Firma Skanska rozpoczęła remont linii kolejowej nr 117 na odcinku od Wadowic do Andrychowa. Z tej okazj
Minister Adamczyk zainaugurował remont linii kolejowej nr 117

Firma Skanska rozpoczęła remont linii kolejowej nr 117 na odcinku od Wadowic do Andrychowa. Z tej okazji do Wadowic przyjechał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk a w miejscu, gdzie powstanie nowy kolejowy przystanek, odbył się briefing prasowy dla dziennikarzy.

Tak zapewne zupełnie przypadkiem przed drugą turą wyborów, w czwartek (2.07) przed południem do Wadowic przyjechał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, który oficjalnie zainaugurował  remont linii kolejowej nr 117 na odcinku pomiędzy Wadowicami a Andrychowem. Już w środę (1.07) na jej sporym fragmencie ściągnięto sieć trakcyjną.

Zorganizowano briefing prasowy, z tej okazji wybudowano nawet gustowną, nomen omen platformę i kawałek chodnika, aby zgromadzeni politycy i dziennikarze nie musieli brodzić w błocie i trawie. Nie zabrakło też cateringu  oraz przejazdu pociągu sieciowego w tle i wspólnych zdjęć na torach...

W ramach projektu, realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.  pasażerowie zyskają lepszą dostępność do kolei dzięki nowemu przystankowi w rejonie osiedla Podhalanin. Do potrzeb podróżnych przygotowana będzie stacja Andrychów i przystanki w Choczni, Choczni Górnej oraz w Inwałdzie. Odnowione perony ułatwią pasażerom dostęp do pociągów. Będą nowe wiaty, ławki, oznakowanie i tablice informacyjne.

Sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże z Małopolski na Podbeskidzie zapewni m.in. budowa mijanki w Barwałdzie Średnim. Takie rozwiązanie zwiększy się przepustowość trasy. Przewoźnicy będą mogli uruchomić dodatkowe pociągi. Przebudowany będzie tor i sieć trakcyjna. Prace na 40 przejazdach zwiększą bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. Ruch pociągów będzie wstrzymany do 18 grudnia tego roku, zastępuje je Zastępcza Komunikacja Autobusowa. Koszt prac to 129 milionów złotych.

Przypomnijmy, że linia kolejowa nr 117 łącząca Kalwarię z Bielskiem, nie będzie niestety remontowana w całości: przebudowa będzie obejmować  tylko jej część, od Wadowic do Andrychowa (od km 18,600 do km 31,046), wraz z przesunięciem przystanku i budową mijanki w Barwałdzie Średnim. Będzie ona też wykonywana etapami. Prace budowlane mają się zakończyć w połowie 2022 roku. Wykonuje je Skanska S.A.

Jak zapowiada PKP PLK, po zakończeniu remontu zwiększy się przepustowość linii kolejowej nr 117, na odcinku Kalwaria - Andrychów pociągi będą się poruszać z prędkością 80 km/h.

Zobaczcie zapis z konferencji:

