Remont rynku, ulice jednokierunkowe, surrealistycznie ustawione znaki, brak odpowiedniej ilości miejsc p
Dziura dziurę dziurą pogania

Remont rynku, ulice jednokierunkowe, surrealistycznie ustawione znaki, brak odpowiedniej ilości miejsc parkingowych, ceny benzyny - z tym na co dzień borykają się wadowiccy (zresztą nie tylko...) kierowcy. Ale są też jeszcze inne uroki jazdy samochodem...

To co Państwo widzą na zdjęciach to nie leje po wybuchu bomb: to Karmelicka - jedna z głownych, po zamknięciu rynku, ulic centrum ponad 20 000 miasta, aspirującego do papieskiej stolicy Europy, którego nowoczesność i wygoda życia akcentowana jest na każdym kroku, najczęściej przez władze Wadowic.

Niestety kierowcy już nie są tak bardzo zadowoleni....

"Proszę Pana to jest skandal, od paru tygodniu robię tu slalomy, żeby nie pozabijać pasażerów. Po zimie też takie dziury wyszły, jednak jak zrobiło się ciepło coś tam połatali, a raczej podsypali, bo naprawą to ciężko nazwać. Teraz znowy wygląda to jak wygląda i nikt z tym nic nie zrobi. Już nie mówię o tym, że rok czy dwa lata temu był generalny remont tej ulicy." - denerwuje się jeden z napotkanych na ulicy Karmelickiej, kierowca busa.

Faktycznie: nieszczęsne dziury na ulicy Karmelickiej w Wadowicach straszą od kilku tygodni a większość kierowców pomstując, stara się je po prostu omijać. Oficjalnych zgłoszeń uszkodzeń pojazdu przez stan nawierzchni nie było: wadowicka policja nie odnotowała takiego przypadku. Do nas za to zwróciło się kilku mieszkańców, niezadowolonych z jazdy samochodem po tak dziurawej ulicy. Żaden z nich nie poinformował o jej stanie zarządcy drogi.

"Ja nie wiem, czy osoby odpowiedzialne za stan dróg w ogóle wychodzą na to miasto? Jeżdża po nim samochodem? To nie pojęte, żeby kilka tygodni było takie coś w nawierzchni. Dobrze, że jest ten próg zwalniający przed, bo bez niego dawno by tu stało się jakieś nieszczęście." - komentuje pieszy, pan Andrzej z Wadowic, który jednak od czasu do czasu jeździ tędy swoim samochodem.

Co zrobić, gdyby jednak udało nam się na takiej nawierzchni uszkodzić samochód?

"Wzywa się policję, która sporządza notatkę o zdarzeniu i okolicznościach w jakich nastapiło oraz przede wszystkim informuję o uszkodzeniach zarządce drogi: chodzi o to, żeby zabezpieczyć teren, żeby nie doszło do kolejnego zdarzenia. Ta notatka to informacja dla ubezpieczyciela. Można oczywiście sądzić zarządce drogi z powództwa cywilnego. Druga sprawa, to to, czy droga jest oznakowana, jako uszkodzona, czy są ograniczenia." - informuję nas policjant dyżurny Komendy Powiatowej Policji w Wadowicach.

Cóż... Pozostaję nam omijać dziury w drogach i liczyć na szczęście za kółkiem. I cierpliwie czekać, aż drogę naprawią...

 

AKTUALIZACJA (ŚRODA, 1 CZERWCA 2011 12:15)

Po przeczytaniu powyższego artykułu odezwał się do nas Radny Paweł Janas, który (jak pisze w mailu do redakcji) składał interpelacje w tej sprawie na sesji 12 kwietnia 2011 roku. Oto co napisał:

„Na ostatniej sesji interesowałem się sprawą ulicy Karmelickiej i pytałem o szczegóły remontu, który odbywał się jeszcze kilka lat temu. Gwarancja na Karmelicką wynosi 5 lat od zakończenia remontu, w ramach której prowadzone są coroczne przeglądy gwarancyjne. W styczniu br. nastąpiła naprawa dolnej części, natomiast w tym roku Magistrat wystosował pismo w sprawie usunięcia uszkodzeń. Kolejny przegląd gwarancyjny miał zostać zwołany na maj tego roku. O wynikach przeglądu będą państwo mogli przeczytać w protokole z najbliższej sesji lub w sprawozdaniu.”

