Dr Mateusz Klinowski, radny opozycji wywodzący się z ugrupowania burmistrz Wspólny Dom, komentuje sesj
11. Sesja Rady Miejskiej w Wadowicach - video do obejrzenia

Dr Mateusz Klinowski, radny opozycji wywodzący się z ugrupowania burmistrz Wspólny Dom, komentuje sesję, na której radni bez debaty uchwalili budżet. W komentarzu wyjaśnia również, dlaczego głosował przeciwko budżetowi.

Najważniejszą uchwałą 11. sesji Rady Miasta Wadowic był budżet. Obrady ponownie zorganizowano w taki sposób, aby mieszkańcom utrudnić w nich udział. Radni pozostali więc głusi na postulat wysuwany przez m.in. Inicjatywę Wolne Wadowice zapewnienie szerokiego udziału publiczności czy transmisji obrad. Znów tłumaczono, że obradowanie po wsiach i w godzinach porannych w środku tygodnia służy jakimś ważnym celom.

Debaty budżetowej w czasie „obrad” Rady Miejskiej zabrakło, podobnie jak głosów mieszkańców, czy obywatelskich uwag do budżetu. Głos zabierali tylko radni opozycji: PO, SLD i banita ze Wspólnego Domu, czyli ja. Radni-bezradni tradycyjnie milczeli. Nawet, jeżeli budżet czytali, to po prostu bali się zabrać głos. Uchwałę przyjęto bez zmian w wersji zaproponowanej przez burmistrz.

Przygotowanie budżetu to zadanie burmistrza, który sprawuje władzę wykonawczą i jego urzędników, ale to Rada sprawuje władzę zwierzchnią i budżet powinien być odbiciem decyzji zapadających w jej gronie. Niestety, o czym już wielokrotnie pisałem, w Wadowicach Rada składa się w większości z osobistych wasali Ewy Filipiak, która sama przed wyborami wprowadziła ich na swoje listy (PiS, Wspólny Dom i częściowo PO) i nazywanie tego grona koalicją rządzącą jest dość śmiałym zabiegiem stylistycznym.

Budżet bez wizji i strategii

W samym budżecie niespodzianek brak. Nadal wydajemy duże pieniądze na projekty o dyskusyjnym znaczeniu, nie realizując wielu innych, potrzebniejszych. Przykładowo, miasto inwestuje ponad 700 tys. zł (!) w remont niewielkiego, zbudowanego w latach 40tych domu w Jaroszowicach i przekształcenie go w wiejski dom kultury, gdy tymczasem w Jaroszowicach szkoła nie posiada sali gimnastycznej. A przecież w radzie zasiada dwóch „zaufanych” radnych: Maria Potoczna i Krzysztof Salachna. Radni ci tematu nie poruszali, wyręczała ich Janina Kamińska (z SLD).

Prawie dwa miliony z budżetu pójdą na instalację solarną pływalni „Delfin”, co rzekomo ma wpływać na poprawę jakości powietrza w mieście. O ile inwestycje w ekologię mają sens, to pytanie, czy akurat takie? Basen powietrza nie zanieczyszcza, a z drugiej strony Urząd Miasta nie podejmuje podstawowych działań dla poprawy fatalnej przecież (jak wykazują pomiary!) jakości powietrza w Wadowicach. Zapytany przeze mnie o liczbę kontroli Straży Miejskiej jej komendant stwierdził, że do tego potrzeba biegłego… Burmistrz, o ile dobrze zapamiętałem, twierdzi, że nie pozwala na nie prawo. W innych gminach jednak pozwala…

Kontroli żadnych akcji uświadamiającej mieszkańców, że spalanie śmieci w domowych piecach jest szkodliwe, nie prowadzimy. A przecież są to działania podstawowe.

Tych i wielu innych prostych działań UM Wadowice nie jest jednak w stanie podejmować. Coś szwankuje, ale szef jest zadowolony.

W budżecie przewidziano środki na „rewitalizację” Rynku, a raczej jego planową dewastację. Burmistrz przyznała, że Gmina ponosi „dodatkowe” koszty związane np. z wymianą kostki brukowej na inną, niż w pierwotnym projekcie. Czy nie dało się zmian dokonać już na poziomie projektowania? Jeżeli tego zaniedbano, a pociągnęło to dodatkowe koszty, mamy do czynienia ze skrajną niekompetencją urzędników i… niegospodarnością. Rewitalizację przejdzie również budynek UM. Będzie ona warta ok. milion złotych.

Burmistrz tłumaczyła, że wymienione wydatki podyktowane są pozyskiwanymi projektami, a gmina tylko częściowo pokrywa je z własnych środków. Pytanie tylko, dlaczego pozyskujemy takie projekty, a nie towarzyszą im również te, które zaspokajałyby palące, zbiorowe potrzeby mieszkańców Gminy?

Odpowiedź jest dość banalna. Większość z projektów, w których pojawia się kasa unijna, przychodzi niejako mimochodem i „z łapanki”. Nie są one opracowywane przez specjalną jednostkę Urzędu Miasta, lecz różne, rozproszone instytucje – a to obrotna dyrekcja basenu, a to kierowniczka „nieistniejącej” Informacji Turystycznej, a to prezesi gminnych spółek. Zasługi Burmistrz są na tym polu żadne, a brak odpowiedniej komórki w urzędzie uniemożliwia szersze spojrzenie i zaplanowanie jakiejś strategii rozwoju Gminy w oparciu ośrodki unijne.Henryk Odrozek wraz ze mną zwracaliśmy na to uwagę w przeszłości, ale bez efektów . Pozostali radni sensu naszych uwag nie zrozumieli.

Odnośnie polityki mieszkaniowej, w czasie interpelacji zwróciłem radnym uwagę, że burmistrz bez jasnego powodu uniemożliwia Wadowickiej Spółdzielni Mieszkaniowej budowę nowego bloku na os. Pod Skarpą. Sprawy oczywiście nie potrafiła wyjaśnić.

Nadal nie doczekaliśmy się też wyjaśnienia, skąd wynika kształt uchwalonej przez Radę podstawy programowej w przedszkolach. Nijak ma się to do deklaracji o parorodzinnej polityce, którą rzekomo Filipiak w Wadowicach prowadzi.

Zobacz: Przedszkola, czyli znowu bubel

W czasie sesji przeczytałem również obszerne fragmenty listu jednego z mieszkańców, który zwracał uwagę na poważne jego zdaniem mankamenty budżetu. Czyli właśnie brak projektów służących wszystkim (np. mieszkańcom osiedli w centrum miasta, zamiast turystom, mieszkańcom wsi bez wody i kanalizacji, zamiast wynikom wyborczym radnym Choczni i Jaroszowic, skąd wywodzą się J. Cholewka czy K. Salachna), oraz założenia budżetu zmieniane są znacznie w ciągu roku, co przykryć ma fakt ich nierealności (błąd planowania), albo niekompetencji wykonujących je urzędników (błąd w realizacji). Całość listu opublikowano na stronie Inicjatywy (zobacz).

Gdy do tego dodać, że wydajemy wysokie kwoty pieniędzy na projekty „niszowe”, uzasadnione w dość bałamutny sposób (rewitalizacja rynku, kultura wsi, poprawa jakości powietrza), jest o czym dyskutować i nad czym się zastanawiać.

We wspomnianym liście znalazły się cierpkie uwagi pod adresem przede wszystkim radnych tzw. opozycji (a więc i moim), obrażona poczuła się jednak skarbnik Bożena Flasz. Wtórowała jej z przejęciem burmistrz. Obie zarzuciły mi, chyba dla odwrócenia uwagi, że zarzucam im „przestępstwo”. Rzeczowej rozmowy zabrakło.

Gospodarka majątkowa, czyli wyprzedaż

Warto zwrócić też uwagę na politykę majątkową Gminy – dochody z majątku są małe (2.4% dochodów bieżących) i spadają, a Gmina zamiast skupiać się na ich zwiększeniu (poprzez inwestycje w masę majątkową), pozbywa się nieruchomości. Sprzedawany jest więc majątek wypracowany przez pokolenia, ale burmistrz uważa, że ma do tego prawo. Czy na tym polega gospodarność, z której Ewa Filipiak rzekomo słynie? Sporo nieruchomości sprzedawana jest na rzecz najemców. Czy radni przyjrzeli się, kim są te osoby, jakie nieruchomości i za jaką cenę nabywają?

Królestwo Chocznia

Sesja budżetowa miała miejsce w Choczni i Chocznia jest też jednym z największych (w porównaniu) beneficjentów gminnego budżetu. Rada Sołecka Choczni będzie miała do rozdysponowania prawie 20 tys. zł (wynika to z przelicznika promującego wsie kosztem miast oraz liczby mieszkańców), ale już Ochotnicza Straż Pożarna otrzyma 70 tys. zł.

OSP Chocznia pod ręką Józefa Cholewki, wiceprzewodniczącego RM Wadowic, wyrosła na jedno z największych przedsiębiorstw w okolicy, zajmujące się przewozami osób czy działalnością budowlaną. A mimo to liczyć może na wsparcie ponad dwukrotnie większe, niż inne Ochotnicze Straże w Gminie.

W Choczni powstanie też pływalnia, na co radni wcześniej wyrazili zgodę. Tymczasem Wysoka pozbawiona jest kanalizacji i bieżącej wody. Radni zrównoważony rozwój Gminy zastępują jednak nadal objazdowymi występami po remizach.

1 mln złotych na walkę ze skutkami spożywania alkoholu

W budżecie ponad 1 mln zł rozdysponowany będzie na walkę z alkoholizmem, jego skutkami i zapobieganie mu. Czy rozdysponowany będzie właściwie? Burmistrz wreszcie powołała pełnomocnika (czyli zaczęła robić to, do czego zobowiązali ją radni, a czego nie robiła), który opracował stosowny plan. Czym różni się on od poprzedniego planu? Nie wiem.

Pełnomocnikiem jest Marek Ciepły, radny powiatowy, członek zarządu MKS Skawa (gdzie zasiada też Przewodniczący RM Zdzisław Szczur) oraz… stowarzyszenia Victoria, jednego z największych beneficjentów gminnego programu zapobiegania alkoholizmowi i narkomanii.

Szpital i inne wydatki

Radni tradycyjnie nie dowiedzieli się niczego na temat strategii gminy wspierania organizacji pozarządowych, sportu etc. Być może była o tym mowa na komisjach, ale szczerze wątpię. Żadne sprawozdanie z prac takich komisji w czasie obrad nie było prezentowane. Już poprzednio (także opisując budżet na 2010 rok) nieco na te temat pisałem, nie będę się więc powtarzał.

W tym miejscu zwracam jedynie uwagę, że pomimo rzekomo bliskich związków politycznej sympatii pomiędzy starostą Powiatu Wadowickiego Jackiem Jończykiem, a burmistrz miasta Ewą Filipak, nadal nic nie wiadomo na temat ewentualnego wsparcia gminy dla projektu rozbudowy szpitala. Starosta Jończyk w tej sprawie pojawił się nieoczekiwanie na Komisji Inicjatyw, ale na tym się skończyło.

Zobacz: Starosta Jończyk prosi o wsparcie

Fikcyjne umowy

Wiadomo natomiast, że burmistrz nie potrafi przedstawić radnym, jakie są efekty zatrudnienia w UM Wadowice Marcina Płaszczycy. Pytał o to Henryk Odrozek. Sytuacja jest więc podobna do tej, z jaką mamy do czynienia w przypadku Stanisława Kotarby – podobno rzecznika prasowego burmistrz. Czy prawdą jest, że burmistrz Ewa Filipiak zatrudnia swoich znajomych na fikcyjnych umowach opłacanych z gminnych pieniędzy, których nie potrafi rozliczyć na żądanie radnych? Odpowiedzcie sobie Państwo sami.

Bajania burmistrz

W czasie interpelacji burmistrz znów nie udzieliła sensownych odpowiedzi na poruszane przez nas problemy czy zadawane pytania. Gdy pytałem, czy w UM Wadowice zatrudniani byli inni dziennikarze, co w oczywisty sposób szkodzi lokalnej demokracji, zastanawiała się nad definicją dziennikarza, gdy zarzuciłem jej bezczynność w sprawie BDI, zastanawiała się, co ma powiedzieć, by na końcu stwierdzić, że „wierzy, że wszystko będzie dobrze”.

