- Opublikowano: 08 czerwca 2021, 17:00
- Komentarze: 3
Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Wadowicach poinformował, że Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK), nową usługę dla pacjentów. O co chodzi?
Jak poinformował nas Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Wadowicach, Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 137 200 pacjenci otrzymają pomoc lekarską poza godzinami pracy poradni Podstawowej Opieki Zdrowotnej, w weekendy oraz święta.
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu działa podobnie jak nocna i świąteczna opieka zdrowotna, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Pod wskazanym numerem 800 137 200 dyżurują pielęgniarki lub położne i lekarze, gotowi udzielić pomocy. Pacjenci mogą dzwonić od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia. Platforma działa również całodobowo w soboty, niedziele oraz święta – tłumaczy ZZOZ w Wadowicach.
Z platformy mogą korzystać także osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach: polskim, angielskim, ukraińskim oraz rosyjskim.
Szczegóły dotyczące TPK są dostępne na stronie NFZ TUTAJ.
(AS)
WadowiceOnline.pl
Ostatnie artykuły z kategorii Biznes:
Na wadowickim dworcu autobusowym ruszyło nowe bistro
Terytorialsi przyjdą do pracy w... mundurze. Taki dzień
Mimo, że ratują życie, liczna przeciwników szczepień rośnie. Trwa Europejski Tydzień Szczepień
Ruszył remont domu przedpogrzebowego i kaplicy na cmentarzu komunalnym