Inaugurujemy dział komentarz polityczny. Nasze łamy udostępniamy radnym i politykom lokalnym różnych
Komentarz polityczny: PiS nie wygrał wyborów, ale rządzi w Radzie Miejskiej

Inaugurujemy dział komentarz polityczny. Nasze łamy udostępniamy radnym i politykom lokalnym różnych opcji, których zapraszamy do komentowania aktualnych wydarzeń politycznych. Dziś komentuje dr Mateusz Klinowski.

Pierwsza sesja Rady Miejskiej Wadowic była moim pierwszym zetknięciem z polityką lokalną w roli aktywnego uczestnika. Z woli 133 obywateli miasta zostałem wybrany na stanowisko radnego. Był to najsłabszy wynik w tych wyborach. Ku zdziwieniu części wyborców, startowałem z listy komitetu Ewy Filipiak. Taka jest logika samorządowych zmagań – z jakiejś listy startować trzeba.

Być może niektórzy sądzą inaczej, ale mnie Ewa Filipiak wydaje się postacią znacznie bardziej sympatyczną, niż Donald Tusk, Jarosław Kaczyński czy Grzegorz Napieralski, z których namaszczenia startowała większość pozostałych kandydatów. Z mojej perspektywy to ja dla Pani Filipiak byłem kłopotem, z racji swojej działalności publicznej, niż odwrotnie. Tym bardziej więc doceniam jej odwagę w umieszczeniu mojej osoby na listach.

Wracając do pierwszej sesji, głównym punktem programu było zaprzysiężenie radnych oraz wybór przewodniczącego. Sesję prowadziła Pani Stanisława Wodyńska, przyozdobiona tajemniczym, rzucającym się w oczy orderem. Z daleka przypominającym Krzyż Walecznych. Kandydaturę Zdzisława Szczura (z PiS) zaproponował Józef Cholewka (Wspólny Dom). I gdy się wydawało, że innych kandydatów już nie będzie, z odruchu serca zaapelowałem o wysunięcie kandydatury alternatywnej, o ile tylko tradycją miasta nie jest zgłaszanie na każde wybieralne stanowisko tylko jednej osoby. Zawsze to lepiej wygląda. W tym momencie zaczęły dziać się rzeczy dziwne. Andrzej Petek (SLD) zgłosił bowiem kandydaturę... Mateusza Klinowskiego (i chyba nie dla tego, że on i ja nie odwołaliśmy się w przysiędze do Boga...).

Nerwowa reakcja radnego Cholewki, która nastąpiła po tej propozycji, wprawiła mnie w zdumienie. Nie przeszkodziło to radnemu Cholewce zostać chwilę później wiceprzewodniczącym rady. Czy w tym stylu zamierza prowadzić wszystkie sesje rady?

Gdy doszło do głosowania, kandydat Wspólnego Domu, ugrupowania, które osiągnęło najlepszy wyborczy wynik, zgodnie z oczekiwaniami... przegrał z kandydatem PiS. Na kandydata Wspólnego Domu głosowało część radnych PO, radni SLD, oraz on sam. Razem 7 członków rady.

Oprócz Cholewki kolejnym wiceprzewodniczącym została Stanisława Wodyńska, również z PiS. Oboje otrzymali 14 głosów. Kandydatura Henryka Odrozka na wiceprzewodniczącego z PO przepadła z kretesem.

Dla osób niezorientowanych w miejscowych układach towarzyskich, wydarzenia sesji inauguracyjnej wydać się mogą niezrozumiałe, zwłaszcza, gdy korzystać do ich odczytania z klucza partyjnego. Wybory wygrał przecież Wspólny Dom, a w radzie rządzi PiS. Z kolei PO, posiadając dokładnie taką samą liczbę radnych, nie ma w prezydium żadnego reprezentanta. W ten sposób stając się opozycją, do spółki z SLD. Pytanie, gdzie w tym wszystkim jest Wspólny Dom? Czy Wspólny Dom to już opozycja, czy jeszcze... PiS? 

Jak widać analiza wydarzeń z sesji inauguracyjnej w kategoriach partyjnych rozgrywek nie ma większego sensu... Listy wyborcze PO, PiS i Wspólnego Domu układane są przecież z grubsza przez te same osoby. Czy wyborcy mogą poczuć się oszukani? Chyba tylko ci, którzy głosując w wyborach na poszczególnych kandydatów naiwnie przywiązywali jakiekolwiek znaczenie do ich przynależności partyjnej.