Pytana przez radnego Janasa, czy przewiduje monitoring na pl. Bohaterów Getta, snuła logiczne rozważania, czy plac ten jest centrum, czy w centrum. Gdy mówiłem o zablokowaniu budowy bloku na os. Pod Skarpą, o co pytał już kiedyś Radny Petek, nie mogła sobie przypomnieć, aby Petek już o to pytał… I tak dalej.

W czasie obrad zwróciłem uwagę radnym, że burmistrz w interpelacjach po prostu kłamie, albo opowiada niestworzone historie, jak choćby o swojej współpracy z Marszałkiem Województwa nad BDI, czy koniecznością likwidacji nieistniejącej Informacji Turystycznej z uwagi na to, że kończy się projekt MSIT (w rzeczywistości kończy się w 2016 roku!). Potem zaś fałszuje protokoły obrad rady, wykreślając kompromitujące ją fragmenty.

Zobacz: Nowi pracownicy w wadowickiej Informacji Turystycznej

Radni, choć stanowią dla burmistrz organ kontrolny, nie przejawili śladu refleksji, że o oburzeniu nie wspomnę. Nikt też nie poczuł się urażony, ani obrażony łamaniem prawa i niekompetencją urzędnika wykonującego uchwały Rady.

Interpelacje tradycyjnie zadawali jedynie radni zaangażowani – Kamińska, Petek, Odrozek i ja. Drobne pytanie zadał Paweł Janas (odpowiedzi, jak już pisałem, nie uzyskał).

Proroctwo

Na zakończenie sesji głos zabrała Radna Stanisława Wodyńska, wprowadzając wątki humorystyczne. Najpierw przyrównała mnie do najstraszliwszego zwierzęcia, którego jad nie może równać się z moim, pochwaliła remizę, w której obywały się obrady, ciesząc się z możliwości jej odwiedzenia, a później dokonała proroctwa. Dziś miastem rządzi fizyk – zakomunikowała – bójmy się, bo nadchodzą czasy, kiedy będzie rządził nim filozof.

W kuluarach pani Stanisława (którą znam od dawna) dziękowała mi za wkład w transmitowanie obrad, przy okazji nie widząc żadnego problemu we wskazywanych przeze mnie przypadkach łamania prawa przez Przewodniczącego RM (sama jest jego zastępcą) czy burmistrz, którą nazywa „dzielną”.

Podsumowanie

Budżet gminy autorstwa tandemu Filipiak-Flasz oraz stojąca za nim strategia (czy jej brak) budzi wiele wątpliwości i powinien być przedmiotem debaty w Radzie Miejskiej. Tymczasem obie urzędniczki na jej próby reagują świętym oburzeniem, a Przewodniczący Zdzisław Szczur nie bardzo wie, że taka debata w ogóle powinna mieć miejsce. Z wymienionych powodów postanowiłem głosować przeciwko uchwale budżetowej, na której kształt nie miałem żadnego wpływu i która stanowi odzwierciedlenie raczej braku strategii rozwoju miasta, niż jej wypracowania w gronie radnych.

Sama burmistrz sprawia wrażenie osoby nieprzygotowanej i niekompetentnej, która swoją indolencję maskuje ciągłymi deklaracjami o pro-rodzinnym, pro-społecznym nastawieniu, czy wierności nauczaniu Jana Pawła II. W wielu wypadkach nie podejmuje decyzji, chowając głowę w piasek, nie mając pojęcia, jak zabrać się za problem. Z pewnością tak właśnie było w sprawie BDI.

Fałszowanie protokołów, na co zwracał uwagę Henryk Odrozek, czy kłamstwa w odpowiedzi na pytania radnych powinny burmistrz dyskwalifikować i narażać na odpowiedzialność karną. Ale nikt z tym nic najwyraźniej nie zamierza zrobić. Całość moich interpelacji możnaprzeczytać tutaj.

Zapraszam do obejrzenia zapisu wideo z obrad:

(radny Mateusz Klinowski)


NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+4 #1 - 2012-02-07 11:26
Wow, doczekaliśmy się, a już zwątpiłem. Jak zawsze, dzięki!

Kiedy i gdzie będzie kolejna sesja RM?
Cytować
-24 #2 Lenim 2012-02-07 11:48
Niestety Klinowski już jest nieciekawy i nudny z tymi swoimi utyskiwaniami.

Pewnie bryluje wśród zintegrowanej lewicy, ale dla wadowiczan lewica, a zwłaszcza jego guru Andrzej Petek z SLD i ci z partii RACJA oraz partii Palikota to już w ogóle czarna noc.

Mam już dość tej polityki i ciągłego narzekania.
Ludziom też już zbrzydła polityka i afery Klinowskiego.
Cytować
+6 #3 Kaczy 2012-02-07 12:20
Cytuję Wolny Wadowiczanin:
Wow, doczekaliśmy się, a już zwątpiłem. Jak zawsze, dzięki!

Kiedy i gdzie będzie kolejna sesja RM?


No weź pod uwagę, że to dobra wola kilku ludzi, dzięki któej mamy możliwość obejrzenia tych relacji. To nie jest ich obowiązek.
Cytować
-10 #4 wadowiczanka 2012-02-07 12:20
Czy Klinowski w czasie interpelacji musi grzebać w rozporku, fe wstydził by się.
Cytować
+1 #5 p1977 2012-02-07 12:22
wadowiczanka: brawo, świetny komentarz, w stylu siostry kalwarii...
Cytować
+2 #6 słabe Kino 2012-02-07 12:26
Cytuję Lenim:
Niestety Klinowski już jest nieciekawy i nudny z tymi swoimi utyskiwaniami.

Pewnie bryluje wśród zintegrowanej lewicy, ale dla wadowiczan lewica, a zwłaszcza jego guru Andrzej Petek z SLD i ci z partii RACJA oraz partii Palikota to już w ogóle czarna noc.

Mam już dość tej polityki i ciągłego narzekania.
Ludziom też już zbrzydła polityka i afery Klinowskiego.



Zamiast polityki dajcie lepiej ten śmieszny film z Hitlerem!
Cytować
+1 #7 Pisiorek 2012-02-07 12:31
Proszę, niech się ludzie pośmieją:

http://www.youtube.com/watch?v=RzF8oMkn2Q4
Cytować
+3 #8 B.M.W. 2012-02-07 12:43
Kserokopiarka 30 tys.?
Nowa Konica Minolta z wysoką rozdzielczością do kolorowego drukowania laserowego kosztowała mnie 18 tys.
Żenujący jest fakt ,że klika robi z "NAS" a przynajmniej ze mnie durnia, który nie ma pojęcia o kosztach takich inwestycji...
Cytować
+6 #9 B.M.W. 2012-02-07 12:50
Dodam jedynie, że do obsługi takiej kserokopiarki nie potrzeba magistra a pewnie o to, niektóre osoby się martwią.
Moja kserokopiarka zrobiła już ponad 180000 kopii i też jest z dupleksem :)
Cytować
+14 #10 Mieszkaniec gminy 2012-02-07 13:27
03:35:54 Burmistrz Ewa Filipiak: "Co to Pan mówi?" 03:35:59 " Zapomniałam co Pan mówił". TO JEST SZCZYT WSZYSTKIEGO ŻEBY TAK LEKCEWAŻYĆ RADNEGO I ŻEBY RADNY MUSIAŁ SIE PROSIĆ BY MÓC ZADAĆ KOLEJNE PYTANIE. Co to za tekst: "To nie jest moja rozmowa z Panem Klinowskim" a co to jest? Pani Burmistrz życzę więcej obycia w świecie.
Cytować
0 #11 EXTRA FILM 2012-02-07 13:32
Cytuję słabe Kino:
Cytuję Lenim:
Niestety Klinowski już jest nieciekawy i nudny z tymi swoimi utyskiwaniami.

Pewnie bryluje wśród zintegrowanej lewicy, ale dla wadowiczan lewica, a zwłaszcza jego guru Andrzej Petek z SLD i ci z partii RACJA oraz partii Palikota to już w ogóle czarna noc.

Mam już dość tej polityki i ciągłego narzekania.
Ludziom też już zbrzydła polityka i afery Klinowskiego.



Zamiast polityki dajcie lepiej ten śmieszny film z Hitlerem!



WIDZIAŁEM

FAKTYCZNIE BARDZO ŚMIESZNY TEN FILM

JAKI TEN ADOLF JEST NERWOWY
CO CHWILĘ WŁOSY OPADAJĄ MU NA NOS I LEWĄ RĘKĄ JE POPRAWIA

ŚMIESZNY FACET I JEDEN NERWOBÓL Z TEGO NARODOWEGO SOCJALISTY
Cytować
0 #12 Siostra siostry 2012-02-07 14:01

Zamiast polityki dajcie lepiej ten śmieszny film z Hitlerem!



WIDZIAŁEM

FAKTYCZNIE BARDZO ŚMIESZNY TEN FILM

JAKI TEN ADOLF JEST NERWOWY
CO CHWILĘ WŁOSY OPADAJĄ MU NA NOS I LEWĄ RĘKĄ JE POPRAWIA

ŚMIESZNY FACET I JEDEN NERWOBÓL Z TEGO NARODOWEGO SOCJALISTY

Filmik kapitalny. Ruchy nerwowe i jakby skadś znane. W końcu Adolf też był zasłuchanym i zapatrzonym w siebie egoistą.I wiadomo, jak skończył. Proszę o dalszy ciąg.
Cytować
+8 #13 Miłośnik magistratu 2012-02-07 14:04
Żałość straszliwa. Już słów nie mam na opisy tych występów. Najgorsze chyba jest to, że ludzie dopiero po 16 latach mogą zobaczyć co się dzieje w rzeczywistości na "bajaniach". Operator wyrwany z kontekstu, Strażak wiecznie głodny, Szefowa... wierna Janowi Pawłowi.

Jak zwykle pokaz braku kompetencji, cwaniactwa i olewania wszystkiego i wszystkich.

A jak będą wybory samorządowe to mam nadzieję, że proroctwo Pielęgniarki się spełni. Niekoniecznie burmistrzem musi być "filozof". Najważniejsze jest to, żeby jednak była mnogość kandydatów, żeby wreszcie można było wybierać. Jest jeszcze trochę czasu i mam nadzieję, że Rada wraz z Szefową i poplecznikami zdążą się bardziej pogrążyć.

Wbrew magistrackim popaprańcom odwalacie kawał dobrej roboty publikując ten cyrk i opisując go. Wiadomo, że nie każdy ma czas, żeby obejrzeć całość, ale przynajmniej jest szansa na to, że część osób wreszcie zobaczy to na własne oczy - choćby we fragmentach.

Co do meritum sprawy to budżet zapewne będzie wielokrotnie jeszcze "poprawiany". Jest to przecież standard w papalandzie. Oczywiście w pełni zgadzam się z osądem dotyczącym wydatków na cele zbędne, czy raczej mogące poczekać.
W tym mieście jest do zrobienia masa rzeczy a oni zabierają się za to od dupy strony. Jest to raczej dowód na to, że po prostu tzw. samorząd nie ma "pomysłu na miasto".


Pozdrawiam,
Gej, ćpun, komuch
Cytować
-2 #14 Obserwator 2012-02-07 14:10
Skoro opinię RIO zobowiązany jest przedstawić Burmistrz to dlaczego przedstawia ją Przewodniczący RM?
Cytować
0 #15 wloczykij 2012-02-07 15:09
gdzie i po ile można odkupić albo odebrać te przestarzałe 7-letnie komputery z 2005 roku?
Cytować
+1 #16 - 2012-02-07 15:14
Te brednie Wodyńskiej to była interpelacja?? Czemu jej Szczur nie wyłączył?
Cytować
+1 #17 Mateusz Klinowski 2012-02-07 16:10
@Lenim

Cytat:
Mam już dość tej polityki i ciągłego narzekania. Ludziom też już zbrzydła polityka i afery Klinowskiego.
Staszku (Krzyśku, Marcinie, Piotrze) bez przerwy piszesz to samo. Zmień szablon. Poza tym, to my mamy już dość niekompetencji i arogancji twojej Pierwszej Damy oraz jej świty.

