Kolejni wadowiccy kupcy apelują do radnych Rady Miejskiej w sprawie przekwalifikowanie terenów przemys
Kolejni kupcy protestują przeciwko galerii na terenach po byłym Bumarze

Kolejni wadowiccy kupcy apelują do radnych Rady Miejskiej w sprawie przekwalifikowanie terenów przemysłowych po dawnym zakładzie produkcyjnym Bumar Łabędy przy ulicy Fabrycznej w Wadowicach. Jakie mają argumenty?

Kolejni wadowiccy kupcy protestują w sprawie przekwalifikowanie terenów przemysłowych po dawnym zakładzie produkcyjnym Bumar Łabędy przy ulicy Fabrycznej w Wadowicach. Blisko 300 osób podpisało się pod pismem do Rady Miejskiej w Wadowicach, w którym pytają m.in. czy rozbiórka obiektów przemysłowych była prowadzona na podstawie prawomocnych decyzji o pozwolenie na taką rozbiórkę. Zwracają też uwagę, że po takiej rozbiórce teren powinien został uporządkowany a nie stawiany jako główny argument do przekwalifikowania tego terenu z przemysłowego na handlowy.

Kupcy zwracają też uwagę, że z tytułu podatków od gruntów i nieruchomości z istniejących lokali handlowych do budżetu gminy Wadowice odprowadzane są większe wpływy niż planowane do budowy obiekty na terenie galerii, w sumie jest to około 600-700 podmiotów, w dodatku podatek dochodowy CIT płacony przez supermarkety i sklepy wielkopowierzchniowe wynosi 6,71% a nie 39,34% jak w przypadku podatku dochodowego PIT płacony przez obecne punkty handlowe na terenie gminy.

Kupcy uważają też, że teren powinien uporządkować inwestor z obowiązku zaś otoczenie hipermarketami czy sklepami sieciowymi doprowadzi do upadku handlu w Wadowicach a w mieście pozostanie około 600 osób bez pracy z tego powodu.

Przypomnijmy, że sprawa dotyczy rewitalizacji terenu dawnego zakładu "Fumis-Bumar", który w drodze przetargu od spółki Bumar sp. z o. o. w Warszawie nabyła jedna ze spółek. Budynki poprzemysłowe zostały wyburzone, a teren dokładnie oczyszczony. Zlikwidowano również 40 letnią kotłownię węglową spalającą rocznie do 800 ton węgla. Inwestorzy zaplanowali stworzenie tutaj nowoczesnego obiektu usługowo-handlowego i ekspozycyjnego dla przedsiębiorców. Według nich powstałe centrum znacząco przyczyniłoby się do tworzenia nowych miejsc pracy (około 300) oraz rozwoju gospodarczego miasta. Zaplanowano też restaurację McDonald's, sale siłowni, fitness czy korty do gry w squash'a. Wśród osób, które kilka lat temu popierały tą inwestycję i zgodziły się na przekwalifikowanie gruntów po zakładzie na cele handlowe, była ówczesna burmistrz Wadowic a obecnie posłanka (PiS) Ewa Filipiak.

Według zamierzeń, centrum handlowo-usługowe posiadać ma największą w mieście infrastrukturę dróg komunikacji wewnętrznej, cztery niezależne i co najważniejsze niekolizyjne wjazdy oraz parkingi (320 miejsc). Stworzenie nowych miejsc parkingowych pozwoliłoby wygodnie dokonać zakupów, a także skorzystać z oferowanych usług. Powstanie zespołu parkingów połączonych z pękającym w szwach parkingiem Urzędu Skarbowego mógłby służyć również wszystkim petentom oraz zmotoryzowanym turystom. Inwestorzy liczą też na uregulowanie i reorganizację zdewastowanej ulicy Fabrycznej.

 

 

Pomysł został jednak po wyborach samorządowych zablokowany przez nowego burmistrza Wadowic, Mateusza Klinowskiego, który wstrzymał procedury związane z przekwalifikowaniem gruntów.

