W Krakowie podpisano porozumienie w sprawie doprowadzenia do połączenia drogowego Skawiny z planowaną
BDI połączy się z obwodnicą Skawiny przez węzeł w Lanckoronie. Podpisano porozumienie

W Krakowie podpisano porozumienie w sprawie doprowadzenia do połączenia drogowego Skawiny z planowaną Beskidzką Drogą Integracyjną przez węzeł w Lanckoronie.

Województwo małopolskie wraz z powiatem krakowskim, powiatem wadowickim i gminą Skawina postanowiły wspólnie doprowadzić do połączenia drogowego Skawiny z planowaną Beskidzką Drogą Integracyjną. W piątek (4.11) w Krakowie uroczyście podpisano i przekazano porozumienie w tej sprawie. W wydarzeniu wzięli udział wicemarszałek Łukasz Smółka, radny województwa Stanisław Bisztyga, dyrektor ZDW Katarzyna Węgrzyn-Madeja oraz przedstawiciele samorządów powiatów krakowskiego i wadowickiego oraz Skawiny.

Zadanie inwestycyjne pod nazwą „Opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla połączenia BDI w m. Lanckorona z DW 953 w Skawinie”. Połączenie Skawina – BDI to zamierzenie inwestycyjne polegające na zaprojektowaniu nowego odcinka drogi wojewódzkiej, który zespoli się z obwodnicą Skawiny.

Inwestorem tego zadania w zakresie opracowania studium jest województwo małopolskie, a jego całkowita wartość to ponad 793 tysięcy złotych. Koszty ponoszone przez strony zostaną sfinansowane w następującym podziale: województwo małopolskie – 51,7% (ponad 410  tysięcy złotych finansowane w 2023 roku), powiat krakowski blisko 139 tysięcy złotych w 2022 roku, powiat wadowicki ponad 105,5 tysięcy złotych w 2022 roku i gmina Skawina w łącznej kwocie blisko 139 tysięcy podzielone na lata 2022-2023.

W ramach zadania zostanie opracowane studium korytarzowe oraz wielowariantowe studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z analizą wielokryterialną dla połączenia BDI w Lanckoronie z drogą wojewódzką DW953 w Skawinie.

Beskidzka Droga Integracyjna DK52 początkowo projektowana była w klasie główna przyspieszona. Status drogi ekspresowej otrzymała w maju 2016 roku, decyzją Rada Ministrów, kiedy ustalono przebieg drogi ekspresowej S52, który prowadzi od Cieszyna do Bielska-Białej (wcześniej S1), a następnie od węzła Suchy Potok kontynuowany jest do DK7 w Głogoczowie i dalej poprzez Północną Obwodnicą Krakowa do S7.

Odcinek S52 od węzła Suchy Potok do Głogoczowa będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Na tym odcinku powstanie 13 węzłów drogowych: Kozy, Kęty, Bulowice, Andrychów, Inwałd, Chocznia, Wadowice, Jaroszowice, Kalwaria Północ, Kalwaria Wschód, Sułkowice, Skawina i Głogoczów.

(MG)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+5 #1 JO 2022-11-05 11:59
A ,, ZIELONI,, już zacierają ręce jak ją zablokować,będą szukać motyli lub ptaszków co to gniazdka zapewne mają na trasie przyszłej łącznicy. Ci wadowiccy służą radą....więc może ich wnuki nią pojadą....A wsparcie z zza granicy z całą pewnością dostaną!!!
-4 #2 Huk 2022-11-05 13:01
Cytuję JO:
A ,, ZIELONI,, już zacierają ręce jak ją zablokować,będą szukać motyli lub ptaszków co to gniazdka zapewne mają na trasie przyszłej łącznicy. Ci wadowiccy służą radą....więc może ich wnuki nią pojadą....A wsparcie z zza granicy z całą pewnością dostaną!!!

Nie zesraj się
0 #3 Pies 2022-11-05 14:28
Zieloni to sobie mogą co najwyżej zajarać z Klinowskim gdzieś w rowie pod mostem, albo wciągnąć coś do nosa, jak ich guru im opchnie. BDI wreszcie powstanie, a po tym tych sabotażystach je.anych nie będzie już nawet słuchu wtedy.
+2 #4 dżesika 2022-11-05 20:51
Droga wojewódzka do Lanckorony? Chyba po to, żeby Omajtek mógł wygodniej sobie przyjeżdżać do jednego ze swoich kilkudziesięciu domów za kasę z Orlenu...

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.