 

 

(AS)



Zobacz również:
Wszystko, czego potrzebujesz, to Dzień Beatlesów!
Flash Mob Frozen: było ciekawie
1500 kilometrów na rowerze, wczoraj był w Wadowicach
Relacja z wyjazdu do Rzymu
Numer ICE, który może uratować życie
Śmieciowy problem, czyli uważaj, komu sprzedajesz samochód
Jaka to melodia, czyli co gra z wadowickiej wieży
Wywiad z Eugeniuszem Mrozem, przyjacielem Jana Pawła II

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+19 #1 miki 2011-05-31 19:39
wyłożyć kostką !!! :)
+18 #2 Klaudia 2011-05-31 19:39
Niech ktoś z tym w końcu zrobi, tam się jeździć nie da. Za wszystko można pani burmistrz podziękować.
A tak mówiąc o tym rynku to sobie na pewno ktoś nogę złamie na tej całej kostce.
+15 #3 Maurycy 2011-05-31 19:44
Cytuję Klaudia:
Niech ktoś z tym w końcu zrobi, tam się jeździć nie da. Za wszystko można pani burmistrz podziękować.
A tak mówiąc o tym rynku to sobie na pewno ktoś nogę złamie na tej całej kostce.


Niedawno na świeżo położonej kostce, na obszarze otwartym dla pieszych, przy wjeździe do rynku od strony Krakowa jedna z pań wybiła sobie zęba i rozwaliła całą brodę, wzięło ją pogotowie. Tak fantastycznie właśnie wykonywane są remonty w Wadowicach. Wystarczy przejść się Zatorską i dla odmiany Żwirki i Wigury - widać różnicę prawda? Tam się jakoś dało to zrobić. Jak widzę jak remontują rynek to boję się, kto tamtędy będzie w ogóle chodził jak do oddadzą...
+16 #4 kobieta 2011-05-31 20:15
takie dziury a caly ryek nie wiadomo po co remontowany .Mam dosc kostki brukowej na chodnikach zwlaszcza tej nierownej starodawnej wiem ze to fajnie wyglada jak sie idzie w tenisowkach ale w szpilkach to wielka sztuka
+23 #5 Jarek 2011-05-31 21:15
Taką sobie burmistrz wybraliśmy... (choć ja na nią nie głosowałem)
+29 #6 Edward 2011-05-31 21:52
Do tego trzeba dodać, że dziury w Karmelickiej są wynikiem kradzieży materiału, który miał służyć za podbudowę ulicy. Przy remoncie pierwszego odcinka nie ukradli i nie ma ani jednej dziury.
No i najważniejsze. Remontu rynku nie wykonuje "Mostostal", który wygrał przetarg, tylko ta sama firma, po której są te dziury na Karmelickiej: bodaj "Comodos", to cudeńko się nazywa?
No i jeszcze jedno.
Kiedy na polecenie prokuratury krakowska firma sprawdzała podbudowę pod Karmelicką, to naczelny drogowiec magistratu - Krupnik, chciał tam obecnym wmówić, że stary przedwojenny żwir wyjęty z pierwszej ziury, to nowa podbudowa. Kiedy z drugiej wyjęto stare cegły i potłuczone porcelanowe talerze oraz kubki, już nie chciałpotwierdz ać, że magistrat zapłacił za porcelanową podbudowę pod Karmelicką?
Czy nie zastanawia takie zachowanie Krupnika i bierność burmistrza w ściganiu tego wykonawcy za Karmelicką oraz akceptowanie jego robót na rynku?
+23 #7 Andrzej Kmieta 2011-05-31 22:33
Popieram Pana Wyrobę ! Firma Comodos (podwykonawca mostostalu) spierdoli nam tak samo rynek jak karmelicką czy plac kościuszki ... Masakra prawdę mówiąc ! Wreszcie ktoś się za to zabrał !
-19 #8 Eksterminator 2011-05-31 23:15
Popierajmy Edwarda Wyrobę, Petka, Senyszyn, Kamińską i resztę miejscowej lewicy. Lewica dobrze nami rządziła w latach 1945-1990 i dalej może rządzić. To nieprawda że PZPR kradła i zamykała Polaków. Kradli tylko seklretarze partii i to oni kazali zwykłym szeregowym komunistom prześladować Polaków.
+19 #9 maniek 2011-05-31 23:23
Cytuję Eksterminator:
Popierajmy Edwarda Wyrobę, Petka, Senyszyn, Kamińską i resztę miejscowej lewicy. Lewica dobrze nami rządziła w latach 1945-1990 i dalej może rządzić. To nieprawda że PZPR kradła i zamykała Polaków. Kradli tylko seklretarze partii i to oni kazali zwykłym szeregowym komunistom prześladować Polaków.


