Centrum Kształcenia Zawodowego nr 2 w Wadowicach już od wielu lat korzysta z dofinansowania w ramach pr
Wspomnień czar, czyli praktyki zawodowe w Turyngii uczniów CKZiU nr 2

Centrum Kształcenia Zawodowego nr 2 w Wadowicach już od wielu lat korzysta z dofinansowania w ramach programu Erasmus+. Dzięki temu od we wrześniu ubiegłego roku sześcioro uczniów z klasy 4c o profilu technik budownictwa odbyło praktykę zawodową w Turyngii.

Młodzież pracowała w dwóch firmach budowlanych w Eisenach, doskonaląc swoje umiejętności praktyczne. Mieli zapewnione zakwaterowanie, wyżywienie oraz otrzymali kieszonkowe na czas wyjazdu.

30 kwietnia tego roku absolwenci CKZiU nr 2 w Wadowicach, którzy wzięli udział w zagranicznych praktykach otrzymali nie tylko świadectwo ukończenia szkoły, ale również europass-mobilność, czyli dokument, który oficjalnie potwierdza, że dana osoba odbyła staż za granicą. Wskazuje on również, jakie umiejętności nabył uczestnik i jakim doświadczeniem może się wykazać. Europassy są bardzo przydatne w procesie rekrutacji w krajach Unii Europejskiej.

Miesięczny pobyt w Niemczech dał mi możliwość zdobycia nowych umiejętności, a także sprawił, że podniosłem moje kompetencje językowe. Przełamałem lęk przed mówieniem w języku niemieckim, a dodatkowo poznałem słownictwo z branży budowlanej – wspomina Konrad Cierpicki z CKZiU nr 2 w Wadowicach.

W weekendy młodzież pod opieką nauczyciela aktywnie spędzała czas podczas licznych wycieczek. Zwiedzili: Erfurt, Frankfurt, Lipsk, Kassel i Weimar. Podziwiali zabytki, zachwyceni byli nową kultura i obyczajowością.

Bardzo się cieszymy, że mimo trwającej pandemii udało się kolejnej grupie budowlańców z CKZiU nr 2 w Wadowicach wzbogacić wiedzę i umiejętności związane z przyszłym zawodem, a także poszerzyć kompetencje językowe i kulturowe podczas praktyki zawodowej w Turyngii – cieszą się nauczyciele CKZiU nr 2 w Wadowicach.

 

(AS)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+1 #1 Aga 2021-05-04 12:33
Super sprawa :-)

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.