Starosta wadowicki Bartosz Kaliński rozesłał do skrzynek pocztowych mieszkańców ulotkę, w której s
Starosta rozesłał do mieszkańców ulotkę. Straszy Klinowskim i zakazem palenia węglem

Starosta wadowicki Bartosz Kaliński rozesłał do skrzynek pocztowych mieszkańców ulotkę, w której straszy burmistrzem Klinowski i jego pomysłem całkowitego zakazu palenia węglem i drewnem w gminie Wadowice.

22 marca na sesji Rady Powiatu radni pochylili się nad rezolucją klubów PiS i PSL, przeciwko pomysłowi "całkowitego zakazu palenia węglem i drewnem w gminie Wadowice", do którego raczej otwarcie przekonuje od lat  burmistrz Wadowic Mateusz Klinowski a który został "ujawniony" dokumentem z 2016 roku przez starostę wadowickiego Bartosza Kalińskiego.

Było gorąco, głos w sprawie zabrał m.in. sam burmistrz Wadowic Mateusz Klinowski, starosta wadowicki Bartosz Kaliński, radni Adam Kubik, Ireneusz Cholewa, Jacek Jończyk czy Marek Ciepły. Po ponad 3 godzinach gorących dyskusji, Rada Powiatu zaledwie jednym głosem większości radnych PiS przyjęła rezolucję. Klub PSL wycofał się z jej poparcia co można po części uznać za małą porażkę starosty Kalińskiego. Nie przeszła za to rezolucja Zbigniewa Małeckiego, w której radny proponował aby skierować ją jako rezolucje antysmogową do rządu.

Minął ponad miesiąc i chyba czuć już nadchodzące wybory samorządowe, bo starosta Bartosz Kaliński nadal nie odpuszcza tematu. Mimo, że oficjalnie tego nie ogłosił, to mówi się, że to właśnie jego Prawo i Sprawiedliwość wystawi do walki o fotel burmistrza Wadowic, o który również będzie się ubiegał obecny włodarz Mateusz Klinowski. Szef powiatu wysłał do skrzynek mieszkańców ulotkę, w której straszy mieszkańców zakazem palenia węglem i drewnem w gminie Wadowice jak i samym Klinowskim.

O tak ważnych sprawach nie może decydować jeden człowiek. Zwłaszcza, że narazi to mieszkańców na ogromne koszty związane z wymianą pieców węglowych (nawet tych nowoczesnych V generacji) na nową instalację gazową. Nie każdy budżet domowy udźwignie też comiesięczne rachunki za ogrzewanie gazem. Uważam, że problem smogu możną rozwiązać inaczej. Jestem przekonany, podobnie jak specjaliści z Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Krakowie, że stopniowa termomodernizacja budynków (przeprowadzona przy wsparciu samorządu) i ogrzewanie ich dobrej jakości węglem w wysokiej klasy piecach wystarczy do satysfakcjonującej poprawy jakości naszego powietrza – pisze w ulotce starosta Bartosz Kaliński.

Starosta wspomina też o rezolucji i pyta mieszkańców o opinie, wnioski, przemyślenia i obawy w tej sprawie. Na ulotce można też znaleźć oficjalny wniosek burmistrza Klinowskiego do urzędu Marszałkowskiego w sprawie całkowitego zakazu palenia węglem i drewnem w gminie Wadowice.

Sam włodarz Wadowic od jakiegoś czasu zwraca uwagę, że w Małopolsce obowiązuje uchwała antysmogowa i to tylko kwestia czasu, kiedy taki zakaz obejmie całe województwo i że lepiej być przygotowanym wcześniej do takich zmian, co wiąże się m.in. z przejściem na piece gazowe. Zaznacza, że mówi o tym od dawna a radni powiatowi nic nie zrobili w tej sprawie, przypominając sobie o niej dopiero teraz zaś rząd PiS, do którego należy też starosta, polikwidował programy, dzięki którym  Wadowice mogły pozyskać fundusze dla mieszkańców na wymianę pieców. Na ulotce Kalińskiego Klinowski nie zostawia też suchej nitki.

Bartosz Kaliński po raz kolejny cynicznie okłamuje mieszkańców. Burmistrz miasta nie ma prawa wprowadzić zakazu spalania węgla samodzielnie. To Sejmik Województwa będzie też prowadził konsultacje rozwiązań prawnych, które ja mogę tylko proponować, czując się odpowiedzialny za zdrowie mieszkańców. Zakaz nie oznacza też konieczności likwidacji wymienionych już pieców V klasy. Starosta nic też nie mówi o tym, że już obecnie wszyscy w Małopolsce mają obowiązek swoje piece wymienić. Trzeba zrobić wszystko, żeby nie wymieniali ich na piece węglowe. Pisałem o tym w biuletynie i szkoda, że Starosta wprowadza niepotrzebną dezinformacje – mówi nam burmistrz Wadowic Mateusz Klinowski.