Na koniec nie sposób nie wspomnieć o przenikliwych analizach portalu Wadowice24. Przed zaprzysiężeniem radnych głównym ich tematem był fakt, że do Rady Miejskiej dostał się zwolennik „przywrócenia" w Polsce aborcji, cokolwiek to znaczy, i legalizacji narkotyków. Redaktor Marcin Płaszczyca na sesję rady się spóźnił, więc po raz kolejny rzeczywistość przedstawił tak, jak usłyszał to od innych. Pomijając ewidentne wpadki, cóż to za odkrycie, że SLD mając dwa mandaty będzie w opozycji? Prawdziwym newsem jest to, że w opozycji jest PO, a może nawet... Wspólny Dom.

Zapowiadają się niezmiernie ciekawe 4 lata lokalnej polityki. Upłyną one pod znakiem gry pozorów i kreowania obrazu rywalizacji partyjnej. Gdy w rzeczywistości w radzie wszyscy jesteśmy przyjaciółmi spod jednego sztandaru – obejrzeć można go na froncie budynku magistratu...


(dr Mateusz Klinowski)
(zdjęcie: Janusz Gawron)



Blog dr Mateusza Klinowskiego: www.mateuszklinowski.pl
Profil Radny Klinowski na Facebook

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

-1 #1 kokon 2010-12-01 13:46
Chciałbym przypomnieć szanownemu dr Klinowskiemu, że oprawa posiedzeń RM też powinna być godna, a strój świadczy o kulturze człowieka więc przyjście w wygniecionych bojówkach i w koszulce polo pokazuje prawdziwy stosunek tegoż dżentelmena do pozostałych radnych. Nic dodać, nic ująć.
Cytować
+7 #2 Marian 2010-12-01 13:54
polityka scisle jawna,to mnie sie podoba ;)
Cytować
+8 #3 Peter 2010-12-01 13:56
No właśnie, a co ze zdjęciem tego sztandaru? Jakieś postępy? Czy zostajemy ciągle przy tym samym politycznym bełkocie...? Ech, i pomyśleć że mogliśmy mieć własne ugrupowanie;)
Cytować
-3 #4 Paweł Janas 2010-12-01 13:56
Mateuszu,

Nie jestem pewien, ale być może nawet 4/5 radnych PO głosowało na Ciebie, czyli znaczna większość!

Pozdrawiam,

Paweł Janas
Cytować
+4 #5 Freezyear ... 2010-12-01 14:00
Lepiej pewnie nie będzie ale weselej na pewno :)
Cytować
+3 #6 Nastai 2010-12-01 14:20
Panie Klinowski wszystko analizuje pan politycznie, ale zapomniał pan, że w samorządzie liczą się ludzie, czyli poszczególni radni, a nie szyldy polityczne.
Na wszystko patrzy pan przez pryzmat polityki, ale na szczęście w radzie miejskiej są różne osobowości i nie ma znaczenia, kto z czego startował.
Są też tacy co tylko będą uprawiać politykę. Czas pokarze kto tak naprawdę ma obsesję na tle polityki, a kto chce pomagać miastu.
Cytować
+4 #7 alinka 2010-12-01 14:32
Cytuję Nastai:
Panie Klinowski wszystko analizuje pan politycznie, ale zapomniał pan, że w samorządzie liczą się ludzie, czyli poszczególni radni, a nie szyldy polityczne.
Na wszystko patrzy pan przez pryzmat polityki, ale na szczęście w radzie miejskiej są różne osobowości i nie ma znaczenia, kto z czego startował.
Są też tacy co tylko będą uprawiać politykę. Czas pokarze kto tak naprawdę ma obsesję na tle polityki, a kto chce pomagać miastu.


Nie wiem czy nie zrozumiałaś/zro zumiałeś tekstu, ale Klinowski właśnie i tym pisze. Ba! Wystartował z bezpartyjnego (jaki on bezpartyjny wiedzą wszyscy...) Wspólnego Domu i dostał się do Rady Miasta. Sam ten fakt już jest dosyć zabawny :)

Można go nie lubieć, nie zgadzać się z nim - ale taka postać się przyda w magistracie.
Cytować
-9 #8 Nastai 2010-12-01 14:33
Widzę że na tym portalu jest cenzura i nie wolno pisać prawdy.
Wobec tego żegnam was i przenoszę się na inny bardziej tolerancyjny portal.
Żegnam
Cytować
+16 #9 ancymon 2010-12-01 16:33
Czekalem na jakies pierwsze oznaki z programu czy raczej zmian ktore zaproponuja a zaczeło sie od włazenie w dupe pani Filipiak !!!

