Mirosław Tłomak, radny Rady Gminy Tomice stracił mandat. Powód? Spóźnił się z oświadczeniem maj
Radny gminy Tomice stracił mandat

Mirosław Tłomak, radny Rady Gminy Tomice stracił mandat. Powód? Spóźnił się z oświadczeniem majątkowym.

4 stycznia minął termin składania oświadczeń majątkowych radnych, którzy wygrali w gminie Tomice wybory. Zgodnie z przepisami radny zobowiązany jest złożyć oświadczenie majątkowe w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania. Taki jest ich obowiązek. Na 15 radnych oświadczenia majątkowego nie złożył radny Mirosław Tłomak. Spóźnił się trzy dni: swoje oświadczenie złożył dopiero 7 stycznia.

Przewodniczący Rady Gminy w Tomicach przesłał do niego pismo dotyczące złożenia oświadczenia w dodatkowym terminie 14 dni. Jednak również w tym dodatkowym terminie radny Mirosław Tłomak nie złożył swojego oświadczenia majątkowego. Zrobił to już po wyznaczonym terminie. Jaki powód? Jak się dowiadujemy, choroba.

W związku z tym wojewoda małopolski Piotr Ćwik wezwał Radę Gminy w Tomicach do wygaszenia mandatu radnego. W piątek (25.01) podczas sesji tej rady, radni pochylili się nad tym problemem. Za wygaszeniem mandatu głosowało 9 radnych, 2 było przeciwko, zaś 3 wstrzymało się od głosu.

W gminie Tomice odbędą się wybory uzupełniające do Rady Gminy. Na razie nie znamy ich terminu, o tym zadecyduje wojewoda. Jak mówi nam Mirosław Tłomak, najprawdopodobniej wystartuje ponownie jako kandydat na radnego.

Mirosław Tłomak startował w ostatnich wyborach samorządowych w gminie Tomice z komitetu Niezależny Samorząd.

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+2 #1 adrian 2019-01-25 17:00
Zdarza się. Szkoda bo to dobry człowiek
Cytować
-2 #2 Mariusz 2019-01-25 18:00
To najlepszy radny jakiego kiedykolwiek miała ta gmina. I radni to wiedzieli. Odpadł, dzięki "kolegom". Z powodów formalnych, nie karnych, czy moralnych. Gdyby radni zagłosowali na "tak" mógłby zachować swój mandat. Ale wtedy jednogłośna we wszystkich sprawach Rada, miałaby kogoś, kto mówi "sprawdzam". A jaka klika takich potrzebuje?Nie chciałbym mieć takich kolegów. Panie Mirku, proszę sie nie przejmować. Wiemy ile Pan zrobił dla Gminy Tomice. Jako prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Ziemi Tomickiej i nie tylko. Pozdrawiamy z Tomic!
Cytować
-3 #3 blisko gminy 2019-01-25 18:03
Startuj Mirek ponownie! Jesteś dobry w tym co robisz. To przykre, że ta hołota zagłosowała przeciwko Tobie. Już wiesz, na kogo nie możesz liczyć. Ale my liczymy na Ciebie!
Cytować
+12 #4 Michał 2019-01-25 18:05
Widocznie miał coś do ukrycia. Od czasu złożenia ślubowania minęło sporo czasu. Pozostali radni jak widać bez problemu zdołali złożyć oświadczenia w terminie (skoro ich nikt nie odwoływał :):):) Rada zrobiła to co przepisy prawa nakazały. A tłumaczenie się chorobą - podobno rwa kulszowa - jest trochę słabe. Nie żyjemy przecież na innej planecie. Skoro sam nie mógł dostarczyć to mógł skorzystać z usług chociażby Poczty. Współczucie Panu T. tutaj nie ma racji bytu. Krytykowanie Radnych którzy zagłosowali za odwołaniem tym bardziej. Przynajmniej 9 miało odwagę postąpić zgodnie z prawem. Zachowanie Pana T. można uznać za niepoważne i lekceważące. Mandat Radnego nawet w małej gminie zobowiązuje, a Pan T zwyczajnie zadrwił sobie ze swoich wyborców składając oświadczenie 3 dni po terminie, tłumacząc to domniemaną chorobą.
Cytować
+5 #5 Beata 2019-01-25 18:07
Mój głos masz ponownie. Jesteś uczciwym człowiekiem i dobrym radnym.
Cytować
-9 #6 z Radoczy 2019-01-25 18:09
żeby jeszcze kogoś okradł albo zdradził. Ale za świstek papieru gościa odwalić? Wstyd panowie radni. To tylko świadczy o tym jaki poziom reprezentujecie w radzie gminy Tomice
Cytować
+4 #7 wyborca 2019-01-25 18:10
Mój głos masz!!!
Cytować
+7 #8 Michał 2019-01-25 18:16
Ludzie - poczytajcie wpierw trochę przepisy, a dopiero później piszcie. tak dla wiadomości: .....Niezłożeni e oświadczenia majątkowego, mimo upływu dodatkowego 14-dniowego terminu, przez radnego spowoduje wygaśnięcie mandatu, które stwierdzi uchwałą rada gminy (por. odpowiednio art. 383 lub art. 492 kodeksu wyborczego).
Cytować
-3 #9 Robert 2019-01-25 18:16
Cytuję Michał:
Widocznie miał coś do ukrycia. Od czasu złożenia ślubowania minęło sporo czasu. Pozostali radni jak widać bez problemu zdołali złożyć oświadczenia w terminie (skoro ich nikt nie odwoływał :):):) Rada zrobiła to co przepisy prawa nakazały. A tłumaczenie się chorobą - podobno rwa kulszowa - jest trochę słabe. Nie żyjemy przecież na innej planecie. Skoro sam nie mógł dostarczyć to mógł skorzystać z usług chociażby Poczty. Współczucie Panu T. tutaj nie ma racji bytu. Krytykowanie Radnych którzy zagłosowali za odwołaniem tym bardziej. Przynajmniej 9 miało odwagę postąpić zgodnie z prawem. Zachowanie Pana T. można uznać za niepoważne i lekceważące. Mandat Radnego nawet w małej gminie zobowiązuje, a Pan T zwyczajnie zadrwił sobie ze swoich wyborców składając oświadczenie 3 dni po terminie, tłumacząc to domniemaną chorobą.

