"Wadowice nie zmieniły i nie zmieniają herbu miasta" - informuje magistrat w związku z ostatnimi infor
Drukuj
Magistrat: "Wadowice nie zmieniły i nie zmieniają herbu"

"Wadowice nie zmieniły i nie zmieniają herbu miasta" - informuje magistrat w związku z ostatnimi informacjami prasowymi związanymi ze zmianami w identyfikacji wizualnej miasta.

Jak już informowaliśmy, Urząd Miejski w Wadowicach po dwóch nieudanych konkursach na logo Wadowic, wrócił do sprawdzonych form. Zamiast poszukiwać kolejnego logo, Wadowice będą się posługiwać dawnym miejskim herbem, stanowiącym od czasu średniowiecza znak identyfikacji miasta jako wspólnoty samorządowej, który w uproszczonej formie z kluczami papieskimi będzie punktem wyjścia do identyfikacji wizualnej miasta. Projektem zajęło się Studio Otwarte – działające od ponad 10 lat krakowskie studio projektowe, wyspecjalizowane w brandingu, projektowaniu graficznym i identyfikacji wizualnej. Kosztowało to gminę  31 365 złotych.

Z rozmów z nami a także w komentarzach na portalu, czy Facebooku wynika, że logo i nowa identyfikacja miasta raczej się podoba, o dziwo nawet większości przeciwników urzędującej obecnie w wadowickim magistracie władzy. Jak się jednak okazuje jednak, nie wszystkim. Filip Kaczyński, radny PiS województwa małopolskiego,  zwrócił się do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji Mariusza Błaszczaka o interwencję w sprawie zmiany herbu Wadowic przez magistrat.  Kaczyński prosi ministra, by sprawą herbu Wadowic zajęła się Komisja Heraldyczna działająca przy ministerstwie i pilnująca porządku stosowanych przez miasta i regiony znaków herbowych. Przeciwko zmianie herbu miasta protestowała także Młodzież Wszechpolska, a o sprawie napisały też ogólnopolskie media, gdzie główny przekaz grzmiał "że burmistrz ateista pozbywa się papieża z herbu miasta".

Po dwóch tygodniach magistrat postanowił się odnieść do całej sprawy i twierdzi... że Wadowice nie zmieniły i nie zmieniają herbu.

Wynikiem prac Studia Otwartego było opracowanie logo miasta przedstawiającego zrekonstruowany zgodnie z zasadami heraldyki herb oraz wizerunek kluczy papieskich. Logo będzie funkcjonować równocześnie z obecnym herbem miasta, który nie uległ zmianie. Logo wykorzystywane będzie do celów promocji miasta. Nowym logo będą posługiwać się również wszystkie komunalne instytucje i spółki. Opracowana została kolorystyka, liternictwo i układ graficzny miejskich dokumentów, publikacji, akcydensów, oznaczeń, nośników informacyjnych i promocyjnych. Zaprojektowana identyfikacja graficzna miasta nawiązuje do papieskiego charakteru miasta, a nowe logo w identyczny sposób, jak logo Muzeum Domu Rodzinnego Jana Pawła II, wykorzystuje motywy papieskie. Z kolei, parafraza słów Jana Pawła II o treści „Tu wszystko się zaczyna” od blisko dwóch lat stanowi miejski slogan reklamowy, który był stosowany do promocji Wadowic m.in. w czasie Światowych Dni Młodzieży — informuje Wydział Promocji Gminy Wadowice w notatce prasowej wysłanej do naszej redakcji.

Jak dodają urzędnicy magistratu, obecnie Rada Miejska w Wadowicach nie prowadzi żadnych prac nad zmianą herbu.

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Ostatnie artykuły z kategorii Polityka:

Taka ciekawostka. Dziennikarz Bogdan Szpila kandyduje do Rady Powiatu

Kandydaci Lewicy do Sejmiku pod wadowicką bazyliką i pomnikiem papieża przekonywali, że samorząd powinien być świecki

Na słynnym mostku w Rokowie zaprezentował się trzeci kandydat na fotel burmistrza Wadowic

Kim jest trzeci kandydat na fotel burmistrza Wadowic?

Na wadowickim rynku PiS zaprezentował swoich kandydatów w wyborach samorządowych