W Wadowickiej Bibliotece Publicznej prezentowana jest wystawa prac uczniów Technikum Organizacji Reklamy
Sztuka skutecznej reklamy

W Wadowickiej Bibliotece Publicznej prezentowana jest wystawa prac uczniów Technikum Organizacji Reklamy przy Zespole Szkół nr 3 im. ks. prof. Józefa Tischnera w Wadowicach. To z jednej strony podsumowaniem dorobku pierwszych absolwentów nowego kierunku, a z drugiej - ma zachęcić gimnazjalistów do wyboru takiej drogi dalszej edukacji.

Wadowicka Bilblioteka Publiczna prezentuje wystawę prac uczniów Technikum Organizacji Reklamy przy Zespole Szkół nr 3 im. ks. prof. Józefa Tischnera w Wadowicach, populanego "Ekonomika" . Ta skzoła jako pierwszy w powiecie wprowadził kształcenie w ramach tego kierunku cztery lata temu. W bieżącym roku szkolnym kierunek ukończy pierwsza grupa uczniów: klasa 4i, której wystawa jest dedykowana.

"Wystawa z jednej strony jest podsumowaniem dorobku pierwszych absolwentów nowego kierunku, a z drugiej - ma zachęcić gimnazjalistów do wyboru takiej drogi dalszej edukacji" - informuje nas Bożena Płonka, dyrektor Wadowickiej Biblioteki Publicznej.

Wprowadzeniem do wystawy są dwie tablice tekstowe zawierające informacje na temat zagadnień tematycznych, którym poświęcone są zajęcia praktyczne. Prezentowane prace autorskie uczniów Technikum Organizacji Reklamy powstały w latach 2009-2013 w ramach zajęć poszczególnych pracowni: pracowni fotografii prowadzonej przez mgr inż. Monikę Niedzielę, pracowni technik reklamy prowadzonej przez mgr Monikę Wiercimak i mgr Barbarę Popek, pracowni rysunku i liternictwa prowadzonej przez mgr Jerzego Kozaka (autora koncepcji wystawy) oraz pracowni komputerowej, multimedialnej prowadzonej przez mgr inż. Tomasza Widlarza.

Wystawę można obejrzeć w sali Konferencyjno - Wystawienniczej Wadowickiej Biblioteki Publicznej do 10 maja 2013 r.

(MG)
(zdjęcia: Wadowicka Biblioteka Publiczna)


NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+13 #1 marta222 2013-04-08 10:57
beznadzieja! czego ich tam ucza... wstyd...
+18 #2 dział PR 2013-04-08 11:38
Kierunek kompletnie martwy a wręcz głupi. Wszędzie, tak i w reklamie potrzeba specjalistów, dziś inżynierów oprogramowania o szerokiej wiedzy z wielu pól działalności, ale specjalizującyc h się w wybranym zakresie np. typografów, grafików, projektantów logotypów, fotografików, operatorów, plastyków, animatorów i programistów.
I powiedzcie mi, gdzie ci absolwenci znajdą pracę? Co prawda w Wadowicach jest sporo agencji wraz z licznymi drukarniami, ale prawda jest taka, że (wyłączając drukarnie) są może dwie albo trzy agencje (właściwie osoby), którym można zaufać bo wiedzą z czym to się je, i co lepsze, nie jest tu mowa o tych najbardziej znanych. Miałem okazję wiele razy wykonywać różnorakie produkty dla firmy w której pracuję i tylko dwie, no góra trzy osoby z Wadowic mógłbym polecić, gdyż mają wiedzę i doświadczenie przewyższające pozostałe agencje razem wzięte. Nie są to tanie usługi, ale jak to mówią - co tanie to drogie.
+10 #3 właścicielka firmy 2013-04-08 14:08
do dział PR

Potwierdzam Pana przemyślenia odnośnie wadowickich agencji. Podam na swoim przykładzie. 2 miesiące przed otwarciem działalności poszłam do jednej takiej „agencji”. Chciałam zrobić jakieś logo, dogadaliśmy się tak, że ja zapłacę oczywiście gotówką, a gdy założę firmę to wystawią mi fakturę. I OK, zrobili mi to logo dość szybko, zapłaciłam 150 złotych. Ale kiedy chciałam jeszcze przed zapłatą wprowadzić jakieś zmiany to były wielkie problemy i zbywanie mnie jakimiś technicznymi ograniczeniami. No ale po dwóch tygodniach szarpaniny miałam wreszcie to logo. Zrażona jednak postepowaniem tej firmy postanowiłam poszukać innej firmy w celu wykonania ulotek. Tydzień później trafiłam na firmę z prawdziwego zdarzenia, nie podam nazwy bo to nie miejsce na takie reklamy. Pojawił się tylko mały problem. Pan, który zobaczył moje logo zapytał kto mi je zrobił? Opisałam jak to było a on z uśmiechem na twarzy powiedział mi, że to logo już widział. Wyobraźcie sobie jak się zdziwiłam. Za dwa dni dostałam od niego mailem link do strony na której praktycznie to samo logo można było kupić za kilka dolarów! W poprzedniej „agencji” zmienili tylko nazwę.
Jak się to wszystko skończyło. Zapłaciłam tamtej „agencji” a następnie poszłam do tej prawdziwej gdzie zaprojektowali mi to wszystko od podstaw. Kosztowało mnie to co prawda pięć razy więcej, ale nie radzę nikomu iść i robić czegoś tanio bo to się wcale nie opłaca na dłuższą metę.
+8 #4 CO NIE WYPADA? 2013-04-08 15:00
Co nie wypada? Fachowców trzeba doceniać i promować chociaż sami wolą być dumni z efektów niż się sztucznie reklamować. Wadowicki zestaw z mojego doświadczenia i opinii bardzo wielu znajomych:
a) Chcesz zrobić dobre zdjęcia reklamowe albo zdjęcia produktów? Idź do Gekoart. Fotki robią ekstra, resztę przesłodzą kolorami
b) Chcesz zaprojektować rzeczy od loga i wizytówki po katalog? Idź do Cabakdesign. Tam też drukują
c) Chcesz solidną stronę internetową? Odwiedź Intermanię. Wiedzą jak się za to zabrać i panują nad tym co robią
d) Chcesz klip reklamowy, albo od biedy wesele? Idź do Toksy albo Nasze Video

Kto zna te firmy w mieście? Niewielu, ale wielu korzysta z satysfakcją, że wydane spore pieniądze przekładają się na jakość i szacunek dla klienta. Ponoć te firmy nawet ze sobą współpracują więc łatwiej z nimi gadać.

Na wszelki wypadek podaję namiary na wszystkie agencje
http://gekoart.pl/
http://cabakdesign.pl/
http://www.tokksa.pl/
http://www.intermania.pl/
http://www.nasze-video.com/

Szerokim łukiem omijać pixele, jakieś fabryki i tych wszystkich cwaniaków naciągaczy od ledów. W Andrychowie to może jedna agencja jest OK, reszta to żal.

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.