oj nie ładnie licze na zmiany bo Ewka sie juz denerwowala ze poparcie coraz mniejsze i daj bog ostatnia kadencja razem z tym prostakiem kotarba czy szczurem bo o cholewce nie wspomne

pzdr
Cytować
+16 #10 uważny 2010-12-01 18:21
A pan dr prawa nie wie, że S. Kotarba po to jest szefem wadowickiej PO, żeby ją zniszczyć?
Od dłuższego czasu robi to coraz skuteczniej...
W Wadowicach jest tylko PiS, a Wspólny Dom i PO po to wystawiają kandydatów w wyborach (w przeważającej ilości z PiS-u), żeby zgarnąć wiecej mandatów.
Popatrzcie skąd startował skrajny prawicowiec, wyznawca Pis-u - M. Cielebon.
Cytować
+15 #11 TeDe 2010-12-01 19:08
O Mateuszu Doktorze Klinowski, czy poznałeś osobiście Tuska, Kaczyńskiego, Napieralskiego, którzy "namaszczają" i są mniej sympatyczni niż? Kandydaci pewnie tez nie, bo ,jak słusznie zauważyłeś, listy poza SLD układała ta sama tajemnicza "ręka",by po wyborach utworzyło sie EFJN(Ewa Filipiak Jest Najważniejsza). A tu psikusik - niesforne społeczeństwo nie zawsze wybierało tych, których powinno było wybrać i dla których być może jednak Wadowice są najważniejsze.W łaśnie na konkurencyjnym portalu trwa ich systematyczne, brutalne pacyfikowanie w nadziei, że "ciemny lud" te chamskie ściemy i komusze etykietki kupi. Wynik na razie nieznany...
Cytować
+13 #12 Stasiek 2010-12-01 20:30
Mateuszu. Napisz coś konkretnego. Jaki jest Twój program? Co zamierzasz zrobić jako radny? Na ile mieszkańcy Wadowic mogą na Ciebie liczyć? Co zrobiłeś dzisiaj dla Wadowic? Poza tym, jak to powiedział Witkacy, "całuję Cię, gdzie chcesz, psia krew."
Cytować
+12 #13 R. 2010-12-01 22:05
No jak to co? przecież już zapowiedział. Chce blokować BDI i wprowadzić cały ruch tirów na wadowicką obwodnicę. Poza tym stwierdził że " nie chce zmieniać charakteru miasteczka" czyli umacniać zadupie.
Cytować
+5 #14 cześ 2010-12-02 10:24
Cytuję kokon:
Chciałbym przypomnieć szanownemu dr Klinowskiemu, że oprawa posiedzeń RM też powinna być godna, a strój świadczy o kulturze człowieka więc przyjście w wygniecionych bojówkach i w koszulce polo pokazuje prawdziwy stosunek tegoż dżentelmena do pozostałych radnych. Nic dodać, nic ująć.

...jeżeli jest brudny śmierdzący a tak po za tym nie szata zdobi człowieka.
Cytować
-3 #15 kokon 2010-12-02 10:34
Cytuję cześ:
Cytuję kokon:
Chciałbym przypomnieć szanownemu dr Klinowskiemu, że oprawa posiedzeń RM też powinna być godna, a strój świadczy o kulturze człowieka więc przyjście w wygniecionych bojówkach i w koszulce polo pokazuje prawdziwy stosunek tegoż dżentelmena do pozostałych radnych. Nic dodać, nic ująć.

...jeżeli jest brudny śmierdzący a tak po za tym nie szata zdobi człowieka.


Nie masz racji. Posiedzenia RM (szczególnie inauguracyjne) są na tyle ważnym wydarzeniem dla każdego radnego, że wymagają od niego odpowiedniego stroju. Widocznie Klinowski nie dorósł do pewnych oczywistych standardów.
Cytować
+8 #16 zły omen 2010-12-02 11:10
Podoba mi się, że nie wszyscy wkraczając w dane szeregi upodabniają się do reszty. Ktoś był wcześniej "kontrowersyjną postacią", to dobrze, ze taką pozostał. Skoro nie głosowaliśmy na gościa w garniturze, to dlaczego takim miałby teraz być. A co "komentarza politycznego" to brawo Klinu. Tak trzymać!
Cytować
-3 #17 Mateusz Klinowski 2010-12-02 13:54
Nastai,

W samorządzie liczą się gry interesów. Obawiam się, że miejsca na dyskusję tam nie będzie, a wszystkie głosowania odbywają się pod z góry ustalony scenariusz. Chciałbym się mylić.

Część wyborców, owszem, głosuje na konkretne osoby. Jednak część wspiera partie. Te zaś w wyborach lokalnych są tylko zasłoną dymną. Jak wyjaśnisz, że kandydat ze Wspólnego Domu przegrywa starcie o fotel przewodnicząceg o z kandydatem PiS? Liczą się ludzie? Nie umniejszając nikomu, czy uważasz, że Pan Szczur jest najlepszym możliwym kandydatem do stanowiska szefa rady?

Stasiek,

Moim priorytetem jest BDI, czyli blokada jej budowy przy obecnym kształcie wniosku GDDKiA Kraków. Niestety, nie mam innego wyjścia, inwestor od dłuższego czasu odmawia współpracy.

Co do innych spraw, skupiam się na razie na informowaniu. Niebawem będę wiedział, jakie kwestie mogą liczyć na poparcie członków rady i wokół nich postaram się wszcząć dyskusję. Zdaję sobie sprawę, że to może niewiele, ale nie mam nawyku składania deklaracji na wyrost. Chciałbym w radzie współpracować z każdym, kto ma ochotę na działanie. Boję się jednak, że wiele osób będzie pełnić swoje role pasywnie. Z tego zresztą rada miasta słynie. To też chciałbym zmienić.

Każdy mieszkaniec może się do mnie zwrócić bezpośrednio, czy to za sprawą tego portalu, czy „konkurencji”, czy też mojego profilu na FB.

Kokon,

Widzę, że uważnie zbadałeś mój strój. Czemu nie dodałeś, że przyszedłem z plecakiem? Jeżeli ktoś musi w drodze na sesję rady pokonać kilkaset kilometrów, do tego w zimie, nie wbija się w lakierki. Poza tym, szacunek człowiekowi okazuje się nie tylko wieszając sobie pod szyją krawat. Ja garniturów i marynarek nie mam i mieć nie będę. Słabo sprawdzają się na deszczu. Nie rozumiem, jak te fakty miałyby przekładać się na mój stosunek do pozostałych radnych, z których część to moi dawni nauczyciele, doskonale zdający sobie sprawę z moich ułomności.

Zapraszam wszystkich do suszenia mi głowy także na moim profilu Radny Klinowski / Facebook.

MK
Cytować
+8 #18 R. 2010-12-02 15:03
Cytuję Mateusz Klinowski:
Nastai,


Moim priorytetem jest BDI, czyli blokada jej budowy przy obecnym kształcie wniosku GDDKiA Kraków. Niestety, nie mam innego wyjścia, inwestor od dłuższego czasu odmawia współpracy.

MK


No to mamy k...wa jasność. Jakim prawem, kto dał ci takie uprawnienia żebyś blokował budowę BDI? Zajmij się tymi twoimi marychami, aborcjami a od BDI się odczep
Cytować
+10 #19 kokon 2010-12-02 15:21
Skoro od sali sesyjnej dzieli cię, Mateuszu, kilkaset kilometrów to w jaki sposób będziesz sprawował swoje obowiązki radnego ? To nie tylko są sesje, ale także posiedzenia komisji i inne okazje. Garnitur jednak powinieneś posiadać, bo bycie abnegatem nie jest modne. To nie dyskoteka.
Cytować
+8 #20 Radny 2010-12-02 16:04
Śmiechu warte. Panie Mateuszu. Przepraszam, ale Pana tekst jest kompletnym nieporozumienie m. Dużo się jeszcze musicie nauczyć. W polityce również.
Cytować
-7 #21 Agnieszka 2010-12-02 16:37
Prawdę powiedziawszy gracie tak, jak wam Płaszczyca zagra. Tak było w powiecie. Tak będzie w radzie miejskiej. Opisze, zdefiniuje, a wy będziecie grać rolę jakie wyznaczą wam dziennikarze. Rozumiem że Mateusz nie zgadza się na bycie lewicą ale jak w takim razie rozumieć to, ze jest kandydatem Petka z LSD?
Cytować
+13 #22 m. 2010-12-02 16:45
Cytuję Agnieszka:
Prawdę powiedziawszy gracie tak, jak wam Płaszczyca zagra. Tak było w powiecie. Tak będzie w radzie miejskiej. Opisze, zdefiniuje, a wy będziecie grać rolę jakie wyznaczą wam dziennikarze. Rozumiem że Mateusz nie zgadza się na bycie lewicą ale jak w takim razie rozumieć to, ze jest kandydatem Petka z LSD?


A co ma do tego Płaszczyca, który z kolei gra tak jak zagra mu Ewka i Stanisław :)
Cytować
-6 #23 Agnieszka 2010-12-02 17:17
Komentarz Marcina Płaszczycy na facebooku ad vocem Klinowskiemu. Moim zdaniem ma rację.:
"Mateusz Klinowski ledwo został radnym w Wadowicach już obraża się na mnie. Dla niego moje teksty są "zmanipulowane" , "śmieszne" itd. itp. W połączeniu z pretensjami Pawła Janasa mam wrażenie, że młode pokolenie radnych jest bardzo czułe na krytykę. W porównaniu z ich starszymi kolegami, o których "nie takie rzeczy" pisaliśmy dzisiejsze towarzystwo "pampersów" w radzie ma bardzo miękie siedzenia"
Cytować
-1 #24 mith 2010-12-02 19:29
powolic zaczynam żalowac głosu oddanego na klinowskiego...
Cytować
+14 #25 Stach 2010-12-02 20:40
Ech, ludzie. Zamiast rozliczać radnych z garniturów, rozliczajcie ich z tego, co robią!!! Co ma garnitur do rzeczy!!! A niechże przyjdzie w różowym podkoszulku i tenisówkach. To też człowiek. Chodzi o CZYNY.
Janas, Petek, nie dajcie się zmanipulować.
@Agnieszka.
Cytować
+9 #26 johny 2010-12-03 00:04
narazie, największym CZYNEM mateusza było nieprzystosowan ie się do społecznej konwencji, więc pozwolisz że za to porozliczamy...
Cytować
0 #27 Mateusz Klinowski 2010-12-03 16:53
Szanowni Państwo,

Chciałem zwrócić uwagę, że jako jedyny radny aktywnie działam w sprawie BDI. Jako jedyny, jeszcze przed objęciem mandatu, byłem na spotkaniu w GDDKiA. W bojówkach.

Jako jedyny radny (nie licząc Pawła Janasa) opisałem też, co miało miejsce na 1. sesji rady, i jak śmiesznie sytuacja po wyborach wygląda, gdy spojrzeć na nią z perspektywy sporu partyjnego. A błąd taki czyni wielu obserwatorów, także osoby komentujące mój tekst.

W porównaniu więc do dotychczasowych dokonań pozostałych radnych nie wypadam znowu tak blado. Chyba, że wyczynem jest przypięcie sobie orderu albo zawiązanie krawata.

Jestem też obecny i do Państwa dyspozycji w internecie. Kto poza P. Janasem tak robi? Oczywiście zawsze można wybrzydzać.

Co zaś się tyczy M. Płaszczycy i jego żali, nie jestem obrażony, tylko raczej niemile zaskoczony ilością przekłamań, jakie zawierał jego krótki tekst. To rzeczywiście był nie lada wyczyn. W tekście nie zauważyłem krytyki mojej osoby, więc dziwią mnie słowa redaktora P. Czyżby freudowskie przejęzyczenie? ;)

Część wpadek wynikła z faktu, że kol. redaktor po prostu nie był świadkiem opisywanych zdarzeń. Natomiast wyciągnięte wnioski... były na poziomie przedszkolaka, nic nie mając wspólnego z faktami.

Moim zadaniem jest pilnować, patrzeć na ręce, także nierzetelnym dziennikarzom, zwłaszcza, jeżeli aspirują do roli herosa miejscowej prasy, bezkompromisowy ch głosicieli prawd.

No i wreszcie skąd ten pomysł z "pampersami" i "miękkim siedzeniem"? Doprawdy nie wiem. Tory myśli redaktora Marcina P. są zbyt pokrętne, bym nimi dalej podążył ;)

MK
Cytować
+18 #28 R. 2010-12-03 19:35
To Panie Klimowski pzrestań pan działać przy BDI. Bo nie masz pan na to mandatu aby blokować tą ważną, cyba najważniejszą inwestycją dla naszego miasta. Wszystkie zakłady padają, bez tej drogi i wyznaczenia wzdłuż niej strefy przedsiębiorczo ści pozostanie nam tylko chodzenie do kościoła i czekanie na śmierć. Głodową. Jeszce raz apeluję - zostaw pan BDI w spokoju. Zajmij się pan gospodarką, tworzeniem nowych miejsc pracy, zmową cenową właścicieli stacji benzynowych, stworzeniem strefy przedsiębiorczo ści przy BDI.
Cytować
-4 #29 Z. 2010-12-03 20:56
[quote name=, stworzeniem strefy przedsiębiorczo ści przy BDI.

Zakłady pracy na na DZWONKU I GÓRZE JAROSZOWICKIEJ naprawdę szacun
WARIANT 1H optymalne rozwiązanie
3 x TAK dla 1H
Cytować
+11 #30 R. 2010-12-04 09:05
Cytuję Z.:
[quote name=, stworzeniem strefy przedsiębiorczości przy BDI.