Czy miejscowe prawicowe oszołomy muszą zawsze swoje chore dywagację sprowadać na rozmowy o wrednej lewicy? Może tak się wypowiedza na temat tych dziur opisanych w artykule? Czy lewica to jednak temat zastępczy bo nie bardzo w stanie są coś pozytywnego o tym napisać?
+17 #10 Damien z 2011-05-31 23:47
Redaktorze Pajdowski! Tyle miesięcy drążysz te trzy dziury, żeby w końcu móc napisać o nich. Ufff! Można się teraz skupić na jakiś nowych;p
+15 #11 ... 2011-06-01 00:15
a mnie ciekawi, co się stanie jak ktos tam urwie np. kolo?
+7 #12 Freezyear ... 2011-06-01 09:04
Cytuję ...:
a mnie ciekawi, co się stanie jak ktos tam urwie np. kolo?

Będzie jeździł na trzech, chyba proste:) Albo sobie kupi nowe i znowu będzie miał 4:)
+9 #13 Maciek 2011-06-01 11:18
a ja znów powracam do Spadzistej - masakra!!!
czy to się kiedyś skończy?
ta ulica już się skończyła i będziemy mieli betonowy rynek i spaprane ulice dojazdowe!
Czy ktoś wogóle nad tym bajzlem panuje?
+16 #14 Grzegorz Łopatecki 2011-06-01 12:21
Niestety. W chwili obecnej można już zauważyć, że oczy wszystkich w magistracie zwrócone były wyłącznie na remont rynku i na jego efekty. Nikt nie zaprzątał sobie głowy, że tak duża inwestycja niesie za sobą konieczność całkowitej reorganizacji ruchu w centrum miasta. A to spowodowało jego nasilenie w miejscach zupełnie nieprzystosowan ych do jego przyjęcia. Tym sposobem wiele ulic zostanie przez remontu rynku zniszczonych. Pytania zasadnicze - dlaczego całego ruchu nie skierowano na obwodnicę? Dlaczego nie przeniesiono na czas trwania remontu stanowisk busów na dworzec PKS? Pytań o zaniedbania i brak wyobraźni ze strony wadz miasta rodzi się coraz więcej, zwłaszcza że remont rynku będzie trwa jeszcze dobrych kilkanaście miesięcy.
+13 #15 Jakub Florczyk 2011-06-01 13:49
Cytuję Edward:
Do tego trzeba dodać, że dziury w Karmelickiej są wynikiem kradzieży materiału, który miał służyć za podbudowę ulicy. Przy remoncie pierwszego odcinka nie ukradli i nie ma ani jednej dziury.
No i najważniejsze. Remontu rynku nie wykonuje "Mostostal", który wygrał przetarg, tylko ta sama firma, po której są te dziury na Karmelickiej: bodaj "Comodos", to cudeńko się nazywa?
No i jeszcze jedno.
Kiedy na polecenie prokuratury krakowska firma sprawdzała podbudowę pod Karmelicką, to naczelny drogowiec magistratu - Krupnik, chciał tam obecnym wmówić, że stary przedwojenny żwir wyjęty z pierwszej ziury, to nowa podbudowa. Kiedy z drugiej wyjęto stare cegły i potłuczone porcelanowe talerze oraz kubki, już nie chciałpotwierdzać, że magistrat zapłacił za porcelanową podbudowę pod Karmelicką?
Czy nie zastanawia takie zachowanie Krupnika i bierność burmistrza w ściganiu tego wykonawcy za Karmelicką oraz akceptowanie jego robót na rynku?