 

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+40 #1 He 2018-04-26 18:31
Niech go dalej promuje płaski, który czego się dotknie, to spierd... to Klin ma drugą kadencję pewną ;)
+9 #2 ed 2018-04-26 18:49
klin chyba w bloku mieszka ? jesli tak to czym ogrzewa ciepłownia ?????????
+37 #3 kolega z klasy 2018-04-26 18:53
Prymitywne metody oszukiwania ludzi często stosowane przez pana Kalińskiego. To człowiek chory na władzę i na pieniądze. Zrobi wszystko i pogrąży każdego, żeby tylko zdobyć stołek burmistrza. A Płaski mu w tym pomaga, bo liczy na ciepłą posadkę. Sam się przyznał że buduje dom w Choczni więc potrzebuje kasy. I chce ja zdobyć na naszej naiwności.Nie dajmy z siebie robić debili dwóm małym krętaczom.
+12 #4 pod wrażeniem 2018-04-26 18:55
ale debil z tego Starosty......
+16 #5 księżna Katja 2018-04-26 19:02
To co napisał Kalińskie to zwykłe kłamstwa i pomówienia ale wśród polityków to normalne.
+8 #6 Edyta 2018-04-26 19:08
Niech lepiej nie odpuści tematu chodnika w Kleczy Górnej, ma który czekamy. obiecany i póki co cisza. zobaczymy czy wybory zdziałaja cuda...
+21 #7 Reks 2018-04-26 19:13
Co się nie robi dla koryta
+22 #8 Mlody 2018-04-26 19:28
Panie starosto skazuje pan ludzi na trucie w imie posluszenstwa partyjnego gdzie ma pan honor i sumienie oddychamy tym samym powietrzem ja i moje dziecko pan i pana dziecko.
+23 #9 dla wszystkich z PiS 2018-04-26 19:44
Ta partia reprezentuje ludzi którzy poszli do władzy po KASĘ!!!
Nie dajcie się im nabrać po raz kolejny!!!
To są szuje i oszuści którzy z księżmi mają układ jak nas okraść do ostatniego grosza!!!
-32 #10 Brawa dla Starosty 2018-04-26 20:17
To głos rozsądku. Oby więcej takich ludzi jak Pan Kaliński.
-15 #11 Lol 2018-04-26 20:27
Klinowski taczki na ciebie czekają dziadu. Masz zjarany mózg tymi narkotykami.
-7 #12 Katka 2018-04-26 20:41
Starosta ma rację co do głupich decyzji burmistrza chce wprowadzić zakaz palenia większość ludzi nie stać na palenie gazem bo nie każdy ma na rękę 10000 tys albo więcej zastanówcie się co wypisujejecie i deptacie mądrych ludzi
-10 #13 ha 2018-04-26 20:43
Obojętne kto by nie kandydował liczy się tylko kasa i swój własny interes a nie ludzie powinna być jedna kadencja i wynocha
-22 #14 @he 2018-04-26 21:05
Cytuję He:
Niech go dalej promuje płaski, który czego się dotknie, to spierd... to Klin ma drugą kadencję pewną ;)

Koleś ale ci bozia dała sny :lol: :lol: :lol:
+17 #15 mieszkaniec 2018-04-26 21:20
Szkoda Panie Burmistrzu, że pan w budynkach komunalnych wymienia stare piece węglowe na .... węglowe, a nie na gazowe! Jak zwykle wszyscy kłamią tylko nie pan?!
+9 #16 . 2018-04-26 21:33
Węgiel kamienny zawiera bardzo wiele przeróżnych pierwiastków, w tym promieniotwórcz ych.Im więcej węgla kamiennego użytego do ogrzewania mieszkań, tym więcej urodzonych niepełnosprawny ch dzieci. Niepełnosprawne dzieci, to nieszczęście dla nich samych ich rodzin i społeczeństwa. Wybór należy do nas.
+21 #17 żałosny Gender 2018-04-26 21:43
Wpierw nich dorówna inteligencją Klinowskiemu, a potem może straszyć.
Jakie znaczenie dla kogokolwiek mają wypociny tego aparatczyka pisowskiego, którego zły wiatr historii wywiał za wysoko...upadek Genderze będzie bolesny, a bądz pewien, że wcześniej czy póżniej nastąpi
+16 #18 pod wrażeniem 2018-04-26 21:46
Cytuję żałosny Gender:
Wpierw nich dorówna inteligencją Klinowskiemu, a potem może straszyć.
Jakie znaczenie dla kogokolwiek mają wypociny tego aparatczyka pisowskiego, którego zły wiatr historii wywiał za wysoko...upadek Genderze będzie bolesny, a bądz pewien, że wcześniej czy póżniej nastąpi


komentarz bezcenny.
+15 #19 ha ha ha 2018-04-26 21:48
Popatrzcie na jego zdjęcie powyżej....nawe t orzeł przypięty do marynarki chce dać nogę :D :D :D
+24 #20 Y 2018-04-26 21:53
Starosta jak coś powie to ... Skąd on bierze te koszty?! Przedstawiam take oto autentyczne wyliczenie. Dom 180 m2 (wybudowany ok 20 lat temu)- przed zamontowaniem pieca gazowego (cena za rok): W zależności jaka była zima ogrzewanie kosztowało 4,5 do 5 tony węgla x 800 zł = 3600/4000 zł do tego trzeba doliczyć ogrzewanie wody (terma gazowa) i gotowanie na gazie ok. 2000 zł (dwa rachunki: węgiel i gaz) co daje 5600/6000 zł. Po założeniu pieca gazowego kondensacyjnego (dotacja z urzędu miasta + koszy własne 1500 zł) koszt całkowity (ogrzewanie, woda, gotowanie) wynosi 5500/5700 zł. Oczywiście spalany był węgiel dobrej jakości a nie jakieś odpady. Wiadomo, że jak się spala węgiel niskiej jakości i śmieci to cena ogrzewania jest niższa za to cena naszego leczenia wzrasta. A jeśli Pan starosta nie chce dbać o swoje zdrowie to niech pomyśli o zdrowiu swoich dzieci, dzieci rodziny i znajomych jak i o zdrowiu osób starszych bo to oni są najbardziej narażeni na choroby spowodowane smogiem. Koszt leczenia tych chorób wielokrotnie przewyższa koszty modernizacji ogrzewania. Nie myślmy tylko dniem dzisiejszym pomyślmy także o przyszłości.
-6 #21 dert 2018-04-26 22:15
Cytuję żałosny Gender:
Wpierw nich dorówna inteligencją Klinowskiemu, a potem może straszyć.
Jakie znaczenie dla kogokolwiek mają wypociny tego aparatczyka pisowskiego, którego zły wiatr historii wywiał za wysoko...upadek Genderze będzie bolesny, a bądz pewien, że wcześniej czy póżniej nastąpi