@JA
To nie takie proste. Przede wszystkim zgodnie z prawem odpowiedzialnoś ć ponosi tu Zdzisław Szczur (fałszowanie protokołów). Poza tym, w tej sprawie jedynie prokuratura może wszcząć postępowanie. Czy będzie chciała to zrobić?

Niestety, w Polsce samorządy wyjęte są spod prawa - władcy gmin i powiatów właściwie mogą robić co chcą. Co widać na załączonym filmie.
Cytować
+3 #18 JJ 2012-02-07 17:27
Podział 1 mln dotacji na stronie BIP http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/gminy/root_Wadowice/podmiotowe/Burmistrz/Zarzadzenia/2012/1_02_2012_zarz.htm
Wynika z niego ,że pełnomocnik Marek C.(nie podaje nazwiska bo nie wiadomo jakie koligacje z Bogumiłem)dla Skawy gdzie prezesuje oraz dla Victorii gdzie również jest prezesem przeznaczył ponad 0,5 mln,dla Karola i OSP prawie 0,3 mln i dla reszty ok 20%-złoty podział
Cytować
0 #19 - 2012-02-07 17:44
Sesja była w grudniu, mamy luty. Ciekaw jestem czy panie Siłkowskie i IWW dostały w końcu odpowiedzi na swoje pisma.
Cytować
+4 #20 majka 2012-02-07 18:15
do@MK Panie Mateuszu wszystkie nieprawidłowośc i proszę zgłaszać pisemnie do Urzędu Wojewódzkiego tylko tak można obnażać prywatę i ignorancję
Cytować
0 #21 Zofia Siłkowska 2012-02-07 18:16
@Wolny Wadowiczanin
Owszem, na koniec roku spotkała nas niespodzianka i otrzymałyśmy pismo z magistratu , ale trudno to nazwać odpowiedzią, bo od zeszłego roku , niezależnie od treści zadawanych pytań, tekst "odpowiedzi" jest niemal słowo w słowo taki sam i raczej zupełnie pomija problemy przez nas poruszane.
Cytować
+5 #22 majka 2012-02-07 18:17
Dlaczego jest dotowany Parafialny klub sportowy ,nie dosyć ,że zajmują Orlik to jeszcze dotacja,kościół ma dosyć pieniędzy od ludzi
Cytować
-7 #23 ja i moje ego 2012-02-07 18:31
Klinowski musi w końcu zrozumieć, że jego poglady skompromitowały się w latach 50-tych ubiegłego wieku.
To że urodził się zbyt późno i chce być marksistowskim rewolucjonistą w stylu Che nikogo już nie rajcuje.
W Moskwie jest takie muzeum, ale wszystkie miejsca są już zajęte.
Co on biedaczek zrobi teraz ze swoim ja i ego?
Cytować
+3 #24 ciek zdrojowy 2012-02-07 18:38
Cytuję Siostra siostry:

Zamiast polityki dajcie lepiej ten śmieszny film z Hitlerem!



WIDZIAŁEM

FAKTYCZNIE BARDZO ŚMIESZNY TEN FILM

JAKI TEN ADOLF JEST NERWOWY
CO CHWILĘ WŁOSY OPADAJĄ MU NA NOS I LEWĄ RĘKĄ JE POPRAWIA

ŚMIESZNY FACET I JEDEN NERWOBÓL Z TEGO NARODOWEGO SOCJALISTY

Filmik kapitalny. Ruchy nerwowe i jakby skadś znane. W końcu Adolf też był zasłuchanym i zapatrzonym w siebie egoistą.I wiadomo, jak skończył. Proszę o dalszy ciąg.

wyobraź sobie że mi też się bardzo podoba ten filmik jest tak fajny że aż trudno uwierzyć że od "was"
Cytować
+13 #25 Mateusz Klinowski 2012-02-07 19:34
Cytuję ja i moje ego:
Klinowski musi w końcu zrozumieć, że jego poglady skompromitowały się w latach 50-tych ubiegłego wieku. Co on biedaczek zrobi teraz ze swoim ja i ego?


Ale mi dosunąłeś, chyba zapuszczę sobie wąsa, żeby wyglądać jak Stalin i Rzecznik w jednej osobie.

A serio, uważam, że konieczność przestrzegania prawa i budowy społeczeństwa obywatelskiego to nie jest relikt przeszłości, tylko coś, o co musimy w Wadowicach walczyć... z reliktami przeszłości właśnie.
Cytować
+11 #26 majka 2012-02-07 20:24
Prośba do radnych o obrady w Wadowicach ,a nie w jakichś okolicznych wsiach ,aby mieszkańcy mogli uczestniczyć w sesji.Odnośnie polityki A/a to skandal takie straszne pieniądze + kapslowe na kilka osób ,które tam uczęszcza to już prywatny folwark pana C,
Cytować
-8 #27 współczujący 2012-02-07 20:41
Cytuję Mateusz Klinowski:
Cytuję ja i moje ego:
Klinowski musi w końcu zrozumieć, że jego poglady skompromitowały się w latach 50-tych ubiegłego wieku. Co on biedaczek zrobi teraz ze swoim ja i ego?


Ale mi dosunąłeś, chyba zapuszczę sobie wąsa, żeby wyglądać jak Stalin i Rzecznik w jednej osobie.

A serio, uważam, że konieczność przestrzegania prawa i budowy społeczeństwa obywatelskiego to nie jest relikt przeszłości, tylko coś, o co musimy w Wadowicach walczyć... z reliktami przeszłości właśnie.



I Pan ma sumienie mówić o przestrzeganiu prawa _ Pan Doktor nauk prawniczych który przegrał proces o podanie nieprawdy i zasłania się niecztelnymi instrukcjami przy "błędnie" wypełnionym picie ???
Brak mi słów. Tylko ludzie odważni umieją pogodzić się z porażką.
Cytować
+4 #28 Dziadunio Dziadunio 2012-02-07 20:48
@Mateusz

To nie kwestia wąsa - to kwestia osobowości:):)

Zwyczajnie - nie masz takiego ja. I ego :lol: :lol: :lol: :lol:
Cytować
+6 #29 Papi 2012-02-07 20:49
poswieciłem swój cenny czas by obejrzeć ten obszerny materiał... ale to chyba był ostatni raz....

wypowiedzi Pani Burmistrz są bardzo żenujące i mało konkretne... chciałbym aby sama siebie posłuchała... ale raczej jest tego świadoma bo gdyby chciała odpowiadać konkretnie to racja leżała by po stronie radnych...

Apel do Pani Burmistrz Ewy Filipiak - my chcemy prawdy, konkretnych MERYTORYCZNYCH wypowiedzi (jeśli wie Pani co to słowo wogole znaczy) !!!!!!!!!!!!!!!
Cytować
0 #30 Jakub Jerzy Jaglarz 2012-02-07 22:23
Cytuję współczujący:
Cytuję Mateusz Klinowski:
Cytuję ja i moje ego:
Klinowski musi w końcu zrozumieć, że jego poglady skompromitowały się w latach 50-tych ubiegłego wieku. Co on biedaczek zrobi teraz ze swoim ja i ego?


Ale mi dosunąłeś, chyba zapuszczę sobie wąsa, żeby wyglądać jak Stalin i Rzecznik w jednej osobie.

A serio, uważam, że konieczność przestrzegania prawa i budowy społeczeństwa obywatelskiego to nie jest relikt przeszłości, tylko coś, o co musimy w Wadowicach walczyć... z reliktami przeszłości właśnie.



I Pan ma sumienie mówić o przestrzeganiu prawa _ Pan Doktor nauk prawniczych który przegrał proces o podanie nieprawdy i zasłania się niecztelnymi instrukcjami przy "błędnie" wypełnionym picie ???
Brak mi słów. Tylko ludzie odważni umieją pogodzić się z porażką.


A tylko ludzie przesiąknięci kłamstwem do kości potrafią w żywe oczy łżeć byle tylko obronić własny tyłek.

I co ma PIT do prawa? PIT to podatki, podatki (oprócz przypadku gdy się ich nie płaci, bo to już jest ścigane przez prawo) "należą" raczej do ekonomii. Choć mogę się mylić.
Cytować
+16 #31 Mateusz Klinowski 2012-02-07 22:56
Cytuję współczujący:


I Pan ma sumienie mówić o przestrzeganiu prawa _ Pan Doktor nauk prawniczych który przegrał proces o podanie nieprawdy i zasłania się niecztelnymi instrukcjami przy "błędnie" wypełnionym picie ???
Brak mi słów. Tylko ludzie odważni umieją pogodzić się z porażką.


Panie Współczujący,

znów coś się Panu pomieszało.

Po pierwsze, przegrać proces cywilny to nie jest żadna hańba.

Po drugie, nie podałem żadnej nieprawdy. Musiałem przeprosić za UMIESZCZENIE twarzy S. Kotarby koło drutu kolczastego na plakacie, którego nie byłem autorem (sic!).

Jakoś Panu uciekło, że kilka dni później Kotarba przegrał proces. Niestety, nie musiał mnie przepraszać.

Po trzecie, mylisz Pan PIT z oświadczeniem majątkowym. I wierzysz w kłamstwa M. Płaszczycy rozpowszechnian e na mój temat.

Jeżeli Pan nie ma pojęcia, o czym Pan pisze, to miej Pan chociaż "sumienie" i nie zawracaj nam głowy swoimi "przemyśleniami ".
Cytować
+11 #32 Obserwator 2012-02-07 23:40
Jakim prawem urzędnik miejski bezczelnie komentuje stanowisko Radnego? TO nei jest rola skarbnika żeby oceniać stanowisko Radnego tylko odpowiadać na pytania. Za kogo się ta świta ma? Szanowni Państwo jesteście tylko urzędnikami powołanymi do służby mieszkańcom, a Radni w imieniu mieszkańców Was kontrolują, więc moim zdaniem uwagi pod adresem Radnych jakie robi Pani Filipiak i Pani Flasz są skandaliczne.
Cytować
+3 #33 majka 2012-02-07 23:50
@ współczującyproszę o oświadczeniach przeczytac w Gazecie Krakowskiej możesz też na nasze miasto co piszą o całej sprawie gryzoń siał wiatr to zebrał burze zresztą z tobą nie warto polemizować magistracki kołtunku dobranoc
Cytować
+4 #34 SPA 2012-02-08 00:50
Jaki jest powód takich zniszczonych twarzy carycy i skarbniczki bo ludzie mówią że są bardzo tru...we
Cytować
+5 #35 Gienka 2012-02-08 08:34
Dla dobra prorodzinnej POlityki w Wadowicach koniecznie trzeba uczynić babcią P.Burmistrz i dziadkiem P.Kotarbę.
Inaczej nic z tego, za starzy by zrozumieć problemy współczesnych rodziców. Dziękuję.
Cytować
-8 #36 klinu zmoczył d. 2012-02-08 09:31
Znowu klinu zmoczył dup...

Jeżeli dalej będzie tak bez pojęcia wszystkich obrażał i szkalował to pozostanie mu jeno wolna kanapa.

Kiedy on pojmie że stare metody walki politycznej są zbyt brutalne na obecne czasy.

Ludzie nie akceptują już chamstwa i agresji bo życie jest zbyt ciężkie.
Cytować
-1 #37 - 2012-02-08 09:50
Pozwolę sobie na mały off-topic. Wiem, że niejaka siostra Kalwaria czyta nas z wypiekami na twarzy. Specjalnie dla niej ostatni przykład partaczenia roboty (w mediach) i braku profesjonalizmu , których tak nie lubi:
http://img40.imageshack.us/img40/865/obrazzeschowka8.jpg

Czekam na komentarz, pewnie siostra stwierdzi, że to błaCHostka. :D
Cytować
+1 #38 kuontu 2012-02-08 10:07
Cytuję wloczykij:
gdzie i po ile można odkupić albo odebrać te przestarzałe 7-letnie komputery z 2005 roku?

Ja też bym chętnie kupił jakiś... ale ciekawe czy one już nie zostały dawno temu sprzedane/oddan e..
Cytować
-2 #39 RACJA 2012-02-08 10:11
Cytuję klinu zmoczył d.:
Znowu klinu zmoczył dup...

Jeżeli dalej będzie tak bez pojęcia wszystkich obrażał i szkalował to pozostanie mu jeno wolna kanapa.

Kiedy on pojmie że stare metody walki politycznej są zbyt brutalne na obecne czasy.

Ludzie nie akceptują już chamstwa i agresji bo życie jest zbyt ciężkie.


POCZĄTKOWO CHCIAŁEM SIĘ NIE ZGODZIĆ Z TĄ OPINIĄ, ALE PO CHWILI ZASTANOWIENIA DOSZEDŁEM DO PODOBNYCH WNIOSKÓW
TO RZECZYWIŚCIE W OBECNEJ RZECZYWISTOŚCI JEST JUŻ NIESTRAWNE
ZA DUŻO PIENIACTWA
Cytować
0 #40 @Wolny Wadowiczanin 2012-02-08 10:30
Kolejna rzecz dla Siostry Kalwarii.. a może Stanisława Kotarby? Inicjały te same :)

img4.imageshack.us/img4/3171/80117284.jpg
Cytować
+2 #41 Mateusz Klinowski 2012-02-08 10:54
Cytuję RACJA:
Znowu klinu zmoczył dup...

Jeżeli dalej będzie tak bez pojęcia wszystkich obrażał i szkalował to pozostanie mu jeno wolna kanapa.

Kiedy on pojmie że stare metody walki politycznej są zbyt brutalne na obecne czasy.

Ludzie nie akceptują już chamstwa i agresji bo życie jest zbyt ciężkie.

POCZĄTKOWO CHCIAŁEM SIĘ NIE ZGODZIĆ Z TĄ OPINIĄ, ALE PO CHWILI ZASTANOWIENIA DOSZEDŁEM DO PODOBNYCH WNIOSKÓW
TO RZECZYWIŚCIE W OBECNEJ RZECZYWISTOŚCI JEST JUŻ NIESTRAWNE
ZA DUŻO PIENIACTWA


Początkowo chciałem bronić Klinowskiego, bo jest doktorem prawa, ale się namyśliłem i będę go jeno atakował.

ŚWIĘTA PRAWDA - Klinowski jest BRUTALNY i szkaluje, bo pisze, że ktoś KRADNIE i NIE MA KOMPETENCJI. To było dobre w latach 50-tych, może 55-tych. Ale już nie teraz, kiedy WSZYSCY KRADNĄ i NIE MAJĄ KOMPETENCJI.

Życie jest ciężkie, a komuniści są wszędzie. Rzeczywiście rzeczywista rzeczywistość. Klinowski nie pamięta, bo jest młody i jest doktorem.

Dlatego ZMOCZYŁEŚ DU..PĘ, bo tylko piszesz chamskie teksty i szkalujesz. A my jesteśmy kulturalni. Takoż właśnie stwierdzam jak na wstępie.

PS. Staszku (i reszta Miśków) prosiłem Was już o zmianę płyty i poczytanie o jakichś nowych metodach PR, bo to się staje już nudne. Prosimy o więcej inwencji, może teraz coś o ćpaniu?
Cytować
-13 #42 wadowiczanka 2012-02-08 11:17
I znowu "narcyz" klinowski chce zaistnieć.
Cytować
+3 #43 Anka 2012-02-08 18:17
http://demotywatory.pl/3686679/Rzeczywistosc
Cytować
+10 #44 Rzecznik magistratu 2012-02-09 08:59
Józefa Ch. wyraźnie ciągnie w stronę miejsca obok. A tu miejsce narazie zajęte. Cierpliwy Józef doczeka się aby usiąść na miejscu Szczura - pana przewodnicząceg o Szczura?
Myślę, że tak ale jak widać na zdjęciu po drodze ma do POkonania osobę, która mu to blokuje i to od lat. Przecież Szczur - pan przewodniczący Szczur, tylko dlatego jest po Ochmanie przewodniczącym , że Cholewka miał ochotę na ten stołek. Ot taka taktyka.
"Spróbuj wystąpić przeciw zasłużonemu kombatantowi." A Szczur jako pan przewodniczący Szczur - nie chcem ale mogem za te parę tysięcy miesięcznie wam pomóc w rozgrywce z Cholewką.
Cytować
-6 #45 mniej agresji Klinu 2012-02-09 10:08
Fanatyczna nienawiść to bardzo brzydka cecha Klinowskiego.
Z każdej jego wypowiedź aż kipi agresją do ludzi inaczej myślących.
Taka postawi jest zła. Mateusz powinien przyjąć te kilka słów prawdy i krytyki. Oby nie odpowiedział kolejnym stekiem ironi i pomówień.
Cytować
+6 #46 Wron 2012-02-09 10:21
Cytuję mniej agresji Klinu:
Fanatyczna nienawiść to bardzo brzydka cecha Klinowskiego.
Z każdej jego wypowiedź aż kipi agresją do ludzi inaczej myślących.
Taka postawi jest zła. Mateusz powinien przyjąć te kilka słów prawdy i krytyki. Oby nie odpowiedział kolejnym stekiem ironi i pomówień.


Czytałeś kiedyś Płaszczycę?
Cytować
+5 #47 ciek zdrojowy 2012-02-09 10:34
Cytuję mniej agresji Klinu:
Fanatyczna nienawiść to bardzo brzydka cecha Klinowskiego.
Z każdej jego wypowiedź aż kipi agresją do ludzi inaczej myślących.
Taka postawi jest zła. Mateusz powinien przyjąć te kilka słów prawdy i krytyki. Oby nie odpowiedział kolejnym stekiem ironi i pomówień.


i ma bluze ;/
Cytować
0 #48 Rzecznik magistratu 2012-02-09 16:31
Cytuję SPA:
Jaki jest powód takich zniszczonych twarzy carycy i skarbniczki bo ludzie mówią że są bardzo tru...we

Nie martw odnowią się. trochę botoksu i przede wszystkim śmierć polityczna Klinowskiego i całej bandy opozycyjnej co to nie rozumie i nie jest zgodna z nauczaniem.... Do razu będzie lepiej.
Cytować
-5 #49 współczujący 2012-02-09 20:15
Cytuję majka:
@ współczującyproszę o oświadczeniach przeczytac w Gazecie Krakowskiej możesz też na nasze miasto co piszą o całej sprawie gryzoń siał wiatr to zebrał burze zresztą z tobą nie warto polemizować magistracki kołtunku dobranoc



Bardzo proszę przynajmniej nikogo nie obrażać skoro brak argumentów to lepiej milczej
Cytować
-9 #50 współczujący 2012-02-09 20:22
Mam kolegę który pomoże Państwu poradzić sobie z tą agresją która Wam przesłania widok na lokalną politykę i ciągle krytykujecie Burmistrza, za to, za tamto etc.. po raz kolejny proszę, napiszcie co wymyśliliście konkretnego dla mieszkańców, co zaproponowaliśc ie aby było im lepiej. Oprócz stwarzania sztucznych problemów typu wieczorne strumienie uryny na targowisku nie przedstawiliści e żadnego konkretnego planu dla mieszkańców. Każdy umie znaleźć dziurę w całym, aby reszta podchwyciła i ją drążyła. Jak mówię swoim pracownikom nie przychodźcie do mnie z problemami a z konkretnymi rozwiązaniami i to jest maksyma dobrego pracownika. W końcu było kilka ludzi którzy na Was głosowali, wiecie jak oni muszą się teraz czuć, kiedy Wy nie działacie w ich imieniu a lansujecie jedynie swoje nazwiska ?
Cytować
+6 #51 DO @ WSPÓŁCZUJĄCY 2012-02-09 20:40
Biedny ziejący nienawiścią człowieku piszący na zamówienie ,monotematyczni e z daleka czuc blagę magistracką,tut aj niczego nie obronisz wystarczy obejrzec obrady i widac butę ,chamstwo i ignorancję ELYTY RZĄDZĄCEJ Wadowicami
Cytować
+9 #52 Dziadunio Dziadunio 2012-02-09 20:58
@Współczujący

Pytała mnie przy różnych okazjach pewna inteligentna, natrętna mucha o konkrety.

Odpowiadałem mniej więcej tak - walka z filipiakowymi to walka nie tyle o sprawy, co o coś co podskórne i trudno uchwytne - o styl sprawowania władzy, o autentyczność deklaracji moralnych, uczciwość i szacunek w stosunku do ludzi, do prawa, do demokracji.

Są oczywiście bardziej wymierne, namacalne i mierzalne sprawy - to kondycja naszego miasta po, w niedługim czasie 20(!!!) latach rządów tej burmistrz.

To miejsca w rankingach gmin, tak odległe ze wstyd się przyznać.
To, powszechne odczucie ludzi którzy wracają do Wadowic po latach, dające się skwitować zdaniem - "Piękny mamy skansen" "To miasto wcale się nie zmienia"

To totalna migracja ludzi z wyższym wykształceniem - właściwie nie istnieje coś takiego, jak lokalna inteligencja.

To wreszcie wszystkie te sprawy które decydują o tym ze nie posiadamy nawet cienia "genius loci" wyczuwalnego dla przybyszów, turystów, gości.

Wraz z wysysaniem przez całe lata szpiku z tego miasta - wyssała obecna władza z niego także ducha.

Do tego stopnia ze znaczna liczba mieszkańców nawet nie wie, nie pamięta ze miasto w ogóle może go posiadać.
Cytować
-1 #53 dred 2012-02-09 21:26
Wadowice to miasto gdzie przyjść nawalić się ,wrzucić kwasa przypalić, sciągnąć kreske w kiblu na końcu wydalić stolca zjeść obiad u babci Krysi w niedziele i noga z miasta.
Cytować
+8 #54 Rzecznik Magistratu 2012-02-10 08:52
@dziadunio.
Szanowny Gościu.
Zgadzam się z Tobą w 100%. Niestety sprawująca władzę otoczyła się ludźmi, którym właśnie zależy na tym żeby nic się nie zmieniło. Każdy pomysł, pojawienie się osoby z osobowością, to dla tego otoczenia zagrożenie. Drżą o soje krzesła, bliskość - przychylność rządzącej.sama rządząca musi mieć rację więc osoby błyskotliwe, mądre potrzebne są doraźnie, na co dzień potrzeba sług oddanych, bezkrytycznych i Broń Boże, nie posiadających odmiennego zdania niż rządząca. wim, że jeżeli ten komentarz się ukaże, to osoba, o której piszę, przeczyta go. Dlatego mówię niech pani nie idzie tą drogą, jest szansa jeszcze zmienić oblicze tego rządzenia.Prosz ę łaskawie zrobić rzetelny rachunek sumienia i przypomnieć sobie ile to razy niektórzy zasłużyli sobie na naganę lub zwolnienie, a nie nastąpiło to tylko z powodów osobistych. Wszyscy jesteśmy ludźmi, którzy popełnić mogą błędy ale trwać w nich mimo tak głośnego sprzeciwu? Nie zgadzam się z tym, że TO miasto nie ma ducha - Ono go ma, jedynie na dzień dzisiejszy jest zniewolony. Utrata ducha i jego odnowa nie jest tak groźna dla dotychczas sprawujących władzę jak wyzwolenie się ducha przez tę władzę niewolonego.
I tutaj mogą drzazgi lecieć.
Wtedy to, niepotrzebnie mogą dodatkowo ucierpieć ci, którzy biorą bierny udział w tym co się dzieje.
Inny los spotka i odmiennym tematem są dzisiejsi lizusi polityczni.
Tych niebyt polityczny i społeczny.
czeka.
Cytować
-9 #55 mniej agresji Klinu 2012-02-10 11:22
PODDAJE SIĘ - NIE MAM SIŁ NA KLINA

DLATEGO KLINU ZALECAM CI

WEŹ WALERIN FORTE

SPUŚĆ WODĘ W KLOZECIE

I DOPIERO WTEDY BĘDZIESZ SPEŁNIONY

twój doktorek
Cytować
+8 #56 Mateusz Klinowski 2012-02-10 19:33
Cytuję współczujący:
Po raz kolejny proszę, napiszcie co wymyśliliście konkretnego dla mieszkańców, co zaproponowaliście aby było im lepiej. Oprócz stwarzania sztucznych problemów (...) nie przedstawiliście żadnego konkretnego planu dla mieszkańców. W końcu było kilka ludzi którzy na Was głosowali, wiecie jak oni muszą się teraz czuć, kiedy Wy nie działacie w ich imieniu a lansujecie jedynie swoje nazwiska ?


Panie Współczujący,

Cóż może zrobić jeden, dwóch czy nawet pięciu radnych w satrapii, gdzie umysły władców nie są w stanie pojąć nawet sensu podpowiadanych rozwiązań?

Burmistrz i jej świta nie przyjmują żadnych rad, zresztą, nie bardzo się do profesjonalnego działania nadają. Proszę też przyjrzeć się młodym-zdolnym, którymi otoczyła się burmistrz. Zaciąg zaiste imponujący.

Rzeczniku Magistratu,

dlatego też nie ma po co wznosić apeli, liczyć na otrzeźwienie. Władzy jest dobrze, kasa płynie szerokim strumieniem. Po co miałoby się cokolwiek zmieniać?

Mam konkretny plan dla mieszkańców i od momentu podjęcia decyzji o starcie w wyborach samorządowych konsekwentnie go realizuję: usunięcie odpowiedzialnyc h za zapaść Wadowic i ich najbliższego otoczenia w polityczny niebyt.

Nie mam najmniejszych wątpliwości, że to... właściwie już się udało.

Aha, i ostatnia rzecz, jaką chciałbym robić, to "lansować swoje nazwisko" na szarpaninie na naszym prowincjonalnym podwórku z osobami pokroju Filipiak, Kotarby czy Szczura . Żaden to zaszczyt, ani tym bardziej wyzwanie.
Cytować
+10 #57 archiwum x 2012-02-11 00:17
@współczujący
Zadałem sobie trud i prześledziłem Pana wpisy odnośnie różnych spraw pod różnymi artykułami wniosek jest jeden kłamiesz nieudolnie po magistracku co artykuł to inne kłamstwo ,cel podstawowy uderzyć w Klinowskiego ,a generalnie to mówiąc słowami klasyka Dorna"łżesz jak bura suka"ja już wiem kim ty jesteś i nie warto,aby Mateusz i inni internauci z tobą polemizowali magistracki pismaku .Biedny Magistrat wymyślił WSPÓLCZUJĄCEGO Trochę było pracy ,ale wiem kim ty jesteś zgubił cię długi język i coś jeszcze
Cytować
-5 #58 Andrzej Głownia 2012-02-12 13:48
Pierwsza sprawa to inwestycja w centrum kultury w Jaroszowicach. Burmistrz odpowiedziała, że są to pieniądze z budżetu celowego, więć mogą być wydane tylko na to centrum, albo wcale. Nie jest wiec tak, że mogły by zostać "przesunięte" na budowę sali gimnastycznej.
Koltejna rzecz to instalacja solarna na pływalni "Delfin". Albo Klinowski nie zrozumiał odpowiedzi pani Burmistrz, albo udaje, żeby mieć okazję się przyczepić. Z pośród tych dwóch milionów większość to dotacja unijna, więc gmina płąci ok 30% wartości tej inwestycji. I znowu można z tego zrezygnować, ale to nie znaczy, że pieniądze będzie można przeznaczyć na inny cel. To że jest to w "podziałce" poprawy jakości piwietrza wynika raczej z bezsensownie stworzonej ustawy o finansach publicznych niż ze złej woli urzędników.
Przy okazji pisząc "inwestycje w ekologię mają sens" Klinowski pokazuje, że nie ma pojęcia o ochronie środowiska. Wbrew pozorom instalacje solarne nie są wcale bardziej "ekologiczne" niż opalanie węglem. No ale to temat rzeka.
Inwestycja w "solara" to przede wszstkim szansa na oszczędności przy ogrzewaniu basenu.
Burmistrz odpowiedziała, że prawo nie pozwala na sprawdzanie czym ludzie palą w piecach, a nie na kontrolę czystości powietrza. Znów nie wiem czy zła wola Klinowskiego, czy lenistwo zbyt duże aby obejrzeć film z sesji, którą komentuje.
Prawo faktycznie nie pozwala wchodzić na prywatną posesję bez odpowiedniego nakazu.
Inna rzecz, że można by prowadzić akcje uświadamiające, a nawet wysyłać upomnienia. To niewiele koszutuje, a może dużo dać.
Parę następnych akapitów to domysły autora, bez konkretów.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż nieruchomości, to Burmistrz stwierdziła, że nie są wyprzedawane. Za wyjątkiem tych, które przynoszą wyłącznie koszty. Dość zrozumiałe. Po co utrzymywać coś, co niczemu nie służy. Jeżeli krytykować to warto podać konkretne informacje. Tego u Klinowskiego brak.
Budowa pływalni w Choczni to jest konkretny zarzut. Wątpie aby miało to jakieś uzasadnienie skoro jest pływalnia w Wadowicach, gdzie tłumów raczej nie ma.
Czy pieniądze na walkę z alkoholizmem będą rozdysponowane właściwie? Nie wiem. Klinowski też nie wie. Ale zawsze warto zadać takie pytanie, które zasieje wątpliwość. Trudniej coś zaproponować.
W sprawie dziennikarzy Burmistrz odpowiedziała, że nie są zatrudniani.
Kolejna rzecz która jest sensownym zarzutem blokowanie budowy Pod Skarpą.
Podsumowując: więcej mącenia wody niż konkretów. Jeżeli są konkretne sprawy, to Klinowski nie zadaje sobie trudu żeby je zbadać. Jest nieprzygotowany do zadawania pytań. Moim zdaniem zależy mu bardziej na tym żeby zaistnieć.

No i brak kultury. Rozmawia z przedstawiciela mi mieszkańców Wadowic, wybranymi w wolnych wyborach, ma świadomość, że będzie przez wiele osób oglądany, bo w końcu sam to nagrywa. Jednak nie przeszkadza mu to trzymać ręki w kieszeni, mimo upomnień. Każdy wychowany w naszej kulturze ma świadomość, że jest to oznaka braku szacunku. No ale czego wymagać od przedstwiciela ruchu, którego symbolem jest sztuczny penis.

Pozdrawiam czytających.
Cytować
-7 #59 Andrzej Głownia 2012-02-12 13:49
@ wadowiczanka
Jest przedstawiciele m lewicy rozporkowej, więc nie ma się co dziwić że grzebie ;)
Cytować
+5 #60 archiwumx 2012-02-12 15:31
Tuz magistracki się boi w czasie koniakowych spotkań podstawowym tematem jest Mateusz i żal do 2700 po jakiego diabła zaproponował mu start,trzeba wiedzieć z kim się pije i ile to nię będzie plotek
Cytować
+2 #61 Kirkut 2012-02-12 15:40
Jak wam się podoba wypowiedź "mistrza ciętej riposty":

http://wadowice24.pl/polityka/miasto/4083-milczec-juz-nie-wypada

Ja się uśmiałem zdrowo ;)
Cytować
+2 #62 ciek zdrojowy 2012-02-12 16:20
Cytuję Kirkut:
Jak wam się podoba wypowiedź "mistrza ciętej riposty":

http://wadowice24.pl/polityka/miasto/4083-milczec-juz-nie-wypada

Ja się uśmiałem zdrowo ;)


efekt zerowy tylko go ludzie wyśmiali
Cytować
+3 #63 Mateusz Klinowski 2012-02-12 16:55
Panie Andrzeju Głownia,

sformułował Pan konkretne uwagi, więc postaram się o wyjaśnienia.

Cytuję Andrzej Głownia:
Pierwsza sprawa to inwestycja w centrum kultury w Jaroszowicach. Burmistrz odpowiedziała, że są to pieniądze z budżetu celowego, więć mogą być wydane tylko na to centrum, albo wcale. Nie jest wiec tak, że mogły by zostać "przesunięte" na budowę sali gimnastycznej.


Nie zrozumiał Pan mojej wypowiedzi - mowa w niej o braku spójnej strategii pozyskiwania środków w ramach Unijnych programów. Kto to koordynuje? Nikt.

Przecież pozyskanie środków unijnych wymaga wkładu własnego (także finansowego). Pieniądze idą na rzeczy moim zdaniem przypadkowe. A wielu potrzebnych inwestycji brakuje.

Cytat:
Koltejna rzecz to instalacja solarna na pływalni "Delfin". Albo Klinowski nie zrozumiał odpowiedzi pani Burmistrz, albo udaje, żeby mieć okazję się przyczepić.
Doskonale wiem, co mówię. Sprawa jak wyżej.

Nigdzie nie twierdzę, że możliwe są jakieś przesunięcia środków unijnych - uważam, że po prostu nie pozyskujemy ich w ilości oraz na cele, które powinny być priorytetem.

Cytat:
Klinowski pokazuje, że nie ma pojęcia o ochronie środowiska. Wbrew pozorom instalacje solarne nie są wcale bardziej "ekologiczne" niż opalanie węglem. No ale to temat rzeka.
No właśnie, ostrożnie z ferowaniem wyroków na podstawie jednego zdania, zwłaszcza, że zaraz Pan pisze:

Cytat:

Inwestycja w "solara" to przede wszstkim szansa na oszczędności przy ogrzewaniu basenu.
Cytat:
Burmistrz odpowiedziała, że prawo nie pozwala na sprawdzanie czym ludzie palą w piecach, a nie na kontrolę czystości powietrza.
Skrót myślowy. Straż miejska ma możliwość kontroli zawartości pieców prywatnych właścicieli, ale wymaga to odpowiedniej chęci po stronie burmistrz. Ta chęci do kontroli nie ma.

Cytat:
Inna rzecz, że można by prowadzić akcje uświadamiające, a nawet wysyłać upomnienia. To niewiele koszutuje, a może dużo dać.
Właśnie.

Cytat:
Parę następnych akapitów to domysły autora, bez konkretów.
Nie powiedziałbym - kostka.

Cytat:
Jeżeli chodzi o wyprzedaż nieruchomości, to Burmistrz stwierdziła, że nie są wyprzedawane. Za wyjątkiem tych, które przynoszą wyłącznie koszty. Dość zrozumiałe. Po co utrzymywać coś, co niczemu nie służy. Jeżeli krytykować to warto podać konkretne informacje. Tego u Klinowskiego brak.
Tak? Kamienica pożydowska na przeciwko dawnej synagogi. Można było tam np. zorganizować centrum kultury żydowskiej Wadowic. Mogłem bez trudu zainicjować na ten temat poważne rozmowy pomiędzy władzami miasta a potencjalnymi grantodawcami. Pozyskalibyśmy środki, stworzyli nowe miejsca pracy. Ale burmistrz powiedziała, że ONI ją nie interesują. To przecież "papieskie" miasto.

Cytat:
Budowa pływalni w Choczni to jest konkretny zarzut. Wątpie aby miało to jakieś uzasadnienie skoro jest pływalnia w Wadowicach, gdzie tłumów raczej nie ma.
Nie o to chodziło.

Cytat:
Czy pieniądze na walkę z alkoholizmem będą rozdysponowane właściwie? Nie wiem. Klinowski też nie wie. Ale zawsze warto zadać takie pytanie, które zasieje wątpliwość.
Też nie o to chodziło. Dokładnie napisałem, na czym polega problem. Najpierw burmistrz nie wykonywała uchwały RM, a teraz, gdy już łaskawie powołała pełnomocnika, jest nim osoba, która "sama sobie" przydziela środki. To konkretny zarzut, czy nie?

Cytat:

W sprawie dziennikarzy Burmistrz odpowiedziała, że nie są zatrudniani.
Skłamała. To Pana nie interesuje?

Cytat:
Kolejna rzecz która jest sensownym zarzutem blokowanie budowy Pod Skarpą.
No właśnie, a przecież burmistrz i tutaj ściemniała.

Cytat:
Podsumowując: więcej mącenia wody niż konkretów. Jeżeli są konkretne sprawy, to Klinowski nie zadaje sobie trudu żeby je zbadać.
Ciekawe, bo mam wrażenie, że Pan nie zadał sobie trudu, by dostrzec, że jednak je badam.

Cytat:
Moim zdaniem zależy mu bardziej na tym żeby zaistnieć.
Wiadomo, nie ma to jak zaistnieć w remizie w Choczni.

Cytat:
No i brak kultury. Nie przeszkadza mu to trzymać ręki w kieszeni, mimo upomnień.
Jasne, ręka w kieszeni jest oznaką braku kultury, a kłamstwa, chamskie odzywki burmistrz ("ja z panem nie prowadzę rozmowy"), fałszowanie protokołów RM, lekceważenie mieszkańców i unikanie odpowiedzi na ważne pytania to oznaka kultury.

Cytat:
No ale czego wymagać od przedstwiciela ruchu, którego symbolem jest sztuczny penis.
W Radzie Miejskiej jestem przedstawiciele m Wspólnego Domu. Czy symbolem tej grupy jest penis? Może mieć Pan rację, nie jestem tylko pewien, czy na pewno sztuczny.

Również Pana pozdrawiam i dziękuję, że zadał Pan sobie trud przeczytania moich uwag oraz obejrzenia relacji. Mam nadzieję, że moje wyjaśnienia okazały się pomocne.
Cytować
+3 #64 Miłośnik magistratu 2012-02-12 17:04
Cytuję Kirkut:
Jak wam się podoba wypowiedź "mistrza ciętej riposty":

http://wadowice24.pl/polityka/miasto/4083-milczec-juz-nie-wypada

Ja się uśmiałem zdrowo ;)

Faktyczne ręce opadają.
Cytować
-5 #65 Andrzej Głownia 2012-02-12 17:58
No to po kolei.
Pana zdaniem pieniądze idą na rzeczy przypadkowe. No to jest pana zdanie. A gdzie konkrety? Krytyka nic nie kosztuje. To, że nie idą na to na co by pan chciał to jeszcze za mało żeby krytykować.
Oczywiście, że programy uninjne wymagają własnego finansowania. Jednak zarówno ogrzewanie solarne na pływalni, jak i centrum kultury to są rzeczy, które można dobrze wykorzystać. Pierwsze pozwala zaoszczędzić pieniądze na ogrzewanie. Drugie może spełnić podobną rolę co sala gimnastyczne. Tak przynajmniej wynika z wypowiedzi Burmistrz.Jeżel i nie to proszę o konkrety.
W tym, że z zanieczyszczony m powietrzem można by coś zrobić chyba się zgadzamy.
Sprawa kamienicy. W różnych miejscach można różne rzeczy zorganizować. To, że panu zabrano okazję do zorganizowania czegoś to jeszcze nie powód żeby krytykować urzędników. Ja jestem zdecydowanie zwolenikiem jak najmniejszej ilości majątku w rękach publicznych, a możliwie największej w rękach prywatnych.
Pływalnia. Nie wiem o co panu chodziło. Mnie się nie podoba pomysł budowania pływalni gdy nie jest potrzebna. Dla mnie to marnowanie pieniędzy.
Alkoholizm. Tak to jest konkretny zarzut.
Jeżel skłamała to proszę o nazwiska.
Ściemniała, to widać.Ale może zwyczajnie mała dość pyskacza z ręką w kieszeni.
Uważam, że lekcewarzace traktowanie ze strony pani Burmistrz było raczej odpowiedzią na pańskie prostactwo. Burtmistrz faktycznie nie prowadziła z panem rozmowy. Ona odpowiadała, a pan jej próbował przerywać.

Proszę wybaczyć, ale dla mnie facet w pana wieku, który się zachowuje jak dzieciak to raczej potrzebuje sztucznego penisa. Fakt, że jest to raczej element marketingu politycznego nie zmienia mojego zdania.

Pozdrawiam
Cytować
+3 #66 matrix 2012-02-12 18:05
Widać doskonale na filmie,że pan redaktor KOPACZ przyszedł na sesję "oględnie mówiąc" tylko najeść się.ŻAŁOSNE.
Cytować
-8 #67 Andrzej Głownia 2012-02-12 19:17
Pana zdaniem pieniądze idą na rzeczy przypadkowe. No to jest pana zdanie. A gdzie konkrety? Krytyka nic nie kosztuje. To, że nie idą na to na co by pan chciał to jeszcze za mało żeby krytykować.
Oczywiście, że programy uninjne wymagają własnego finansowania. Jednak zarówno ogrzewanie solarne na pływalni, jak i centrum kultury to są rzeczy, które można dobrze wykorzystać. Pierwsze pozwala zaoszczędzić pieniądze na ogrzewanie. Drugie może spełnić podobną rolę co sala gimnastyczne. Tak przynajmniej wynika z wypowiedzi Burmistrz.Jeżel i nie to proszę o konkrety.
W tym, że z zanieczyszczony m powietrzem można by coś zrobić chyba się zgadzamy.
Sprawa kamienicy. W różnych miejscach można różne rzeczy zorganizować. To, że panu zabrano okazję do zorganizowania czegoś to jeszcze nie powód żeby krytykować urzędników. Ja jestem zdecydowanie zwolenikiem jak najmniejszej ilości majątku w rękach publicznych, a możliwie największej w rękach prywatnych.
Pływalnia. Nie wiem o co panu chodziło. Mnie się nie podoba pomysł budowania pływalni gdy nie jest potrzebna. Dla mnie to marnowanie pieniędzy.
Alkoholizm. Tak to jest konkretny zarzut.
Jeżel skłamała to proszę o nazwiska.
Ściemniała, to widać.Ale może zwyczajnie mała dość pyskacza z ręką w kieszeni.
Uważam, że lekcewarzace traktowanie ze strony pani Burmistrz było raczej odpowiedzią na pańskie prostactwo. Burtmistrz faktycznie nie prowadziła z panem rozmowy. Ona odpowiadała, a pan jej próbował przerywać.

Proszę wybaczyć, ale dla mnie facet w pana wieku, który się zachowuje jak dzieciak to raczej potrzebuje sztucznego penisa. Fakt, że jest to raczej element marketingu politycznego nie zmienia mojego zdania.

Pozdrawiam
Cytować
+3 #68 archiwumx 2012-02-12 20:33
@Andrzej Głownia nastąpiła cudowna zmiana nicka tylko styl ten sam żałosne
Cytować
-4 #69 Andrzej Głownia 2012-02-12 20:57
Nic mi nie wiadomo, żebym zmieniał nick. No ale zawsze warto rzucić oszczerstwem.
Cytować
-4 #70 Andrzej Głownia 2012-02-12 21:08
Nic mi nie wiadomo żebym zmieniał nick. No ale rzucić oszczerstwem zawsze warto. Szczególnie jak się nie ma nic do powiedzenia.
Cytować
+1 #71 ciek zdrojowy 2012-02-12 22:47
zapraszamy wszystkie media na wspolna wigilie - szczur
prosze skończyć krecenie i wszelkim mediom juz dziekujemy - cholewka
Cytować
+3 #72 Dziadunio Dziadunio 2012-02-13 07:49
Dwie uwagi do Redakcji.

Sama informacja, w trudno dostrzegalnej ramce, ze przy minus 19C pada deszcz to trochę za mało. Powinniście wprowadzić jakiś alert, krzyczeć ze lecą z nieba metrowej grubości kry:D:D:D

I sprawa druga - podczas gdy konkurencyjny portal aż huczy od kolejnego magistrackiego ataku na Klinowskiego - u was tylko rura i rura?:)
Cytować
+2 #73 Stanisław Kliś 2012-02-13 08:33
Witajcie.
Cóś se poczytajcie :
http://www.wadowita24.pl/radny-salachna-znowu-dal-glos/
Miłego Dnia tyż Staszek.
Cytować
-5 #74 mniej agresji Klinu 2012-02-13 08:36
Faktycznie Klinowski dobija się sam, a konkurencyjny portal skrzętnie korzysta z jego głupoty.
W końcu może ktoś zrozumie że prymitywna nienawiść i ciągłe obrażanie ludzi prowadzi do nikąd.
Ale ja swoje a wy dalej swoje.
Skoro tak no to trudno.
Cytować
+1 #75 Dziadunio Dziadunio 2012-02-13 10:08
@Redakcja

Mgła lepiej:) Nie dość ze w zgodzie z naturą, to spokojnie może zastępować polityczny komentarz Redakcji:):):)
Cytować
+3 #76 zig 2012-02-13 10:26
Cytuję mniej agresji Klinu:
Faktycznie Klinowski dobija się sam, a konkurencyjny portal skrzętnie korzysta z jego głupoty.
W końcu może ktoś zrozumie że prymitywna nienawiść i ciągłe obrażanie ludzi prowadzi do nikąd.
Ale ja swoje a wy dalej swoje.
Skoro tak no to trudno.


Równo z włączeniem komputerów (tych przestarzałych) w UM Wadowice zaczęło się jechanie po Klinowskim według przyjętego schematu. Może pracownicy UM Wadowice i Staś wreszcie zrozumieją, że te prymitywne metody prowadzą donikąd? Ale skoro nie, to trudno.
Cytować
+3 #77 - 2012-02-13 10:49
Cytuję mniej agresji Klinu:
prymitywna nienawiść i ciągłe obrażanie ludzi prowadzi do nikąd.


No masz rację, przekonał się o tym niejaki Stasek. Jego nienawiść, obrażanie i straszenie ludzi na salę sejmową go nie doprowadziły i biedaczek dalej tego przeżyć nie może.
Cytować
+4 #78 Zofia Siłkowska 2012-02-13 11:13
Na konkurencyjnym portalu w niedzielne południe ukazał się kolejny artykuł "przesiąknięty miłością chrześcijańską" . Mgr teologii radny Salachna po raz kolejny uderza w radnego Mateusza Klinowskiego, a przy okazji dostało się i nam obu. Może radny Slachna w końcu powie jasno, kogo , jeżeli nie nas, potępili uchwalając słynną rezolucję? Przecież nikt inny nie został pomówiony i oskarżony o próby zakłócenia uroczystości beatyfikacyjnyc h, jedynie my w dniu 28 kwietnia 2011r. ustami rzecznika S.Kotarby i redaktora Płaszczycy. Nigdy i nigdzie nie ukazała się żadna informacja o innych "adresatach" tej rezolucji!
Kolejny raz pan radny Salachna chwali burmistrz za świetne rządzenie miastem. Czy remonty dróg i rewitalizacja Rynku są godne pochwał? Zamiast powtarzać kłamstwa szerzone w magistracie, zapytałby pan mieszkańców, jak to rzeczywiście wygląda!
Cytować
-9 #79 do p. Silkowskiej 2012-02-13 12:48
do Zofii Siłkowskiej

Niestety, ale nie mogę się zgodzić z pani poglądami, bo jest faktem bezspornym, że jest pani przyjaciółką lewicowych polityków Klinowskiego i Petka i razem robicie politykę czego dowodem jest pani transparent na balkonie tak obśmiany przez wadowiczan, że 1 maja na beatyfikację Ojca Świętego musiała go pani zdjąć. Co też jest faktem.

Również faktem jest integracja inicjatywy wolne wadowice z Sld i partią antyklerykalną Racja. Z tego co napisał pan Guzik to do tej waszej integracji wchodzi jeszcze partia Ruch Palikota, a więc sama lewica.
W tej sytuacji deklarowane przez panią poglądy stoją w sprzeczności z faktami i rzeczywistą działalnością polityczną.

Z drugiej strony to dobrze, że znamy już pani poglądy polityczne i pani kolegów.
Cytować
+6 #80 Mira 2012-02-13 13:45
Cytuję do p. Silkowskiej:
do Zofii Siłkowskiej

Niestety, ale nie mogę się zgodzić z pani poglądami, bo jest faktem bezspornym, że jest pani przyjaciółką lewicowych polityków Klinowskiego i Petka i razem robicie politykę czego dowodem jest pani transparent na balkonie tak obśmiany przez wadowiczan, że 1 maja na beatyfikację Ojca Świętego musiała go pani zdjąć. Co też jest faktem.

Również faktem jest integracja inicjatywy wolne wadowice z Sld i partią antyklerykalną Racja. Z tego co napisał pan Guzik to do tej waszej integracji wchodzi jeszcze partia Ruch Palikota, a więc sama lewica.
W tej sytuacji deklarowane przez panią poglądy stoją w sprzeczności z faktami i rzeczywistą działalnością polityczną.

Z drugiej strony to dobrze, że znamy już pani poglądy polityczne i pani kolegów.


Staszkowy Miśku,

A jak te Twoje dyrdymały i przemyślenia godne gimnazjalisty pod adresem p. Siłkowskiej mają się do zadanych przez nią pytań?

Czy p. Siłkowska ma być przyjaciółką tylko tych osób, które ty jej w swojej mądrości wyznaczysz? Co to za bezczelny komentarz?!

Jest też bezsporne, że odnośnie poglądów politycznych postaci pokroju Kotarby, Salachny czy Filipiak niewiele można powiedzieć. Są to bezideowcy, których jedynym celem jest chronienie własnego siedziska i zagarnianie pod siebie publicznych pieniędzy.

A poziom intelektualny tych postaci na szczęście nie budzi już żadnych wątpliwości. To dobrze.
Cytować
+4 #81 ciek zdrojowy 2012-02-13 14:02
Cytuję do p. Silkowskiej:
do Zofii Siłkowskiej

Niestety, ale nie mogę się zgodzić z pani poglądami, bo jest faktem bezspornym, że jest pani przyjaciółką lewicowych polityków Klinowskiego i Petka i razem robicie politykę czego dowodem jest pani transparent na balkonie tak obśmiany przez wadowiczan, że 1 maja na beatyfikację Ojca Świętego musiała go pani zdjąć. Co też jest faktem.

Również faktem jest integracja inicjatywy wolne wadowice z Sld i partią antyklerykalną Racja. Z tego co napisał pan Guzik to do tej waszej integracji wchodzi jeszcze partia Ruch Palikota, a więc sama lewica.
W tej sytuacji deklarowane przez panią poglądy stoją w sprzeczności z faktami i rzeczywistą działalnością polityczną.

Z drugiej strony to dobrze, że znamy już pani poglądy polityczne i pani kolegów.


typowy przykład obracania kota ogonem
uwielbiam to stwierdzanie faktów
(faktem jest, co jest faktem, bo faktem jest bezspornym) oraz te dowody i rzekome poparcie Wadowiczan, najlepiej to widać z ostatnim artykułem radnego Salachny na 80 komentarzy 15 to głos poparcia dla autora a reszta to pewnie według radnej Wodyńskiej "kalumnie" dziwnie merytoryczne te "kalumnie"
Cytować
-8 #82 do p. Silkowskiej 2012-02-13 14:18
,
pani Siłkowska pyta się: Czy remonty dróg i rewitalizacja Rynku są godne pochwał?

Odpowiadam, że TAK jak najbardziej są godne pochwały, ponieważ są realizowane ze środków UE i dzięki temu Wadowice mają szlachetny granit, a nie jakieś tam betony, czy smołówkę z czasów PRLu. Magistrat stawia wysokie wymagania jakościowe i nie odbierze robót wątpliwej jakości. Wykonawca to wie i stara się jak może aby zadowolić nadzór techniczny.
A co do p. Siłkowskiej i jej przyjaciół mogę powiedzieć tylko jedno, że są to osoby nie z mojej bajki. Ja mam zupełnie inne poglądy polityczne zawsze byłem i pozostanę sympatykiem prawicy.
Tadeusz
Cytować
+3 #83 Stanisław Kliś 2012-02-13 14:50
Witajcie.
No to "chwalmy" tą "rewitalizację":
Cytat z Gazety Krakowskiej:
- Od tygodnia prawie nie śpimy - mówi Leszek Smolik, kierownik brygady WPWiK w Wadowicach - Naprawialiśmy na ul. Kochanowskiego, Nadbrzeżnej, Sienkiewicza, Lipowej, Spadzistej a nawet w rynku pod magistratem (!!)- wylicza tylko te największe awarie.
Miłego Dnia tyż Staszek.
Cytować
-5 #84 do p. Silkowskiej 2012-02-13 15:09
To była stara rura pamiętająca jeszcze młodość Edka i Petka.
Pękła w starej, nieremontowanej części rynku, bo takie są prawa fizyki.

Ważne że szybko naprawili.

Wadowiczanie Jeszcze długo będą naprawiać dziadostwo z czasów komuny.
To też jest fakt oczywisty.
Cytować
+7 #85 majka 2012-02-13 15:23
@do pani Siłkowskiej
Tadeuszu chyba mróz pozbawił ciebie logiki,wykonane będzie świetnie przez Firmę COMODOS,która po znajomości wykonuje prace a pracują tak ,że za wykonanie bruku na Karmelickiej toczy się sprawa w sądzie,granit nikomu się nie podoba jest dobry,ale na cmentarzu.Odnoś nie pieniędzy miasto ,aby otrzymać dotację z UE musi mieć wkład własny.Kto to taki fachman w urzędzie co nie odbierze fuszerki ?
Cytować
+2 #86 Zofia Siłkowska 2012-02-13 16:12
Cytuję do p. Silkowskiej:
do Zofii Siłkowskiej

Niestety, ale nie mogę się zgodzić z pani poglądami, bo jest faktem bezspornym, że jest pani przyjaciółką lewicowych polityków Klinowskiego i Petka i razem robicie politykę czego dowodem jest pani transparent na balkonie tak obśmiany przez wadowiczan, że 1 maja na beatyfikację Ojca Świętego musiała go pani zdjąć. Co też jest faktem.

Również faktem jest integracja inicjatywy wolne wadowice z Sld i partią antyklerykalną Racja. Z tego co napisał pan Guzik to do tej waszej integracji wchodzi jeszcze partia Ruch Palikota, a więc sama lewica.
W tej sytuacji deklarowane przez panią poglądy stoją w sprzeczności z faktami i rzeczywistą działalnością polityczną.

Z drugiej strony to dobrze, że znamy już pani poglądy polityczne i pani kolegów.

No, aleś teraz palnął ! Nie wiesz, bo i z pewnością twoja chlebodawczyni się tym nie pochwaliła, że w dniu uchwalenia rezolucji zadzwoniła do mnie po godz,19-tej (a więc nie w godzinach urzędowania magistratu) i w ognistej mowie usiłowała mnie przekonać, że ta rezolucja to w ogóle nie była adresowana do nas! Oczywiście, że mnie zupełnie nie przekonała, ale jej rozmowę mogęchyba zaliczyć sobie podwójnie, jako pierwszą i ostatnią z jej inicjatywy.
Teraz utwierdziłeś mnie tylko w moim przeświadczeniu , że jednak bardzo zabolało hasło zawieszone na naszym balkonie i tak "rani" do dziś. W dniach beatyfikacji zostało specjalnie usunięte, żeby nie mieszać spraw codziennych do święta związanego z uroczystościami beatyfikacyjnym i, ale już 2 maja zawisło i tak drażni urzędasów do dzisiaj.
Cytować
-11 #87 do p. Silkowskiej 2012-02-13 18:06
Skoro żadne argumenty nie trafiają do Silkowskiej to nie ma sensu jej cokolwiek tłumaczyć. Jej transparent jest kłamliwy i tylko o niej świadczy. Niech go sobie trzyma i dale z politykami lewicy integruje.
Ja mam jej już dość.
Żegnam.
Cytować
+2 #88 - 2012-02-14 10:20
Panie PRZEWODNICZĄCY Szczur, gdzie jest obiecany harmonogram sesji i komisji?


Harmonogramu sesji nie ma tutaj:
http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/gminy/root_Wadowice/podmiotowe/Rada/Sesje/Kalendarium/

ani tutaj:
http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/gminy/root_Wadowice/podmiotowe/Rada/Sesje/Planowane+-+harmonogram+roczny/


A jeszcze ciekawiej wygląda dział "Komisje":

Plan pracy Komisji Inicjatyw Gospodarczych i Rozwoju Rady Miejskiej w Wadowicach na 2008 rok:
http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/gminy/root_Wadowice/podmiotowe/Rada/Komisje/Kom+Inc/Harmonogramy/

plan pracy komisji oświaty, kultury, zdrowia i opieki społecznej rady miejskiej w wadowicach na 2008 Rok:
http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/gminy/root_Wadowice/podmiotowe/Rada/Komisje/Kom+Osw/Harmonogramy/

Plan pracy Komisji Praworządności i Spraw Obywatelskich RM w Wadowicach na 2008 rok:
http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/gminy/root_Wadowice/podmiotowe/Rada/Komisje/Kom+Praw/Harmonogramy/

plan pracy komisji rewizyjnej rady miejskiej w wadowicach na 2008 Rok:
http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/gminy/root_Wadowice/podmiotowe/Rada/Komisje/Kom+Rew/Harmonogramy/

itd.

To są KPINY!
Cytować
-10 #89 Lewica sięga dna 2012-02-14 10:55
Cytuję do p. Silkowskiej:
Skoro żadne argumenty nie trafiają do Silkowskiej to nie ma sensu jej cokolwiek tłumaczyć. Jej transparent jest kłamliwy i tylko o niej świadczy. Niech go sobie trzyma i dale z politykami lewicy integruje.
Ja mam jej już dość.
Żegnam.


Jeszcze niedawno wydawało się że Siłkowska i Klinowski, który podstępem wśliznął się do rady, staną na czele miejscowej lewicy, ale niestety pozycja Petka szefa SLD i Mastka z antyklerykalnej partii Racja jest nie do wzruszenia. W tej sytuacji inicjatywie wolnych wadowic nie pozostaje nic innego jak podtrzymanie braterskiej przyjaźni z partią Palikota.
Co planami Klinowskiego odnośnie Wolnych Konopii?
Cytować
+13 #90 majka 2012-02-15 04:33
Panie Szczur gdzie są Pana ideały z lat Solidarności ,zniknęły śmiem twierdzić ,że ich nigdy nie było,a Pan jako robotnik fizyczny i krzykacz podpiął się pod związek, patrząc na Pana postępowanie,za chowuje się Pan gorzej niż aparatczyki za komuny ,liczy się prywata,rady nadzorcze dla rodziny, ,spoczął Pan na laurach po dorwaniu się do żłobu,jest Pan tak zadufany w sobie,że przez 20 lat nie potrafił uzupełnić wykształcenia ,teraz Pan się gubi ,ponieważ przyszli młodzi,obyci,a Pan ma problemy z formułowaniem prostych zdań,dlaczego nie wziął Pan przykładu z Sołtysiewicza,k tóry zaocznie skończył studia po ewakuacji z Bumaru na "salony",chocia ż średnią szkołe mógł Pan skończyć.Aspira cje ma Pan ogromne ,a w tej głowie taka pustka .Obecnie Solidarność to buta , zarozumialstwo i całkowita pogarda dla człowieka,wyświ echtane formułki,które nic nie znaczą .Jakie są osiągnięcia Pana przez 20 lat u żłobu -upadek wszystkich zakładów ,granitowy rynek ,dom papieża sprezentowany kościołowi,,wie śniacze orkiestry strażackie,płac hta na magistracie ośmieszająca nas na całą Polskę może jeszcze na rynku postawimy pomnik koparki, aby wszyscy widzieli czym Pan do władzy dojechał ,Człowiek bez samokrytycyzmu w stosunku do siebie jest człowiekiem śmiesznym .
Cytować
-5 #91 Andrzej Głownia 2012-02-15 17:45
Ludzie zacznijcie myśleć.

Klinowski krytykuje urzędników za montowanie ogrzewania "solarnego". Tymczasem jest to inwestycja,któr a pozwala oszczędzać na kosztach ogrzewania w następnych latach. Jest to więc inwestycja na przyszłość. To na prawdę nie ma znaczenia czy tą inwestycję się umieści w "podziałce"
czystości powietrza, czy upiększania miasta czy nawet walki z plagą stonki;)

Równocześnie nie podoba mu się sprzedaż przynoszącej straty nieruchomości, ponieważ chciał tam urządzić muzeum. Pewnie, że warto eksponować wpływy kultury żydowskiej w naszym rejonie. Jednak Wadowice to nie Kraków. Nie stać nas na budowę nowego muzeum, tego typu obiekty ZAWSZE przynoszą straty. Nawet gdyby na budowę udało się zdobyć granty, to do utrzymania trzeba by dopłacać. Już lepiej stworzyć nową ekspozycję w istniejącym muzeum.

Dzisiaj większość samorządów lokalnych ma problemy z finansami. Z jednej strony mniejsze przychody spowodowane kryzysem. Z drugie coraz większe wydatki. Przede wszystkim na placówki edukacyjne. Rząd przerzuca coraz to nowe obowiązki na samorządy lokalne, a pieniędzy nie daje.

Ja rozumiem, że komuś może imponować podtatusiały facet lansujący się na "spoko loko wyluzowanego kolo", no ale chyba nie do tego stopnia żeby wyłączyć myślenie.

Może i Klinowski ma predyspozycje żeby prawić teoretyczne bajania studentom. Ewentualnie żeby brylować na salonach wśród pachnących naftaliną "gwiazd" medialnych jak Janina Paradowska, czy Jola Rutinacea Kwaśniewska. Ale do konkretów to on się nie nadaje. To już Odrozek prezentuje się ja jego tle dużo lepiej, przynajmniej ma pojęcie o czym mówi.
Cytować
+8 #92 majka 2012-02-15 18:51
do @ Andrzej Głownia
Ustawa samorządowa jest zła,powinna być zmieniona ,pierwsza sprawa to kadencyjność burmistrzów ,zapobiegnie to tworzeniu się klik co naocznie widzimy.Odnośni e muzeum muzeum nie jest już własnością miasta tylko Watykanu,Fakt Wadowice to nie Kraków tam zabytków nikt nie niszczy.Z oświatą UM też daje sobie radę przekazując szkoły kościołowi.Masz problem z Klinowskim lepiej brylować jak to piszesz na salonach wśród pachnących "naftaliną gwiazd" niż w remizach strażackich
Cytować
-2 #93 Andrzej Głownia 2012-02-15 20:03
No i najważniejsze.
Jeżeli Klinowski wie o jakichś przypadkach łamania prawa to ma OBOWIĄZEK zgłosić to organom ścigania.
Tak więc czekam z niecierpliwością.
Zobaczymy czy jego słowa mają jakieś pokrycie.
Cytować
-4 #94 Andrzej Głownia 2012-02-16 09:48
@majka
Miałem na myśli Muzeum Miejskie.
Z Klinowskim problemu nie mam, raczej on ma problem ze sobą.
Prywatnie mnie ten "kolo" raczej bawi.
Smutne jest natomiast, że tacy ludzie robią u nas kariery. Takie duże dzieci, jak nasz aktualny premier, który potrafi tylko grać w piłkę i dobrze wyglądać w telewizji.
Jeżeli chodzi o przekazywanie szkół kościołowi, to jest to chyba dobry ruch, skoro statystyki pokazują, że większość rodziców (także niewierzacych) woli swoje dzieci wysyłać do szkół katolickich.
Cytować
+2 #95 majka 2012-02-16 15:19
@Andrzej Głownia
Typowe "bogumilenie" ,bawić Ciebie ten "kolo" nie bawi tym masz z nim istotny problem ,na twoim miejscu też bym miała więcej już nie bogumil
Cytować
-7 #96 Siostra Kalwaria 2012-02-16 16:05
Cytuję Zofia Siłkowska:
Cytuję do p. Silkowskiej:
do Zofii Siłkowskiej

Niestety, ale nie mogę się zgodzić z pani poglądami, bo jest faktem bezspornym, że jest pani przyjaciółką lewicowych polityków Klinowskiego i Petka i razem robicie politykę czego dowodem jest pani transparent na balkonie tak obśmiany przez wadowiczan, że 1 maja na beatyfikację Ojca Świętego musiała go pani zdjąć. Co też jest faktem.

Również faktem jest integracja inicjatywy wolne wadowice z Sld i partią antyklerykalną Racja. Z tego co napisał pan Guzik to do tej waszej integracji wchodzi jeszcze partia Ruch Palikota, a więc sama lewica.
W tej sytuacji deklarowane przez panią poglądy stoją w sprzeczności z faktami i rzeczywistą działalnością polityczną.

Z drugiej strony to dobrze, że znamy już pani poglądy polityczne i pani kolegów.

No, aleś teraz palnął ! Nie wiesz, bo i z pewnością twoja chlebodawczyni się tym nie pochwaliła, że w dniu uchwalenia rezolucji zadzwoniła do mnie po godz,19-tej (a więc nie w godzinach urzędowania magistratu) i w ognistej mowie usiłowała mnie przekonać, że ta rezolucja to w ogóle nie była adresowana do nas! Oczywiście, że mnie zupełnie nie przekonała, ale jej rozmowę mogęchyba zaliczyć sobie podwójnie, jako pierwszą i ostatnią z jej inicjatywy.
Teraz utwierdziłeś mnie tylko w moim przeświadczeniu, że jednak bardzo zabolało hasło zawieszone na naszym balkonie i tak "rani" do dziś. W dniach beatyfikacji zostało specjalnie usunięte, żeby nie mieszać spraw codziennych do święta związanego z uroczystościami beatyfikacyjnymi, ale już 2 maja zawisło i tak drażni urzędasów do dzisiaj.

No proszę proszę. Ależ to nasza Pani Siłkowska ma słownictwo. Taka to Pani "przyjaciółka" papieża, a tak wiesza psy na anonimowym gościu , który zresztą zwracał się do niej per "pani", a więc grzecznie powiedział , że się z nią nie zgadza. A Pani , starszej kobiecie, która chce się kreować na "przyjaciółkę papieża", wojowniczkę o porządek w naszym mieście, dobrze wychowaną i dbającą o interes każdego wadowiczanina ( przynajmniej tego , który mieszka w samym Rynku), wymsknęło się słowo "aleś palnął", "urzędasy". Czyżby przejmowała Pani podwórkowe słownictwo Edka? To nie przystoi kobiecie i to z takimi aspiracjami i "znajomościami" !!
Cytować
-2 #97 Andrzej Głownia 2012-02-16 16:19
@ majka
powiedziała co wiedziała ;)
Cytować
+1 #98 Stanisław Kliś 2012-02-16 19:37
Witajcie.
@Siostra Kalwaria
Czytam wszystko i na .24.pl tyż.
NIGDZIE nie widziałem coby p.Siłkowska powoływała się na "wyższe" znajomości.
Miłego Wieczoru tyż Staszek.
Cytować
+6 #99 jamnik 2012-02-20 07:20
Na filmie z sesji wyraźnie widać,że pani radna POTOCZNA nie ma swojego zdania i robi tylko za statystkę.Ogląd nijcie głosowanie na którym raz podnosi rękę i zaraz ją opuszcza jakby nie wiedziała o co tak naprawdę chodzi.Ale mamy radnych. :oops:
Cytować
+4 #100 Miłośnik magistratu 2012-02-20 11:08
Niektórzy radni koalicyjni mają wiele obowiązków. Rozpocząć należy od...

OBOWIĄZKU PODNOSZENIA RĘKI NA ZAWOŁANIE
(Tresura?)

Kto podsunie kolejne obowiązki?


Pozdrawiam,
Gej, ćpun, komuch
Cytować
+5 #101 - 2012-02-20 11:12
OBOWIĄZEK USTĘPOWANIA CARYCY GDY TA ZECHCE SIĘ PRZESIĄŚĆ
Cytować
+4 #102 Miłośnik magistratu 2012-02-20 11:14
Cytuję Wolny Wadowiczanin:
OBOWIĄZEK USTĘPOWANIA CARYCY GDY TA ZECHCE SIĘ PRZESIĄŚĆ

Trochę naginasz, gość był po prostu UPRZEJMY :D

Czekamy na następne propozycje
Cytować
+5 #103 - 2012-02-20 11:26
Cytuję Miłośnik magistratu:

Trochę naginasz, gość był po prostu UPRZEJMY :D


Spróbowałby nie być... Zajęliby się nim wtedy paź poseł wraz ze swym statywowym giermkiem. Zaprosiliby go na kawę i tam by mu wytłumaczyli jak powinien się zachowywać papieski radny.

A naszych obowiązkowych radnych będzie można obejrzeć już w środę o godz.9 w sali kameralnej Wadowickiego Centrum Kultury (tylko co oni wraz z carycą mają wspólnego z kulturą?). Bilety już w sprzedaży!
Cytować
-8 #104 kompromitacja lewicy 2012-02-20 11:30
Oliwa zawsze sprawiedliwa

Okazuje się, że Piotrek Hajnosz miał rację w sprawie renowacji rynku i świetnie podsumował wyczyny lewicy wadowickiej za miniony rok.

Trzeba powiedzieć, że Klinowski, Wyroba i Siłkowska są już za stary do polityki.

Piotrek jest znacznie młodszy i bardziej energiczny. Obnażył krętactwo lewicy na całego i chwała mu za to.

Klinowski i jego spółka teraz pieklą się i wściekają, ale zasłużyli na krytykę bo się skompromitowali .
Cytować
+7 #105 Miłośnik magistratu 2012-02-20 11:39
Będą kulturalnie się nawalać z mieszkańców... za free.
Cytować
+5 #106 Miłośnik magistratu 2012-02-20 11:50
Cytuję kompromitacja lewicy:
Trzeba powiedzieć, że Klinowski, Wyroba i Siłkowska są już za stary do polityki.

Czekaj tylko jak to przeczyta poseł, strażak, operator albo pielęgniarka. Oj biada Ci, oj biada. A oni tacy piękni... i młodzi.
Cytować
+6 #107 zig 2012-02-20 12:01
Cytuję kompromitacja lewicy:
Oliwa zawsze sprawiedliwa

Okazuje się, że Piotrek Hajnosz miał rację w sprawie renowacji rynku i świetnie podsumował wyczyny lewicy wadowickiej za miniony rok.

Trzeba powiedzieć, że Klinowski, Wyroba i Siłkowska są już za stary do polityki.

Piotrek jest znacznie młodszy i bardziej energiczny. Obnażył krętactwo lewicy na całego i chwała mu za to.

Klinowski i jego spółka teraz pieklą się i wściekają, ale zasłużyli na krytykę bo się skompromitowali.


No i znów te Staszkowe Brednie w stylu i języku dawnych szkoleń milicyjnych... czym skorupka za młodu nasiąkła...
Cytować
+7 #108 Tama 2012-02-20 12:10
Prawica? Lewica? Śmieszne.
Wolę podział społeczeństwa na ignorantów i społeczników czy też inne przymioty osobowościowe.
Klinowski za stary? Dobre :D
Cytować
-8 #109 do LEWICY 2012-02-20 13:16
Cytuję kompromitacja lewicy:
Oliwa zawsze sprawiedliwa

Okazuje się, że Piotrek Hajnosz miał rację w sprawie renowacji rynku i świetnie podsumował wyczyny lewicy wadowickiej za miniony rok.

Trzeba powiedzieć, że Klinowski, Wyroba i Siłkowska są już za stary do polityki.

Piotrek jest znacznie młodszy i bardziej energiczny. Obnażył krętactwo lewicy na całego i chwała mu za to.

Klinowski i jego spółka teraz pieklą się i wściekają, ale zasłużyli na krytykę bo się skompromitowali.


Myślę że pan Hajnosz celnie zdiagnozował sytuację i przynajmniej mnie przekonał. Ma mój głos.
Cytować
+7 #110 zig 2012-02-20 13:52
Cytuję do LEWICY:

Myślę że pan Hajnosz celnie zdiagnozował sytuację i przynajmniej mnie przekonał. Ma mój głos.


Nie pajacuj! Hajnosz niczego nie zdiagnozował, tylko czytał z kartki staśkowe przemyślenia na temat staśkowych przemyśleń opublikowanych przez Kopacza. Ale nie tego kopacza z rynku, co siedzi na filmie w rowie, tylko tego z Informacji Turystycznej, zatrudnionego po znajomości, żeby Stasiek mógł publikować swoje przemyślenia o lewicy, prawicy, porażce roku.

Kopacz z rowu nie ma złudzeń, czym jest porażka roku, kto agent, a kto tylko statyw.

Poza tym, "pan Hajnosz" rzeczywiście ma "twój głos", skoro czyta "twoje" bzdety. Głosik to cienki...
Cytować
Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.