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+36 #1 Olo 2020-07-02 10:55
A co tu robi ta pokraka Kaliński burmistrz któremu kolej stoi ością w gardle? Ten facet to idiota który chciał sprzedać dworzec kolejowy w Wadowicach. Są tam inne osobliwości z PiS jak kretyn Kaczyński Filip który nawet się podpisać nie potrafi
+30 #2 MK 2020-07-02 11:03
Kaliński sobie nagle o kolei przypomniał?! Ładna pisowska pokazówka Jeszcze mam takie pytanie: wywalimy 130 baniek żeby mieć nowe tory i będzie tu dalej jeździć 5 par pociągów mających po 40 lat? Bo bez oszczędnych szynobusów co godzina przez całą dobę i do Bielska i do Krakowa ten remont jest potrzebny jak ladacznicy majtki. No ale okazja do wspólnych fotek dla polityków niezła...
+20 #3 Olo 2020-07-02 11:03
Ja jebie, serio wybudowali ten kawałek chodnika i placyk żeby zorganizować konfe?!
+25 #4 Michał 2020-07-02 11:07
To wczoraj specjalnie dla nich wybierali ziemie i kładli kostkę obok torów cha cha pozdrawiam
+15 #5 obywatyel on 2020-07-02 11:34
Tą władzę już całkiem p..... Taki cyrk odstawiać na kawałek remontu tej linii?! Przecież powinni wyremontować te tory aż do bielska! Czy jest się tu chwalić? A ten Statyw też musiał mordę tam wcisnąć??
+16 #6 Kolarz 2020-07-02 11:44
Brawo piękna inicjatywa. Jeszcze tylko BDI i będzie można mieszkać w Wadowicach A pracować w Krakowie czy w Bielsku. Skończy się wreszcie wyzysk za najniższą krajową.
+9 #7 Prawda 2020-07-02 11:47
Dokładnie ponawiam pytanie pierwszego komentującego
Co tam robi menda która chciała zniszczyć kolej wytłumaczy to ktoś
Tak samo co tam robi reszta skurwysynów ?
Co to za dupy pokazówa ?
Ten z wielkimi brwiami i krzywym ryju też! co zrobił przyjął gówno na klatę bo nie rozumiem ?
+13 #8 korkowy 2020-07-02 12:07
Czyli jaki rozumiem, wydadzą 129 baniek na nikomu niepotrzebny przystanek, a nawet nie pomyśleli wiadukcie przy rondzie na Wojska Polskiego! Nikt nie widzi codziennych korków? :eek:
-2 #9 lump 2020-07-02 12:12
najładniejsze zdjęcie nr 1 a najgorsze nr 6
-7 #10 Stefan 2020-07-02 12:20
Lumpie drogi zgadzam się z Tobą ale tylko połowicznie - naładniejsze zdjęcie 1 a najgorsze 7! chociaż można się spierać ;-)
+18 #11 Autobusik 2020-07-02 12:52
Moze bedzie mozna nareszcie podjechac do lekarza chociaz jeden przystanek do podhalanina.Bus ktory jezdzi jest konpletnie nieefektywny zle dobrany godzinowo i strata czasu aby moc dojechac na dana godzine do lekarza No coz szynobusy co pol godz byly by marzeniem...
+15 #12 Gość 2020-07-02 14:35
Cytuję korkowy:
Czyli jaki rozumiem, wydadzą 129 baniek na nikomu niepotrzebny przystanek, a nawet nie pomyśleli wiadukcie przy rondzie na Wojska Polskiego! Nikt nie widzi codziennych korków? :eek:

Nie, 129 mln kosztuje cała inwestycja w skład której wchodzi około 13 km torów z Andrychowa do Wadowic + mijanka i przystanek w Barwałdzie + remont przystanków w Choczni i Inwałdzie.
+4 #13 Stefan 2020-07-02 14:35
Cytuję Michał:
To wczoraj specjalnie dla nich wybierali ziemie i kładli kostkę obok torów cha cha pozdrawiam

Obok chodnika dziś rano malowali trawę na bardziej zielono. Serio!
+1 #14 Ja 2020-07-02 14:48
Żeby nie wyszło jak z postawieniem stępki pod polskie promy. Czas minął, stępka zardzewiała, o promach ani słychu.
+17 #15 Klaudiusz 2020-07-02 15:46
Cena faktycznie duża. A już szczególnie niepotrzebna odbudowa mijanki która zbudowano przy elektryfikacji w 90-92 i nie użyto ani razu po czym zlikwidowano. Zamiast tej mijanki mogliby materiałem używanym z innych remontów udrożnić linie do Spytkowic. Turyści i miejscowi mieliby dojazd na do Oświęcimia i na Śląsk. Remont do Andrychowa i przystanek potrzebny, tylko najwazniejsE efekty a z tymi na PLK bardzo słabo jeśli popatrzeć na linie do Zakopanego czy inne niekończące się remonty.
-12 #16 wiokary 2020-07-02 16:06
nasz Filip wygląda coraz piękniej... musi mieć powodzenie w Wawie...
-2 #17 Brynkus 2020-07-02 17:14
Chciałbym zobaczyć pracę magisterską magistra (???) ministra Andrzeja Adamczyka. Sąd próbuje na nim i na uczelni (???), na której podobno ją obronił (jakaś olkuska filia łódzkiej prywatnej uczelni - świadcząca usługi w wynajętym garażu) wymusić, by ją udostępnili. Ale magister (??) Adamczyk nawet jej tytułu się nie nauczył. Podobnie będzie z remontowaną linią kolejową. Ale kasę trzeba wydać, bo jak to powiedział klasyk: "to jest miś na naszą miarę" i dodam na nasz procent od wydatków. Wytłumaczcie mi dwa przystanki kolejowe w Kleczy - gdzie nawet pies z kulawą noga nie stoi??? Dyrekcja PKP w Warszawie miała się temu przyjrzeć i przyjrzała. Robimy bez zmian - pieniądze "trza wydać" i już na idiotyczne platformy, po których stąpają pisowscy dostojnicy wydajemy.
+6 #18 Apis 2020-07-02 17:52
Panie burmistrzu, przecież dworzec pana nie interesował!?
+15 #19 Anna Kot 2020-07-02 19:13
Jeżeli chodzi o trasę Bielsko-Biała - Kraków, kluczową sprawą jest wybudowanie łącznicy pozwalającej na ominięcie stacji Kalwaria Zebrzydowska, gdzie pociąg zawraca a trasa jest z tego powodu wydłużona o bodajże kilkanaście kilometrów. Taka łącznica pozwoliłaby na znaczne skrócenie czasu dojazdu do Krakowa, ludzie przesiedliby się z busów i samochodów do pociągu, Wadowice odetchnęłyby, powietrze byłoby czystsze, dojazd szybki, sprawny, jak z podwarszawskich miast do Warszawy...Łącz nica była planowana od wielu lat. Coś/ktoś sprawia, że temat nie jest podejmowany.
-8 #20 Ja 2020-07-02 19:26
Cytuję Olo:
A co tu robi ta pokraka Kaliński burmistrz któremu kolej stoi ością w gardle? Ten facet to idiota który chciał sprzedać dworzec kolejowy w Wadowicach. Są tam inne osobliwości z PiS jak kretyn Kaczyński Filip który nawet się podpisać nie potrafi

