W ramach trwającej modernizacji linii kolejowej nr 117 na andrychowskim dworcu kolejowym zamontowano rog
Rogatka dla pieszych na andrychowskim dworcu kolejowym. Wielu zastanawia się po co?

W ramach trwającej modernizacji linii kolejowej nr 117 na andrychowskim dworcu kolejowym zamontowano rogatkę dla pieszych przed wejściem na perony. Wielu mieszkańców zastanawia się po co?

Od marca tego roku trwa kolejny etap remontu linii kolejowej nr 117 na odcinku między Wadowicami a Andrychowem. Równocześnie kolej przed wakacjami wzięła się za obiecywaną budowę mijanki w Barwałdzie Średnim i nowego przystanku w tej miejscowości. Celem inwestycji jest zwiększenie możliwości podróży z Małopolski na Podbeskidzie. Wykonano już większość prac między Wadowicami a Andrychowem. Dostęp do kolei zwiększył mieszkańcom nowy przystanek Wadowice Osiedle Podhalanin. Lepszy komfort podróżnym zapewniają zmodernizowane perony na stacji Andrychów i przystankach w Choczni, Choczni Górnej i  Inwałdzie. Warty 129 milionów remont ma zakończyć się w czerwcu 2022 roku. Po jego zakończeniu pociągi będą jeździć tutaj z prędkośćii 80 km/h. Remont realizuje Skanska.

W ramach remontu na dworcu kolejowym w Andrychowie powstał m.in. nowy chodnik i bariery dla pieszych, a także dosyć kontrowersyjna dla niektórych rzecz. To rogatka, która wraz z oświetleniem ustawiona została przed wejściem na perony.

Czy kolej ma pasażerów za idiotów i naprawdę nie ma na co wydawać pieniędzy? Jak ktoś chce to i tak przejdzie pod szlabanem – dziwi się jeden z naszych czytelników

Zarządca dworca twierdzi, że takie działania są konieczne m.in. ze względu na planowane zwiększenie ilości pociągów, do którego ma dojść po zakończeniu rewitalizacji linii kolejowej nr 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Bielsko-Biała.

Dojście do peronu na stacji kolejowej w Andrychowie prowadzi przez czynne tory kolejowe. Zamontowane urządzenia w postaci rogatki i sygnalizacji mają zagwarantować podróżnym bezpieczne przejście przez torowisko i dostęp do pociągu. Polskie Linie Kolejowe przebudowały peron w Andrychowie wraz z dojściem w poziomie szyn, by zwiększyć dostępność i komfort pasażerów – informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Warto przypomnieć, że w ostatnich dniach w powiecie wadowickim doszło do dwóch bardzo groźnych potrąceń pieszych na torach: właśnie w okolicach dworca kolejowego w Andrychowie oraz w Leńczach (gmina Kalwaria Zebrzydowska). Zapewnianie bezpieczeństwa pieszym wiec chyba wcale nie jest takim głupim pomysłem i kolejową ekstrawagancją...

Zobacz: W Leńczach pociąg potrącił pieszego
Zobacz: Pociąg potrącił mężczyznę na andrychowskim dworcu

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+1 #1 Wow 2021-10-04 12:02
Nie lepiej było zrobic przejście podziemne jak w Wadowicach?

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.