowy? Rynek e-commerce s
Co powinien zawierać sklep internetowy?
artykuł sponsorowany

Chcesz rozpocząć sprzedaż online albo ulepszyć już istniejący sklep internetowy? Rynek e-commerce stale się rozwija. Pojawia się coraz więcej nowych klientów, ale w siłę rośnie także konkurencja. Sprawdź, jak powinien wyglądać profesjonalny sklep internetowy i jakich zasad się trzymać, żeby uzyskiwać zadowalające wyniki sprzedaży.

Czy Internet to dobre miejsce dla handlu?

Jak pokazują statystki, handel internetowy z roku na rok umacnia swoją pozycję. Coraz więcej użytkowników przekonuje się do zakupów online. Według badań Gemius już 77% polskich internautów kupuje w Internecie. To jasny sygnał dla właścicieli firm: czas rozwijać swoją działalność i iść z duchem czasu.

Dzięki nowym rozwiązaniom i usprawnionej logistyce zakupy w sieci stały się wygodne i bezpieczne. Wśród najważniejszych zalet e-commerce klienci wymienią dostępność 24 godziny na dobę i dużą możliwość wyboru. Nie bez znaczenia pozostają także ceny, które są zazwyczaj są niższe niż w sklepach stacjonarnych.

Teraz pytanie brzmi, jaki powinien być dobry sklep internetowy? Co zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurencyjnych firm? Trzeba przyznać, że nie jest to łatwe zadanie, ale bez wątpienia gra jest warta świeczki. Z odpowiednią strategią działania i przy pomocy specjalistów można zdziałać naprawdę wiele.

Czytaj dalej i dowiedz się, co powinien zawierać e-sklep odpowiadający na potrzeby dzisiejszych klientów.

 

Własny sklep internetowy – o czym musisz pamiętać?

Podobnie jak w przypadku tworzenia strony internetowej firmy tak i przy budowie e-sklepu są elementy, bez których w żadnym wypadku nie możesz się obyć. Jeśli chcesz, żeby Twój e-sklep zaistniał w sieci, potrzebne są podstawy, które umożliwią jego sprawne funkcjonowanie. A są to:

 

Atrakcyjna domena

Swoją przygodę z e-commerce powinieneś rozpocząć od wymyślenia i wykupienia atrakcyjnej domeny. Domena to Twój unikalny internetowy adres, który wykupujesz u firmy rejestrującej domeny. Zazwyczaj w cyklu rocznym.

Dobra domena powinna być łatwa do zapamiętania i zapisania. Najczęściej jest to nazwa firmy lub nazwa związana z Twoją branżą. W przypadku przedsiębiorstw działających na terenie Polski najpopularniejszym rozszerzeniem jest końcówka „.pl”. Nazwa domeny jak nazwa firmy – musi mieć to coś.

 

Sprawny hosting

Drugim elementem, którego nie da się pominąć, jest hosting. Hosting to wynajęte miejsce na działającym bez przerwy serwerze. To właśnie na nim znajdą się wszystkie pliki, z których zbudowany jest Twój sklep internetowy. Dzięki hostingowi Twój adres będzie dostępny dla wszystkich użytkowników całą dobę, 365 dni w roku.

Dobry hosting powinien być bezawaryjny i dostosowany do Twoich potrzeb. Im bardziej rozbudowany sklep internetowy, tym więcej miejsca na serwerze będzie potrzebne. Warto pamiętać także o zabezpieczeniach. Awarie zdarzają się najlepszym usługodawcom. Dlatego sprawdź, czy w interesującej Cię ofercie jest dostępny back-up, czyli kopia zapasowa.

 

Standardy bezpieczeństwa

Skoro o bezpieczeństwie mowa – koniecznie zainwestuj w certyfikat SSL. Bez niego każda działalność komercyjna w sieci traci swoją wiarygodność. Certyfikat szyfruje przesyłane dane, dzięki czemu są one trudne do przechwycenia przez osoby trzecie. Chroni także przed wirusami i złośliwym oprogramowaniem.

Bezpieczny sklep internetowy dba o dane, które przekazują mu klienci podczas zamawiania produktów. Jeśli Twój e-sklep nie będzie miał certyfikatu SSL, użytkownicy po wejściu na stronę główną otrzymają informacje o tym, że strona jest niezabezpieczona. A to raczej nie zachęca do dalszych zakupów. 

 

Nowoczesny sklep internetowy – jaki powinien być?

Już wiesz, bez czego nie możesz się obyć, tworząc własny e-sklep. Teraz czas na elementy, które uprzyjemnią przeglądanie Twojej oferty i sprawią, że Twoi klienci będą zadowoleni z zakupów u Ciebie.  

