Na linii kolejowej nr 117 pojawił się dziwny, żółty pociąg, który zdziwił wielu mieszkańców i p
Mobilne laboratorium testuje tory stosiedemnastki

Na linii kolejowej nr 117 pojawił się dziwny, żółty pociąg, który zdziwił wielu mieszkańców i pasażerów. Co to takiego i w jakim celu tutaj jeździ?

Jak raportują nam czytelnicy, w ostatnich dniach na linii kolejowej nr 117 pojawił się nietypowy, żółty pociąg. Co to takiego? Sprawę wyjaśniają miłośnicy kolei.

PKP Polskie Linie Kolejowe SA wysłało na przejazd po naszej beskidzkiej linii kolejowej mobilne laboratorium na torach, które wykonuje pomiary geometrii toru, szyn, sieci trakcyjnej. Sprawdzane nim są podkłady oraz urządzenia tzw. samoczynnego hamowania pociągu gwarantujące zatrzymanie składów np. w przypadku niedyspozycji maszynisty. Pojazd wykorzystuje bezdotykowe technologie pomiarowe, systemy optyczne – lasery oraz kamery, a dzięki temu nie zakłóca pracy urządzeń i nie powoduje utrudnień w ruchu innych pociągów. Pomiary takie mogą być wykonywane z prędkością do 120 km/h" informuję Linia Kolejowa 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Bielsko-Biała GłównaT – informują administratorzy Linia Kolejowa 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Bielsko-Biała Główna

Po co takie pomiary? Diagności analizujący uzyskane dane, wykrywają usterki, które mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo i jakość jazdy pociągu, czyli komfort podróży pasażerów. Wyniki z pomiarów pozwalają ekspertom ocenić stan tras, a jednostkom utrzymaniowym zaplanować niezbędne roboty, aby utrzymywać wymagany poziom bezpieczeństwa, w ramach ustalonych parametrów linii. Systemowa diagnostyka pozwala także obniżyć koszt utrzymania linii.

Pomiary torów przy użyciu pojazdów są wykonywane w zależności od potrzeb a częstotliwość badań defektoskopowych szyn jest ustalana zależnie od prędkości lub obciążenia linii kolejowej.

Przypomnijmy, że linia kolejowa nr 117 Kalwaria Lanckorona przez Wadowice, Andrychów do Bielska Białej, przeszła w ostatnich latach warty 129 milionów złotych remont. Niestety nie w całości jak pierwotnie planowano. Wyremontowano tory między Wadowicami a Andrychowem. Wybudowano nowy przystanek  Wadowice Osiedle Podhalanin a także mijankę w Barwałdzie Średnim. Odremontowano przystanki a także wybudowano łącznice w Kalwarii Zebrzydowskiej.

Pasażerowie liczą, że wkrótce pojawią się tutaj pociągi Kolei Małopolskich w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej łączącej Wadowice i Andrychów z Krakowem. Na przeszkodzie jednak stoją niestety nadal kwestie techniczne, bo PKP PLK SA. musi jeszcze odnowić część torów i infrastruktury między Kalwarią a Wadowicami, aby takie połączenia były możliwe nowoczesnymi składami. Sporym problemem jest też póki co, finansowanie takich połączeń.

(MG)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+18 #1 Kierowca 2024-04-16 18:57
Wydane 129 milionów złotych na modernizację i remont linii , a przejazdy kolejowe przez drogi bez zmian, zamknięcie szlabanów generuje ogromne korki na obwodnicy Wadowic i drogach dojazdowych. Wystarczyło zrobić wiadukt , a drogę nieco obniżyć i byłoby bezkolizyjne rozwiązanie.
+5 #2 Płaskipieprz 2024-04-16 20:26
Największe korki na obwodnicy generują światła obok Urzędu Skarbowego. Ostatnio także wyjazd w kierunku Tomice ponieważ dużo osów próbuje wjechać do Biedronki.

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.