- Opublikowano: 26 lutego 2021, 12:35
- Komentarze: 7
Zimą (od grudnia do lutego) pasażerowie skorzystali z ponad 3 tysięcy bezpośrednich pociągów do Zakopanego podróżując m.in. przez powiat wadowicki. Pociągi jechały przebudowanymi torami. Podróżni wysiadali na dostępniejszych stacjach i przystankach. Od marca na linii rozpocznie się kolejny etap prac.
Jeszcze do niedzieli (28.02) można korzystać z przejazdów koleją do Zakopanego przez powiat wadowicki. Do dyspozycji podróżnych od grudnia codziennie przewidziano 14 bezpośrednich połączeń dalekobieżnych, m. in. z Warszawy i Trójmiasta oraz 32 kursy regionalne. Modernizację jednotorowej „zakopianki” zaplanowano etapami, by zapewnić dojazdy koleją pod Tatry w sezonie letnim i zimowym.
Od poniedziałku (1.03) za pociągi dalekobieżne, m. in. z Warszawy i Trójmiasta będzie Zastępcza Komunikacja Autobusowa na odcinku Kraków - Zakopane. Autobusy pojadą także na odcinku Stryszów - Nowy Targ za pociągi Polregio.
Będą utrzymane przejazdy Podhalańskiej Kolei Regionalnej na odcinku Nowy Targ - Zakopane. Wyjątkowo przez trzy dni, 16 -18 marca, pociągi będą kursowały na odcinku Szaflary - Zakopane.
Na tory od Suchej Beskidzkiej do Zakopanego wracają ekipy budowlane. Roboty przewidziano do 25 czerwca. Dzięki ich pracom dla podróżnych zwiększy się dostępność do pociągów na stacji Sucha Beskidzka, Jordanów, Raba Wyżna oraz przystanku Pyzówka. Pasażerowie będą mogli korzystać z nowych peronów. Windy lub pochylnie zapewnią oczekiwane warunki obsługi dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Na przebudowywanej trasie wymienione będą szyny na odcinkach: Sucha Beskidzka - Maków Podhalański, Bystra Podhalańska - Jordanów , Chabówka - Raba Wyżna, Raba Wyżna - Sieniawa. Zamontowana będzie nowa sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dla zwiększenia bezpieczeństwa remontowane będą przejazdy kolejowo-drogowe. Sprawność przejazdów zapewnią odnowione mosty.
Po zakończeniu wszystkich prac czas podróży z Krakowa do Zakopanego skróci się do około 2 godzin. Dla podróżnych ważnym efektem inwestycji już są coraz lepiej przygotowane stacje i przystanki Rzozów, Radziszów, Radziszów Centrum, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów, Lasek, Nowy Targ, Sieniawa. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2023 roku.
Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,1 miliarda złotych netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
(AS)
WadowiceOnline.pl
Ostatnie artykuły z kategorii Biznes:
Samochody Google fotografują naszą okolicę
Krakowskie lotnisko z nowym systemem kontroli. Nie trzeba będzie wyciągać płynów ani elektroniki
Powoli pną się do góry mury nowej komendy straży
Mobilne laboratorium testuje tory stosiedemnastki
Bistro na wadowickim dworcu już gotowe. Trwa rekrutacja obsługi
Komentarze
tysiąc pasażerów czy 100 pasażerów po 10 razy? za każdym razem jeździli zupełnie inni ludzie?
ja jeździłem pociągiem codziennie do i z szkoły, 10 razy w tygodniu, byłem dla statystyk jednym pasażerem czy dziesięcioma?