 

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+13 #1 Kupiec 2017-05-15 15:40
Ciekawe, że nie protestują przeciwko galerii stawianej na mikołaju.
Cytować
+18 #2 mały 2017-05-15 16:28
I galerii która ma powstać w chocznii
Cytować
+7 #3 Klient 2017-05-15 16:33
Ale jak Galeria JAN powatawała to nikt nie protestował!! I jakoś nikt nie upadł. Kupcy - koniec komuny!! Wolny rynek mamy od 27 lat!!!!
Cytować
+14 #4 wioska wioska wioska 2017-05-15 16:39
Trzeba postawić tam spalarnię opon. Radni i burmistrz będą zadowoleni, a szczęście dotknie okolicznych handlarzy.
Cytować
-5 #5 WWW 2017-05-15 16:47
W Choczni, Klinowski próbuje przepchnąć kolanem 22hektary pod hipermarkety i cisza...
Cytować
+17 #6 dj pep 2017-05-15 20:23
TO JEST NAJWIEKSZY PRZEKRET STULECIA W WADOWICACH. KACZYNSKA POWINNA BYC POSTAWIONA PRZED TRYBUNAŁ SPRAWIEDLIWOŚCI W STARBOURGU I RESZTA RADNYCH Z PISU
Cytować
+18 #7 joli6 2017-05-15 20:24
W Wadowicach jest potrzeba rozwoju przemysłu gdzie znajdzie pracę wysoko wykwalifikowani pracownicy którzy nie będą musieli wyjeżdżać za granicę
Cytować
+7 #8 medm 2017-05-15 20:26
Dość już mamy tych marketów naprawdę dość
Cytować
+9 #9 khf2017 2017-05-15 20:31
Cytuję Klient:
Ale jak Galeria JAN powatawała to nikt nie protestował!! I jakoś nikt nie upadł. Kupcy - koniec komuny!! Wolny rynek mamy od 27 lat!!!!

Nie porównuje JANA do BUMARU. NA BUMARZE NORWEG CHCE POSTAWIĆ HIPERMARKET Z GALERIA HANDLOWĄ 10 x większą co wykończy drobnych kupców. Poza tym Jan to nasz polski kapitał podatki zostają w Polsce a u Norwega oszusta niemiecki hipermarket z którego zyski są transferowane do rajów podatkowych. Nie dajcie się nabrać cwaniakom i oszustom
Cytować
+1 #10 olo 2017-05-15 20:31
Precz z nowymi galeriami w Choczni i Wadowicach
Cytować
+12 #11 aaaaron 2017-05-15 20:39
Może dotrze do tych naiwnych radnych że popełnili błąd na czele z kaczyńska z szyderczym uśmieszkiem
Cytować
+10 #12 Albert0 2017-05-15 21:07
odpowiedzialni za bumar będą za to odpowiadać
Cytować
+5 #13 narod8 2017-05-15 21:13
popieram przyłączam się do protestujących, dość już u nas brytyjskich tesco, portugalskich biedronek, niemieckich lidlów. Polska dla polaków.
Cytować
+13 #14 biznesmyn 2017-05-15 21:44
Mnie ciekawi co w swoim zyciu biznesowym zrobił Kowalczyk...szu kam i nic znależc nie mogę, a ponoć on biznesmyn pełną gębą
Cytować
+8 #15 Gość 2017-05-15 23:49
Ściąganie McDonald's do Wadowic to zarzynanie lokalnej gastronomi na korzyść zagranicznego kapitału !!! - to jest tak bardzo głupi pomysł że stanowczo trzeba protestować !!!

Wystarczy tylko zobaczyć w Oświęcimiu jak postawili KFC i Maka jak drobna gastronomia padła...

Takie pseudo inwestycje nie służą rozwoju tylko niszczą lokalny rynek bo turysta widząc Maka zatrzyma się zje coś ciepłego, zje loda, wypije i w rynku jak wezmie kremówkę to będzie max !!!
Cytować
+3 #16 niewierny 2017-05-16 00:27
Polskie piekiełko. Nie chcę, nie chcę! Zagraniczny kapitał jest be, a jak przyjdzie co do czego, to polak wszystko spieprzy. Tylko w gębie i narzekaniu osiągnęliśmy perfekcję.
Cytować
-5 #17 Oblatywacz 2017-05-16 09:40
Jak najszybciej przekwalifikowa ć ten teren i budować galerie.Nikt na tym nie ucierpi a będą same korzyści,przede wszystkim powstaną nowe miejsca pracy.Nasz ryneczek na placu Getta jak funkcjonował tak będzie funkcjonował,be z obaw,to zapewne stąd płyną te protesty i żale.Ludzie nie dajmy się zwariować.!
Cytować
0 #18 Gość 39 2017-05-16 09:42
Mamy XXI wiek pora na zakupy w czystych i sterylnych warunkach. Nie od przygodnych kupców nie mających badań sanepidu i kultury osobistej
Cytować
+7 #19 alojjz 2017-05-16 10:13
Dlaczego Kowalczyk nie che tam zrobić strefy przemysłowej, choćby na wzór Zatora i umożliwić inwestorom tworzenia zakładów produkcyjnych , usługowych ..., a nie powierzenie handlowe z których zyski wypływają do norwegii i do niemiec. DLACZEGO W NORWEGII NIE MA ZADNYCH ALE TO KOMPLETNIE ŻADNYCH MARKETÓW INNYCH NIŻ RODZIME NORWESKIE
Cytować
+8 #20 genofet67 2017-05-16 10:16
Kowlaczyk z pełną świadomością kupił działkę przemysłową i skoro ta - DZIAŁKA JEST PRZEMYSŁOWA TO JAKIM PRAWEM SIĘ PYTAM I DLACZEGO MA TAM NIBY POWSTAĆ ZAJEB.... NAJWIĘKSZA GALERIA HANDLOWA W OKOLICY KTÓRA WYKOŃCZY WSZYSTKICH?!?!? !?!?!!?!?
Cytować
+16 #21 proste pytanie 2017-05-16 10:18
Wziąć na wykrywacz kłamstw potocznie zwany wariograf i przepytać Andzejka K. Zośię K. o - kto? jak?? komu?? gdzie??? za ile???? dlaczego???? Będzie jasne.....
Cytować
+10 #22 dery 2017-05-16 10:33
jak widać różne typki z pod ciemnej gwiazdy znalazły sobie wspaniały grunt do robienia kokosów w Wadowicach
Cytować
+9 #23 aaaaron 2017-05-16 10:38
Śmierdzi na kilometr mega skandalem z tym bumarem. Norweg od dawna robi podchody obiecuje różnym różne rzeczy. Na szczęście są haki nie był ostrożny:)
Cytować
+7 #24 drammen 2017-05-16 11:35
ten w jasnej koszuli z siwymi włosami to jest ten owy norweg Stein Harald Schi - poszukiwany listem gończym za niepłacenie podatków w norwegii. Poniżej link ze strony norweskiej warto wrzucić na translator

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/skatt/oekokrim-undersoeker-flere-betalingskort-og-flere-brukere/a/23584554/
Cytować
+14 #25 cebeaaaa 2017-05-16 12:15
podobno już ponad 2 lata temu andrzejek miał wszystko dograne - umowy wstępne z najemcami były podpisane a działka jeszcze nie była nawet przekwalifikowa na! To jest bardzo ciekawe że był aż tak pewny że cała akcja się powiedzie po jego myśli? Doprawdy zastanawiające!
Cytować
+8 #26 leja 2017-05-16 12:55
Cała ta akcja to wielki bardzo WIELKI SKOK NA KASĘ. NIE DAJCIE SIĘ NABRAĆ NA OBIECYWANKI CACANKI NORWEGA. ON PATRZY TYLKO SWOJEGO INTERESU MA GDZIEŚ CAŁĄ RESZTĘ.
Cytować
+11 #27 kalku9a 2017-05-16 13:09
Szanowni Państwo po co w ogóle ta dyskusja sprawa jest jasna Pan Kowalczyk wraz ze wspólnikami kupił teren pod przemysł więc niech realizuje inwestycje w tym miejscu zgodnie z jej przeznaczeniem albo niech da sobie siana i niech sprzeda ten teren z ogromnym zyskiem. Sprawa jest oczywista i nie podlega dyskusji.
Cytować
+3 #28 zorro 2017-05-16 14:00
Polecam się skontaktować z wiceministrem sprawiedliwości Patrykiem Jakim on się lubuje w tropieniu takich afer. Na pewno Wam pomoże jest dobry w te klocki
Cytować
+8 #29 kuku 2017-05-16 15:53
przekwalifikowa nie ma kryminogenne charakter, nawet ślepy i głuchy wie o co tutaj chodzi, a jak nie wie to już wie
Cytować
+1 #30 dobra zmiana 2017-05-16 16:16
hehe :lol:
Cytować
+6 #31 amazu 2017-05-16 19:35
W małych Wadowicach które mają poniżej 20.000 tysięcy mieszkańców jest już przesyt handlu w postaci marketów. Za mało jest produkcji i mieszkań. Można tą działkę doskonale wykorzystać pod budowę mieszkań apartamentów. Cena w detalu oscyluje 4000-4500 zł za metr kwadratowy. Można zarobić więcej nawet niż na kauflandzie tylko trzeba chcieć i myśleć
Cytować
+5 #32 sab3 2017-05-16 21:32
Lokowanie kolejnego supermarketu i dodatków galerii handlowej to jakieś nieporozumienie w małym miasteczku, mniejszym niż np. Andrychów. Trzeba nie mieć wyobraźni
Cytować
-2 #33 ww 2017-05-16 23:32
19 tys ludzi nie będzie mogło kupić taniej, w konkurencyjnych cenach, bo 20 handlarczyków z ich 280 znajomymi podpisali się pod jakimś śmiesznym listem który jest nieszczęśliwie akurat po myśli pana (za przeproszeniem) burmistrza??

Naprawdę?
300 cwaniaków patrzących tylko czubka własnego nosa sterroryzuje swoimi zawyżonymi cenami ponad 60-krotnie większą społeczność? Tylko dlatego że boją się konkurencji, że ktoś da mieszkańcom niższe ceny????

No i jaka "polska dla polaków"? Czy wy oszaleliście? Ja chce po prostu taniej kupić chleb, móc niedrogo dzieci ubrać, a nie spełniać jakieś ambicje polskich nacjonalistów.

Jak się komuś nie będzie opłacać, to zbankrutuje i zwinie interes. czym się martwicie??
Cytować
0 #34 berek 2017-05-17 07:43
W Oświęcimiu powstały całkiem fajne nowe knajpki-jedzeni e w mc donalds ma te zalete ze ryzyko zatrucia pokarmowego jest znacznie mniejsze niż w rodzimych "fast-foodach" i tak praktycznie jest na całym świecie.W andrychowskim Kauflandzie widuje dużo sasiadów i znajomych z Wadowic,podobni e w krakowskich centach handlowych.A jeśli ludzie z okolicy zaczna zjezdzać do Wadowic-wadowic kie firmy tez zaczna zarabiac.Może nawet ceny benzyny spadną....Inna sprawa ze kazda regulacja rynku w ten sposob jest niekorzystna dla ostatecznego klienta-to on placi wiecej.A ludzie patrza ile wydaja i licza.Utrzymywa nie kogos bo od ilus lat ma sklepik sportowy czy inna firme tez jest w pewien sposob niemoralne bo zniecheca wlasciciela do walki cenowej-w koncu jest w jakis sposob monopolista.
Cytować
+2 #35 twarde fakty 2017-05-17 10:10
z dużych marketów lokalna gospodarka zawsze jest stratna, ponieważ cwaniaki unikają płacenia podatków kombinują jak się da przykładem jest były ALBERT teraz nazywa się CARREFOUR wszystko po to aby okradać państwo. Nikt mi nie wmówi że markety nam nieba przychyla. Czysty wyzysk i oszustwo. Śc
Cytować
+5 #36 marzena109 2017-05-17 10:12
ŚCIEMNIANIE O PRACY W MC DONALDZIE JEST PO PROSTU ŻENUJĄCE, TO JEST PONIŻENIE POLSKIEGO OBYWATELA
Cytować
+5 #37 ANDUŁA z. 2017-05-17 10:18
nie ma żadnych podstaw ani ekonomicznych ani społecznych aby lokować w małych wadowicach wielkiego molocha. Tylko dlatego że jeden gość bardzo tego chce i tyle.
NIGDZIE NIE JEST TAK ŻE ZAWSZE DOSTAJE SIĘ TO CZEGO SIĘ CHCE!
Cytować
+3 #38 sebastienn 2017-05-17 11:45
Bielsko-biała jest już utopiona przez markety, główne ulice opustoszałe, które niegdyś tętniły życiem totalnie a kasa idzie na zachód do rajów podatkowych. Dlatego dają na wabia frajerom coś taniej żeby się złakomili bo odbiją to sobie na podatkach i innych kombinacjach - mechanizm jest prosty
Cytować
0 #39 kwas8 2017-05-17 11:49
zgadza się z zagranicznych supermarketów podatki płaci tylko Biedronka cała reszta żeruje na polakach wykazując wieczne starty i omijają polski system podatkowy. Cały proces opiera się na wykańczaniu rodzimego sektora handlowego kosztem niemieckich, francuskich, portugalskich sieci handlowych. Tą drogą Polska nigdy nie będzie się rozwijać tak jak powinna.
Cytować
+1 #40 detektyw 2017-05-17 12:27
zaproście telewizję polsat, tvn niech się wszyscy dowiedzą jaki przekręt chce się tutaj zrobić
Cytować
+1 #41 Kupiec 2017-05-17 14:23
Cytuję kwas8:
zgadza się z zagranicznych supermarketów podatki płaci tylko Biedronka cała reszta żeruje na polakach wykazując wieczne starty i omijają polski system podatkowy. Cały proces opiera się na wykańczaniu rodzimego sektora handlowego kosztem niemieckich, francuskich, portugalskich sieci handlowych. Tą drogą Polska nigdy nie będzie się rozwijać tak jak powinna.


Zero wiedzy merytorycznej. Kaufland zapłacił ponad 600 mln złotych podatku za 2016 rok.
Cytować
+4 #42 yupsss 2017-05-17 14:47
W Poznaniu jest przesyt supermarketów podobnie jak w Wadowicach i tam już co najmniej dwa się zamykają. Co za dużo to nawet świnia nie chce:)
Cytować
+1 #43 A ty co? 2017-05-17 15:39
Cytuję detektyw:
zaproście telewizję polsat, tvn niech się wszyscy dowiedzą jaki przekręt chce się tutaj zrobić


No to zaproś.
Znowu "zaproście", wy zaproście,a Ty się boisz czy wstydzisz zaprosić telewizję?
Mam nadzieję, że się wstydzisz, bo to może świadczyć, że jesteś normalnym hejterem, a nie zwykłym przygłupem.
Cytować
0 #44 narod8 2017-05-17 18:37
Cytuję Kupiec:
Cytuję kwas8:
zgadza się z zagranicznych supermarketów podatki płaci tylko Biedronka cała reszta żeruje na polakach wykazując wieczne starty i omijają polski system podatkowy. Cały proces opiera się na wykańczaniu rodzimego sektora handlowego kosztem niemieckich, francuskich, portugalskich sieci handlowych. Tą drogą Polska nigdy nie będzie się rozwijać tak jak powinna.


Zero wiedzy merytorycznej. Kaufland zapłacił ponad 600 mln złotych podatku za 2016 rok.


Zero wiedzy drobne firmy zapłaciły 100 miliardów podatku VAT w 2016 roku! A ile straciły małe firmy i skarb państwa oraz ile ludzi poszło na bruk przez niemieckie Kauflandy??!!!
Cytować
+4 #45 alicja67 2017-05-17 18:41
powszechnie jest wiadomo że markety niszczą lokalny biznes. Nie ma takiego miejsca w Polsce gdzie markety przyczyniły się do rozwoju danego regionu. Wzbogaca się tylko niemiec albo jakiś inny a polak robi za płacę minialną
Cytować
+5 #46 dla wiadomości 2017-05-17 18:45
100 mln euro pożyczki od Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOR) otrzymał Schwarz Gruppe na rozwój sieci Kaufland w Polsce. To już kolejne takie hojne wsparcie finansowe dla niemieckiego potentata, będącego też właścicielem sieci Lidl. W 2015 roku Schwarz dostał na to 900 mln dolarów na preferencyjnych zasadach. Dziś jest właścicielem niemal 800 sklepów obu marek w Polsce. Tak właśnie wygląda mechanizm niszczenia polskiego handlu.
Cytować
+3 #47 opyrchał jerzy 2017-05-17 19:59
niech mi nikt nie gada że coś w markecie jest taniej zasada jest taka, że kiedy hipermarket opanuje już w dużym stopniu rynek spożywczy w danym miejscu, ma wolną rękę jeśli chodzi o podnoszenie cen, wiedząc, że ludzie nie będą dojeżdżać kilometrami do najbliższej konkurencji.
Cytować
-1 #48 tom 2017-05-17 21:40
Cytuję opyrchał jerzy:
niech mi nikt nie gada że coś w markecie jest taniej zasada jest taka, że kiedy hipermarket opanuje już w dużym stopniu rynek spożywczy w danym miejscu, ma wolną rękę jeśli chodzi o podnoszenie cen, wiedząc, że ludzie nie będą dojeżdżać kilometrami do najbliższej konkurencji.

Co Ty BREDZISZ??
Gdzie ty widziałes różne ceny w porównywalnych sklepach tej samej sieci??

To zawsze tylko lokalne cwaniaczki podnoszą ceny kiedy chcą.
Daliście się omamić i ogłupić wadowickim handlarzynom.
A kończy się tym, że ludzie na duże zakupy i tak jada do supermarketu, bo przy wadowickich chorych cenach i tak opłaca się dopłacić do paliwa i skoczyć do Krakowa lub Bielska.
Cytować
+6 #49 alz 2017-05-18 13:56
działka magazynowo - produkcyjna jest pod produkcję niech supermarket
Cytować
+6 #50 unia 2017-05-18 14:30
dyskusja w tej materii nie ma sensu każdy wie że to przekręt:0
Cytować
-6 #51 @khf2017 2017-05-18 18:04
Cytuję khf2017:
Cytuję Klient:
Ale jak Galeria JAN powatawała to nikt nie protestował!! I jakoś nikt nie upadł. Kupcy - koniec komuny!! Wolny rynek mamy od 27 lat!!!!

Nie porównuje JANA do BUMARU. NA BUMARZE NORWEG CHCE POSTAWIĆ HIPERMARKET Z GALERIA HANDLOWĄ 10 x większą co wykończy drobnych kupców. Poza tym Jan to nasz polski kapitał podatki zostają w Polsce a u Norwega oszusta niemiecki hipermarket z którego zyski są transferowane do rajów podatkowych. Nie dajcie się nabrać cwaniakom i oszustom

Jan to nasz polski kapitał? Jaja sobie robisz? To kapitał Klinowskiego i studentki Marysi. I podpisało się 300 przedsiębiorców ? A kto to widział? Bo jak była komisja w 2015 roku, to miało być 250 podpisów, a pod pismem do rady miejskiej jest 7 z Koczurową co ma sklep z epoki PRL-u przy Zatorskiej. A nie norweski tylko wadowicki przedsiębiorca załączył do wniosku około 2000 podpisów. Załączył a nie tylko mówił że te podpisy ma. To pytam się jak to jest? 7 i 300 podpisów których nikt nie widział to więcej niż 2000? Ale fajnie, że redaktor to napisał bo wiemy ilu z Klinowskim mamy komuchów w tym mieście.
Cytować
-1 #52 @narod8 2017-05-18 18:06
Cytuję narod8:
popieram przyłączam się do protestujących, dość już u nas brytyjskich tesco, portugalskich biedronek, niemieckich lidlów. Polska dla polaków.

Ziemia dla buraków!
Cytować
-4 #53 @biznesmyn 2017-05-18 18:09
Cytuję biznesmyn:
Mnie ciekawi co w swoim zyciu biznesowym zrobił Kowalczyk...szukam i nic znależc nie mogę, a ponoć on biznesmyn pełną gębą

Ale ci żal dupę ściska z zazdrości, że był dzisiaj w TVP2 w pytaniu na śniadanie. I tam mówili co zrobił. A ty co zrobiłeś oprócz anonimowego podżegania? Nic bo na nic cię nie stać. nawet sam kupy nie potrafisz zrobić tylko muszą cię podcierać. Taki z ciebie biznesmyn!
Cytować
-5 #54 Lokalna obstrukcja 2017-05-18 18:12
Cytuję Gość:
Ściąganie McDonald's do Wadowic to zarzynanie lokalnej gastronomi na korzyść zagranicznego kapitału !!! - to jest tak bardzo głupi pomysł że stanowczo trzeba protestować !!!

Wystarczy tylko zobaczyć w Oświęcimiu jak postawili KFC i Maka jak drobna gastronomia padła...

Takie pseudo inwestycje nie służą rozwoju tylko niszczą lokalny rynek bo turysta widząc Maka zatrzyma się zje coś ciepłego, zje loda, wypije i w rynku jak wezmie kremówkę to będzie max !!!

Bo po lokalnej gastronomi ma się sraczkę. Śmierdzi na talerzu i buzuje w żołądku. Tylko kasa się liczy a nie świeży towar i zdrowie klienta
Cytować
-4 #55 :D 2017-05-18 18:16
Cytuję alojjz:
Dlaczego Kowalczyk nie che tam zrobić strefy przemysłowej, choćby na wzór Zatora i umożliwić inwestorom tworzenia zakładów produkcyjnych , usługowych ..., a nie powierzenie handlowe z których zyski wypływają do norwegii i do niemiec. DLACZEGO W NORWEGII NIE MA ZADNYCH ALE TO KOMPLETNIE ŻADNYCH MARKETÓW INNYCH NIŻ RODZIME NORWESKIE

A dlaczego Klinowski nie chce na 22 hektarach zacząć strefy przemysłowej tylko będą hipermarkety. Czy dostał w łapę? Bo trzeba będzie jeszcze dodatkowych hektarów. na komisji padła cyfra 80. 80 hektarów hipermarketów i zero przemysłu to przeżyje tych 300 kretynów. Bo Klinowski przeżyje na pewno.
Cytować
-7 #56 @ANDUŁA z. 2017-05-18 18:24
Cytuję ANDUŁA z.:
nie ma żadnych podstaw ani ekonomicznych ani społecznych aby lokować w małych wadowicach wielkiego molocha. Tylko dlatego że jeden gość bardzo tego chce i tyle.
NIGDZIE NIE JEST TAK ŻE ZAWSZE DOSTAJE SIĘ TO CZEGO SIĘ CHCE!

Czy ty buraczku w ogóle wiesz o czym piszesz? O jakim molochu? na bumarze moloch i 320 miejsc parkingowych? No to naprawdę masz z głową. Idź i lecz się!
Cytować
+8 #57 pakuła 2017-05-19 08:54
Supermarket nie jest żadną inwestycją lokalną oraz drenuje lokalny rynek!

• przedsiębiorca inwestuje na miejscu, rozbudowuje swój biznes, inwestuje w nieruchomość
• przedsiębiorca wypracowane zyski inwestuje na miejscu – pieniądze zostają w mieście, przynajmniej w regionie
• przedsiębiorca tworzy miejsca pracy, tak, przede wszystkim dla siebie i dla rodziny, jednak znów – pieniądze zostają w okolicy i cyrkulują – on i jego rodzina wydają pieniądze lokalnie – zyskuje całą społeczność, tworzą się kolejne miejsca pracy, także dla Ciebie
• przedsiębiorca zapewnia pracę i przyzwoite partnerskie warunki dla dużej sieci lokalnych dostawców, producentów, serwisantów
A teraz popatrzmy jak to jest w markecie:
• supermarket nie inwestuje w nieruchomość, skręcana stalowa hala marketu może być rozkręcona w tydzień i za miesiąc stać na Ukrainie – to nie jest nieruchomość
• supermarket wypracowane zyski wyprowadza za granicę – pieniądze uciekają z regionu i z kraju
• supermarket niszczy miejsca pracy w lokalnej ekonomii – ludzie, którzy pracują w marketach, dostają bieda-wynagrodz enia nie wystarczające do samodzielnego utrzymania się, czasem wystarczy na uzbieranie na bilet do wyjazdu do Anglii
• supermarket, niszcząc lokalny rynek, narzuca swoje warunki dużej sieci dostawców na granicy opłacalności, zmusza ich de facto do kredytowania swojej działalności
Moich przeciwników w dyskusji zapraszam do refleksji, dlaczego wokoło jest taka bieda i albo oni, albo tylu ich znajomych jedyną perspektywę na przyszłość znajduje w wyjeździe do UK.
Cytować
-10 #58 d 2017-05-19 09:18
"600 osób zostanie bez pracy" hmmm do papierni i innych zakładów w okolicy zatrudniają Ukraińców i ludzi z Azerbejdżanu bo nie ma komu robić a jak wybudują galerię bo w końcu ona tam powstanie prędzej czy później, to prace na pewno znajdzie tam wielu bezrobotnych więc pieprzenie że 600osób straci pracę jest nieodpowiednie w tej sprawie.
Cytować
+9 #59 olt 2017-05-19 10:26
WIELKI SKOK NA KASĘ.NIE DAJCIE SIĘ NABRAĆ NA OBIECYWANKI Norwega. ON PATRZY TYLKO SWOJEJ KIESZENI MA GDZIEŚ CAŁĄ RESZTĘ NAIWNIAKÓW
Cytować
+9 #60 wielkie 2017-05-19 10:51
straszliwe oszustwo
Cytować
+6 #61 sven 2017-05-19 13:23
W Norwegii ma całe areały wolnego miejsca tam niech uszczęśliwi Norwegów marketem! Tylko że norwegowie nie frajerzy i nie dopuszczą obcych aby zabierali im pracę.
Cytować
-2 #62 reks 2017-05-21 21:17
ciekawe czy przeciwnicy hiper marketów nie robią w nich zakupów a sami handlarze zaopatrują się w nich a potem sprzedają towar maja karty gdzie mogą taniej kupić na rynku w wadowicach jak się kupuje kilka produktów np. warzywa szybciej liczą jak komputer a na końcu dorzucą banana niby gratis a 10 razy zapłacony i niech nie narzekaja bo ludzie umią liczyć pieniadze i robią zakupy gzie się podoba
Cytować
+1 #63 bezia 2017-05-23 09:24
W supermarketach na wabia dają jeden artykuł w promocji a wszystkie inne są o wiele droższe niż w zwykłym sklepie. Klient kupuje różne rzeczy i zawsze wychodzi stratny przez sztuczki marketingowe. Niemiec dałby ci coś kiedyś za DARMO?????
Cytować
Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.