Dieta św. Hildegardy staje się coraz bardziej popularna. Wiele osób podkreśla, że stosowanie się do
Orkisz jako najlepsze zboże. Sprawdź czemu warto po nie sięgać
artykuł sponsorowany

Dieta św. Hildegardy staje się coraz bardziej popularna. Wiele osób podkreśla, że stosowanie się do zaleceń żywieniowych średniowiecznej mniszki ma pozytywny wpływ na zdrowie oraz na samopoczucie. I nic dziwnego, ponieważ św. Hildegarda traktowała żywienie jako metodę leczenia. Jednym z najzdrowszych produktów, których spożywanie zalecała święta jest orkisz. Dlaczego właśnie to zboże jest najlepsze? Dlaczego warto po nie sięgać? Sprawdź.

Orkisz w czołówce najzdrowszych produktów

Święta Hildegarda z Bingen sporządziła dwie listy produktów. Na jednej z nich znalazły się substancje i produkty, których należy unikać, na drugiej - te, które warto wprowadzić do swojego codziennego jadłospisu. Na tej drugiej obok warzyw i owoców, kopru włoskiego oraz kasztanów jadalnych znalazł się właśnie orkisz. Zdaniem świętej zboże to powinno być podstawowym składnikiem każdego posiłku ze względu na właściwości prozdrowotne. Hildegarda podkreślała, że orkisz jest najlepszym ze wszystkich zbóż i ma dobry wpływ na organizm człowieka, a nawet na nasze samopoczucie. Jeżeli na stałe wprowadzimy go do swojego jadłospisu i będziemy jeść także inne produkty stosowane w diecie św. Hildegardy, z pewnością po pewnym czasie zauważymy mnóstwo pozytywnych efektów.

Szukaj czystych odmian orkiszu

Niestety obecnie coraz trudniej znaleźć produkt spożywczy, który nie byłby skażony działaniem ludzkim. Orkisz nie stanowi tu żadnego wyjątku. Zboże to z czasem zaczęto łączyć z pszenicą. Na niektórych uprawach stosuje się ponadto szkodliwe nawozy i środki ochrony roślin. Nie wystarczy więc po prostu sięgnąć po orkisz. Trzeba jeszcze wiedzieć jaką odmianę wybrać. Najbardziej szlachetną odmianą jest Oberkulmer Rotkorn, ale można wybierać również Schwabenkorn, Ostro, Steiners Roter Tiroler czy Frankenkorn. Niestety na czyste odmiany orkiszu nie jest tak łatwo natknąć się w sklepach. Jeżeli chcesz je kupić, zajrzyj na tę stronę: https://www.sklephildegarda.pl/pl/c/Maki-orkiszowe/127. Znajdziesz tam mąkę najwyższej jakości, pochodzącą ze sprawdzonych źródeł.

Orkisz jako źródło witamin i cennych składników odżywczych

Orkisz stanowi źródło dużych ilości białka i błonnika, który ma dobry wpływ na pracę jelit i może zmniejszać ryzyko wystąpienia chorób serca. W orkiszu znajduję się także mnóstwo witamin: witaminy z grupy B, witamina A, E, K i D, a ponadto: cynk, potas, fosfor, żelazo, magnez, wapń, nienasycone kwasy tłuszczowe, fitasterole i sole mineralne. Co więcej, orkisz zawiera także rhodanid, czyli naturalny antybiotyk, który wspomaga pracę układu immunologicznego. Działanie tej substancji jest jednak o wiele szersze. Poprawia trawienie, dobrze wpływa na pracę serca i stymuluje tworzenie nowych komórek.

Orkisz. Jaki ma wpływ na zdrowie?

Orkisz przynosi wiele korzyści dla naszego zdrowia. Zapobiega powstawaniu miażdżycy i występowaniu chorób serca. Poprawia krążenie, zmniejsza poziom złego cholesterolu, reguluje pracę układu hormonalnego, wspomaga pracę układu trawiennego i wzmacnia odporność. Podobno zapobiega nawet powstawaniu nowotworów. Św. Hildegarda podkreślała również, że orkisz ma dobry wpływ na samopoczucie, a ponadto wzmacnia mięśnie.

Co zrobić z orkiszu?