Zakłady pracy na na DZWONKU I GÓRZE JAROSZOWICKIEJ naprawdę szacun
WARIANT 1H optymalne rozwiązanie
3 x TAK dla 1H

Jak nie wiesz o czym piszę to się nie odzywaj. Strefa od lat była przewidziana przy BDI w Choczni. Tam jest taki teren !!! I to jest szansa dla Wadowic. A 1h nie istnieje.
Cytować
+2 #31 b23x 2010-12-04 19:28
Cytuję R.:
Cytuję Mateusz Klinowski:
Nastai,


Moim priorytetem jest BDI, czyli blokada jej budowy przy obecnym kształcie wniosku GDDKiA Kraków. Niestety, nie mam innego wyjścia, inwestor od dłuższego czasu odmawia współpracy.

MK


No to mamy k...wa jasność. Jakim prawem, kto dał ci takie uprawnienia żebyś blokował budowę BDI? Zajmij się tymi twoimi marychami, aborcjami a od BDI się odczep


wyborcy którzy na niego glosowali(i na innych ktorzy maja poglady takie jak on)
to sie wybory nazywa
Cytować
+15 #32 Łysolek 2010-12-04 20:21
Jeszcze jedno - mam wrażenie że dr Klinowski nie ma zielonego pojęcia pisząc o BDI - wykorzystuje on "gorący temat" aby najzwyczajniej w świecie zaistnieć i zostać zauważonym w ciut większym kręgu. Myślę że wystarczająco pan już zaistniał i należałoby dać już sobie spokój i nie psuć dobrej roboty ludzi którzy w sprawie BDI wiedzą o niebo więcej od pana. Odnoszę wrażenie, że większość internautów zgodzi się z moim spostrzeżeniem, jak również pan sam przed sobą się do tego przyzna. Pozdrawiam, życzę zdrowia i proszę aby zajął się pan czymś pożytecznym - czymś w czym jest pan na prawdę dobry - kiedyś na pewno coś takiego pan w sobie odkryje, i nie ukrywajmy, polityka i BDI to nie to...:)
Cytować
+14 #33 Ziemowit 2010-12-04 20:49
A ja mylę, że panu Klinowskiemu życia nie starczy na zrozumienie, ile szkody swoimi zachowaniami w sprawie BDI wyrządził całemu regionowi, mieszkańcom wszystkich gmin, które przystapiły do programu BDI?
I uwierzcie, nie pomoże głową o mur tłuc, kto był...
Cytować
+10 #34 xxxxxxxxxxxxxxxxxxx 2010-12-05 11:52
Wariant lll-to wariant, który na odcinku od km 25.70 do km 32 pokrywa się z trasą wariantu I. Na km 33 - km 39 proponowana trasa przebiega kolejno przez nowo wyznaczone tereny oraz zagospodarowane obszary zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej w Gorzeniu Dolnym oraz przez tereny leśne, tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej oraz usługowej w Jaroszowicach oraz Kleczy Dolnej i Górnej. W kwestii lokalizacji proponowanych skrzyżowań drogowych dla wariantu III wnioskujemy o następujące zmiany (analogicznie jak dla wariantu I);
1/ przesuniecie proponowanego skrzyżowania skanalizowanego km 25.70 (występującego na granicy z Gminą Andrychów) na km 27.50 bądź zlokalizowanie węzła dwupoziomowego;
2/ lokalizacje dodatkowego skrzyżowania skanalizowanego lub węzła dwupoziomowego na km 31 (na trasie drogi gminnej (ul. Góralska w Choczni).
Wariant IV - to wariant. który na odcinku od km 26 do km 33 odbiega w znaczący sposób od trasy wariantu I, przebiegając przez tereny istniejącej zabudowy oraz nowe tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej w Choczni i Zawadce, tereny leśne, a także przez obszar otuliny Parku Krajobrazowego Beskidu Małego. Wariant IV na odcinku od km 33 do km 39 jest zbliżony do
trasy wariantu I, jednakże w części przebiega przez nowe tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej w Jaroszowicach i Kleczy Dolnej (pomiędzy km 33,50 i 35,50).
W kwestii lokalizacji proponowanych skrzyżowań drogowych dla wariantu IV wnioskujemy o lokalizację dodatkowego skrzyżowania skanalizowanego lub węzła dwupoziomowego na km
30 (na trasie drogi gminnej - ul. Góralska w Choczni).

