Już ponad 2 tysiące osób podpisało się pod petycją do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małop
Już 2 tysiące podpisów pod  petycją o zwiększenie ilości kursów pociągów z Krakowa do Bielska!

Już ponad 2 tysiące osób podpisało się pod petycją do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego w sprawie zwiększenia liczby kursów pociągów między Krakowem i Bielskiem przez Kalwarię, Wadowice i Andrychów.

Firma Janiso, przewoźnik obsługujący połączenia busowe Kraków - Bielsko Biała, od 24 kwietnia do odwołania zawiesił swoje kursy między tymi miastami. Niestety w związku z tym podróżujący pozbawieni zostali bezpośredniego połączenia ze stolicy Małopolski do Bielska. W podobnej sytuacji zostali ci, którzy chcą dojechać z Kalwarii do Wadowic. Busy innych przewoźników obsługują jedynie połączenia Bielsko-Biała - Andrychów oraz Wadowice - Kraków.

Tymczasem wzmożony ruch pasażerów odnotowują pociągi kursujące między Bielskiem a Krakowem przez Andrychów, Wadowice i Kalwarię Zebrzydowską. W ostatnim czasie panuje w nich coraz większa frekwencją. Nic dziwnego, w porównaniu do przepełnionych, często rozlatujących się i kursujących jak chcą busów, pociągi to całkiem niezłą alternatywa. Szkoda jedynie, że  bezpośrednich połączeń z Krakowa do Bielska również nie ma za dużo bo jest ich jedynie sześć na dzień.

Jak już informowaliśmy, niedawno uruchomiono  petycję do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego w sprawie zwiększenia liczby kursów na linii między Krakowem a Bielskiem, przez Kalwarie, Wadowice i Andrychów.

Nie minęło dużo czasu, a podpisało się pod nią ponad 2 tysiące osób! To pokazuje skale problemu i duża potrzebę uruchomienia sensownych połączeń kolejowych. Wiele osób liczy w końcu na kolejną linię Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej z Krakowa przez Kalwarię Zebrzydowską do Andrychowa o której mówi się od kilku lat. Po latach marazmu kolej ma teraz dobrą passę, dzięki finansowaniu wyremontowano duży fragment linii kolejowej nr 117 (a jeszcze niedawno chciano ją likwidować...) na której oprócz nowych torów i trakcji sieciowej, wyremontowano również przystanki i sporą część infrastruktury. Powstały też nowe inwestycje, jak np. całkiem nowy przystanek Wadowice Podhalanin, mijanka w Barwałdzie, a także łącznica kolejowa w Kalwarii, po której pociągi będą już jeździć od czerwca.

Petycje można w dalszym ciągu podpisywac TUTAJ.

(MG)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+18 #1 Kooxxo 2023-05-23 17:41
Jeszcze niech zrobią petycje na przywrócenie ruchu na lini Trzebinia -Wadowice aby można było dogodnie jeździć w każdym kierunku !!!
+15 #2 Płaszczyca 2023-05-23 18:10
Kupa ludzi wróciła do pociągów. Ci co jeżdżą chwalą, krytykują tylko Ci co na pociąg mówią ciuchcia.
-13 #3 Kabulon 2023-05-23 18:22
Niech co 5 minut jeżdżą żeby Wadowice przez te tory przy rondach jeszcze bardziej się korkowały. Zamiast korka przez 12h będzie przez 24h. Przy tych cenach biletów to co oferuje kolej jest conajmniej dyskusyjne.
+9 #4 Kalikst 2023-05-23 18:55
Jestem za. W godzinach szczytu porannego i popołudniowego pociągi powinny kursować nawet co pół godziny. Niech tylko jezzxze ich prędkość od Wadowic do Kalwarii wyraźnie wzrośnie.
+12 #5 zez 2023-05-23 19:03
Widzę, że lobby złomo-busiarski e cały czas silne. Najchętniej chcieliby wozić po 40 osób w złomach zarejestrowanyc h na 26, bez wydawania paragonu, wedle rozkładu jazdy: "uznanie/widzim isę". Pewno liczyli na to, że po zawieszeniu kursów będą petycje o przywrócenie/fi nansowanie busów, a tu niespodzianka -ludzie chcą pociągów. Mam nadzieję, że marszałkowie małopolskiego i śląskiego się jakoś dogadają i w efekcie Polregio coś jeszcze kursów dołoży. Niestety na kolej aglomeracyjną do Krakowa nie ma co liczyć, raczej nie pojadą dalej poza Skawinę w najbliższych 5 latach.
I jeszcze dwie uwagi: korków nie powodują przejeżdżające pociągi-powoduj ą je samochody.
: ceny biletów na pociągi są niższe niż były w busach. Oczywiście można podyskutować co kolej za to oferuje, ale nijak tej oferty nie można porównać do złomo-zatłoczon ego busa. Poza tym co nie biorą/ nie dostają paragonów nie są objęci ubezpieczeniem.
-3 #6 Kabulon 2023-05-23 19:41
Cytuję zez:
Widzę, że lobby złomo-busiarskie cały czas silne. Najchętniej chcieliby wozić po 40 osób w złomach zarejestrowanych na 26, bez wydawania paragonu, wedle rozkładu jazdy: "uznanie/widzimisę". Pewno liczyli na to, że po zawieszeniu kursów będą petycje o przywrócenie/finansowanie busów, a tu niespodzianka -ludzie chcą pociągów. Mam nadzieję, że marszałkowie małopolskiego i śląskiego się jakoś dogadają i w efekcie Polregio coś jeszcze kursów dołoży. Niestety na kolej aglomeracyjną do Krakowa nie ma co liczyć, raczej nie pojadą dalej poza Skawinę w najbliższych 5 latach.
I jeszcze dwie uwagi: korków nie powodują przejeżdżające pociągi-powodują je samochody.
: ceny biletów na pociągi są niższe niż były w busach. Oczywiście można podyskutować co kolej za to oferuje, ale nijak tej oferty nie można porównać do złomo-zatłoczonego busa. Poza tym co nie biorą/ nie dostają paragonów nie są objęci ubezpieczeniem.

