Chyba każdy, kto prowadzi swój biznes w e-commerce, spotkał się z sytuacją, w której całość ofer
Drukuj
Najlepsze sposoby na sprzedaż zalegającego towaru. Wyczyść swój magazyn!
artykuł sponsorowany

Chyba każdy, kto prowadzi swój biznes w e-commerce, spotkał się z sytuacją, w której całość oferowanego przez niego towaru nie zeszła ze sklepu. Jaką strategię należy zastosować w takiej chwili? Co jest jednocześnie proste, niewymagające większego wysiłku i oszczędzające cenny czas?

Zalegający towar. Z czego to wynika? Dlaczego warto to zmienić?

Zastanawiasz się, jak sprzedać zalegający towar? Musisz wiedzieć, że niesprzedany asortyment to przede wszystkim zastój finansowy. Brak przychodu ze sprzedaży może być bardzo kłopotliwy. Dodatkowo problemem są koszty generowane przez konieczność przechowywania produktów. Co najczęściej przyczynia się do takiego stanu rzeczy? Powodów jest co najmniej kilka. Bywa, że towar nie miał odpowiedniej reklamy albo po prostu był produktem sezonowym lub stał się niemodny. Niekiedy wina leży w braku informacji, klienci nie widzą związku pomiędzy poszczególnymi produktami, np. sprzętami i akcesoriami RTV.

Jak sprzedać zalegający towar? Zadbaj o odpowiednią strategię promocyjną

Jak się okazuje, najprostsze sposoby są najlepsze. Nie zawsze potrzebna jest skomplikowana i wymyślna strategia promocyjna. Przykładem jest oferta dwa produkty (lub kilka) w cenie jednego. Taką propozycję wykorzystują popularne dyskonty, nie zaszkodzi, kiedy zastosujesz ją również u siebie. Warto zestawić towar, który zalega w magazynie z tym, który jest popularny, a następnie zaproponować wszystko po okazyjnej cenie – to działa! Cross-selling stanowi przecież jedną z cenionych technik sprzedaży.

Zestawienie taniego produktu z droższym – zadbaj o kontekst!

Warto również wyeksponować niesprzedane artykuły na tle droższego i bardzo podobnego produktu. Spróbuj zestawić towar z magazynu z czymś innej marki, czymś, co ma podobną specyfikację. Pokaż swoim klientom, ile zaoszczędzą, podkreśl podobne zastosowanie – efekty same przyjdą! Zwłaszcza kiedy odbiorcy będą mieli poczucie, że zyskują, oszczędzając.

Pokaż produkty na stronie głównej – wyeksponuj je!

Klienci sklepu swoje internetowe zakupy zaczynają zazwyczaj od tego, co znajduje się na pierwszej stronie. Dlatego właśnie w tym miejscu wyeksponuj produkty, które zalegają. To tam mów o obniżce ceny, promocji i aktualnych rabatach. Masz przecież kilka narzędzi, które pomogą ci uzyskać ten cel. Są to np. wyskakujące okienka pop-up oraz slidery. Pamiętaj też o tym, że jakość i rodzaj grafiki również nie jest bez znaczenia.

Jak sprzedać zalegający towar? Poza wymienionymi technikami warto stawiać na konkursy. Wykorzystaj moc mediów społecznościowych! Dopasuj swoją promocję do potrzeb odbiorców, wyjdź im naprzeciw. Pewnym rozwiązaniem jest także plik produktowy, który zwiększa automatyzację sprzedaży. Sprawdź, co aktualnie proponuje Feedink i z jakimi korzyściami jest to związane.

artykuł sponsorowany
NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Ostatnie artykuły z kategorii Sponsorowane:

Tokofobia – jak radzić sobie z lękiem przed porodem?

Uczenie maszynowe a sztuczna inteligencja - jak wpływają na świat gier

Najskuteczniejsze elektroniczne metody płatności w kasynach online

Ulgi dotyczące nowych technologii

Restauracja Dworek Mikołaj w Wadowicach szuka kucharza