z inteligencji domu nie zbudujesz :)
+18 #22 @dert 2018-04-26 22:41
Bez inteligencji rosną pisowskie fortuny jak na drożdżach :sad: ...chałupy też :sad:
+30 #23 NIC TO JEST NIC 2018-04-27 00:27
Klinowski to jest wrzód na zadku starostka, pamiętam sprawę z krzesłem na Jubileuszu LO,facet tworzy jakieś głupie rezolucje by dodać sobie powagi i kompensować własne niedostatki, generalnie to człowiek brzydki wewnętrznie, fałszywy,zachła nny na władzę. NIE ŻYCZĘ SOBIE BY ZA NASZE PODATNIKÓW PIENIĄDZE WYSYŁAŁ PASZKWILE. OSOBIŚCIE TO ODEŚLĘ, PONIEWAŻ PISOWSKIEGO KŁAMSTWA I OBŁUDY NIE TRAWIĘ.
+24 #24 pod wrażeniem 2018-04-27 05:47
Cytuję NIC TO JEST NIC:
Klinowski to jest wrzód na zadku starostka, pamiętam sprawę z krzesłem na Jubileuszu LO,facet tworzy jakieś głupie rezolucje by dodać sobie powagi i kompensować własne niedostatki, generalnie to człowiek brzydki wewnętrznie, fałszywy,zachłanny na władzę. NIE ŻYCZĘ SOBIE BY ZA NASZE PODATNIKÓW PIENIĄDZE WYSYŁAŁ PASZKWILE. OSOBIŚCIE TO ODEŚLĘ, PONIEWAŻ PISOWSKIEGO KŁAMSTWA I OBŁUDY NIE TRAWIĘ.

SUPER POMYSŁ! ODNIEŚMY MU TE ŚMIECI DO STAROSTWA!
I JESTEM CIEKAWY ZA CZYJE PIENIĄDZE JE WYDRUKOWAŁ, BO ZE SWOICH NIE DOŁOŻYŁ PEWNIE NAWET JEDNEGO GROSZA!
+9 #25 ktoś 2018-04-27 07:25
Cytuję ed:
klin chyba w bloku mieszka ? jesli tak to czym ogrzewa ciepłownia ?????????

owszem, mieszka w bloku i ogrzewa mieszkanie gazem, co ma do tego ciepłownia?
+19 #26 zaniepokojony 2018-04-27 09:32
Z całym szacunkiem ale po co te ulotki i kasa na nią wydana skoro polityczny kolega Filip Kaczyński już wcześniej pokazał wszystkim na facebooku odpowiedź marszałka województwa że żadnego zakazu nie będzie. Starosta sam ma fabebooka to chyba patrzy co pisze tam jego kolega z partii? Po co to wszystko panie starosto? Żeby wzbudzić niepokój? Rozwiązać problem który już wcześniej został rozwiązany co pokazuje Filip Kaczyński? Przepraszam ale to niepoważne a pan panie starosto chce być przecież poważnym kandydatem?
Efekt jest taki że nawet pana koledzy się z pana śmieją że jak tylko Filip Kaczyński coś zapoda na facebooku to Kaliński będzie ogłaszał jako swoją myśl i rozwiązanie.
+10 #27 zaniepokojony 2018-04-27 09:36
osobny wątek jesli faktycznie za kampanię i takie "kwiatki" w wykonaniu starosty odpowiada czy macza w tym palce tzw. płaski. Tylu osobom zespuł kampanię że dużo wiary jest w staroście jeśli myśli że z nim będzie inaczej. Ale to problem starosty. Nasz jeśli starosta wzbudza niepokój chociaż wiadomo że problemu nie ma co poakzuje odpowiedź marszałka województwa zamieszczona na facebooku kolegi politycznego starosty czyli Filipa Kaczyńskiego. Zajrzyjcie sami i przekonajcie się
+18 #28 MCRM 2018-04-27 09:42
SZKODNIK! Wybory przegrane w przedbiegach. Liczy na głosy tych, którzy palą wpiecach śmieciami! Gratuluję podejścia do tematu!
+17 #29 @zaniepokojony 2018-04-27 09:48
Kadry wadowickiego pisu to ludzie o zerowych kwalifikacjach dlatego nie mają pojęcia o szkodliwości palenia byle czym, żaden z dwóch wyżej wymienionych nie był zdolny by skończyć LO, edukacja tych panów to ledwo umęczone byle
jakie płatne zaoczne na podbudówce rolnej w Radoczy, kuzni kadr pisu. ŻADEN z tych dwóch nie jest poważnym kandydatem, to ludzie bez historii zawodowej, bo co to za dokonanie zawodowe odbijać ksero, malować plakaty, lub pisać felietony do Radia Maryja. Forma przerosła treść, pustota intelektualna i zawodowa to takie tutejsze misiewicze.
+21 #30 Psisko 2018-04-27 09:49
Cytuję zaniepokojony:
osobny wątek jesli faktycznie za kampanię i takie "kwiatki" w wykonaniu starosty odpowiada czy macza w tym palce tzw. płaski. Tylu osobom zespuł kampanię że dużo wiary jest w staroście jeśli myśli że z nim będzie inaczej. Ale to problem starosty. Nasz jeśli starosta wzbudza niepokój chociaż wiadomo że problemu nie ma co poakzuje odpowiedź marszałka województwa zamieszczona na facebooku kolegi politycznego starosty czyli Filipa Kaczyńskiego. Zajrzyjcie sami i przekonajcie się


No Płaszczycy się wydaje, że jest jakimś rozgrywającym politykę w Wadowicach ;) Niestety jak uczy przykład, czego się ten polityczny bankrut (ssący cycka jako "asystent" u Filipiakowej i "informatyk" u Stradomskiego) nie tknie to spier... oli. Ludzie mu po prostu nie wierzą, bo wiedzą, że po prostu znowu się chce przypiąć do koryta. Stąd porażka Filipiakowej, Skorczyńskiej, kupców z Choczni - im wszystkim zrobił "przysługę" właśnie Płaszczyca i ten jego pudelek24 ;) Identycznie będzie z Kalińskim ;)
+13 #31 sarosta żartuje? 2018-04-27 09:59
17 kwietnia Filip Kaczyński z PiS na facebooku pokazuje odpowiedź marszałka województwa że żadnego zakazu palenia węglem w gminie Wadowice nie będzie. 26 kwietnia dostaję ulotkę starosty z PiS w jakiej chyba stara się mnie przekonać że dzielnie walczy o to żeby nie było……… tego o czym wiemy już że nie będzie :) Jak tak ma wyglądać poważna kampania poważnego kandydata Bartosza Kalińskiego to ja dziękuję. Rozumiem chęć walki z Klinowskim ale żeby takimi metodami? Jak jakiś heros starosta wyważa drzwi które wcześniej otworzył jego kolega :) Nie prościej i taniej było udostępnić na swoim facebooku czy stronie powiatu odpowiedź jaką dostał Filip Kaczyński że zakazu nie będzie i po sprawie?
+7 #32 ale jaja 2018-04-27 10:34
"17 kwietnia Filip Kaczyński z PiS na facebooku pokazuje odpowiedź marszałka województwa że żadnego zakazu palenia węglem w gminie Wadowice nie będzie. 26 kwietnia dostaję ulotkę starosty z PiS w jakiej chyba stara się mnie przekonać że dzielnie walczy o to żeby nie było……… tego o czym wiemy już że nie będzie :) Nie prościej i taniej było udostępnić na swoim facebooku czy stronie powiatu odpowiedź jaką dostał Filip Kaczyński że zakazu nie będzie i po sprawie?"

Może po prostu starosta miał za dużo kasy i postanowił wydać na ulotki? Gorzej jeśli ci którzy je dostali postanowią spalić w piecach to dzieło starosty bo jest na takim papierze że poszedłby smród i chemia w powietrze że strach myśleć......
-19 #33 marta 2018-04-27 10:55
Kurcze mam wrażenie, że co by nie zrobił starosta to będzie tutaj atakowany. Tak się go boicie - szanowni przeciwnicy starosty?
+18 #34 Mieszkaniec Wadowic 2018-04-27 11:09
Cytuję marta:
Kurcze mam wrażenie, że co by nie zrobił starosta to będzie tutaj atakowany. Tak się go boicie - szanowni przeciwnicy starosty?

Tak, boimy się że taka partyjna kreatura bez kręgosłupa i rozumu będzie chciała kandydowac na naszego Burmistrza
-8 #35 Ja 2018-04-27 12:10
Mam wrażenie że te wszystkie hejty pisze ta sama osoba. Ujawnij się na Facebooku z imienia i nazwiska to pogadamy. Tutaj szczekać każdy może a wartość tych wypowiedzi już nic nie zmieni. ten sam hejt wobec tych samych osób od tylu lat! I co? I nico, rządzą, budują, kupują, telewizory, domy, samochody. Niektóre argumentacje sa na serio takie jakby dzieciaki w piaskownicy się bawiły, zupełnie mające się nijak do podejmowanego tematu. Zgadzam się - starostwo popełnił taki falstart. Ale to pokazuje, że przed nami ciekawa kampania.
+7 #36 też Ja 2018-04-27 12:58
Cytuję Ja:
Mam wrażenie że te wszystkie hejty pisze ta sama osoba. Ujawnij się na Facebooku z imienia i nazwiska to pogadamy. Tutaj szczekać każdy może a wartość tych wypowiedzi już nic nie zmieni. ten sam hejt wobec tych samych osób od tylu lat! I co? I nico, rządzą, budują, kupują, telewizory, domy, samochody. Niektóre argumentacje sa na serio takie jakby dzieciaki w piaskownicy się bawiły, zupełnie mające się nijak do podejmowanego tematu. Zgadzam się - starostwo popełnił taki falstart. Ale to pokazuje, że przed nami ciekawa kampania.



a kto pyta? Bo chyba też anonim.
+20 #37 Bolesław Kot 2018-04-27 14:29
Nie do wiary
Naprawdę uważam, że te brednie , które pan Kaliński napisał kwalifikują się do postępowania prokuratorskieg o. Pan kaliński straszy mieszkańców Wadowic rachunkami za gaz w sytuacji kiedy koszty opalania gazem są porównywalne z kosztami opalania węglem a na podstawie rachunków, które posiadam, koszty opalania gazem są niższe. Każdemu zainteresowanem u mogę przedstawić stosowne dokumenty. Myślę, że nie w pełni zorientowani popełniają rażący błąd. Istotne jest to, że w przypadku pieca gazowego można nieomal w 100 % wykorzystać wydzielone ciepło zaś w przypadku pieca węglowego sprawność cieplna jest znacznie niższa.
Propozycja polegająca na zastoswaniu nowoczesnych pieców węglowych (tzw V generacji) , która rzekomo rozwiąże problem smogu, kompletnie kompromituje pana Kalińskiego. Nie ma i nie będzie takiego pieca węglowego, który wyłapałby emitowane do atmosfery czad, tlenki siarki, tlenki azotu i inne toksyczne, gazowe komponenty spalin węglowych. Jedynie pyły dadzą się wyłapać, ale jedynie, jak pokazuje to praktyka, tylko do 87 %. Pozstałe pyły, o subtelniejszej granulacji, dlatego szczególnie groźne bo swobodnie „fruwają na wietrze”, jak na razie, nie wyłapuje żaden piec węglowy.
No i pytanie do pana Kalińskiego. Co pan ma na myśli pod pojęciem „dobra jakość węgla”. O co panu chodzi? Zna pan węgiel bez zawartości siarki, rtęci, związków azotu, metali ciężkich itd. Ja inżynier chemik, przez wiele lat zawodowo zaangażowany w technologii węglopochodnych nie potrafię odgadnąć o co panu chodzi.
Byłem kiedyś zgorszony kiedy chcąc pozyskać ambony ślepo agitował pan w sprawie gender w sposób wskazujący, że pan nie wiedział o co panu w temacie tak naprawdę chodzi.
Teraz znów wdepnął pan na mieliznę. Tym razem ogłupiając mieszkańców Wadowic po to, aby pana wybrali na burmistrza.
Bolesław Kot
+18 #38 Marcin 2018-04-27 14:34
Jest dokładnie jak ktoś tam napisał wyżej.
Człowiek który raczej nigdy się jakaś konkretna praca nie skalał-w swoim doświadczeniu zawodowym wpisuje jako jeden głównych punktów "WSPÓŁORGANIZAT OR LICZNYCH IMPREZ SPORTOWO - KULTURALNYCH: ".
I to ma być kandydat na burmistrza?Śmie ch na sali. :D
0 #39 dert 2018-04-27 19:47
Przyjdzie jesien i żegnaj !!!
+3 #40 Kika 2018-04-27 20:18
Przeczytałem ulotkę dzisiaj ale brakuje na niej o planach likwidacji gabinetów stomatologiczny ch przez starostę moim zdaniem obaj sobie warci jak jeden tak drugi
+14 #41 Obserwator 2018-04-27 21:44
Jak to się nie skalał pracą...Przecie ż bartus cięzko pracował na dzienniku podawczym w starostwie ha ha ha....
-15 #42 dron 2018-04-28 10:19
Starosta napisał ulotkę,bo w Wadowicach trzeba być nieustannie czujnym.Przecie ż "kanapka" różne swoje pomysły wprowadza bocznymi drzwiami,bez asysty dziennikarzy, jedynie przy udziale klakierów a jak ktoś chce zrobić reportaż z takich nocnych narad to się go wyprowadza w kajdankach,wiec nie dziwmy się że trzeba być nieustannie na posterunku obywatelskim ,bo jak odpuścimy to niebawem nie będzie nam wolno ogrzewać domów drewnem spalanym w kominkach.Ale już niedługo tej niepewności ,byle do jesieni.A tak na marginesie kolego redaktorku,cenz ura u ciebie jak za czasów stalinowskiej komuny.Niewygod ne hejty znikają.!?
-12 #43 lepp 2018-04-28 13:21
Już wkrótce wyborcy podziękują burmistrzowi Klinowskiemu za "wspaniałe" 4 lata rządów i pokażą mu czerwoną kartkę.
+11 #44 qaz 2018-04-28 14:21
PRYMITYW
-9 #45 dert 2018-04-28 14:26
Cytuję Bolesław Kot:
Nie do wiary
Naprawdę uważam, że te brednie , które pan Kaliński napisał kwalifikują się do postępowania prokuratorskiego. Pan kaliński straszy mieszkańców Wadowic rachunkami za gaz w sytuacji kiedy koszty opalania gazem są porównywalne z kosztami opalania węglem a na podstawie rachunków, które posiadam, koszty opalania gazem są niższe. Każdemu zainteresowanemu mogę przedstawić stosowne dokumenty. Myślę, że nie w pełni zorientowani popełniają rażący błąd. Istotne jest to, że w przypadku pieca gazowego można nieomal w 100 % wykorzystać wydzielone ciepło zaś w przypadku pieca węglowego sprawność cieplna jest znacznie niższa.
Propozycja polegająca na zastoswaniu nowoczesnych pieców węglowych (tzw V generacji) , która rzekomo rozwiąże problem smogu, kompletnie kompromituje pana Kalińskiego. Nie ma i nie będzie takiego pieca węglowego, który wyłapałby emitowane do atmosfery czad, tlenki siarki, tlenki azotu i inne toksyczne, gazowe komponenty spalin węglowych. Jedynie pyły dadzą się wyłapać, ale jedynie, jak pokazuje to praktyka, tylko do 87 %. Pozstałe pyły, o subtelniejszej granulacji, dlatego szczególnie groźne bo swobodnie „fruwają na wietrze”, jak na razie, nie wyłapuje żaden piec węglowy.
No i pytanie do pana Kalińskiego. Co pan ma na myśli pod pojęciem „dobra jakość węgla”. O co panu chodzi? Zna pan węgiel bez zawartości siarki, rtęci, związków azotu, metali ciężkich itd. Ja inżynier chemik, przez wiele lat zawodowo zaangażowany w technologii węglopochodnych nie potrafię odgadnąć o co panu chodzi.
Byłem kiedyś zgorszony kiedy chcąc pozyskać ambony ślepo agitował pan w sprawie gender w sposób wskazujący, że pan nie wiedział o co panu w temacie tak naprawdę chodzi.
Teraz znów wdepnął pan na mieliznę. Tym razem ogłupiając mieszkańców Wadowic po to, aby pana wybrali na burmistrza.
Bolesław Kot

Kaloryczność rozumie pan to ?
+3 #46 OMERTA 2018-04-28 14:30
Pan Starosta lepiej niech podniesie pensje w Wydziale Środowiska, bo odkąd Wody Polskie zatwierdzają operaty wodnoprawne i wydają pozwolenia wodnoprawne to tam pracownicy nie mają za co żyć.....
+6 #47 dert 2018-04-28 14:31
Kiedys pociągi dymiły wegiel pierwszy gatunek i kęsy to wszystko było wysokokaloryczn e i smogu nie było.....
+12 #48 Bolesław Kot 2018-04-28 17:25
Cytuję dert:
Cytuję Bolesław Kot:
Nie do wiary
Naprawdę uważam, że te brednie , które pan Kaliński napisał kwalifikują się do postępowania prokuratorskiego. Pan kaliński straszy mieszkańców Wadowic rachunkami za gaz w sytuacji kiedy koszty opalania gazem są porównywalne z kosztami opalania węglem a na podstawie rachunków, które posiadam, koszty opalania gazem są niższe. Każdemu zainteresowanemu mogę przedstawić stosowne dokumenty. Myślę, że nie w pełni zorientowani popełniają rażący błąd. Istotne jest to, że w przypadku pieca gazowego można nieomal w 100 % wykorzystać wydzielone ciepło zaś w przypadku pieca węglowego sprawność cieplna jest znacznie niższa.
Propozycja polegająca na zastoswaniu nowoczesnych pieców węglowych (tzw V generacji) , która rzekomo rozwiąże problem smogu, kompletnie kompromituje pana Kalińskiego. Nie ma i nie będzie takiego pieca węglowego, który wyłapałby emitowane do atmosfery czad, tlenki siarki, tlenki azotu i inne toksyczne, gazowe komponenty spalin węglowych. Jedynie pyły dadzą się wyłapać, ale jedynie, jak pokazuje to praktyka, tylko do 87 %. Pozstałe pyły, o subtelniejszej granulacji, dlatego szczególnie groźne bo swobodnie „fruwają na wietrze”, jak na razie, nie wyłapuje żaden piec węglowy.
No i pytanie do pana Kalińskiego. Co pan ma na myśli pod pojęciem „dobra jakość węgla”. O co panu chodzi? Zna pan węgiel bez zawartości siarki, rtęci, związków azotu, metali ciężkich itd. Ja inżynier chemik, przez wiele lat zawodowo zaangażowany w technologii węglopochodnych nie potrafię odgadnąć o co panu chodzi.
Byłem kiedyś zgorszony kiedy chcąc pozyskać ambony ślepo agitował pan w sprawie gender w sposób wskazujący, że pan nie wiedział o co panu w temacie tak naprawdę chodzi.
Teraz znów wdepnął pan na mieliznę. Tym razem ogłupiając mieszkańców Wadowic po to, aby pana wybrali na burmistrza.
Bolesław Kot

Kaloryczność rozumie pan to ?


Schowany pod pseudonim DERT. A co ma do rzeczy kaloryczność skoro mówimy o smogu? Człowieku. jeżeli nie rozumiesz zagadnienia to dajże sobie spokój z polemiką. Przecież węgiel wysokokaloryczn y także w trakcie spalania tworzy smog. A tak przy okazji. Dom o ogrzewanej powierzchni 190 metrów kwadratowych. Utrzymywana temperatura w pomieszczeniach 19 stopni. Centralne ogrzewanie włączyliśmy 9 października. Do 13 marca br. zapłaciliśmy za gaz 3200 zł.Suma faktur od 4 września ub.r. do 13 marca br. W tym gotowanie i ciepła woda. Zapraszam do mnie do sprawdzenia. Pana Kalińskiego też.
Pseudonimie DERT. Dajże sobie święty spokój z polemikami w temacie, którego nie rozumiesz.
+5 #49 Przyszły Burmistrz 2018-04-28 18:53
Starosta rozesłał do mieszkańców ulotkę. Straszy Klinowskim i zakazem palenia węglem ?
Za niedługo ani straszyc już nie bedziecie !!!
Pseudo "władcy" Wadowic !
-10 #50 dert 2018-04-28 20:10
Cytuję Bolesław Kot:
Cytuję dert:
Cytuję Bolesław Kot:
Nie do wiary
Naprawdę uważam, że te brednie , które pan Kaliński napisał kwalifikują się do postępowania prokuratorskiego. Pan kaliński straszy mieszkańców Wadowic rachunkami za gaz w sytuacji kiedy koszty opalania gazem są porównywalne z kosztami opalania węglem a na podstawie rachunków, które posiadam, koszty opalania gazem są niższe. Każdemu zainteresowanemu mogę przedstawić stosowne dokumenty. Myślę, że nie w pełni zorientowani popełniają rażący błąd. Istotne jest to, że w przypadku pieca gazowego można nieomal w 100 % wykorzystać wydzielone ciepło zaś w przypadku pieca węglowego sprawność cieplna jest znacznie niższa.
Propozycja polegająca na zastoswaniu nowoczesnych pieców węglowych (tzw V generacji) , która rzekomo rozwiąże problem smogu, kompletnie kompromituje pana Kalińskiego. Nie ma i nie będzie takiego pieca węglowego, który wyłapałby emitowane do atmosfery czad, tlenki siarki, tlenki azotu i inne toksyczne, gazowe komponenty spalin węglowych. Jedynie pyły dadzą się wyłapać, ale jedynie, jak pokazuje to praktyka, tylko do 87 %. Pozstałe pyły, o subtelniejszej granulacji, dlatego szczególnie groźne bo swobodnie „fruwają na wietrze”, jak na razie, nie wyłapuje żaden piec węglowy.
No i pytanie do pana Kalińskiego. Co pan ma na myśli pod pojęciem „dobra jakość węgla”. O co panu chodzi? Zna pan węgiel bez zawartości siarki, rtęci, związków azotu, metali ciężkich itd. Ja inżynier chemik, przez wiele lat zawodowo zaangażowany w technologii węglopochodnych nie potrafię odgadnąć o co panu chodzi.
Byłem kiedyś zgorszony kiedy chcąc pozyskać ambony ślepo agitował pan w sprawie gender w sposób wskazujący, że pan nie wiedział o co panu w temacie tak naprawdę chodzi.
Teraz znów wdepnął pan na mieliznę. Tym razem ogłupiając mieszkańców Wadowic po to, aby pana wybrali na burmistrza.
Bolesław Kot

Kaloryczność rozumie pan to ?


Schowany pod pseudonim DERT. A co ma do rzeczy kaloryczność skoro mówimy o smogu? Człowieku. jeżeli nie rozumiesz zagadnienia to dajże sobie spokój z polemiką. Przecież węgiel wysokokaloryczny także w trakcie spalania tworzy smog. A tak przy okazji. Dom o ogrzewanej powierzchni 190 metrów kwadratowych. Utrzymywana temperatura w pomieszczeniach 19 stopni. Centralne ogrzewanie włączyliśmy 9 października. Do 13 marca br. zapłaciliśmy za gaz 3200 zł.Suma faktur od 4 września ub.r. do 13 marca br. W tym gotowanie i ciepła woda. Zapraszam do mnie do sprawdzenia. Pana Kalińskiego też.
Pseudonimie DERT. Dajże sobie święty spokój z polemikami w temacie, którego nie rozumiesz.

TY daj sobie siana człowieku jak niewiesz co piszesz ? a zdaje sie tobie ze jak rozbierzesz na czyniki to masz racje.Dam tobie lekcje małą drewno kiedy ma kaloryczność jak jest twarde i suche czy jak jest miekie i mokra o np: brzoza człowieku pali się kora bez względu na wilgotność. Węgla i tak nie zrozumiesz to wywód bez sensu.
-10 #51 dert&Kot 2018-04-28 20:20
Co tworzy to każdy wie i potrzebujesz znacznie mniej by ogrzać dom człowieku a ty chcesz na siłe udowodnić i bronić swojej zdania a nie bierzesz pod uwagę że najnormajniej ludzi nie stać na gazy i kupują to na co ich stać.Gaz przerabialismy już i kazdy palił gazem a póżniej człowieku wies zco się stało i palimy węglem.Po drugie to jak ogrzewam zime za 1200 zł i mam ocieplony dom i 21 stopni.A ty człowieku Pal gazem zamiast na wczasy jechać!!!! A za prąd płacę 35 zł i mam led smd2835 człowieku z kontem 270 stopni i mogę rozwinąć człwieku że nie mrużą bo mają CCD i maja barwe swiatła ciepłą człowieku i mogę człowiekowi wyjaśnić ale po co jak wszystko wie najlepiej bo płaci 3200 za zime.
-6 #52 dert&Kot 2018-04-28 20:34
Porównaj baterie zwykła z dobrą na której zabawka szybciej padnie ? BY w domu było cieplej i taniej trzeba inwestować i kupowac dobre rzeczy a nie badziewie które kupujesz po kilka razy.
+10 #53 @ dert 2018-04-28 22:09
A co na to twój lekarz ??? :P
-10 #54 dert 2018-04-28 23:38
Cytuję @ dert:
A co na to twój lekarz ??? :P

Powiedział że jak ty wyjdziesz z choroby to zajmie się moją :)
-16 #55 rolnik 2018-04-28 23:49
Starosta Kalinski jest wielki. Napisał to o czym mówi cała wieś. Mają dość Klinowskiego. No i dobrze czas na zmiany.
+13 #56 Bolesław Kot 2018-04-29 06:07
Poniżej przytaczam definicję warchoła według Wikipedii.

"człowiek siejący zamęt w imię tylko własnych celów".

Apeluję do myślących internautów. Historia uczy, że warcholstwo doprowadziło do wielkich szkód dla naszego narodu i państwa. Dajmy odpór temu zjawisku.
+11 #57 @rolnik 2018-04-29 23:52
Cytuję rolnik:
Starosta Kalinski jest wielki. Napisał to o czym mówi cała wieś. Mają dość Klinowskiego. No i dobrze czas na zmiany.


wielki? chyba kpisz sobie, w starostwie to podobno boi się drzwi otworzyć
+8 #58 aza 2018-04-30 19:06
Cytuję Y:
Starosta jak coś powie to ... Skąd on bierze te koszty?! Przedstawiam take oto autentyczne wyliczenie. Dom 180 m2 (wybudowany ok 20 lat temu)- przed zamontowaniem pieca gazowego (cena za rok): W zależności jaka była zima ogrzewanie kosztowało 4,5 do 5 tony węgla x 800 zł = 3600/4000 zł do tego trzeba doliczyć ogrzewanie wody (terma gazowa) i gotowanie na gazie ok. 2000 zł (dwa rachunki: węgiel i gaz) co daje 5600/6000 zł. Po założeniu pieca gazowego kondensacyjnego (dotacja z urzędu miasta + koszy własne 1500 zł) koszt całkowity (ogrzewanie, woda, gotowanie) wynosi 5500/5700 zł. Oczywiście spalany był węgiel dobrej jakości a nie jakieś odpady. Wiadomo, że jak się spala węgiel niskiej jakości i śmieci to cena ogrzewania jest niższa za to cena naszego leczenia wzrasta. A jeśli Pan starosta nie chce dbać o swoje zdrowie to niech pomyśli o zdrowiu swoich dzieci, dzieci rodziny i znajomych jak i o zdrowiu osób starszych bo to oni są najbardziej narażeni na choroby spowodowane smogiem. Koszt leczenia tych chorób wielokrotnie przewyższa koszty modernizacji ogrzewania. Nie myślmy tylko dniem dzisiejszym pomyślmy także o przyszłości.

Pełna zgoda. Moje koszty ogrzewania po zamontowaniu nowoczesnego pieca gazowego nie wzrosły, a zysk jest na świętym spokoju, bez popiołów, rąbania drzewa, jednakowej temperaturze przez całą dobę i czystej kotłowni. Ale co z tego jak sąsiedzi kopcą i nie da się w zimie otworzyć okna.
+10 #59 aza 2018-04-30 19:18
Cytuję Bolesław Kot:
Nie do wiary
Naprawdę uważam, że te brednie , które pan Kaliński napisał kwalifikują się do postępowania prokuratorskiego. Pan kaliński straszy mieszkańców Wadowic rachunkami za gaz w sytuacji kiedy koszty opalania gazem są porównywalne z kosztami opalania węglem a na podstawie rachunków, które posiadam, koszty opalania gazem są niższe. Każdemu zainteresowanemu mogę przedstawić stosowne dokumenty. Myślę, że nie w pełni zorientowani popełniają rażący błąd. Istotne jest to, że w przypadku pieca gazowego można nieomal w 100 % wykorzystać wydzielone ciepło zaś w przypadku pieca węglowego sprawność cieplna jest znacznie niższa.
Propozycja polegająca na zastoswaniu nowoczesnych pieców węglowych (tzw V generacji) , która rzekomo rozwiąże problem smogu, kompletnie kompromituje pana Kalińskiego. Nie ma i nie będzie takiego pieca węglowego, który wyłapałby emitowane do atmosfery czad, tlenki siarki, tlenki azotu i inne toksyczne, gazowe komponenty spalin węglowych. Jedynie pyły dadzą się wyłapać, ale jedynie, jak pokazuje to praktyka, tylko do 87 %. Pozstałe pyły, o subtelniejszej granulacji, dlatego szczególnie groźne bo swobodnie „fruwają na wietrze”, jak na razie, nie wyłapuje żaden piec węglowy.
No i pytanie do pana Kalińskiego. Co pan ma na myśli pod pojęciem „dobra jakość węgla”. O co panu chodzi? Zna pan węgiel bez zawartości siarki, rtęci, związków azotu, metali ciężkich itd. Ja inżynier chemik, przez wiele lat zawodowo zaangażowany w technologii węglopochodnych nie potrafię odgadnąć o co panu chodzi.
Byłem kiedyś zgorszony kiedy chcąc pozyskać ambony ślepo agitował pan w sprawie gender w sposób wskazujący, że pan nie wiedział o co panu w temacie tak naprawdę chodzi.
Teraz znów wdepnął pan na mieliznę. Tym razem ogłupiając mieszkańców Wadowic po to, aby pana wybrali na burmistrza.
Bolesław Kot

Jest dokładnie tak, jak Pan mówi. Ale dyletant Starosta zrobi wszystko, żeby tylko zaorać przeciwnika. A każdy rozsądny głos jest dla niego "polityczny".
+3 #60 Przyszły Starosta 2018-04-30 19:57
Cytuję Przyszły Burmistrz:
Starosta rozesłał do mieszkańców ulotkę. Straszy Klinowskim i zakazem palenia węglem ?
Za niedługo ani straszyc już nie bedziecie !!!
Pseudo "władcy" Wadowic !

Gdzie się dwóch bije, tam trzeci korzysta.
0 #61 NIKI2309 2018-05-02 12:00
Klinowski na taczki i wywież tego szkodnika z miasta
0 #62 NIKI2309 2018-05-02 12:02
lepszy najgorszy kandydat na burmistrza niz kolejna kadencja nieudacznika obstawionego kolesiami i szemrane interesy lobbingu obecnego szkodnika
+7 #63 kolesiostwo 2018-05-02 12:59
Kolesiostwo ze starostwa w urzędzie miasta? Kaliński całkowicie odpada, a inni?

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.