Kampanie ofermie dudzie.... Bo oferma boi się debaty bo nie zna pytań..
-6 #21 Laki Płaszczyca 2020-07-02 22:14
Dlaczego mój pańco co tak mędrkuje o kolei nie zadał pytań głośno. Mógł, ale podkulił ogonek jak ja. A to cykor!
-11 #22 obserwator 2020-07-03 09:29
Ile jeszcze milionów wdepcze się w tą linie? Ciekawy czy minister Adamczyk zainwestowałby swoje własne pieniądze? Czy nikt nie liczy wyników ekonomicznych po remoncie? Rządzący opanujcie się. To co wyprawia się przed II turą wygląda jakby Polska miała na tym skończyć swoje istnienie. Potem też będziemy musieli żyć !!!!!!
-4 #23 Anna Kot 2020-07-03 10:55
Dla zainteresowanyc h...Proszę przeczytać, jak wyglądały plany rewitalizacji linii kolejowej, które projektował i na które pozyskał fundusze były burmistrz Mateusz Klinowski (podpisano stosowne porozumienia, marszałek Województwa dawał na to 20 mln EUR): http://www.burmistrzklinowski.pl/2017/10/nowoczesna-kolej-w-wadowicach/?fbclid=IwAR2Q7JB6D2M8bNw2rKwW5DVobs8n1rxDnCP-1F6EaLN76kbvVo6IAkvn75s
Te właśnie plany rewitalizacji POGRZEBANO po wygranej Bartosza Kalińskiego, gdyż radni PiS nie życzyli sobie robienia czegokolwiek z przejazdami do pól oraz wiaduktem. Dlatego przetarg na remont unieważniono, a następnie rozpisano inny, na odcinku tylko do Andrychowa.
Tak więc mogło być naprawdę dobrze, mądrze, korzystnie dla środowiska. Ale wyborcy wybrali jak wybrali. Widocznie wolą mieć gorzej.
-2 #24 100%BB 2020-07-03 15:56
Dramat, na tarcze osłonowe poszły miliardy złotych które nic nie pomogą na dłużej, a tu się targi toczyły czy dać na LK 117, 250 czy 130 milionów złotych i mamy co widać. Nie mówiąc że najgorszy odcinek jest pomiędzy Bielsko-Biała Główna a Andrychowem właśnie i tam powinni zacząć jako pierwszą część prac. :sigh:
Obraz naszej Polski niestety, od środka i tak gdzie aż tak pilnie nie potrzeba.
-2 #25 Gyyzli 2020-07-04 12:16
Lokalizacja raczej chybiona. Przejazd do Bielska się wydłuży, zamiast skrócić, a dworzec kilkaset metrów obok. Nie lepiej zbudować przystanek na Zaskawiu?

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.