 

Resposnywność, czyli dostęp dla wszystkich

Pewnie wiesz, że coraz częściej korzystamy z Internetu, używając smartfonów czy tabletów. Choć wciąż są osoby, które najchętniej robią zakupy w domowym zaciszu, przed laptopem czy PC-etem. Żeby realizować swoje cele sprzedażowe, powinieneś być dostępny dla każdego użytkownika, czyli być responsywny.

Responsywny sklep internetowy to taki, który automatycznie przystosowuje się do różnych szerokości ekranu. W takim e-sklepie bez problemu można przeglądać produkty i składać zamówienia na wszystkich dostępnych na rynku urządzeniach. Co więcej, wyszukiwarka Google lepiej ocenia strony internetowe, które zostały zaprojektowane właśnie w technologii RWD.  

 

User Experience, czyli przyjazny dla użytkownika  

Twój sklep internetowy powinien odpowiadać na dzisiejsze standardy. Dlatego projekt dobrego sklepu internetowego jest przygotowany zgodnie z zasadami User Experience (UX), czyli doświadczeniami użytkownika.

Przyjazny e-sklep to taki, w którym z łatwością można odnaleźć interesujące nas informacje i bez problemu przejść proces zakupowy lub poprosić o poradę. Czyli innymi słowy: wygodny, działający intuicyjnie i użyteczny. Do sklepu tworzonego w duchu UX klienci chętnie wracają, bo wiedzą, że szybko i sprawnie zrealizują w nim swoje cele.

Zasada UX wspiera także działania SEO. Powstał nawet termin, który łączy w sobie obie strategie, nazywa się SXO. Tak więc, aby zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, warto dbać nie tylko o pozycjonowanie treści, ale także o dobre doświadczenia użytkownika.

 

Narzędzia do komunikacji, czyli profesjonalna obsługa

W sklepach stacjonarnych klienci mają obok siebie sprzedawcę. W sklepach internetowych, żeby zapytać o produkt lub usługę, muszą skorzystać z narzędzi do komunikacji. Wciąż udoskonalane rozwiązania takie jak: czat na żywo, rozmowa video z konsultantem czy callback (konsultant oddzwania do klienta ze strony) – pozwalają na szybkie i wygodne uzyskanie informacji o ofercie Twojego sklepu.

 

Dobra komunikacja z klientem wspiera jakość obsługi, ale także pozwala poznać lepiej swoich klientów. Dzięki temu możesz rozwijać swoją działalność i zmieniać ją zgodnie z oczekiwaniami swojej grupy docelowej. A to jeden z kluczowych elementów udanego biznesu.

 

Jak stworzyć nowoczesny e-sklep?

Poznałeś już najważniejsze elementy sklepu internetowego oraz te, które skutecznie wspierają sprzedaż. Rzecz jasna, na tym budowa profesjonalnego e-sklepu się nie kończy. W przeciwieństwie do strony internetowej sklep internetowy będzie potrzebował dodatkowo:

  • integracji z systemami płatności, która umożliwi klientom wygodne realizowanie transakcji,
  • integracji z firmami kurierskimi, która pozwoli sprawnie wysyłać i odbierać zmówione paczki,
  • integracji z systemem księgowości, która usprawnia obsługę administracyjną,
  • atrakcyjnych opisów produktów, które będą informować i zachęcać do zakupu,
  • przejrzystego regulaminu i zgodnego z RODO, który zgodnie z prawem musi się znaleźć na każdej stronie e-sklepu.

Trudno sobie wyobrazić, że za te wszystkie elementy odpowiedzialna jest jedna osoba, w dodatku prowadząca własną działalność. Dlatego nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców powierza budowę i rozwój sklepu internetowego takimi firmom jak WeNet.

Profesjonalna agencja marketingowa ma w swoim zespole specjalistów z różnych branż: od projektantów sklepów internetowych, przez specjalistów od SEO i UX, po copywriterów, którzy tworzą angażujące treści.

Ponadto agencje marketingowe często współpracują z innymi firmami odpowiedzialnymi za płatności online czy logistykę (dostawę przesyłek). Gwarantują także wykupienie domeny i dobór odpowiedniego hostingu.

Dzięki współpracy z profesjonalistami masz pewność, że Twój e-sklep działa na najwyższym poziomie, a Ty możesz spokojnie zająć się prowadzeniem działalności.

Jeśli potrzebujesz wsparcia przy budowie i rozwoju sklepu internetowego, wejdź na stronę WeNet.pl i sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić.

artykuł sponsorowany
NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl