Wadowiccy kupcy mają żal do lokalnych radnych PiS i proszą o interwencję u samego prezesa Kaczyńskie
Teren po dawnym zakładzie Bumar Łabędy.

Wadowiccy kupcy mają żal do lokalnych radnych PiS i proszą o interwencję u samego prezesa Kaczyńskiego. Chodzi o przekwalifikowanie terenów przemysłowych po dawnym zakładzie produkcyjnym Bumar Łabędy przy ulicy Fabrycznej w Wadowicach.

Wraca sprawa przekwalifikowanie terenów przemysłowych po dawnym zakładzie produkcyjnym Bumar Łabędy przy ulicy Fabrycznej w Wadowicach. We czwartek (27.04) w Urzędzie Miejskim ma odbyć się komisja w tej sprawie: radni PiS z klubu tego ugrupowania w Radzie Miejskiej w Wadowicach przygotowali projekt uchwały w sprawie  zmian w planie zagospodarowania przestrzennego, co umożliwiłoby powstanie tutaj galerii handlowej. Sesja, na której radni mają zagłosować w tej sprawie, ma się odbyć się prawdopodobnie 10 maja.

Wadowiccy kupcy po raz kolejny jednak protestują przeciwko tym planom. Pod protestem, który został wysłany do premier Beaty Szydło, posła Marka Polaka i szefa PiS Jarosława Kaczyńskiego, podpisało się 126 osób. Apelują o interwencję w tej sprawie w przekonaniu, że politycy PiS na wysokim szczeblu, w przeciwieństwie do lokalnych polityków tej partii, będą ronić rodzimej przedsiębiorczości.

(...) Cała sprawa jest tym bardziej dla nas szokująca, ponieważ prawdopodobnie jest to pierwszy taki przypadek w Polsce aby radni PiS z przewodniczącą klubu Zofią Kaczyńską na czele złożyli projekt uchwały, która ma zlikwidować tereny przemysłowe w Wadowicach i umożliwić powstanie ogromnego supermarketu i galerii handlowej. Przez tą nieodpowiedzialną decyzję pracę może stracić kilkaset osób (...). Jesteśmy zażenowani postawą Radnych z wadowickiego Klubu Prawa i Sprawiedliwość, dlatego uprzejmie prosimy o interwencję w tej priorytetowej dla nas sprawie — piszą kupcy w liście do premier Beaty Szydło.

Przypomnijmy, że od kilku lat mówi się o próbie rewitalizacji terenu dawnego zakładu "Fumis-Bumar", który w drodze przetargu od spółki Bumar sp. z o. o. w Warszawie nabyła jedna ze spółek. Budynki poprzemysłowe zostały wyburzone, a teren dokładnie oczyszczony. Zlikwidowano również 40 letnią kotłownię węglową spalającą rocznie do 800 ton węgla. Inwestorzy zaplanowali stworzenie tutaj nowoczesnego obiektu usługowo-handlowego i ekspozycyjnego dla przedsiębiorców. Według nich powstałe centrum znacząco przyczyniłoby się do tworzenia nowych miejsc pracy (około 300) oraz rozwoju gospodarczego miasta. Zaplanowano też restaurację McDonald's, sale siłowni, fitness czy korty do gry w squash'a. Wśród osób, które kilka lat temu popierały tą inwestycję i zgodziły się na przekwalifikowanie gruntów po zakładzie na cele handlowe, była ówczesna burmistrz Wadowic a obecnie posłanka (PiS) Ewa Filipiak.

Według zamierzeń, centrum handlowo-usługowe posiadać ma największą w mieście infrastrukturę dróg komunikacji wewnętrznej, cztery niezależne i co najważniejsze niekolizyjne wjazdy oraz parkingi (320 miejsc). Stworzenie nowych miejsc parkingowych pozwoliłoby wygodnie dokonać zakupów, a także skorzystać z oferowanych usług. Powstanie zespołu parkingów połączonych z pękającym w szwach parkingiem Urzędu Skarbowego mógłby służyć również wszystkim petentom oraz zmotoryzowanym turystom. Inwestorzy liczą też na uregulowanie i reorganizację zdewastowanej ulicy Fabrycznej.

 

 

Pomysł został jednak po wyborach samorządowych zablokowany przez nowego burmistrza Wadowic, Mateusza Klinowskiego, który wstrzymał procedury związane z przekwalifikowaniem gruntów.

 

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

-2 #1 zaklinowany 2017-04-27 12:40
Kolejna mierna prowokacja rządzącego Wadowicami palikociarza oczywiście anonimowa. Na terenie po Bumarze powinno powstać centrum handlowo usługowe a nie żadna produkcja. Albo najlepiej niech powstanie instalacja przetwarzania odpadów to zobaczymy co na to mieszkańcy 20-lecia. Kupcy niech lepiej się zajmą kupowaniem a nie interesami właściciela działki i uczestniczeniem w prowokacjach śmieciarza palikociarza.
+12 #2 O1n9 2017-04-27 12:42
Nie rozumiem krzyku kilku pieniaczy z Zatorskiej. Przecież mogą się przenieść ze swoimi biednymi przydupnikami na bumar. Jaki problem?
0 #3 ANDREW 2017-04-27 12:46
KFC POSTAWCIE BO NIEMA W OKOLICY
-15 #4 IVVVVV 2017-04-27 12:55
Czy za tym stoi IWW :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
-2 #5 Johny 2017-04-27 12:57
Johny z Putka wymaga braku konkurencji bo by mu sprzedaż padła
-11 #6 obietnice 2017-04-27 13:01
Pamiętacie jak Klinowski obiecywał nowe miejsca pracy dla młodych? Stworzył tylko dla znajomych. Pamiętacie jak obiecywał rozwój miasta? Dzięki niemu mamy droższe śmieci i blokadę BDI. Im dłużej ten szkodnik jest burmistrzem tym gorzej dla nas. Mogło być kilka setek miejsc pracy na tym terenie a mamy zacofanie i emigrację do Krakówka i na Śląsk. Czas rozliczyć go ze wszystkich obietnic/kłamst w!
-16 #7 kupiec 2017-04-27 13:14
Kupcy zrobili kupę
+31 #8 znajomy 2017-04-27 13:14
Do wszystkich bredzących o "ogromnym zadłużeniu" gminy, o pobranych "olbrzymich kredytach" przez burmistrza, proszę zerknąć na informację o wykonaniu budżetu Gminy Wadowice za I kwartał 2017 roku :
https://bip.malopolska.pl/umwadowice,m,293744,2017.html.
Nadwyżka w planowanych dochodach jest tak olbrzymia, że aż trudna do uwierzenia.
Kredyty praktycznie spłacone.
Wszyscy, którzy mówią że M. Klinowski zadłuża gminę, niech popatrzą na swoje odbicie w lustrze (jeśli potrafią).
Wstyd pyskacze...
Osobną sprawą jest wielkość inwestycji założonych w budżecie, ale do tej pory narracja przeciwników obecnej władzy był mniej więcej taka : Klinowski nic nie robi i jeszcze zadłuża gminę. I co? ;-)
+26 #9 stefek 2017-04-27 13:19
KUPIŁ SOBIE TEREN PRZEMYSŁOWY TO NIECH BUDUJE TO NA CO SIĘ DECYDOWAŁ. STO OBCEJ KOLONIZACJI
+31 #10 andrys 2017-04-27 13:21
niech się andrzejek chwyci w końcu roboty, a zośka ma nieźle przechlapane. Jak jej synalek wytłumaczy ludziom przy wyborach że dzięki jego mamusi setki ludzi poszło na bruk!!!???
+14 #11 eleo23 2017-04-27 13:24
To jest nie do pomyślenia aby PIS w całej Polsce walczył z zagranicznymi marketami a w Wadowicach popierał budowę jak dotąd największego supermarketu i i galerii handlowej, która położy na łopatki drobnych przedsiębiorców . Bardzo dobrze że napisaliście do Kaczyńskiego do Warszawy. Niech się wszystcy dowiedzą jaki przekręt chce się tutaj pociśnąć!
+25 #12 kubera6 2017-04-27 13:26
Jak można niszczyć własnych rodzimych przedsiębiorców kosztem obcych zagranicznych wyzyskiwaczy. Ludzie czy wy BOGA NIE ZNACIE?!
+19 #13 Jolka 2017-04-27 13:32
Ciekawy art o tej galerii:

http://inicjatywawadowice.pl/oskarzony-o-oszustwa-norweg-ukrywa-majatek-w-spolce-as-invest/
+23 #14 total przekręt 2017-04-27 13:34
NORWEG MUSIAŁ DUUUŻO NAOBIECYWAĆ, CBA bada od dłuższego czasu tą sprawę
+23 #15 wróżka 2017-04-27 13:58
No to wadowicki PiS ma nieźle przechlapane. Już widzę te plakaty na wybory 2018 ze zdjęciami tych z PiSu do zezwolili na likwidacje rodzimego handlu dla własnych celów. Będą na wieczność potępieni a o karierze politycznej mogą zapomnieć.
-21 #16 Tu-154 2017-04-27 14:01
Rad bym zobaczyć te 126 podpisów. Nie mam wątpliwości, ze za listem stoi Wielki Manipulator, a kupcy w swej naiwności nie widzą prawdziwego zagrożenia. Ockną się jak zostanie zamknięty wjazd do miasta a w Choczni powstanie nie jeden lecz dziesięć marketów.
+29 #17 Gość 2017-04-27 14:19
Wadowice nie potrzebują kolejnej galerii czy centrum handlowego !!! Problem opisany w tym artykule polega na tym iż inwestor kupił działkę i liczył że przekwalifikuje i będzie do przodu ale władza się zmieniła i został z tym co pierwotnie kupił.

Wadowice potrzebują produkcję, usługi, a nie kolejne miejsca gdzie kasę można zostawić w zagranicznym kapitale: Mc'Donald to dobijanie lokalnych obiektów gastronomicznyc h. Jako miasto turystyczne nasza polityka i gospodarka musi być na stawiona na promowanie i produkcję lokalnych rzeczy i dobrodziejstw, a nie na promowaniu zagranicznego kapitału !!!

Przyszłość tego miasta to produkcja - przykład Maspexu pokazuje jak małe miasto może być liderem w danej branży w kraju i zdobywać rynki zagraniczne. Nasz region to także buty, meble, pszczelarstwo, agroturystyka, hotelarstwo, parki rozrywki itd.

Jako nieliczni mamy Polskie markety Stop i Jan które zaopatrzeniem biją po stokroć wszystkie Lidle, Biedronki, Tesco itd.

Wadowice potrzebują miejsc które tworzą wytwarzają a nie miejsc gdzie ludzie kupią więcej zagranicznego towaru.
+25 #18 albatros1 2017-04-27 14:19
Każdy mądry wie że to jest próba zrobienia ogromnego przekrętu, wadowicom do szczęścia nie jest potrzebny jakiś przybysz ze Skandynawii i jego 55 baniek usd które ukradl i jest poszukiwany listami gończymi. Podobno dobrze się bawi w limassol na Cyprze.
+30 #19 kok4# 2017-04-27 14:25
Ten teren można by dobrze wykorzystać pod zabudowę mieszkalną lub mieszkalno usługową no i oczywiscie na produkcję też.
+21 #20 obserwator 2017-04-27 14:35
No naprawdę pierwsze słyszę aby radni PIS-U domagali się budowy zachodniej hipermarketu. Doprawdy to jest na pewno pierwszy taki przypadek w skali kraju. Będzie z tego niezły dym co mi się wydaje
+19 #21 łopata 2017-04-27 14:59
Cytuję stefek:
KUPIŁ SOBIE TEREN PRZEMYSŁOWY TO NIECH BUDUJE TO NA CO SIĘ DECYDOWAŁ. STO OBCEJ KOLONIZACJI


Dokładnie - kupił za grosze teren przemysłowy i myślał, że "jakoś się załatwi" przekwalifikowa nie przeznaczenia terenu.
Gdyby od razu była to działka pod działalność handlową, teren po Łabędach zostałby sprzedany trzykrotnie drożej.
Tak było blisko, a tu peszek :D
-2 #22 wiadmom24 2017-04-27 15:48
Teren jest skażony nic nie wybuduja
-18 #23 kupic 2017-04-27 16:23
Kompletne niezrozumienie sytuacji. 100% miejsc w tej galerii zostało zerezerwowanych przez wadowickich kupców! Nie z Norwegii, nie z Krakowa ale z Wadowic. Każdy nowy sklep w tej galerii to nowe miejsca pracy - nie przeniesione z centrum ale nowe!.
+23 #24 oczywista oczywistoś 2017-04-27 16:25
niech mi pani kaczyńska nie wciska kitu że ten teren wygląda brzydko, no owszem może i tak ale to wina wyłącznie właściciela który nie realizuje inwestycji natym terenie zgodnie z jego przeznaczeniem. Wynajał sobie cwaniaczek adwokacików też cwaniaczków i kombinuje jak wykiwać ludzi
-20 #25 Śmichy warte 2017-04-27 17:26
Cytuję Gość:
Wadowice nie potrzebują kolejnej galerii czy centrum handlowego !!! Problem opisany w tym artykule polega na tym iż inwestor kupił działkę i liczył że przekwalifikuje i będzie do przodu ale władza się zmieniła i został z tym co pierwotnie kupił.

Wadowice potrzebują produkcję, usługi, a nie kolejne miejsca gdzie kasę można zostawić w zagranicznym kapitale: Mc'Donald to dobijanie lokalnych obiektów gastronomicznych. Jako miasto turystyczne nasza polityka i gospodarka musi być na stawiona na promowanie i produkcję lokalnych rzeczy i dobrodziejstw, a nie na promowaniu zagranicznego kapitału !!!

Przyszłość tego miasta to produkcja - przykład Maspexu pokazuje jak małe miasto może być liderem w danej branży w kraju i zdobywać rynki zagraniczne. Nasz region to także buty, meble, pszczelarstwo, agroturystyka, hotelarstwo, parki rozrywki itd.

Jako nieliczni mamy Polskie markety Stop i Jan które zaopatrzeniem biją po stokroć wszystkie Lidle, Biedronki, Tesco itd.

Wadowice potrzebują miejsc które tworzą wytwarzają a nie miejsc gdzie ludzie kupią więcej zagranicznego towaru.

Większych bredni nie czytałem. Było na sprzedaż, to kupił. Mogłeś i ty, ale za głupi jesteś. I potwierdzasz to mieszając potrzeby turystyczne miasta z produkcją. Produkcji to my mamy aż nadto, tylko producenci nie mają gdzie zbyć swoich wyrobów. Do tego potrzebna jest galeria, w której każdy znajdzie miejsce na swoje stoisko, a nie pod chmurką na Placu Getta, w syfie, kurzu i smrodzie. A Maspex? Tylko wykorzysta nasz budżet, pod budowę swojego parkingu. Bo podatki płaci całkiem gdzie indziej, a nie w Wadowicach. Jako jedyni mamy galerię Jan. No tak! Pielęgnowaną przez burmistrza i panią, która wygrała od Jasia czerwonego opla. I to w ich oczach sola jest Bumar.
I piszesz, że Wadowice potrzebują miejsc które tworzą wytwarzają a nie miejsc gdzie ludzie kupią więcej zagranicznego towaru, a sam wpieprzasz zagraniczne konserwy rybne, pijesz zagraniczną kawę i herbatę i wpieprzasz chleb z Biedronki, która tak samo polska jak ty Meksykanin.
+22 #26 Gość 2017-04-27 17:36
Cytuję kupic:
Kompletne niezrozumienie sytuacji. 100% miejsc w tej galerii zostało zerezerwowanych przez wadowickich kupców! Nie z Norwegii, nie z Krakowa ale z Wadowic. Każdy nowy sklep w tej galerii to nowe miejsca pracy - nie przeniesione z centrum ale nowe!.


Czym handlują w centrach handlowych ??? 80% zagraniczne sieciówki + McDonald's, KFC, Pizza Hut itd. My tego w Wadowicach nie chcemy bo co z tego że zatrudni taki nowy punkt 1-2 ( w przypadku sklepu) osoby jak uderzy w pozostałych.

Przykład: Gdzie turysta kupi lody w McDonald's czy w rynku i już nasi luzie tracą pieniądze, a zarabia obcy kapitał. Przykład Maspexu, Skawy, Badura, Conthpol, Domeno itd. pokazuje ile więcej miejsc pracy powstaje gdy jest produkcja - to nawet niema porównania !!! Centra handlowe zawsze mają duże czynsze na które pozwolić może sobie tylko duża sieciówka, która zatrudnia sprzedawce po kosztach który ma pchać towar do ludzi.

Tu w tym wszystkim chodzi o przekwalifikowa nie terenów przemysłowych, ktoś kupił przemysłowe i ma nagle ale...
+8 #27 Gość 2017-04-27 17:50
Cytuję Śmichy warte:
Cytuję Gość:
Wadowice nie potrzebują kolejnej galerii czy centrum handlowego !!! Problem opisany w tym artykule polega na tym iż inwestor kupił działkę i liczył że przekwalifikuje i będzie do przodu ale władza się zmieniła i został z tym co pierwotnie kupił.

Wadowice potrzebują produkcję, usługi, a nie kolejne miejsca gdzie kasę można zostawić w zagranicznym kapitale: Mc'Donald to dobijanie lokalnych obiektów gastronomicznych. Jako miasto turystyczne nasza polityka i gospodarka musi być na stawiona na promowanie i produkcję lokalnych rzeczy i dobrodziejstw, a nie na promowaniu zagranicznego kapitału !!!

Przyszłość tego miasta to produkcja - przykład Maspexu pokazuje jak małe miasto może być liderem w danej branży w kraju i zdobywać rynki zagraniczne. Nasz region to także buty, meble, pszczelarstwo, agroturystyka, hotelarstwo, parki rozrywki itd.

Jako nieliczni mamy Polskie markety Stop i Jan które zaopatrzeniem biją po stokroć wszystkie Lidle, Biedronki, Tesco itd.

Wadowice potrzebują miejsc które tworzą wytwarzają a nie miejsc gdzie ludzie kupią więcej zagranicznego towaru.

Większych bredni nie czytałem. Było na sprzedaż, to kupił. Mogłeś i ty, ale za głupi jesteś. I potwierdzasz to mieszając potrzeby turystyczne miasta z produkcją. Produkcji to my mamy aż nadto, tylko producenci nie mają gdzie zbyć swoich wyrobów. Do tego potrzebna jest galeria, w której każdy znajdzie miejsce na swoje stoisko, a nie pod chmurką na Placu Getta, w syfie, kurzu i smrodzie. A Maspex? Tylko wykorzysta nasz budżet, pod budowę swojego parkingu. Bo podatki płaci całkiem gdzie indziej, a nie w Wadowicach. Jako jedyni mamy galerię Jan. No tak! Pielęgnowaną przez burmistrza i panią, która wygrała od Jasia czerwonego opla. I to w ich oczach sola jest Bumar.
I piszesz, że Wadowice potrzebują miejsc które tworzą wytwarzają a nie miejsc gdzie ludzie kupią więcej zagranicznego towaru, a sam wpieprzasz zagraniczne konserwy rybne, pijesz zagraniczną kawę i herbatę i wpieprzasz chleb z Biedronki, która tak samo polska jak ty Meksykanin.


Kupił działkę o kwalifikacji przemysłowej nie handlowej !!!!
+23 #28 orła cień 2017-04-27 17:58
już nigdy ale to prze nigdy nie zagłosuję na PiS. Pani kaczyńska pogrążyła swego synka. Kariery w polityce nie zrobi, stracił kilkaset głosów. Ale zawsze to dobra "ZMIANA"
+25 #29 kmas 2017-04-27 18:00
dość już jest tych marketów, a gdzie praca produkcja przemysł? To przemysł generuje nowe miejsca pracy a nie galerie handlowe!
0 #30 doO1n9 2017-04-27 18:07
Cytuję O1n9:
Nie rozumiem krzyku kilku pieniaczy z Zatorskiej. Przecież mogą się przenieść ze swoimi biednymi przydupnikami na bumar. Jaki problem?

OJ biedny niestety to jesteś i będziesz ty bo sklep można przenieść ale rozumu dla siebie w żadnej galerii nie kupisz !
+31 #31 skandal 2017-04-27 18:26
To jest skandal żeby emerytowana nauczycielka nie mająca ZIELONEEEGOOOO POJĘCIE O EKONOMII PRZEDSIĘBIORCZO ŚCI decydowała o losach Wadowic.
+23 #32 alles klar 2017-04-27 18:33
Zgadza się, co takiego dobrego zrobila kaczyńska dla innych lub innego przedsiębiorcy/ inwestora? Jest choć jakiś jeden przykład? Jakiś projekt uchwały? Dlaczego akurat tak bardzo jej zależy aby Norweg prał € na bumarze? Troche dziwne tzn. wiadomo o co chodzi!
-11 #33 Kandeman 2017-04-27 18:49
Wadowiccy kupcy w postaci wlasciciela galerii Jan oraz Klinowskiego. Jak szanowny burmistrz wymyslil sobie galerie w choczni to sie nazywalo super inicjatywa. A jak ma przekwalifikowa c obszary bumaru na uslugowo handlowe to wielki krzyk sie robi ze ludzie straca prace. Zenada! A ja sie pytam jaki pomysl ma burmistrz na to miejsce jako przemysl? Czy tylko chroni interesy jana? Ludzie otrzasnijcie sie i zobaczcie co sie dzieje w Wadowicach!
+14 #34 smród 2017-04-27 19:15
Dobra ciocia ZOCHA się znalazła, jest politycznie skończona
+16 #35 K2 2017-04-27 19:17
Dlaczego andrzej nie buduje tam bloków wynajmie wszystkie albo sprzeda z zyskiem
+2 #36 ed 2017-04-27 19:20
Cytuję zaklinowany:
Kolejna mierna prowokacja rządzącego Wadowicami palikociarza oczywiście anonimowa. Na terenie po Bumarze powinno powstać centrum handlowo usługowe a nie żadna produkcja. Albo najlepiej niech powstanie instalacja przetwarzania odpadów to zobaczymy co na to mieszkańcy 20-lecia. Kupcy niech lepiej się zajmą kupowaniem a nie interesami właściciela działki i uczestniczeniem w prowokacjach śmieciarza palikociarza.

kupcy to najemcy matole …bez obrazy
+25 #37 olaf 2017-04-27 19:30
całą tą bandą przekrętasów z norwegiem na czele powinna się zająć prokuratura
-6 #38 #olaf 2017-04-27 19:52
Cytuję olaf:
całą tą bandą przekrętasów z norwegiem na czele powinna się zająć prokuratura

Jaka prookuratura ??? tylko PIS !!!
Zajal sie "Straznik Wadowic"
http://www.wadowita24.pl/satyra-protestu/
BRAWO TAK TRZYMAC!!!
+9 #39 interesy 2017-04-27 20:07
A interes społeczny KTO REPREZENTUJE ?
Czym jest wobec walczących prywatnych biznesów ?
+14 #40 alarma 2017-04-27 20:30
Cała sprawa jest szyta grubymi nićmi
-16 #41 Obcy. 2017-04-27 20:31
Poproszę trzęsienie dupami o swoje interesy na Zatorski itd. Prawda jest taka że macie 100% drożej niż w supermarketach. Zastanówcie się bo to jest naciąganie ludzi. I nie gadacie o miejscach pracy bo roboty jest po uszy. W suchej potrzebują chyba z 500 osób do fideltronika. A galeria handlowa stworzy miejsca pracy i to dużo tylko będzie chętnych brak.
-12 #42 Obcy. 2017-04-27 20:34
A najśmieszniejsz e jest to mali handlowcy że towar kupujecie np w lidlu czy w Janie jak jest promocja i sprzedaje ie u siebie :-)
+11 #43 wieslaw 2017-04-27 20:50
Cytuję O1n9:
Nie rozumiem krzyku kilku pieniaczy z Zatorskiej. Przecież mogą się przenieść ze swoimi biednymi przydupnikami na bumar. Jaki problem?

co ma Zatorska do tego , starci caly handel w Wadowicach tzn zniknie z 1000 miejc pracy a w galerii powstanie max 200 ? i kto jest stratny ?
+21 #44 titiktik 2017-04-27 21:04
Kaczyńska fantastycznie pociągnie wadowicki pis na dno. Filipiakowa tez juz nie będzie posłem. Jest w końcu za to wszystko współodpowiedzi alna dając w ostatni dzień poprzedniej kadencji zielone światło dla Norwega.
-9 #45 kupic 2017-04-27 21:36
Cytuję Gość:
Cytuję kupic:
Kompletne niezrozumienie sytuacji. 100% miejsc w tej galerii zostało zerezerwowanych przez wadowickich kupców! Nie z Norwegii, nie z Krakowa ale z Wadowic. Każdy nowy sklep w tej galerii to nowe miejsca pracy - nie przeniesione z centrum ale nowe!.


Czym handlują w centrach handlowych ??? 80% zagraniczne sieciówki + McDonald's, KFC, Pizza Hut itd. My tego w Wadowicach nie chcemy bo co z tego że zatrudni taki nowy punkt 1-2 ( w przypadku sklepu) osoby jak uderzy w pozostałych.

Przykład: Gdzie turysta kupi lody w McDonald's czy w rynku i już nasi luzie tracą pieniądze, a zarabia obcy kapitał. Przykład Maspexu, Skawy, Badura, Conthpol, Domeno itd. pokazuje ile więcej miejsc pracy powstaje gdy jest produkcja - to nawet niema porównania !!! Centra handlowe zawsze mają duże czynsze na które pozwolić może sobie tylko duża sieciówka, która zatrudnia sprzedawce po kosztach który ma pchać towar do ludzi.

Tu w tym wszystkim chodzi o przekwalifikowanie terenów przemysłowych, ktoś kupił przemysłowe i ma nagle ale...

No niestety całkowita niezjanomośc tematu ( akurat tej galerii). Wszystkie sklepy które tam miały powstać nie były sieciówkami a rodzinnymi firmami. Sieciówki miały być 2 z czego jedna już przeniosła się do nowo budowanej galerii błonie. ( koło Skawy). Pozostały teren handlowy to biura turystyczne. telefonii komórkowej, siłownia, fitness, kort i kaufland jako spożywka.
+10 #46 Gość 2017-04-28 01:49
Cytuję kupic:
Cytuję Gość:
Cytuję kupic:
Kompletne niezrozumienie sytuacji. 100% miejsc w tej galerii zostało zerezerwowanych przez wadowickich kupców! Nie z Norwegii, nie z Krakowa ale z Wadowic. Każdy nowy sklep w tej galerii to nowe miejsca pracy - nie przeniesione z centrum ale nowe!.


Czym handlują w centrach handlowych ??? 80% zagraniczne sieciówki + McDonald's, KFC, Pizza Hut itd. My tego w Wadowicach nie chcemy bo co z tego że zatrudni taki nowy punkt 1-2 ( w przypadku sklepu) osoby jak uderzy w pozostałych.

Przykład: Gdzie turysta kupi lody w McDonald's czy w rynku i już nasi luzie tracą pieniądze, a zarabia obcy kapitał. Przykład Maspexu, Skawy, Badura, Conthpol, Domeno itd. pokazuje ile więcej miejsc pracy powstaje gdy jest produkcja - to nawet niema porównania !!! Centra handlowe zawsze mają duże czynsze na które pozwolić może sobie tylko duża sieciówka, która zatrudnia sprzedawce po kosztach który ma pchać towar do ludzi.

Tu w tym wszystkim chodzi o przekwalifikowanie terenów przemysłowych, ktoś kupił przemysłowe i ma nagle ale...

No niestety całkowita niezjanomośc tematu ( akurat tej galerii). Wszystkie sklepy które tam miały powstać nie były sieciówkami a rodzinnymi firmami. Sieciówki miały być 2 z czego jedna już przeniosła się do nowo budowanej galerii błonie. ( koło Skawy). Pozostały teren handlowy to biura turystyczne. telefonii komórkowej, siłownia, fitness, kort i kaufland jako spożywka.


Po co nam Kaufland ??? Za mało mamy Biedronek, Lidlów, Tesco itd. ??? W każdej galerii jest zasada jest ten kto płaci czynsz i co z tego że na starcie masz mieć siłownie jak wystarczy że pomysł nie chwyci i co wówczas zrobi inwestor poszuka tego kto zapłaci czynsz za to miejsce.
+19 #47 wierni pisowcy 2017-04-28 09:45
W trzech wyborach z rzędu głosowaliśmy na syna Pani Kaczyńskiej Filipa całą rodziną – łącznie 6 głosów. Za taki numer jak wykręciła teraz Pani z supermarketem nie będziemy głosować ani na PiS ani tym bardziej na Pani syna na pewno!!!!!!!
+28 #48 auto 2017-04-28 10:09
do durnoty - :P
Po co nam Kaufland ??? Za mało mamy Biedronek, Lidlów, Tesco itd. ???
Potrzebujemy duzy pietrowy PARKING - to wymazone miejsce
"Jak widac nie idzie o dobro mieszkancow tylko o dobro swojego portfela???" :D
+10 #49 ulrich 2017-04-28 11:10
oby prezes Jarosław rozgonił tą bandę i powsadzał tam gdzie ich miejsce
-10 #50 kto w co gra 2017-04-28 11:35
Zgadzam się z "Kandemanem", że kupcy to Klinowski i Jan. Jeden jest patologicznie mściwy a drugi ma swój interes na względzie. Do tego dochodzą zobowiązania wyborcze. Dziwi mnie , ze kupcy nie widzą prawdziwego zagrożenia które czai się w Choczni. Jaki był powód, żeby wydawać setki tysięcy na nowe studium, skoro stare już opracowano. Taktyka Klina stosowana wielokrotnie - przedłużyc. A w końcu i radni i kupcy za swoją naiwność zapłacą głową.
+7 #51 kłamstwo 2017-04-28 12:08
Cytuję kto w co gra:
Zgadzam się z "Kandemanem", że kupcy to Klinowski i Jan. Jeden jest patologicznie mściwy a drugi ma swój interes na względzie. Do tego dochodzą zobowiązania wyborcze. Dziwi mnie , ze kupcy nie widzą prawdziwego zagrożenia które czai się w Choczni. Jaki był powód, żeby wydawać setki tysięcy na nowe studium, skoro stare już opracowano. Taktyka Klina stosowana wielokrotnie - przedłużyc. A w końcu i radni i kupcy za swoją naiwność zapłacą głową.

Cytuję kto w co gra:
Zgadzam się z "Kandemanem", że kupcy to Klinowski i Jan. Jeden jest patologicznie mściwy a drugi ma swój interes na względzie. Do tego dochodzą zobowiązania wyborcze. Dziwi mnie , ze kupcy nie widzą prawdziwego zagrożenia które czai się w Choczni. Jaki był powód, żeby wydawać setki tysięcy na nowe studium, skoro stare już opracowano. Taktyka Klina stosowana wielokrotnie - przedłużyc. A w końcu i radni i kupcy za swoją naiwność zapłacą głową.

Jan powstał za poprzedniczki więc nie pieprz o Klinowskim niczym skorpion bez przyjaciół
+12 #52 sest90 2017-04-28 12:40
jestem za rozwojem przemysłu produkcji. Z samych marketów nie ma większego pożytku. To jest tylko wysysanie pieniędzy od obywateli i wysyłanie ich walizkami na zachód. Wielkie korporacja otaczają się prawnikami omijają przepisy ustawy, nie płacą wcale lub bardzo małe podatki.
+12 #53 #nauka 2017-04-28 13:20
Cytuję sest90:
jestem za rozwojem przemysłu produkcji. Z samych marketów nie ma większego pożytku. To jest tylko wysysanie pieniędzy od obywateli i wysyłanie ich walizkami na zachód. Wielkie korporacja otaczają się prawnikami omijają przepisy ustawy, nie płacą wcale lub bardzo małe podatki.

"Na podstawie największego w historii badania genomu świń, eksperci doszli do wniosku, że ich genom nie różni się aż tak znacznie od ludzkiego jak nam się wydawało.
Zauważyłem bez badania genetycznego, a nawet i to że część ludzi jest nawet bardziej świńska jak świnie.
Niestety, ale świkna jest mutantem genetycznym. Wszczepiono "ludzkie" geny w dzika i powstała świnka -.ponoć po to, aby ukryć kanibalizm.
Z tym kanibalizmem to tez prawda. Swinie potrafia zjadac sie nawzajem.
Zapłacić człowiekowi, a okaże się świnią!!
Ciężko w to uwierzyć, ale niektóre elementy pasują jak ulał, do tego, co sie dzieje dzisiaj!
Przecież to jest szczyt potworności i okrucieństwa ! Człowiek to egoistyczny potwór ! Człowiek to Zło. Lepiej mieć za przyjaciela zwierzę niż "człowieka".
Ja zawsze mowilem ze Czlowiek to swinia ,nie obrazajac swini ,bo jej akurat nie mam nic do zarzucenia."
-7 #54 Ha, ha, ha... 2017-04-28 13:35
Jan powstał za poprzedniczki więc nie pieprz o Klinowskim niczym skorpion bez przyjaciół

Jan powstał za poprzedniczki i za obecnego burmistrza (i z jego pomocą)dba żeby mu konkurencja pod nosem nie urosła.
Poprzedniczka zgodziła się na Bumar więc trzeba było spróbować wykarczować ją i na jej miejsce zasadzić buraka ;-)
-14 #55 Ha, ha, ha... 2017-04-28 14:03
Cytuję auto:
do durnoty - :P
Po co nam Kaufland ??? Za mało mamy Biedronek, Lidlów, Tesco itd. ???
Potrzebujemy duzy pietrowy PARKING - to wymazone miejsce
"Jak widac nie idzie o dobro mieszkancow tylko o dobro swojego portfela???" :D



Ty, nie potrzebujesz Kauflanda. Ty potrzebujesz dużego parkingu, piętrowego (masz, naprawdę, tyle samochodów?).
Jak potrzebujesz parkingu to go sobie zbuduj, w czym widzisz problem?

A ty nie dbasz przede wszystkim o swój portfel?
Ja, na przykład, nie upoważniałem Ciebie do dbania o mój.

Mam znajomych, którzy mieszkając koło Jana, jeżdżą do Kauflada w Andrychowie.
Ich pieniądze, ich wybór. Oni nie chcą parkingu piętrowego, ale bez Kauflanda w Wadowicach też sobie radzą. Zatem, czy będzie Kaufland u nas, czy nie będzie, Jan na takich ludziach i tak nic nie zarobi.

Jeśli bronisz swojego miejsca pracy (w Janie?) lub swojego interesu, to jeszcze można Cię zrozumieć, ale jak grzmisz jako ten "głos ludu" (jako ten cymbał brzmiący jak mówi Ewangelia ;-) ) to, nie gniewaj się ale grzmisz groteskowo, jako pożyteczny idiota (jak mówił klasyk W.U.L)
+3 #56 Nadęty bufon 2017-04-28 15:37
Cytuję sest90:
jestem za rozwojem przemysłu produkcji. Z samych marketów nie ma większego pożytku. To jest tylko wysysanie pieniędzy od obywateli i wysyłanie ich walizkami na zachód. Wielkie korporacja otaczają się prawnikami omijają przepisy ustawy, nie płacą wcale lub bardzo małe podatki.


Chwalebne, zaiste, stanowisko. A zrobiłeś do tej pory żeby przyczynić się do ozwoju "przemysłu produkcji?
Ile firm założyłeś?
Ile miejsc pracy stworzyłeś?
U ilu krajowych potentatów (zagraniczni są źli!!!!) lobbowałeś za przniesieniem produkcji do Wadowic?

Składasz deklaracje, z których nic nie wynika. Tak, tylko żeby coś napisać.
Żeby nie było, ja mam parę pomysłów,
z którymi zwróciłem się do paru osób "mogących coś", ale albo pomysły były kiepskie, albo nie mam siły przekonywania, bo nic z nich nie wynikło.
Założyłem też kiedyś firmę, stworzyłem kilka miejsc pracy, ale brakło umiejętności i padłem. ALE PRZYNAJMIEJ PRÓBOWAŁEM. Dlatego uważam, że mam prawo piętnować takie bicie piany.

Wszystkim marzącym o stworzeniu w Wadowicach czegoś na kształt Zagłebia Ruhry chciałbym zwrócić uwagę, że od czasu przeniesienia cyrkułu z Myślenic do Wadowic (a działo się to w czasach CK nieboszczki Austrii) Wadowice rozwijały się jako ośrodek administracyjny , a nie przemysłowy.
Rozwijano w tym celu infrastrukturę typowo miejską- szkoły, dom kultury, sąd, więzienie itp.
Miasto otoczone terenami rolnymi (drobnotowarowy mi) nie miało ani powodu, ani chęci przygotowywania terenów pod rozwój manufaktur. Nie rozwijano sieci dróg, zadowalając się naturalnym położeniem przy głownych szlakach komunikacji administarcyjnej.
I tak pozostało do dziś z krótkim flirtem z"przemysłem terenowym" z PRL.
Przemysł terenowy nie potrzebował dużych terenów i dobrych dróg, bo osadzano go w miastach nie po to żeby przynosił dochód, ale po to, żeby "zagospodarował " biedujący proletariat. Czasy się zmieniły,ale z powodu otoczenia wsiami z produkcją rolną, nie dało się wytyczyć i uzbroić dużych terenów pod zakłady produkcyjne - wyjątek: Elementy Obrabiarkowe(da wne ZEO). A potem nie było pod co uzbrajać nowych terenów. Jedyne wolne miejsce, po przemyśle terenowym, zagospodarował Maspex i jak widać szybko doszedł do ściany. Musiał przenieść produkcję i magazyny gdzie indziej, bo mu zwyczajnie brakło miejsca. Pozostała "kwatera główna" i centum marketingowo- handlowe czyli coś co najlepiej pasuje do "profilu" miasta.
Nie ma w bezpośredniej okolicy miasta, terenów, które nadawały by się na strefę ekonomiczną. Albo są problemy z "milionem" właścicieli domów i drobnych działek, albo ukształtowanie terenu nie takie, albo wreszcie koszmarny dojazd i wyjazd. Tereny wzdłuż Skawy będą się nadawały kiedyś, bo zapora ochroni je przed powodziami, ale trudno teraz przekonać kogoś żeby tam coś budował - wyjątek: JAS, jak widać.
Patrzycie na Zator, Inwałd?
Im było łatwiej, bo mieli ogromne, płaskie tereny po spódzielniach produkcyjnych- jeden właściciel, łatwe uzbrojenie i znacznie lepszy dojazd.
Pomijam brak dobrej woli władz, ale według mnie,Wadowice nie mają szans jako ośrodek przemysłowy. Uważam, że jedyną drogą rozwoju są usługi i turystyka. Niestety, na Papieżu długo się już nie pojedzie, a nie mamy (nie umiemy znaleźć) nic w zamian. Więc może lepiej byłoby, zamiast niszczyć raczkujących usługodawców, skupić się na rozwoju Wadowic jako bazy wypadowej i noclegowej dla turystów i ściągnąć inwestorów z dziedziny innych usług, choćby IT, które nie wymagają ogromnych terenów, dróg i parkingów dla tirów?
+15 #57 multqbn 2017-04-28 15:38
"Inwestor" kupił teren przemysłowy a nie usługowy i kupując go dobrze wiedział, że nie zbuduje tam centrum handlowego bez zmiany MPZP. O co więc i do kogo pretensje z jego strony? Mieszkańcy Wadowic nie chcą już marketów Proponuję się również zastanowić jakie miał "Inwestor" plany wykorzystania zakupionej nieruchomości w momencie jej nabywania Teraz gdy ktoś ośmielił się nieśmiało powiedzieć nie jego planom widzimy histerię. A przecież dobrze wiedział że nabył działkę nie pod handel - źle zainwestował pieniądze- niech kupi gdzie indziej grunt pod usługi.
+9 #58 UWAGA WAŻNE 2017-04-28 15:42
Czy poprzednia Rada przed podjęciem kontrowersyjnej uchwały, na dwa dni przed wyborami samorządowymi w ogóle wiedziała za czym głosuje ?
Czy Radni przed podjęciem tak ważnej dla lokalnego handlu decyzji obecnie zostali zapoznani ze szczegółową analizą potencjału i zagrożeń planowanej inwestycji, która zawierałaby m.in.
1. analizę SWOT
2. obroty handlu detalicznego na 1 mieszkańca
3. indeks koncentracji handlu detalicznego
4. potencjał demograficzny planowanej lokalizacji
5. potencjał ekonomiczny planowanej lokalizacji
6. strukturę handlu detalicznego w mieście
???????
+14 #59 leila 2017-04-28 17:46
Niech mi szanowna Pani radna Kaczyńska opowie jako emerytowana NAUCZYCIELKA jakie posiada kwalifikacje i wiedzę nt. ekonomii, przedsiębiorczo ści, mikro i makro-ekonomii?
+11 #60 A ja 2017-04-28 18:15
A ja wam cos powiem WAZNEGO !!!
https://www.youtube.com/watch?v=DA9hnnICnHY

WADOWICZANIE tylko protest was moze uratowac !!!
Tylko na tym miejcu PARKING 3- poziomowy !!!
WALCZYC AZ DO SKUTKU !!!!!
+7 #61 kudim 2017-04-28 20:47
Elżbieta Jaworowicz ma dobry materiał na program w TVP
+3 #62 V 2017-04-28 20:48
Cytuję UWAGA WAŻNE:
Czy poprzednia Rada przed podjęciem kontrowersyjnej uchwały, na dwa dni przed wyborami samorządowymi w ogóle wiedziała za czym głosuje ?
Czy Radni przed podjęciem tak ważnej dla lokalnego handlu decyzji obecnie zostali zapoznani ze szczegółową analizą potencjału i zagrożeń planowanej inwestycji, która zawierałaby m.in.
1. analizę SWOT
2. obroty handlu detalicznego na 1 mieszkańca
3. indeks koncentracji handlu detalicznego
4. potencjał demograficzny planowanej lokalizacji
5. potencjał ekonomiczny planowanej lokalizacji
6. strukturę handlu detalicznego w mieście
???????


Obawiam się, że radni nie wiedzą co to analiza SWOT. A nawet gdyby było inaczej, to myślę, że nic by sobie z tego nie zrobili.
+10 #63 merr 2017-04-29 09:09
No na pewno radna kaczyńska doskonale się orientuje, na pewno ma to dobrze przemyślane jak i cała reszta która jest za tym przekrętem HAHAHAH BUAHAHAHAHAHAH
+6 #64 szmal 2017-04-29 20:11
Pachnie korupcją
+1 #65 Baś 2017-04-29 23:20
Czy tylko mnie kłuje w oczy: "przy obwodnicy w centrum miasta" i "prawdopodobnie jest to pierwszy taki przypadek w POLSCE ... ma zlikwidować tereny przemysłowe w WADOWICACH"?

idąc tym tropem będzie to jedyny Wadowicki sklep Kaufland w całej Polsce :)
-6 #66 Stańczyk 2017-04-29 23:54
Wadowice będą skansenem czy tego chcecie czy nie :lol:
+2 #67 maciejj 2017-04-30 11:36
dziwnie podejrzane to jest, ciekaw jestem jak się później ci radni wytłumaczą społeczeństwo że doprowadzili do bankructwa wiele miejscowych rodzin?
+8 #68 seep 2017-04-30 20:03
Teraz juz wiecie dlaczego podczas ostatnich wyborów do sejmu wisiały plakaty PiSu na Bumarze?!?!?!
+5 #69 seep 2017-04-30 20:05
Cytuję Baś:
Czy tylko mnie kłuje w oczy: "przy obwodnicy w centrum miasta" i "prawdopodobnie jest to pierwszy taki przypadek w POLSCE ... ma zlikwidować tereny przemysłowe w WADOWICACH"?

idąc tym tropem będzie to jedyny Wadowicki sklep Kaufland w całej Polsce :)


Tak masz rację może to być pierwszy Kaufland w Polsce postawiony rękoma radnych PiSu. Tak masz rację oj tak. Przekręt na skalę kraju
+5 #70 koko 2017-05-03 09:21
Czyżby PiS był tylko marionetką do robienia interesików i wielkich interesów ? To jest ciekawe bardzo interesujące... .
+3 #71 piłsudski 2017-05-03 19:14
W Wadowicach nie ma prawdziwego PISU
0 #72 gosc 2017-05-05 10:31
jarosław powinien tech ,,,pisowcow,, z wadowic wszystkich wywalic z pis i przyslac tu abw ,wiadomo ze musiala byc ,,,,wziatka,,
+1 #73 Jozek 2018-05-04 13:42
Taka galeria położy cały handel w Wadowicach. 300 miejsc pracy powstanie (połowa sieciówek zatrudnia na zlecenie lub studentów z czego 1 lub 2 osoby na legalu), a to że sklepy z centrum i okolic stracą klientele to normalne. Odpowiedź: "niech się miejscowi do galerii przeniosą" jest debilna gdyż w większości ludzie posiadają swoje lokale i nie płacą takich czynszy. Czynsz na galerii zabija większość małych firm albo przekłada się na ceny produktów (wystarczy zobaczyć które sklepy w galerii należą do zwykłych przedsiębiorców a które do sieciówek). Jeżeli miasto chce zwiększyć ilość miejsc pracy niech zadba o przemysł sam Fideltronik w Suchej w jednej hali zatrudnia ponad 600 osób.

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.