"domniemaną chorobą"?! Nie wiem, czy ten komentarz pisze osoba ABSOLUTNIE BEZSTRONNA.No chyba że lekarz. Rada mogła zagłosować za . Ale nie chciała, bo to jest kłopotliwy radny który pokazuje błędy. Dlatego nie chciała. tyle w temacie. Nie chciałbym mieć takich parszywych kolegów
Cytować
+5 #10 Michał 2019-01-25 18:36
"domniemaną chorobą"?! Nie wiem, czy ten komentarz pisze osoba ABSOLUTNIE BEZSTRONNA.No chyba że lekarz. Rada mogła zagłosować za . Ale nie chciała, bo to jest kłopotliwy radny który pokazuje błędy. Dlatego nie chciała. tyle w temacie. Nie chciałbym mieć takich parszywych kolegów
Jestem całkowicie bezstronny, bo to nie był radny z mojego okręgu (więc ani nie jestem "za" ani "przeciw"). Radni zrobili to co powinni i to co mówią przepisy prawa. A co do domniemanej choroby - akurat rwa kulszowa nie wyklucza złożenia oświadczenia w terminie.
Cytować
-4 #11 Robert 2019-01-25 18:46
Cytuję Michał:
Ludzie - poczytajcie wpierw trochę przepisy, a dopiero później piszcie. tak dla wiadomości: .....Niezłożenie oświadczenia majątkowego, mimo upływu dodatkowego 14-dniowego terminu, przez radnego spowoduje wygaśnięcie mandatu, które stwierdzi uchwałą rada gminy (por. odpowiednio art. 383 lub art. 492 kodeksu wyborczego).

a umiesz Ty czytać człowieku??? "Którą stwierdzi rada gminy" Rada Gminy może przyjąć wytłumaczenie radnego i nie zagłosować za uchwałą. Ta Rada chciała go zwyczajnie udupić. No i sie udało. Panom radnym bardzo gratuluje solidarności z kolegą i życzę staropolskiego - nawzajem.
Cytować
+14 #12 Bartek 2019-01-25 18:55
Cytuję z Radoczy:
żeby jeszcze kogoś okradł albo zdradził. Ale za świstek papieru gościa odwalić? Wstyd panowie radni. To tylko świadczy o tym jaki poziom reprezentujecie w radzie gminy Tomice


30 dni na złożenie oświadczenia + 14 dni DODATKOWYCH na upomnieniu = 44 dni na złożenie oświadczenia majątkowego.

"Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolite j Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców." - tekst ślubowania radnego potwierdzony słowami "Tak mi dopomóż Bóg" przez Pana Tłomaka.

Ja rozumiem mieć jeden termin i nie złożyć, bo zapomniałem/cho rowałem/etc.
Ale zaklinać się na Boga i nie dopełnić OBOWIĄZKU nawet po upomnieniu? Mając łącznie 44 dni?
W szpitalu nie leżał, do pracy podobno normalnie chodził. Mimo tego przychodzi w następny dzień roboczy i składa oświadczenie jak gdyby nigdy nic?

Ten niezłożony "świstek papieru" to ZAKPIENIE SOBIE z własnego ślubowania i wyborców. Na WŁASNE życzenie Pana Tłomaka doszło do stwierdzenia wygaśnięcia mandatu - rada słusznie postąpiła.
Cytować
-12 #13 Robert 2019-01-25 19:01
Bartku vel Michale vel Panie jakistam, stracił mandat, bo Rada zagłosowała za tym, żeby stracił mandat. Tyle w temacie kolegów z Rady. A że prawo dało im taką możliwość to juz inna kwestia.

Wie Pan, kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień. Pan pewnie nieskazitelny. Zeby nie powiedzieć niepokalany
Cytować
0 #14 obserwator 2019-01-25 21:04
Rada mogła Mirka obronić bo takie miała prawo...Ale niestety pseudo koledzy zagłosowali inaczej...Powtó rzone wybory i znów kasa z naszych podatków...
Cytować
+5 #15 Zygmunt 2019-01-25 21:14
Cytuję obserwator:
Rada mogła Mirka obronić bo takie miała prawo...Ale niestety pseudo koledzy zagłosowali inaczej...Powtórzone wybory i znów kasa z naszych podatków...

Niestety rada nie mogła go obronić przed samym sobą.
Kilka tysięcy radnych w całej Polsce złożyło oświadczenie majątkowe w terminie tylko jeden nie zdążył. Przypadek? Nie sądzę.
Czytając niektóre komentarze odnoszę wrażenie, że popiera się łamanie prawa i to przez osoby, które mają świecić przykładem. Dokąd ten kraj zmierza?
Cytować
+1 #16 kolo 2019-01-26 08:35
super najlepsza informacja
Cytować
+1 #17 #ZOCHA 2019-01-26 11:56
Panie Mirku

Trzynan kciuki i życzę powodzenia

A "kolegom" więcej empatii i zrozumienia..
Żeby tak człowiek człowiekowi wilkiem ?

Mało to Pan Tłomak zrobił i robi dla Gminy ?
Rozumiem..Przepisy ..itd itd..

Mogliście Panowie Dać Szanse koledze..

Nie daliście - hmmn..ciekawe dlaczego ?!

Pozostawiam to Panowie Radni Waszemu Sumienniu
Cytować
+5 #18 Zygmunt 2019-01-26 13:24
Cytuję #ZOCHA:
Panie Mirku

Trzynan kciuki i życzę powodzenia

A "kolegom" więcej empatii i zrozumienia..
Żeby tak człowiek człowiekowi wilkiem ?

Mało to Pan Tłomak zrobił i robi dla Gminy ?
Rozumiem..Przepisy ..itd itd..

Mogliście Panowie Dać Szanse koledze..

Nie daliście - hmmn..ciekawe dlaczego ?!

Pozostawiam to Panowie Radni Waszemu Sumienniu

Proszę o podanie działań byłego radnego na rzecz gminy.
Cytować
+2 #19 Tomiczanka 2019-01-26 14:30
Dokładnie ! Co takiego Pan Tłomak zrobił dla gminy Tomice? Jakie to są jego zasługi? Najpierw oczekujecie, ze ktoś się ma wywiązywać ze swoich obowiązków a później nagle przestajemy się trzymać zasad? Jak ktoś oglądał piątkowe spotkanie to chyba słuchał radcy prawnego...Nagl e wina rady? To było tylko stwierdzenie faktu. Prawa powinien chyba przestrzegać każdy, a nagle są wyjątki? Jeśli ktoś się czegoś podejmuje powinien wykonywać swoje obowiązki rzetelnie...a czasu było nie mało.
Więc Droga "ZOCHO"....empa tia i zrozumienie ok...ale nie w tej kwestii... przepisy to przepisy. Koledzy z rady i każdy inny w Polsce się wywiązał. Nie wywiązujmy się z tego co obowiązkowe to będzie bajka...
Cytować
+4 #20 Wiki Radoczanka 2019-01-27 21:55
Coś z tymi oświadczeniami w tej gminie to jest nie tak. Nie mogę znaleźć oświadczenia obecnej dyr szkoły. Czyżby też nie złożyła ...?
Cytować
-1 #21 Wyborca z Tomic 2019-01-28 22:20
Cytuję Tomiczanka:
Dokładnie ! Co takiego Pan Tłomak zrobił dla gminy Tomice? Jakie to są jego zasługi? Najpierw oczekujecie, ze ktoś się ma wywiązywać ze swoich obowiązków a później nagle przestajemy się trzymać zasad? Jak ktoś oglądał piątkowe spotkanie to chyba słuchał radcy prawnego...Nagle wina rady? To było tylko stwierdzenie faktu. Prawa powinien chyba przestrzegać każdy, a nagle są wyjątki? Jeśli ktoś się czegoś podejmuje powinien wykonywać swoje obowiązki rzetelnie...a czasu było nie mało.
Więc Droga "ZOCHO"....empatia i zrozumienie ok...ale nie w tej kwestii... przepisy to przepisy. Koledzy z rady i każdy inny w Polsce się wywiązał. Nie wywiązujmy się z tego co obowiązkowe to będzie bajka...

No właśnie nie każdy się wywiązał. Przewodniczący Rady w Lipnicy jeśli się nie mylę Górnej też się spóźnił ale że był z opcji wojtowej to koledzy zagłosowali przeciw wygaśnięciu mandatu i mandat radnego został utrzymany
Cytować
0 #22 Wyborca z Tomic 2019-01-28 22:24
Cytuję Wiki Radoczanka:
Coś z tymi oświadczeniami w tej gminie to jest nie tak. Nie mogę znaleźć oświadczenia obecnej dyr szkoły. Czyżby też nie złożyła ...?

No cóż dyrektorka szkoły w Radoczy to zdaje się żona przewodnicząceg o rady gminy. A nie umowę podpisuje Wójt z z Wójtem jej mąż. Super etyczna nieprawdaż....
Cytować
0 #23 Wyborca z Tomic 2019-01-28 22:36
Cytuję Zygmunt:
Cytuję #ZOCHA:
Panie Mirku

Trzynan kciuki i życzę powodzenia

A "kolegom" więcej empatii i zrozumienia..
Żeby tak człowiek człowiekowi wilkiem ?

Mało to Pan Tłomak zrobił i robi dla Gminy ?
Rozumiem..Przepisy ..itd itd..

Mogliście Panowie Dać Szanse koledze..

Nie daliście - hmmn..ciekawe dlaczego ?!

Pozostawiam to Panowie Radni Waszemu Sumienniu

Proszę o podanie działań byłego radnego na rzecz gminy.

Organizowanie szkoleń przy współpracy Kolpinga w Krakowie. Ostatnie było w ubiegły poniedziałek. Dotyczyło konsultacji społecznych. Bylo ogłoszone na fb.Stowarzyszen ia Przyjaciół Ziemi Tomickiej, zamieszczone na stronie gminy, zaproszenia wysłane do wszystkich radnych. Mógł przyjść każdy mieszkaniec. Z tego co wiem to było trzech radnych: Mirek, Adrian i Mietek oraz 2 panie z naszego KGW. Może zamiast wylewać hejt na kogoś warto się zainteresować i zrobić coś dla naszej spolecznosci. A działał już od dłuższego czasu zanim został radnym....
Cytować
+1 #24 Zygmunt 2019-01-29 07:32
Cytuję Wyborca z Tomic:
Cytuję Zygmunt:
Cytuję #ZOCHA:
Panie Mirku

Trzynan kciuki i życzę powodzenia

A "kolegom" więcej empatii i zrozumienia..
Żeby tak człowiek człowiekowi wilkiem ?

Mało to Pan Tłomak zrobił i robi dla Gminy ?
Rozumiem..Przepisy ..itd itd..

Mogliście Panowie Dać Szanse koledze..

Nie daliście - hmmn..ciekawe dlaczego ?!

Pozostawiam to Panowie Radni Waszemu Sumienniu

Proszę o podanie działań byłego radnego na rzecz gminy.

Organizowanie szkoleń przy współpracy Kolpinga w Krakowie. Ostatnie było w ubiegły poniedziałek. Dotyczyło konsultacji społecznych. Bylo ogłoszone na fb.Stowarzyszenia Przyjaciół Ziemi Tomickiej, zamieszczone na stronie gminy, zaproszenia wysłane do wszystkich radnych. Mógł przyjść każdy mieszkaniec. Z tego co wiem to było trzech radnych: Mirek, Adrian i Mietek oraz 2 panie z naszego KGW. Może zamiast wylewać hejt na kogoś warto się zainteresować i zrobić coś dla naszej spolecznosci. A działał już od dłuższego czasu zanim został radnym....

A gdzie efekty tych licznych szkoleń dla 5 osób? Czy poza przegadaniem i wydaniem publicznych pieniędzy coś wybudowano, zakupiono z pożytkiem dla mieszkańców?
Cytować
0 #25 Józef 2019-01-29 17:37
Mirosław Tłomak ,to osoba kompetentna i znająca sprawy samorządowe.
Jest osobą ,która zna zakres potrzeb , priorytetów Gminy i regionu.
Jeżeli zechce startować ,powinien otrzymać to stanowisko .
Cytować
Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.