- Opublikowano: 23 października 2023, 14:00
- Komentarze: 5

Kolej kończy prace przy wymianie nawierzchni, sieci trakcyjnej i obiektów inżynieryjnych na fragmentach linii kolejowej nr 94 z Krakowa do Oświecimia. Podróżni z odnowionych peronów będą korzystać m.in. w Półwsi, Brzeźnicy i Jaśkowicach.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kończą prace przy wymianie nawierzchni, sieci trakcyjnej i obiektów inżynieryjnych na fragmentach linii kolejowej nr 94 z Krakowa do Oświęcimia. Nad ulica Zamkową w Spytkowicach gotowy jest nowy most kolejowy. Pociągi jeżdżą już po zmodernizowanej konstrukcji, a wykonawcy pracują przy przebudowie drogi pod nią. Zwiększy się bezpieczeństwo kierowców i pieszych – powstaną nowe chodniki, szersza jezdnia i bariery ochronne.
Obiekt w Spytkowicach to jeden z 3 mostów, 5 wiaduktów i 10 przepustów kolejowych zmodernizowanych w ramach prac na fragmentach linii kolejowej pomiędzy Podborami Skawińskimi a Oświęcimiem. Inwestycja objęła również wymianę części torów kolejowych, sieci trakcyjnej i odwodnienia. Prace za przeszło 92 miliony złotych netto zakończą się w grudniu tego roku. Dzięki nim poprawią się możliwości i niezawodność kolei, co pozwoli przywrócić regularne kursy pociągów aglomeracyjnych na trasie Kraków – Skawina – Oświęcim. Rok temu, 1 października 2022 po wielu latach komunikacyjnej kolejowej posuchy i falstartach, na linię kolejową nr 94 powróciły w końcu pociągi pasażerskie i to z grubej rury, bo w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Wymiana szyn i nawierzchni kolejowej odbywa się przy utrzymaniu ruchu pociągów przynajmniej na jednym torze. PLK SA wykorzystały zaplanowane zamknięcia, by zmodernizować stacje i przystanki kolejowe. Podróżni już korzystają z nowych peronów w Półwsi, a do końca roku nowoczesne platformy pojawią się również w Brzeźnicy i Jaśkowicach. Perony są podwyższane, by ułatwić wsiadanie do pociągów. Pojawią się na nich udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, a wymienione oświetlenie poprawi bezpieczeństwo pasażerów.
Prace pomiędzy Skawiną a Oświęcimiem to kolejny etap modernizacji trasy łączącej Kraków z zachodnią Małopolską. W poprzednich latach PLK SA przebudowały tory m.in. w okolicy Brzeźnicy, Spytkowic i Dworów, a także kompleksowo zmodernizowały odcinek pomiędzy Krakowem Płaszowem, a Podborami Skawińskimi. Za przeszło 250 milionów złotych wymieniono tory, sieć trakcyjną i zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Istniejące perony podwyższono i dostosowano do potrzeb wszystkich podróżnych, a dzięki nowym przystankom Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia zwiększył się dostęp do kolei.
(AS)
WadowiceOnline.pl
Ostatnie artykuły z kategorii Biznes:
Małopolska skarbówka ostrzega przed oszustwami związanymi z rozliczeniem PIT
Modernizowany SOR w Wadowicach po odbiorach budowlanych. Kiedy otwarcie?
Stara kamienica znika z krajobrazu Wadowic
Wcześniejsi emeryci i renciści czas na coroczne rozliczenia z ZUS
Na kilku drogach powiatowych staną radarowe wyświetlacze prędkości
Komentarze
Zacznijmy od tego że do władzy dojdą w tym roku ludzie, którzy praktycznie pozamykali linie kolejowe w naszym regionie. Pamiętam jak nie wiele Brakowało a zamkneliby 117-stke. Już była w wykazie do likwidacji. Teraz niby oczekujecie że kolej u nas będzie rozkwitać? Czeka nas regres niestety. I tutaj nie będzie więce, lecz przypuszczam mniej kursów. Jakoś trzeba inwestycje kolejowe przesunąć na środek i północ Polski jak to było w latach 2007-2015