- Opublikowano: 17 czerwca 2013, 12:40
- Komentarze: 9
Firma Lubella należąca do Grupy Maspex Wadowice zakupiła markę Malma w ramach procesu sprzedaży prowadzonego przez syndyka. Makaron pod marką Malma będzie produkowany w Lublinie, gdzie spółka dysponuje bardzo nowoczesnym zapleczem produkcyjnym i obecnie planuje tam kolejne inwestycje.
Markę Malma, której makarony w 2003 roku zostały okrzyknięte najlepszymi makaronami na świecie, zakupiła firma Lubella należąca do Grupy Maspex Wadowice. Malma wypuściła jedne z pierwszych reklam telewizyjnych w TVP. Wziął w nich udział Wiesław Michnikowski, który zachwalał makrony słowami "Nie ma jak u Malmy".
W związku z transakcją, Lubella planuje zwiększyć zatrudnienie i w pierwszej kolejności skieruje propozycje współpracy do byłych pracowników malborskiej spółki. Rynek makaronów w Polsce rośnie i jest perspektywiczny. Jego wielkość to prawie 150 tys. ton rocznie, a wartość około 900 mln. zł.
W ubiegłym tygodniu Lubella sfinalizowała transakcję zakupu wybranych składników majątkowych malborskiej spółki makaronowej w ramach procesu sprzedaży prowadzonego przez syndyka - marki Malma oraz pewnych ruchomości w tym m.in. linii do produkcji makaronów z zakładów w Malborku i Wrocławiu. Makaron pod marką Malma będzie produkowany w Lublinie, gdzie mieści się zakład produkcyjny firmy Lubella. Dodatkowo w bieżącym roku planowane są tam duże inwestycje, jak budowa centrum logistycznego i rozbudowa zakładu produkcyjnego. Ich wartość wyniesie około 50 milionów zł.
"Na rynku makaronów jesteśmy obecni z marką Lubella, mamy mocną pozycję lidera, więc zrozumiałe, że procesy konsolidacyjne zachodzące na tym rynku budzą nasze zainteresowanie, tym bardziej, że jest to rynek mocno rozdrobniony. Konsument oczekuje od nas wysokiej jakości i efektywnej ceny, co jest do osiągnięcia, gdy ma się odpowiednią skalę produkcji. Zdajemy sobie sprawę z tego, że wprowadzenie na rynek makaronów Malma nie będzie proste z uwagi na długą nieobecność tej marki w sklepach, ale wierzymy, że się uda" - mówi Wojciech Jamróz, prezes firmy Lubella.
Polacy zdecydowanie więcej podróżują, niż kiedyś i dzięki temu mają możliwość poznania kuchni innych krajów, w tym doskonałej kuchni śródziemnomorskiej, gdzie króluje makaron.
"Bardzo ważnym czynnikiem jest wygoda, łatwość i szybkość przygotowania posiłku na bazie makaronów. Powoli polscy konsumenci zaczynają również szukać innowacji w kuchni i co za tym idzie gotują nowe dania, których do tej pory nie przygotowywali. Pomimo tych atrybutów, biorąc pod uwagę spożycie makaronów, Polakom wciąż daleko do wielkich ich miłośników - Włochów (spożycie: 22 kg na osobę), ale i do większości mieszkańców krajów europejskich, gdzie konsumpcja roczna to średnio 10 kg na osobę" - informuje nas Dorota Liszka, rzecznik prasowy Grupy Maspex Wadowic.
Grupa Maspex Wadowice obecna jest na rynku makaronów od 2003 roku, kiedy zakupiła akcje firmy Lubella. Na bazie firmy Lubella Maspex zbudował trzeci obszar aktywności i osiągnął tak mocną pozycję na rynku, jak w przypadku pozostałych grup towarowych: soków, nektarów i napojów oraz produktów instant. Lubella to dzisiaj zdecydowany lider makaronów w Polsce. Lubella jest również znana w takich krajach Europy jak: Litwa, Łotwa, Ukraina, Wielka Brytania czy Irlandia. W ofercie firmy obok makaronów znajdują się również płatki śniadaniowe Mlekołaki, płatki Corn Flakes od Lubelli, paluszki, oraz wysokiej jakości mąki i kasze.
(MG)
(zdjęcie: materiały promocyjne Grupy Maspex)
WadowiceOnline.pl
Ostatnie artykuły z kategorii Biznes:
Mimo, że ratują życie, liczna przeciwników szczepień rośnie. Trwa Europejski Tydzień Szczepień
Ruszył remont domu przedpogrzebowego i kaplicy na cmentarzu komunalnym
ZUS zachęca do złożenia wniosku o 800+ do końca kwietnia
Korona zapory kolejny sezon będzie otwarta dla rowerzystów i spacerowiczów
Będzie więcej kolejowych połączeń Wadowic z Bielskiem i Krakowem?
Komentarze
Że co? Że trochę ludzi w Lublinie dostanie robotę? Przecież tam w Malborku i tak już nikt dawno nie pracował, więc dobrze, że chociaż tu ktoś dostanie...