Wszystko fajnie ale teraz tak : kupujesz samochód typu Fiat Seicento/Punto/ golf/polo które spali do 10 litrów LPG i do pracy jeździsz w 4 osoby tak jak ja, i te pociągi czy busy można sobie gdzieś wsadzić. Ekologicznie (prąd w w pociągu jest z węgla ) i taniej i swoboda większa.
-7 #7 Kabulon 2023-05-23 19:56
Cytuję Płaszczyca:
Kupa ludzi wróciła do pociągów. Ci co jeżdżą chwalą, krytykują tylko Ci co na pociąg mówią ciuchcia.

I dyletanci jak pan, pociąg to pan możesz mieć do słodyczy, to o co ci chodzi nazywamy zespołem trakcyjnym.
+10 #8 Rolnik 2023-05-23 21:12
Pogłoski mówią, że od grudnia z Krakowa do Andrychowa średnio co godzinę mają dojeżdżać pociągi Kolei Małopolskich naprzemiennie z pociągami POLREGIO jadącymi do Bielska-Białej. Koleje Małopolskie mają jeździć nowoczesnymi składami dzierżawionymi od Urzędu Marszałkowskieg o Województwa Małopolskiego. Wówczas busy nie będą już w ogóle potrzebne, bo z Wadowic do Krakowa czy Andrychowa będzie można dojechać w normalnych warunkach, a nie jak bydło w drodze do ubojni.
-5 #9 Pracz 2023-05-23 21:12
Cytuję Kabulon:
Niech co 5 minut jeżdżą żeby Wadowice przez te tory przy rondach jeszcze bardziej się korkowały. Zamiast korka przez 12h będzie przez 24h. Przy tych cenach biletów to co oferuje kolej jest conajmniej dyskusyjne.

Cytuję Kabulon:
Niech co 5 minut jeżdżą żeby Wadowice przez te tory przy rondach jeszcze bardziej się korkowały. Zamiast korka przez 12h będzie przez 24h. Przy tych cenach biletów to co oferuje kolej jest conajmniej dyskusyjne.

Rozumiem ludzi jeżdżących pociągami , że chcą więcej kursów -jednak rozwiązania komunikacyjne przejazdów kolejowych w Wadowicach ,to jakaś tragedia. Dlaczego nic nie zmieniono podczas remontu linii Wadowice -Andrychów???Ko rki już są, a przy zwiększeniu ilości kursów to już będzie masakra.
-15 #10 Rowerowelove 2023-05-23 21:27
A po co te pociongi !!?? Wywalić to do diabła a na nasypie zrobić fajną ścieżkę rowerową gdzie nie ma inkubatorów z dziećmi i puszek co w treningu przeszkadzają !
-2 #11 Adam 2023-05-25 20:28
Ilość pasażerów 0 .Maks 15.Koszty niebotyczne by taki skład zrobił kurs.Do Krakowa w 1h 45 min.Prędkośćc ślimaka.Energia z węgla czyli brudna.Zero zalet.Jedyne co to etaty dla kolejarzy.
+3 #12 kierowcabombowca 2023-05-26 13:34
Cytuję Adam:
Ilość pasażerów 0 .Maks 15.Koszty niebotyczne by taki skład zrobił kurs.Do Krakowa w 1h 45 min.Prędkośćc ślimaka.Energia z węgla czyli brudna.Zero zalet.Jedyne co to etaty dla kolejarzy.


Kiedy ostatni raz jechałeś pociągiem po naszej linii? Jechałem w zeszłym tygodniu i wszystkie miejsca siedzące były zajęte, także z tą ilością pasażerów to Cię poniosło zdrowo.
0 #13 Kari 2023-08-20 22:39
Fajnie by było aby taki ostatni pociąg z Krakowa wracał o 22.00 a nie ostatni o 18.43 ( bezpośredni). Następny jedzie dopiero nad ranem o 04.45 :(
Może coś wieczorem dołożą chociaż w okresie wakacyjnym jak człowiek chce posiedzieć dłużej w Krakowie np. w sobotę. Wracałam ostatnio Busem MK o 21.45 Był tak doładowany ze stałam prawie do Kalwarii

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.