Resumując powyższe, wariant I jest najbardziej zbliżony do trasy rezerwy dla BDI określonej w miejscowych planach zagospodarowani a przestrzennego Miasta i Gminy Wadowice. W
części zachodniej Gminy Wadowice trasa wariantów I. ll i III jest zbliżona do siebie, a w części wschodniej Gminy Wadowice – trasa wariantów I i IV jest zbliżona do siebie. Trasa wariantów ll, III i IV w części ich przebiegu - znajduje sie poza korytarzem rezerw terenu pod lokalizację BDI, zawartych w miejscowych planach zagospodarowani a przestrzennego. Ponadto trasa tych wariantów koliduje z wyznaczonymi w ww. planach miejscowych terenami przeznaczonymi do zabudowy mieszkaniowej, letniskowej czy usługowej oraz z istniejącą zabudową na tych terenach
Kierując się chęcią zaspokojenia potrzeb mieszkańców i właścicieli gruntów na terenie Miasta i Gminy Wadowice, które to zostały wyrażone w obowiązujących miejscowych planach zagospodarowani a przestrzennego poprzez wyznaczenie m.in. nowych obszarów pod zabudowę mieszkaniową, letniskową i usługową , pragniemy by trasa drogi nr 52 Bielsko Biała – Głogoczów – Beskidzka Droga Integracyjna była jak najbardziej zbliżona do trasy rezerwy wyznaczonej w obowiązujących miejscowych planach zagospodarowani a przestrzennego, zatem zgodnie z proponowanym wariantem I

Pieczęć imienna i podpis Burmistrz Wadowic Ewa Filipiak
Cytować
+8 #35 W 2010-12-05 12:33
Cytuję johny:
narazie, największym CZYNEM mateusza było nieprzystosowan ie się do społecznej konwencji, więc pozwolisz że za to porozliczamy...

Ciężkie będziemy mieć życie, jeśli rzeczywiście zamierzamy analizować nieprzystosowan ie się do społecznej konwencji pod postacią "garnitur czy podkoszulek". Ech, chyba rzeczywiście w Wadowicach nic się nie zmieni. Ech. NA RAZIE (próbujmy też przestrzegać zasad ortografii :) )
Cytować
-11 #36 zigi 2010-12-06 20:26
Mnie sie wydaje że większość tych komentarzy pisze kamiński pod różnymi nickami. On dalej uważa że większość chce BDI na południu. Gościu, przyjdź na południe i z nami porozmawiaj a przekonasz się że nikt tu nie chce BDI, że zatruwasz nam życie. Poprostu proszę znaleźć sobie inne zajęcie i proszę odczepić się od południa. My nie pozwolimy tej drogi tu wybudować. A jak pan Kamiński chce BDI to obok swojego domku niech narysuje sobie wariant.
Cytować
-7 #37 zygi 2010-12-06 21:40
Zigi dobrze się Tobie wydaje to on i jego poplecznicy wypisują te brednie że Komitet Południowy taki czy owaki, że podpisy zbierali nie wiadomo gdzie i takie inne brednie. A My i tak nie pozwolimy BDI wybudować na południu!
Wspieramy Mateusza ! Tylko PÓŁNOC
Obok domku tego pana w białych skarpetach i czarnym garniturze :D
Cytować
+4 #38 Ziemowit 2010-12-06 22:53
zygi, zigi, rzygi, czy jak ci tam jeszcze jest. Bredzisz o BDI na północy wiedząc, że to bajka zakończona już w ubiegłym roku, a nadto udajesz, że nie wiesz, że to twoja pupilka Filipiakowa kazała rysować BDI w korytarzu na południu. I wiesz też dobrze, że nie wolno było się w tym mkorytarzu budować od ponad 30-tu lat, ale tobie i tobie podobnym wydawało się, ze wam wszystko wolno. I teraz, kiedy BDI pójdzie południem macie "zagwozdkę", bo nie dość, że nielegalnie pobudowane chałupy pójdą w piz**, to jeszcze pod dużym znakiem zapytania stoi odszkodowanie! Bo kto będzie płacił wam za wasze pospolite przewały?
I, żeby nie było znowu domysłów, nie jestem Kamiński, bo nie tylko Kamiński w tym mieście optuje za BDI na południu, m.in. Filipiakowa też! Jest takich dużo więcej w Wadowicach i nie potrzebują podpisów dla swoich racji zbierać na uczelniach w Krakowie, żeby się nie wydało, że jest ich tylko pięciu, jak was, z "ogromnego" (ha, haa, haaa) komitetu "połednie"!
A, żeby sięo tum wszystkim przekonać trzeba było iśc do Garsoniery, kiedy pokazywali dwa przygotowane do analiz warianty i uwierz mi, nie było tam północnego. I trzeba było posłuchać, co o wywłaszczeniach mówili panowie z GDDKiA. I już wiedziałbyś wszystko!
Ale przez ciebie strach przeleciał, bo do dyskusji nie masz żadnych argumentów, a pyskówki Wyroba zabronił. I wszyscy z tego "połednia" narobiliście w portasy!
Hi, hii hiii!
Cytować
+5 #39 johny 2010-12-07 10:29
Cytuję W:
Cytuję johny:
narazie, największym CZYNEM mateusza było nieprzystosowanie się do społecznej konwencji, więc pozwolisz że za to porozliczamy...

