Firma FoodCare otrzymała zakaz wytwarzania, wprowadzania do obrotu i reklamy napojów NGINE, w opakowani
Maspex się cieszy. Sąd zakazał konkurencji produkcji podobnego napoju

Firma FoodCare otrzymała zakaz wytwarzania, wprowadzania do obrotu i reklamy napojów NGINE, w opakowaniach które upodobniła do opakowań napojów TIGER firmy Maspex. Sąd uznał, że FoodCare dopuścił się czynów nieuczciwej konkurencji.

W piątek (8.01)  Sąd Okręgowy w Krakowie wydał wyrok nakazujący firmie FoodCare zaniechania wytwarzania, oferowania, wprowadzania do obrotu, importu lub eksportu oraz reklamy i promocji napojów NGINE (również pod oznaczeniami „N-GINE”, „N’GINE”)  w opakowaniach – puszkach o pojemności 250 mililitrów, które zostały przez FoodCare upodobnione do opakowań napojów TIGER. Dodatkowo FoodCare ma opublikować przeprosiny w dwóch dziennikach prasowych na rzecz konsumentów i dystrybutora napojów TIGER za dopuszczenie się  czynów nieuczciwej konkurencji.

To wyrok w sprawie, która toczyła się przed Sądem od jesieni 2018 roku i była skutkiem działań spółki FoodCare, która wytwarzała i wprowadzała na rynek napoje w opakowaniach łudzącą podobnych do opakowań napojów energetyzujących Tiger.

Sąd wskazał, że opakowania napoju NGINE od 2016 roku z późniejszymi modyfikacjami, zostały zbytnio upodobnione i zbliżone do opakowań napoju TIGER. Sąd ocenił, że takie podobieństwo rodzi ryzyko skojarzenia produktów ze sobą, konfuzji wśród konsumentów oraz „zlania” się obu produktów na półkach. Tym samym Sąd uznał, że FoodCare dopuścił się czynów nieuczciwej konkurencji, posługując się wprowadzającym w błąd co do pochodzenia towaru opakowaniem napoju NGINE oraz naruszając dobre obyczaje w obrocie gospodarczym oraz interes konkurencyjnego przedsiębiorcy – informuje nas Dorota Liszka, manager ds. komunikacji korporacyjnej Grupy Maspex.

Wyrok sądu jest nieprawomocny

To bardzo ważny wyrok, który potwierdza, że bezprawne działania w biznesie nie mogą być tolerowane. Firma FoodCare w naszej ocenie świadomie upodabniała opakowania napoju NGINE do opakowania rozpoznawalnej i renomowanej marki TIGER, a co za tym idzie korzystała z dorobku naszej firmy – powiedziała Magdalena Rohde-Krempa, dyrektor generalny Business Unit Beverages Grupy Maspex.

(AS)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+10 #1 Ja 2021-01-12 12:20
Renomowanej marki..... dobre!!
Cytować
+8 #2 kris 2021-01-12 14:30
pomijając wszystko, ale nie myślałem, że odpiszecie ten infantylny tytuł z w24 (tam ten artykuł był wcześniej) - cieszy to się przedszkolak lizakiem :))
Cytować
Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.