Zgadzam się w 100%. Także z dobrze poinformowanego źródła wiem, ze sonda którą wkopano w ulice wyciągnęła na wierzch gruzowisko którym jest droga podsypana - masakra. Ciekawe czy ktoś za to beknie.
+10 #16 m. 2011-06-01 21:13
Cytuję Tidesson:
Cytuję Edward:
Do tego trzeba dodać, że dziury w Karmelickiej są wynikiem kradzieży materiału, który miał służyć za podbudowę ulicy. Przy remoncie pierwszego odcinka nie ukradli i nie ma ani jednej dziury.
No i najważniejsze. Remontu rynku nie wykonuje "Mostostal", który wygrał przetarg, tylko ta sama firma, po której są te dziury na Karmelickiej: bodaj "Comodos", to cudeńko się nazywa?
No i jeszcze jedno.
Kiedy na polecenie prokuratury krakowska firma sprawdzała podbudowę pod Karmelicką, to naczelny drogowiec magistratu - Krupnik, chciał tam obecnym wmówić, że stary przedwojenny żwir wyjęty z pierwszej ziury, to nowa podbudowa. Kiedy z drugiej wyjęto stare cegły i potłuczone porcelanowe talerze oraz kubki, już nie chciałpotwierdzać, że magistrat zapłacił za porcelanową podbudowę pod Karmelicką?
Czy nie zastanawia takie zachowanie Krupnika i bierność burmistrza w ściganiu tego wykonawcy za Karmelicką oraz akceptowanie jego robót na rynku?


Zgadzam się w 100%. Także z dobrze poinformowanego źródła wiem, ze sonda którą wkopano w ulice wyciągnęła na wierzch gruzowisko którym jest droga podsypana - masakra. Ciekawe czy ktoś za to beknie.


W tym mieście?!
Żartujesz chyba, zaraz zwali się na Jurczaka, Klinowskiego, Petka i cyklistów - ten burdel mogą posprzątać tylko wyborcy spłukujących tych świętojebliwych nierobów w niebyt polityczny. Taka jest prawda.

W weekend przyjechała do mnie rodzina z podkrakowskiej wsi - pochodziłam trochę po mieście pokazałam to i owo, byli przerażeni cenami, syfem, śmieciami, dziurami, napisem wadowicki samorząd zawsze wierny i paroma innymi rzeczami. Katolicy kochający Papieża i chodzący aż za często do kościoła - żeby nie było, że to komuniści... Tak to wygląda niestety z zewnątrz...
+14 #17 Edward 2011-06-02 01:56
W tym mieście na pewno nie! Prokurator głuchy, sędzia ślepy a mieszkańcy naiwni! Bo kiedy mieli szansę to szambo uprzątnąć raz na zawsze, to znowu uwierzyli we wspólny dom. Zapomnieli tylko, że obiecują im nie dla mieszkańców wspólny dom ale dla magistrackiej sitwy!
+9 #18 butterfly 2011-06-05 02:08
Wadowice Online ma sukcesy w dziennikarstwie społecznym: po waszym artykule dziury na karmelickiej zostaly naprawione: byle jak bo byle jak (wypelnione podsypka, ktora poubijaly samochody, za 3 tygodnie bedzie to pewnie wygladalo tak samo jak na zdjeciach) ale da sie teraz tam przejechac nie urywajac kola albo nie niszczac zawieszenia. gratulacje i zycze kolejnych sukcesow!
+8 #19 Adam 2011-06-06 11:07
Czy to ta sama Karmelicka, której poświęcony jest krótki film "Wadowice - prywatny parking za podatników pieniądze!" na youtube :D ?
+6 #20 Edward 2011-06-06 14:39
Cytuję Adam:
Czy to ta sama Karmelicka, której poświęcony jest krótki film "Wadowice - prywatny parking za podatników pieniądze!" na youtube :D ?


Czy o tą Ci chodzi?
http://www.youtube.com/watch?v=XXpV6_oJCAs
Tak, to ta sama, którą dwa lata temu robili!
+5 #21 Adam 2011-06-06 20:10
Cytuję Edward:
Cytuję Adam:
Czy to ta sama Karmelicka, której poświęcony jest krótki film "Wadowice - prywatny parking za podatników pieniądze!" na youtube :D ?


Czy o tą Ci chodzi?
http://www.youtube.com/watch?v=XXpV6_oJCAs
Tak, to ta sama, którą dwa lata temu robili!

O tą mi chodzi. Po prostu ręce opadają :( Ale urząd zawsze wierny :(
+4 #22 Adam 2011-06-08 21:11
Ciekawe, czy obecne załatanie dziur skutkuje przedłużeniem gwarancji.
+6 #23 Sonic 2011-06-13 00:40
A co ustaliła prokuratura? Bo przecież sprawa Karmelickiej trafiła do Utraty. Jakie konkluzje? Może któryś z redaktorów udałby się z zapytaniem? Bo przecież mnie nie powiedzą, bo nie jestem "zawsze wierny". Czyżby sprawa się utraciła??

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.