Ciężkie będziemy mieć życie, jeśli rzeczywiście zamierzamy analizować nieprzystosowanie się do społecznej konwencji pod postacią "garnitur czy podkoszulek". Ech, chyba rzeczywiście w Wadowicach nic się nie zmieni. Ech. NA RAZIE (próbujmy też przestrzegać zasad ortografii :) )


powiedzial ktos kto wypomina błedy na forach internetowych.. .. moze byc ciezko.... (swoja droga, spojrz nie uzywam alt-a, blad na bledzie, MASAKRA!)
Cytować
+1 #40 Jacek 2010-12-08 18:48
Nie rozumiem jednej rzeczy. Mateusz Klinowski i w sumie Marcin Płaszczyca mają takie samo stanowisko w sprawie BDI, więc po co się tak kłócicie. Zewrzyjcie szeregi i do dzieła.
Cytować
+13 #41 dzidzia 2010-12-08 22:24
jak wiadomo klinowski został radnym kiedy będzie miał czas dla swoich wyborców i co on może wiedzieć o wadowickich problemach i potrzebach skoro według jego przed wyborczej ulotki siedzi cały czas w krakowie wyjeżdża na sympozia albo na wykłady do USA jak on będzie brał udział w zebraniach rady miasta kiedy będzie w usa, telepatycznie coś w stylu adin,dwa,tri kaszpirowski cz też kosmicznym przekaz satelitarny?myd li oczy swoimi głodnymi kawałkami o BDI że jest przeciw budowie po południowej stronie wyciągając jakieś bzdurne paragrafy a równocześnie dobrze wiedządz o tym że istnieje spec ustawa która która zapobiega kątrą stawianym przeciw inwestycią np.takim jak BDI ale cóż cel uświęca środki ja jestem zadowolona że BDI poleci południem bo akurat będą walić moją chatę i wykupią część mojego pola kupie sobie wtedy mieszkanie albo wybuduje domek i nie będę musiała co roku ładować kupe kasy w remonty a pan klinowski z pensi wykładowcy i radnego remontu mi nie zasponsoruje.Po za tym co to za radny który jest stronniczy dla mieszkańców wadowic jest za mieszkańcami wadowic południowych a reszta to BE FE jednym słowem coś z polskich elit politycznych są równi i równiejsi.Panie klinowski NIE DLA NARKOTYKÓW!!!!! !!
Cytować
+2 #42 Stefan 2010-12-14 16:48
Kiedy komentarz dotyczący dzisiejszej sesji?
Cytować
+4 #43 marc 2010-12-14 19:32
Zastanawiam się czemu tak usilnie gniotą wszyscy temat BDI ? Trzeba było w przeszłości pilnować swoich wybieranych reprezentantów. To w imieniu mieszkańców pani burmistrz podpisała zgodę na udostępnienie południowej trasy nijak do klasy DBI nie pasującej.To atawistyczna pogarda władzy wobec przeszłości spowodowała, że nie kontynuowano zaczętej w latach osiemdziesiątyc h nitki wzdłuż Skawy do Tomic aby odciążyć centrum od ruchu Zator - Sucha. I ten objazd naturalnie mógł być włączony później do północnej trasy BDI bo to było logiczne. Teraz jest jak jest. To mieszkańcy zdecydowali i wybrali sobie taką a nie inną Radę Miejską. Od kilkunastu lat jest im z tym dobrze więc nie ma potrzeby narzekać.Mają co chcieli.A wszelkie wątpliwości rozwieje wiara.
Co do ostatniej sesji to ponoć nie różniła się od dotychczasowych , odbywanych przez ostatnie dwadzieścia lat pod dyktando przewodniej siły Wołkowic.
Cytować
+5 #44 fela 2010-12-14 19:34
DO ZŁÓŻ MANDAT I DAJ INNYM ODDYCHAĆ,
Cytować
Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.