Zdaniem św. Hildegardy orkisz powinien stanowić składnik wszystkich posiłków w ciągu dnia. Czy oznacza to, że dieta orkiszowa jest mało urozmaicona i szybko się znudzi? Nic bardziej mylnego. W Internecie znajdziemy dziesiątki przepisów na dania z wykorzystaniem orkiszu np. na: kotleciki orkiszowe, tartę orkiszową, podpłomyki z ziołami, pierogi, a nawet na... orkiszowe pączki. Najbardziej znanym posiłkiem z orkiszu, którego spożywanie zalecała św. Hildegarda jest habermus, czyli owsianka z orkiszu. Jej przyrządzenie jest bardzo proste. Wystarczy przygotować płatki orkiszowe lub ziarna orkiszu, wkroić jabłka, zalać całość wodą i zagotować. Potem trzeba już tylko dodać rodzynki, orzechy i odrobinę przypraw np. galgantu oraz bertramu. Takie śniadanie będzie potężną dawką zdrowia i energii.

Orkisz to najszlachetniejsze zboże. Można wykorzystać je do przyrządzenia wielu smakowitych i zdrowych potraw. Warto więc zastosować się do zaleceń św. Hildegardy i wprowadzić orkisz do swojej codziennej diety, żeby cieszyć się dobrym zdrowiem, młodym wyglądem oraz lepszym samopoczuciem.

Orkisz jako źródło witamin i cennych składników odżywczych

Orkisz stanowi źródło dużych ilości białka i błonnika, który ma dobry wpływ na pracę jelit i może zmniejszać ryzyko wystąpienia chorób serca. W orkiszu znajduję się także mnóstwo witamin: witaminy z grupy B, witamina A, E, K i D, a ponadto: cynk, potas, fosfor, żelazo, magnez, wapń, nienasycone kwasy tłuszczowe, fitasterole i sole mineralne. Co więcej, orkisz zawiera także rhodanid, czyli naturalny antybiotyk, który wspomaga pracę układu immunologicznego. Działanie tej substancji jest jednak o wiele szersze. Poprawia trawienie, dobrze wpływa na pracę serca i stymuluje tworzenie nowych komórek.

 

Orkisz. Jaki ma wpływ na zdrowie?

Orkisz przynosi wiele korzyści dla naszego zdrowia. Zapobiega powstawaniu miażdżycy i występowaniu chorób serca. Poprawia krążenie, zmniejsza poziom złego cholesterolu, reguluje pracę układu hormonalnego, wspomaga pracę układu trawiennego i wzmacnia odporność. Podobno zapobiega nawet powstawaniu nowotworów. Św. Hildegarda podkreślała również, że orkisz ma dobry wpływ na samopoczucie, a ponadto wzmacnia mięśnie.

 

Co zrobić z orkiszu?

Zdaniem św. Hildegardy orkisz powinien stanowić składnik wszystkich posiłków w ciągu dnia. Czy oznacza to, że dieta orkiszowa jest mało urozmaicona i szybko się znudzi? Nic bardziej mylnego. W Internecie znajdziemy dziesiątki przepisów na dania z wykorzystaniem orkiszu np. na: kotleciki orkiszowe, tartę orkiszową, podpłomyki z ziołami, pierogi, a nawet na... orkiszowe pączki. Najbardziej znanym posiłkiem z orkiszu, którego spożywanie zalecała św. Hildegarda jest habermus, czyli owsianka z orkiszu. Jej przyrządzenie jest bardzo proste. Wystarczy przygotować płatki orkiszowe lub ziarna orkiszu, wkroić jabłka, zalać całość wodą i zagotować. Potem trzeba już tylko dodać rodzynki, orzechy i odrobinę przypraw np. galgantu oraz bertramu. Takie śniadanie będzie potężną dawką zdrowia i energii.

Orkisz to najszlachetniejsze zboże. Można wykorzystać je do przyrządzenia wielu smakowitych i zdrowych potraw. Warto więc zastosować się do zaleceń św. Hildegardy i wprowadzić orkisz do swojej codziennej diety, żeby cieszyć się dobrym zdrowiem, młodym wyglądem oraz lepszym samopoczuciem.

artykuł sponsorowany
NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl