Cztery organizacje na czele z Wadowicką Izbą Gospodarczą wystosowały apel do radnych Rady Miejskiej w
Kupcy apelują do radnych w sprawie Choczni

Cztery organizacje na czele z Wadowicką Izbą Gospodarczą wystosowały apel do radnych Rady Miejskiej w sprawie powstrzymania się od zmian w planie zagospodarowania przestrzennego dla terenów przy drodze krajowej w Choczni.

Rada Miejska w Wadowicach na wtorkowej (24.04) sesji pochyli się nad ustawą o przekształceniu 20 hektarów rolnych w Choczni, przy drodze krajowej nr 52. Według założeń inwestora, mają tutaj powstać obiekt handlowe o powierzchni sprzedaży ponad 2 tysięcy m2 (60% tego terenu) oraz obiekty produkcyjno-usługowe (40%).

Podczas czwartkowych (19.04) prac Komisji Inicjatyw Gospodarczych i Rozwoju, komisja zaopiniowała pozytywnie projekt zmiany planu (9 głosów "za", 5 "przeciw" i 1 wstrzymujący się) i odrzuciła wszystkie uwagi zgłoszone przez mieszkańców i przedsiębiorców.

Grupa mieszkańców z Choczni protestuje przeciwko tej inwestycji, obawiając się, że spowoduje to upadek handlu w centrum Wadowic. Martwią się też o to, że inwestycja  ma powstać w pobliżu ich domów. Pojawiły się też zarzuty o lobbing, a poseł Józef Brynkus (Kukiz '15) złożył nawet w tej sprawie zawiadomienie do prokuratury.

Tymczasem w środę (18.04) cztery organizacje (Wadowicka Izba Gospodarcza, Stowarzyszenie Wadowickie Centrum rozwoju, Cech Rzemiosła i Małej Przedsiębiorczości oraz Spółdzielnia Rzemieślnicza Wielobranżowa) wystosowały apel do radnych Rady Miejskiej w tej sprawie.

W treści naszego apelu nie wnosimy na pierwszym planie naszego stanowiska wobec zapisów w zmianie planu miejscowego, ale w związku z zaistniałą sytuacją a w niej pojawiającymi się w przestrzeni publicznej niejasnościami wyrażamy potrzebę zaproponowania radnym rozważenia odroczenia decyzji o przyjęciu planu do czasu zakończenia nadchodzącej kampanii wyborczej do samorządu i to, główne przesłanie pisma pragniemy podkreślić – pisze w piśmie przesłanym do naszej redakcji Łukasz Sobota, prezes Wadowickiej Izby Gospodarczej.

 

 

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+22 #1 Y 2018-04-21 13:28
Wadowice są jednym z najdroższych miast jeśli chodzi o zakupy w naszej okolicy. Ja jak chcę zrobić większe zakupy to jadę do Krakowa bo jest taniej. Jak będzie większa konkurencja to ceny spadną. Dla ogółu mieszkańców to dobra wiadomość. Dla kupców no cóż... Będą musieli zejść z cen.
-5 #2 X 2018-04-21 14:36
Cytuję Y:
Wadowice są jednym z najdroższych miast jeśli chodzi o zakupy w naszej okolicy. Ja jak chcę zrobić większe zakupy to jadę do Krakowa bo jest taniej. Jak będzie większa konkurencja to ceny spadną. Dla ogółu mieszkańców to dobra wiadomość. Dla kupców no cóż... Będą musieli zejść z cen.


Nie masz najmniejszego pojęcia o tym co piszesz , może miałbyś trochę racji , ale nie przy tej skali inwestycji , która przerasta kilkukrotnie wszystkie sklepy w rynku i Zatorskiej.
Poza tym deala robi kilka osób , a pada pół miasta
+1 #3 ... 2018-04-21 14:42
Cytuję Y:
Wadowice są jednym z najdroższych miast jeśli chodzi o zakupy w naszej okolicy. Ja jak chcę zrobić większe zakupy to jadę do Krakowa bo jest taniej. Jak będzie większa konkurencja to ceny spadną. Dla ogółu mieszkańców to dobra wiadomość. Dla kupców no cóż... Będą musieli zejść z cen.


To wynika z astronomicznych opłat za czynsze, które w Wadowicach są wyższe niż w Krakowie - Czynsz + ZUS + Pracownik i jest 10 tys miesięcznie lekką ręką za bardzo mały metraż. Dla porównania w innych regionach masz np czynsz ok 2000-2500, a Wadowicach grubo powyżej 5-7 tys zł za ten sam metraż.


Ludzie stawianie kolejnych marketów w tak małym mieście to GŁUPOTA !!! Tam powinny powstać usługi, produkcja lub jakaś rozrywka. Galerie niszczą lokalny rynek, a miejsca pracy to iluzja bo tam będą wydawać pieniądze tylko lokalni, a gdyby powstała jakaś produkcja czy rozrywka to wówczas napędza gospodarkę regionu bo kasa przychodzi z zewnątrz: turysta, przyjezdny itd.

Dlaczego ktoś forsuje na siłę zmianę zagospodarowani a ziemi by komuś zrobić dobrze na przekwalifikowa niu gruntu - mnie to pachnie ustawką !!! Ktoś za grosze kupuje grunty rolne, a po przekwalifikowa niu idą za któryś milion zł - to jest działanie na szkodę całej gminy
+4 #4 hrabia 2018-04-21 14:58
A tak na marginesie to z jakiej paki na sali byli strażnicy miejscy czy za to mieli nadgodziny ? płatne ? A skoro burmistrz taki dla ludu Wadowic to dlaczego występuje w obstawie strażników wedle jego mydlenia oczu to mieszkańcy powinni go na rękach nosić a tu odwrotnie proporcjonalnie i katastrofa
+1 #5 Anna 2018-04-21 15:13
Piszecie o prokuraturze, oficjalnie mówi się o sądach i zgłoszeniu do CBA czy w takich warunkach radni rzeczywiście nie POWINNI tego odłożyć ?!!! Pomysł z kampanią ma sens!
+2 #6 Joanna 2018-04-21 16:09
Cytuję Anna:
Piszecie o prokuraturze, oficjalnie mówi się o sądach i zgłoszeniu do CBA czy w takich warunkach radni rzeczywiście nie POWINNI tego odłożyć ?!!! Pomysł z kampanią ma sens!

CBA, to mogłoby się zająć sprawą zmiany planu na Łabędach. Czy normalnym jest to, że między jedną a drugą turą wyborów na Burmistrza, zostaje zwołana sesja i coś klepią? To nie wydaje Ci się śmierdzące? Najpierw się zastanów co piszesz!
-1 #7 Oskar 2018-04-21 16:20
We wszystkim widzicie podstęp. Narzekacie, że jest wam żle. Czy ktoś z was byłby w stanie zgromadzić taki teren w całości? Każdy widzi tylko zyski. Ale nikt nie widzi ile pracy zajęło komuś, żeby stać się posiadaczem takiego gruntu. Trzeba mieć pomysł, jaja i determinację, żeby podjąć się czegoś takiego. Dlatego zanim zaczniecie wyliczać komuś zysku, zastanówcie się ile czasu i zdrowia, to kogoś kosztowało i czy bylibyście w stanie się tego podjąć.
+2 #8 Tom 2018-04-21 16:27
Zgadzam się. Ciekawe czy ktoś z narzekających podjąłby się takiego projektu. Dlaczego ludzie nienawidzą osób, które odnoszą jakiś sukces, mniejszy, większy, nieważne. Nienawidzimy takich ludzi. Boli nas, że ktoś ma lepiej od nas. A potem w niedzielę do kościoła udajecie się udawać jacy to nie jesteście miłosierni. Amen
+3 #9 Jola 2018-04-21 16:35
Słyszycie tylko to co chcecie usłyszeć. Nikt nie pisze o tym, że teren jest podzielony na wielkopowierzch niowy i produkcyjno usługowy. Nikt nie pisze o tym, że inwestor ma przebudować skrzyżowanie, zbudować chodnik i drogę rowerową oraz wyremontować Drapowkę. W końcu nikt nie pisze o tym, że jest zainteresowanie tym terenem przez Krakowski Park Technologiczny. Widzicie tylko zysk....
0 #10 Anna 2018-04-21 16:52
Cytuję Joanna:
Cytuję Anna:
Piszecie o prokuraturze, oficjalnie mówi się o sądach i zgłoszeniu do CBA czy w takich warunkach radni rzeczywiście nie POWINNI tego odłożyć ?!!! Pomysł z kampanią ma sens!

CBA, to mogłoby się zająć sprawą zmiany planu na Łabędach. Czy normalnym jest to, że między jedną a drugą turą wyborów na Burmistrza, zostaje zwołana sesja i coś klepią? To nie wydaje Ci się śmierdzące? Najpierw się zastanów co piszesz!


Jakie Łabędy ?! Prokuratura, Sąd i CBA uruchomione są TERAZ do spraw związanych z Chocznią - jeśli nie proszę zaprzeczyć i nie zmieniać tematu w bardzo podejrzany sposób. :(
-3 #11 Joanna 2018-04-21 17:16
Cytuję Anna:
Cytuję Joanna:
[quote name="Anna"]Piszecie o prokuraturze, oficjalnie mówi się o sądach i zgłoszeniu do CBA czy w takich warunkach radni rzeczywiście nie POWINNI tego odłożyć ?!!! Pomysł z kampanią ma sens!

CBA, to mogłoby się zająć sprawą zmiany planu na Łabędach. Czy normalnym jest to, że między jedną a drugą turą wyborów na Burmistrza, zostaje zwołana sesja i coś klepią? To nie wydaje Ci się śmierdzące? Najpierw się zastanów co piszesz!


Jakie Łabędy ?! Prokuratura, Sąd i CBA uruchomione są TERAZ do spraw związanych z Chocznią - jeśli nie proszę zaprzeczyć i nie zmieniać tematu w bardzo podejrzany sposób. :([/
Nie wiem, ja nikogo nie powiadamiałam :)
Podobno powiadamiają organy nie pierwszy raz. Jak na razie nie słyszałam, żeby kogoś zamknęli :)
0 #12 ... 2018-04-21 19:02
Cytuję Tom:
Zgadzam się. Ciekawe czy ktoś z narzekających podjąłby się takiego projektu. Dlaczego ludzie nienawidzą osób, które odnoszą jakiś sukces, mniejszy, większy, nieważne. Nienawidzimy takich ludzi. Boli nas, że ktoś ma lepiej od nas. A potem w niedzielę do kościoła udajecie się udawać jacy to nie jesteście miłosierni. Amen


Nikogo nic nie boli, inwestor świadomie kupował działki rolne nie budowlane z przeznaczeniem pod handel !!! Profesjonalista najpierw poznaje teren i jego możliwości rozmawiając z ludzmi, a potem realizuje projekt - Tu jest kombinowanie od samego początku. Po przemianowaniu wartość takiej działki wzrasta do bardzo dużych kwot - dlaczego mieszkańcy i gmina mają się zgadzać na robienie komuś dobrze swoim kosztem ??? Władza się w czasie zmieniła i misterny plan został zachwiany....ta k to obecnie wygląda.

Gdyby ta inwestycja była ok to by nikt nie robił problemu przykład park miniatur, dino,.... można normalnie po ludzku ogarnąć temat....po co im przemianowanie jak ich kapitał zakładowy zaprzecza powstaniu takiego obiektu - jakby gmina chciała sprzedać taki obszar to by sama sprzedała bez pośrednika zarabiając jako gmina bardzo duże pieniądze.

"mają tutaj powstać obiekt handlowe o powierzchni sprzedaży ponad 2 tysięcy m2 (60% tego terenu) oraz obiekty produkcyjno-usł ugowe (40%)"

Ustawić powierzchnie handlowe na 0% i produkcyjno-usł ugowe na 100% z całkowitym zakazem handlu, a jak nie pasuje to niech sadzą marchewkę bo kupili grunt rolny, a nie handlowy i jest próba tego samego numeru co w dawnych Łabędach. Takie cwaniactwo trzeba gonić z naszego miasta !!!
+1 #13 Fakty: 2018-04-21 19:32
Cytuję Jola:
W końcu nikt nie pisze o tym, że jest zainteresowanie tym terenem przez Krakowski Park Technologiczny. Widzicie tylko zysk....


To nic nie znaczy jak niema konkretnej umowy przedwstępnej,. .... ilu chłopaków było zainteresowanyc h Pani osobą składając takie czy inne obietnice, a który został mężem - to dokładnie tak samo wygląda (poza marketingowym wybrzmieniem działającym na wyobraźnie jest nic nie warte)
+1 #14 zodiak 2018-04-21 21:01
Trzeba być kompletnym imbecylem żeby w galeriach z obcym kapitałem widzieć rozwoj dla miasta. Pikietujaca młodzież na rynku to żenada za judaszowe srebrniki - kiedyś będą się tego wstydzić. Jak żyję Wadowice 20tys mieszkańców nie mogą przekroczyć - dlaczego?
Jak łatwo Zachód wydymał Polaków - wystarczylo zrobić molochy z ruchomymi schodami i już michy ucieszone. Nie dziwne że Niemcy i Francja rządzą w UE.
Odnośnie Choczni: zapamiętajcie żałosne nazwiska radnych którzy zagłosują Za - i pomyślcie czemu niektorym tak bardzo zaleźy, czemu rzucaja sie jak g..wno w przeŕębli gdy ktoś porusza temat wplywu Choczni na handel w mieście. Jak ktoś jest za - zapraszam na spacer ul Fatimską lub jak ktoś ma czas po starym crntrum Bielska, Cieszyna - puste lokale i zdewastowane kamienice-tego chcecie ????
+2 #15 dert 2018-04-21 21:14
Koło smietnika czy obok tam niech zbudują hale a nie na dobrej ziemi. I co po temacie już.A radni pracują za pieniądze i trzeba to zmienic ! Tych radnych mamy dość!
-1 #16 dert 2018-04-21 21:25
BDi przeszkadza bo będzie smród z tych pojazdów.i ma przechodzic przez piekne tereny .Galeria po Bumarz przeszkadza a w choczni smród nie przeszkadza tereny też nie !!!! dziwne bardzo dziwne.
+4 #17 reks 2018-04-21 21:51
Do marketów nikt na siłę nie ciągnie ludzie sami decydują gdzie mają robić zakupy a nie kupcy nie budują zle a jak budują to jeszcze gorzej zastanówcie się czego chcecie
+2 #18 Andrzej 2018-04-22 02:26
Kto zapłaci za infrastrukturę techniczną do hipermarketów w Choczni?
odpowiedź znajdziecie w: zródło BIP Wadowice
.. Załącznik nr 3 do Uchwały Nr.....Rady Miejskiej w Wadowicach
z dnia..... który będziecie procedować w dn. 24.04. 2018r
.....W zakresie należącym do zadań własnych Miasta i Gminy Wadowice zapisano w planie inwestycje infrastruktural ne obejmujące:
1. Rozbudowę układu komunikacyjnego:
Obsługa komunikacyjna obszaru nastąpi poprzez istniejący i projektowany układ dróg
publicznych i wewnętrznych. Uchwalenie i wejście w życie planu wiąże się z realizacją odcinka drogi dojazdowej w terenie 1KDD..............
2. Rozbudowę infrastruktury technicznej:
Obsługa terenów w zakresie zaopatrzenia w wodę i odprowadzenia ścieków będzie......
.....Finansowanie inwestycji będzie odbywać się poprzez:
1) Wydatki z budżetu gminy;
2) Współfinansowanie środkami zewnętrznymi, poprzez budżet gminy - w ramach m. in.: środków
zewnętrznych (w tym dotacji, kredytów i pożyczek, w tym ze środków pochodzących z budżetu Unii
Europejskiej oraz budżetu państwa);.....
Resztę znajdziecie w BIP
Zamiast budować chodniki aby dzieci mogły bezpiecznie chodzić do szkoły, budować wodociągi dla mieszkańców, drogi i ich oświetlenie i dziesiątki innych potrzebnych w Gminie inwestycji..
Chcecie wspierać holenderski kapitał z naszych podatków?
Podsumowując: zapłacimy My Mieszkańcy i Przedsiębiorcy z naszych podatków...
+2 #19 Głosuję na Klina 2018-04-22 06:42
"Zniszczy handel w Wadowicach" Przepraszam jaki handel? Chyba mowa o Lidlu i Biedronce,bo w centrum można naliczyć 10 sklepów na krzyż. Najczęściej z drogą odzieżą kupowaną za grosze w wietnamskich hurtowniach.

Zniszczą może chore ceny wynajmu lokali w centrum. I dobrze, bo właścicielom się w d... poprzewracało z ich wysokością.

Dadzą za to mnóstwo miejsc pracy.

Brawo Panie Burmistrzu, kiedyś Wadowice Panu za to podziękują.
+5 #20 ha 2018-04-22 07:10
Najwyżej pozamykacie biznesy i pojdziecie robić na pół etatu do marketów za 1700 miesięcznie tak jak u was teraz pracują od świtu do nocy bez urlopu niby uczciwi kupcy dowiecie się jak to jest robić parę groszy i jak przychodzi wypłata to becza jaki slaby był miesiąc a brykami się jezdzi
+4 #21 Grzegorz 2018-04-22 08:26
Bardzo dobrze. Przydaloby sie kilka firmowek w wadowicach, po co mamy jezdzic do krakowa czy oswiecimia. Sklepy odziezowe czy obuwnicze maja maly wybor a to co jest na targu to juz dno.
+3 #22 dert 2018-04-22 10:26
Cytuję Głosuję na Klina:
"Zniszczy handel w Wadowicach" Przepraszam jaki handel? Chyba mowa o Lidlu i Biedronce,bo w centrum można naliczyć 10 sklepów na krzyż. Najczęściej z drogą odzieżą kupowaną za grosze w wietnamskich hurtowniach.

Zniszczą może chore ceny wynajmu lokali w centrum. I dobrze, bo właścicielom się w d... poprzewracało z ich wysokością.

Dadzą za to mnóstwo miejsc pracy.

Brawo Panie Burmistrzu, kiedyś Wadowice Panu za to podziękują.

Na jesień !!!!
0 #23 Mieszkaniec 2018-04-22 22:20
Taka inwestycja przedewszystkim potrzebuje zmiany organizacji ruchu. Trzy biedronki na kazdym wjezdzie, jan I kilka innych tego typu duzych inwestycji zablokowalo calkowicie ruch w tym miescie. Pozwalajac na taki rozwoj pierwsze trzeba dostosowac infrsstrukture drogaowa. Obwodnice itp. Teraz to poprostu nieporozumienie jakies. Balagan I przejazd z choczni do gorzenis w gidzinach porannych lub popoludniowych to ok 30 min. Pierwsze obwodnica a potem markety !!!
+2 #24 zx 2018-04-24 09:31
ciekawe co by było jakby gmina tomice dała zgodę na budowę marketów gdzie by protestowali a to bliżej jak do choczni np zaraz za byłą jednostką do kogo by mieli wtedy pretensje ?

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.